Sv: Vårföräldrar 2013! #5
Det kan säkert ha med det att göra! Min slempropp (vansinnigt äckligt ord egentligen, finns det inget angenämare???) började lösa sig på kvällen efter gynundersökning på morgonen. På morgonen fanns inga som helst tecken på att förlossningen skulle starta, men inom tre dagar var barnet ute! Jag var en vecka längre gången än du då, men eftersom du verkar vara mer mogen än jag var så har du väl goda chanser!
Håller tummarna stenhårt för att du får din bebis snart - och ffa att huvudvärken försvinner som i ett slag (eller i alla fall stegvis!).
Är nyligen hemkommen från påbörjad rotfyllningsbehandling.
Den stackars tandläkaren har nu antagligen ryggskott, för jag höll på att svimma när de fällde mig uppochner i tandläkarstolen, så hon fick stå helt böjd och arbeta. Har nu i alla fall fått en provisorisk lagning som ska hålla väl över förlossningen, och så får jag göra klart när jag känner att jag orkar sedan.
Här är det stort radiogrillevent den 1:a maj. Det är typ en överraskningsgrillning organiserad av en radiokanal - man kan ladda ner en lista med ingredienser, men recepten kommer först på grilldagens morgon. Vi har gått och väntat på detta hela våren, och så annonserar de nu detta extremt opassande datum.
Det lutar mot att vi bjuder in en ganska liten men mycket förstående trupp, och hoppas på det bästa. Handlar gör vi först dagen innan och sedan får vi väl förvarna om att de kanske måste grilla klart utan oss. Plus att vi förvarnar om att vi ställer in hela spektaklet om bebisen väljer att komma ett par dagar innan bara.
Söndagen innan (27/4) har jag lovat att hjälpa till på en pysseldag för barn på det lokala trädgårdsmästeriet. Har dock även där sagt till att jag kommer om jag kommer och att de måste se till att ha tillräckligt med folk utan mig på det passet.
Om jag bokar in tillräckligt med aktiviteter måste väl bebisen bestämma sig för att titta ut, eller hur?