Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Jo jag tror det. Jag ligger ju väldigt stilla när hon ligger bredvid dessutom. Till och med sambon håller sig hyfsat stilla då. Jag brukar peta till honom om jag av någon anledning måste lämna rummet med barn i sängen så han vet att hon är där bara. Samtidigt så, man vet ju inte. Det kan ju alltid hända saker och man vill ju vara extremt försiktig :p

Ja, klart man blir lite orolig att man "råkar" gå in i någon okontrollerbar djupsömn! :p
Speciellt om man inte fått ta igen sömnen ordentligt på länge...

Ska bli spännande att se om sambo ändrar sitt sovmönster om bebis hamnar i sängen istället för spjälsängen. Vet inte hur många kattungar jag fått "rädda livet på" efter att han vart på väg att lägga sig på dem... :p

Vad jobbigt, Pan! Hoppas att A tillfrisknar snart så att du kan få lite avlastning och uppmuntring.

Kl
Nu när vi redan har en treåring i sängen (framåt natten iaf) är jag inte så sugen på att ha bebis här också. Storebror sover tungt och är rätt våldsam. Annars verkar det ju bra med sånt där babynest. Förra gången vet jag att jag var orolig pga min man, men han började sova lite lättare. Fast det var nog senare när han kunde ta mer ansvar på natten. Är väldigt nöjd med vår hemmagjorda baby-bay (eller vad de heter). Smidigt att kunna ligga och klappa på L utan att vrida armen ur led ed. Hon trivs bra där för det mesta.

Hoppas att morgonhumöret går över för alla. Nu när ni säger det är jag också vrålhungrig!

Majola, låter verkligen spännande med akupunkturen!

kan du inte få avlastning på sjukhuset? de brukar ju kunna ta hand om bebisarna ett par timmar. skickar lite tröst- och energikramar :love:

Tyvärr har dom upptäckt att lillan bär på MRSA så vi är "isolerade" till vårt rum och skötplatsen utanför.. Personalen har hjälpt mig lite inatt iaf och kommit in och matat den ena på flaska om dom vaknat samtidigt. Fick sova nån timme till nu på morgonkvisten iaf så känns lite bättre nu

Tack båda två, det behövs :love:

Det yttrar sig inte alls sålänge hon inte får en infektion som behöver behandlas med antibiotika.. (Multiresistenta bakterier) det kan vara dödligt för väldigt prematura barn som inte själva har ett immunsystem därav isoleringen så det inte sprider sig på avd.

Det betyder också att vi får åka hem redan imorgon för dom vill inte ha oss här ;)

Vad skönt med hemgång i alla fall! :) eller känns det besvärligt när hon bär på det där? Hoppas att ni får ihop det bättre med sömnen. Brukar de vakna samtidigt eller går de om varandra?

Nä det ska inte vara spec besvärligt, vi får vara noga med handhygien och kanske tänka sig för en gång extra när man umgås med gamla el sjuka. Samt att sålänge hon/vi bär på det kommer vi behandlas annorlunda för att inte sprida det i sjukhusmiljöer.

Dom brukar hålla sig till turordning ;) thyra äter först och när hon är klar brukar freya vakna till så smått..

Då går det i ett alltså. På det sättet är jag nöjd med att jag bara fick en även om tvillingar låter mysigt ;) hade jag haft 2 igår hade jag blivit tokig så som Alva gnällde. Jag fick äta middag och amma samtidigt trots att hon legat så länge på mig att jag fått träningsvärk i underarmarna :p det var ren och skär vilja och vi satt faktiskt och fnissade åt situationen, haha. Men det gick bra och jag är glad att det var på dagen hon var väldigt vaken, hungrig och gnällig för då gick natten smärtfritt :) jag skulle bli duktigt paff om hon inte går upp i vikt.

Låter bökigt för dig pan, hoppas alla blir friska snart så ni kan njuta familjeliv :)

Idag har jag stiftat bekantskap med vad jag antar är slemproppen. Antar att det har att göra med läkarens misshandel av mina heligare delar igår, och att det inte behöver betyda någonting, men jag är positiv ändå :banana: Är glad att det händer NÅGOT i alla fall :) Det börjar kännas neråt också, det sticker och trycker och är allmänt obekvämt.
Mamma blev dock lite orolig över familjekalaset på söndag, båda päronen fyller 60 nu under april-maj så hela familjen samlas på söndag (inte ofta vi träffas allihopa), "Men, du kniper väl över helgen va?"
Ja, det får vi hoppas, men sen är pyret välkommen ut :D

Det kan säkert ha med det att göra! Min slempropp (vansinnigt äckligt ord egentligen, finns det inget angenämare???) började lösa sig på kvällen efter gynundersökning på morgonen. På morgonen fanns inga som helst tecken på att förlossningen skulle starta, men inom tre dagar var barnet ute! Jag var en vecka längre gången än du då, men eftersom du verkar vara mer mogen än jag var så har du väl goda chanser!

Håller tummarna stenhårt för att du får din bebis snart - och ffa att huvudvärken försvinner som i ett slag (eller i alla fall stegvis!).

Är nyligen hemkommen från påbörjad rotfyllningsbehandling. :meh: Den stackars tandläkaren har nu antagligen ryggskott, för jag höll på att svimma när de fällde mig uppochner i tandläkarstolen, så hon fick stå helt böjd och arbeta. Har nu i alla fall fått en provisorisk lagning som ska hålla väl över förlossningen, och så får jag göra klart när jag känner att jag orkar sedan.

Här är det stort radiogrillevent den 1:a maj. Det är typ en överraskningsgrillning organiserad av en radiokanal - man kan ladda ner en lista med ingredienser, men recepten kommer först på grilldagens morgon. Vi har gått och väntat på detta hela våren, och så annonserar de nu detta extremt opassande datum. :mad:
Det lutar mot att vi bjuder in en ganska liten men mycket förstående trupp, och hoppas på det bästa. Handlar gör vi först dagen innan och sedan får vi väl förvarna om att de kanske måste grilla klart utan oss. Plus att vi förvarnar om att vi ställer in hela spektaklet om bebisen väljer att komma ett par dagar innan bara.

Söndagen innan (27/4) har jag lovat att hjälpa till på en pysseldag för barn på det lokala trädgårdsmästeriet. Har dock även där sagt till att jag kommer om jag kommer och att de måste se till att ha tillräckligt med folk utan mig på det passet.

Om jag bokar in tillräckligt med aktiviteter måste väl bebisen bestämma sig för att titta ut, eller hur?

Vad härligt, känner igen önskan om att det ska hända något :) Man får lite hopp om allt då ju. Jag håller tummarna att bebben är ute inom en vecka.

Kl

Hi hi. Ammar just nu i sjalen :D . Vilken frihetskänsla att ha båda armarna fria och att kunna gå omkring. Mycket nöjd bebis också (efter ett antal mycket arga skrik när han tyckte mamma var en idiot som inte tog ut honom ur sjalen för att ge honom mat) Hittade en knytning som verkar fungera bra, måste träna lite på att få det snyggt också

Jaa, slempropp låter verkligen som ett skällsord :D

Nu känns det faktiskt bra. Just vetskapen om att inte behöva gå över tiden gjorde jättemycket. Huvudet har varit jävligt inatt och idag, men jag har blivit bättre på att koppla av, så det är skönt. Fysiskt, i kroppen, mår jag bättre än på länge så jag och hunden har varit ute i skogen med.

Helt plötsligt blev det så verkligt - inom tre veckor är vi en till här hemma. Shit :nailbiting:

Jag fick min sån realitycheck idag när jag gick ner på uthyrningen och hämtade babyskydden :p "shit, vi ska verkligen få ta hem dom!" :eek:

Det skulle jag behöva om det fortsätter såhär :crazy: Jag hinner inte resa mig och lägga ifrån mig henne innan det är dags igen men om jag ligger kvar efter att ha liggammat sover hon hur länge som helst. Jag kan ju flytta på mig men jag saknar händerna :p Jag får ge det lite tid så hon får ännu bättre kläm på amningen innan jag sätter henne i sjal... Jag är just nu helt beroende av hjälp från sambon med matlagning och sånt för jag hinner inte mer än börja innan det är pausdags :p

Släng upp en bild på hur du lyckats med knytningen, gärna steg för steg så ordnar jag en sjal :p

*ska försöka resa mig och ordna ett mellis och blöjbyte innan det är dags igen*

Praktiskt med sjal! :) Har funderat lite på att köpa hem en, men de är så ju så dyra allihopa! :eek: Har du något att rekommendera? Har varit inne i sjal-tråden men där är ju folk som tokiga, de har ju fjorton tusen olika i olika längder och färger och prisklasser... Vad ska man börja med?

vi är inte tokiga :D jag har två sjalar, en vävd (den på bilden häromdagen) och en trikåsjal (för mindre bebisar)

jag är långt ifrån någon expert så jag har köpt sjalar som jag tyckt var snygga, ytlig som jag är haha. knytbeskrivningar hittar man superbra på sjalbarn och det finns toppenbra beskrivningar på youtube. jag har uteslutande använt dubbelt omslutet kryss.

det är inte så svårt som det verkar...

*lättad*
Det lär ju helt greppbart, även för mig :D

Surfar runt på tradera nu, ska se om jag hittar nån trikåsjal. Verkar himla mysigt att ha dom sådär, praktiskt med. Praktiskt är bra... :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat