Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

De billiga ser på bilderna ut att sätta barnet bra, men de är inte det minsta ergonomiska för bäraren, och ganska "skeva" i proportionerna till barnet. Jag har en kompis som köpte en sån och fick mer eller mindre kasta den direkt.

Jag håller med om att man inte vill lägga över tusenlappen på något man inte vet om man kommer använda eller gilla... på sjalbarn finns det "ambassadörer" som kan visa och låta en prova selar över hela landet, så jag hoppas det finns nån i närheten av mig när det är dags för sele. Om inte annat kommer jag nog att leta en begagnad märkessele. Man kan ju använda den i flera år så det känns som en bra investering om man nu ändå bär mycket.

Ja, egentligen är det ju ingen brådska. Men jag är besatt nu och ska ha både trikå-sjal och ring-sjal hade jag tänkt :D Snart hänger jag väl i sjaltråden och väver egna också.. :angel: Bara hoppas pyret trivs i sjal också. Annars kan jag säkert kånka runt på katten eller nåt, han klängde på mig ute nu, jobbigt när magen är i vägen. Tog årets första fästingar på honom :eek:

Är det någon mer som upplever en "klump" i halsen förresten? Inte halsbränna riktigt, utan mer som en.. känsla av en boll som liksom vandrar upp och ner och det känns som man ska spy. Jättemysigt...

Ååååh... Maken kom ner nu och säger att han ska ut och köra HOJ, årets första runda. Jag blir också sugen. Vågar man köra MC med magen? :D Min är ingen utpräglad sporthoj utan man sitter upprätt, så magen borde få plats bakom tanken... En liiiiiten runda bara, sen dröjer det väl ett bra tag innan man kommer ut... :arghh:

Bra, då släpper jag de minsta funderingarna jag hade kvar på en sån sele. :)
Nu la jag bud på en till sjal som går ut ikväll... *hoppas*

Zewz: Haha nej, det är väl inte det. Jag hade nästan funderingar på om man inte skulle sy en själv, men då kostar ju tyget typ lika mycket som en lite dyrare, färdigsydd.

Mja, klumpen du beskriver har jag nog efter jag ätit. Men det är väl mat som sitter fast... :angel: :crazy:

Trodde det också först, att det hade med mat att göra, men den där klumpen kan komma närsomhelst. Vaknade typ i panik inatt, hade nästan svårt med andningen, och fick palla upp med kuddar och sova halvsittande resten av natten. Vaknade sen med en go känsla i ryggen... (nä, inte det minsta go..).

Tjoho, jag vann budgivningen på den grå :) Nån rackare bjöd över mig i morse, men då väntar jag helt enkelt tills det är typ 20 sekunder kvar och lägger nytt bud :devil:

Wiiie, grattis! ;)
Jag la ett lite högre maxbud än sist och hoppas att om någon bjuder över att denne ger upp och inte vill betala mer...

Micks: kika på mei tai annars som alternativ till sele?

På tradera brukar jag ha koll sista minuterna och lägga mina bud då, sällan man missar dem då ;)

Ja jag kikade lite på mei tai, kanske skulle satsa på en sån sen... :)

Ja det är väl smartast egentligen, men jag skulle bara glömma bort att gå in och kolla då! :(

Det har man tradera-appen till :) den påminner när det är 3 minuter kvar annars hade jag med glömt bort :)

Jaa, appen är guld, annars hade jag inte hunnit med heller :D

Jag tog mig ut! Själva körandet gick bra, men det var inte helt bekvämt... Fick låna en jacka av karln, men det var ändå inte bekvämt... Stövlarna framförallt, satt en aning hårdare än vanligt. Det är alltid skönt att komma hem och få av sig allt, men idag var det extra angenämt. Suck pust & stön :wtf:
preggo.jpg

Meeeeen somliga straffar gud meddetsamma, så nu börjar huvudvärken krypa sig på igen. Lovely!
Måste ta ut nordsvensken på kort promenad idag, tyckte mig se antydan till hälta hos honom i hagen. Hade ju varit lägligt...

Kl

Nu är vi äntligen hemma! Sååååå skönt!

A kom vid 7.30 och personalen fnittrade lite när vi kånkade iväg med alla våra saker strax efter 9.. "Har ni bråttom?" :rofl:

Även om A fått iordning väldigt mkt så har han sparat allt myspyssel till mig som att bädda vagnen, sortera kläder vi fått osv :love: huvet bankar pga ytterst dålig sömn efter 3dygn ensam på neo men livet kan inte bli bättre trots det! :banana:

El jo, om det där jäkla avslaget kan sluta nån gång så jag får ligga lite :devil: det blir isf årspremiär :angel:

Skönt med hemgång!

Jag hade rätt mycket sex sista veckan innan förlossningen och trodde inte att jag skulle vilja ligga på flera år sen men srsly, jag håller på med nedräkning till när avslaget kanske har slutat :o

Hoppas att det funkar bra hemma :)

Grattis till hemgång!!

Jag har bara haft sexförbud i två veckor (och så några veckor i början med när jag hade blödningar) och håller redan på att bli tossig, även värken förstås sätter stopp för de flesta försök :(

Vecka 36 i morrn dock, och det var ju tills dess hon sa att jag måste hålla på mig :angel:

Jag vann! :banana: :D
Inte den gröna jag budade på, den budade någon :devil: över de sista sekundrarna... så fick jag ett sånt där överdrivet gravid-tjurigt-utbrott med lust att döda... :angel:

Men så körde jag samma ful-teknik själv på en svart mysak och vann den för 215 kr :banana:
Så nu är jag så där överdrivet gravid-glad-med-tillhörande-tjockisdans-i-soffan istället! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka