Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

*knapp*

Morrn på er! :)
Sitter och har just ätit frukost, tänkte ta tag och städa här hemma nu eftersom jag får gäster (och tårta :love:) vid lunch!

Sover allt sämre om nätterna och det börjar märkas på knäna att jag inte rör mig så mycket. De gör jätteont... :(

Annars går det väl bra... Längtar som bara den efter förlossning!
Trollet har rört sig "normal-mycket" nu ett par dagar iaf, så jag nojade väl i onödan :)

*kl*

@DS: Skönt att ni är hemma och mår bra. Jag tror absolut att du ör jättesnygg!

@Klockan: verkligen supermamma - två småttingar och en symaskin!!! Var kanelbullarna redan i ugnen eller? :p

@Zewz: Jag tror det där också är en grej som folk liksom säger. Jag vet inte hur ofta jag under min femveckors sjukdomstid (vilket självklart inte är att jämföra med din situation) fick höra: "men vad fräsch du ser ut!" när jag släpat mig ut med sonen på en alibi-runda runt kvarteret, svimfärdig och utan att ha duschat på flera dagar typ. :D
Lycka till idag!! *håller tummarna*

Jag sover också jättedåligt nu. Är ofta vaken 1-2 timmar mitt i natten. Dessutom har jag fått tandvärk som känns rejält när jag ligger ner. Hade tur att få en tandläkartid redan imorgon dock (körde helfult med: "Jag har tandvärk och är höggravid, det kan dra igång när som helst, det vore väldigt bra om ni kunde klämma in mig någonstans!" nåja, det är ju ingen lögn direkt...), så nu måste jag bara fixa backup för dagishämtning.

Hade barnfritt i tisdags - tänkte att det väl är sista gången på sex år eller så - och var inne i stan och drog runt lite i butiker. Hittade inte så mycket dock, men ett gosedjur till nybebis och ett solparasoll till vagnen blev det. (Plus solhatt till storebror och mobilfodral till mig men det räknas nog inte i den här tråden.) Det var i alla fall definitivt sista större utflykten som oförlöst! Jag gick jättelångsamt men var ändå helt färdig efteråt!

Tillägg: Övningsvärkarna har avtagit de senaste dagarna, ska bli spännande att se om det drar igång igen efter kvällens andra akupunktursession.

Senast ändrad:

Åhh, tårta! Vilken lyx! *vill också ha*

Även här sovs det sämre - varit på toa flera gånger inatt - 1.5 timmes sammanhängande sömn som mest :eek: Tur det är lugnt på jobb denna veckan ;)
Skönt att trollet rör sig normalt igen - den där oron är inte rolig...

Idag ska vi på första delen av vår föräldrautbildning. :) Har ju "föräldrautbildning i vatten" så kvällen avslutas i bassäng med avslappningsövningar. Myyyys.

Jaa, det ska bli så gott! :love:

Men, jag vill ju också ha föräldrautbildning i vatten... :( *saknar mitt badkaaaar!!!*
Föreslog att vi skulle åka till badhuset någon dag och gick och provade bikinin.
Att inte sambon rullade ner på golvet av skratt alltså... :cool: :p

Tårta? Ty fusan vad gott. Kanske ska ringa och boka in ett nytt släktbesök och ställa kravet att de ska ha tårta med sig...? :p

Jobbigt med knäna, har du något stödbandage du kan linda dem med? Jag hade också problem men det märktes mest när jag gick längre sträckor.

Skönt att det bara var noja, jag förstår dig fullt ut. Jag nojar dessutom värre nu än jag gjorde innan. Nu är nojan krig kattallergi, kattläggasigpå-händelser, virus, PSD... Ja, you name it. Dock är det lättare att kontrollera allt nu. Man kan se om hon andas och allt det där.

Kl
Tipptoppnatt! Alva vaknade med ungefär 3-3,5h mellanrum så efter en nattamning innan vi la henne fick jag sova flera timmar. Jag fick till och med väcka henne nu på morgonen för jag tyckte att det var dags att hon åt igen, det stod som fontäner ur brösten plus att klockan sa att det var dags så om hon inte har gått upp i vikt idag på återbesöket börjar jag undra alltså.

Hon är så lik sin far när hon är nyvaken, de har precis samma minspel, sååå söta! :love: jag är helt kär i min tös. Jag trodde att det skulle ta längre tid än så faktiskt. Jag kan bli helt snyftig bara av att titta på henne. Roligt nog har sambon också redan blivit kär :) kanske inte som jag än men det är väl väntat, jag är ju full av massa konstiga hormoner och grejer med. Han tillbringar en del tid med henne i knäet och gullar bort henne. Jag förstår föräldrar som inte riktigt vågar skaffa en till. Kan kärleken bli så stark till en ny minimänniska? Och framför allt, kan man tycka att nästa minimänniska är så otrooooligt söt? :o tänk om man inte gör det?

Tycker jag absolut du kan ringa och kräva!! ;)
Det finns vissa fördelar med att vara mindre mobil och ha vänner som fyller år asså... :angel:

Tror sambon har något jag kan linda med, men frågan är om det inte bara blir knöligt - det är när jag reser mig upp eller sätter mig ner som det gör ont. Annars funkar knäna hyfsat.

Ja, nu kan jag slappna av lite, men jag nojar redan massor. Igår drömde jag att trollet var lite äldre, typ 5 eller nåt, och råkade ut för något... olycka, sjukdom... drömmen varierade sig liksom.
Men hon dog iaf i mina och sambos armar och det tog sån tid för mig att komma ut ur den drömmen efter jag vaknat! :cry:
Usch, ska det vara så här? Ska man oroa sig för jämnan resten av ens liv nu...? :(

Vad skönt att ni fick en sån bra natt! :)
Jag tror nog att hjärtat rymmer gränslöst många kärlekar! :love:

Ja fy.. Det är först nu man förstår den smärtan mamma har och hade när min lillasyster blev påkörd och dog... Alva kommer få så många förmaningar om vad man kan/får göra och inte får göra, hon kommer hata mig från den stund hon börjar röra sig ute :rofl: "INTE gå över vägen när det kommer bilar!" "INTE dricka alkohol och OM du gör det måste du ringa mig efter sjuts när du ska hem!" "INTE börja röka!" "INTE klättra på kissens ställning!" Osv :p det är nog vårt jobb som föräldrar att oroa oss.

Fy så hemskt! :(
Ja, många förmaningar kommer det bli här med. Hoppas att Troll inte kommer hata mig för mycket... :p

Snabb knapp om knä-värk från experten: hästliniment och vanliga stretch- eller fleecelindor fungerar utmärkt! ( i den bemärkelsen att det går lika bra med selleri alltså, det tar inte bort värken helt förstås)

Rapport från en trebarnsmamma - man blir lika kär i alla sina barn så det är bara att yngla på.

i vår nya sjal :love:
20130418_091556-758618.jpg

Snabb knapp om knä-värk från experten: hästliniment och vanliga stretch- eller fleecelindor fungerar utmärkt! ( i den bemärkelsen att det går lika bra med selleri alltså, det tar inte bort värken helt förstås)

Jag har varken hästliniment eller selleri :p
Men nån hot&cold ska jag väl ha...

Egentligen är det väl regelrätt träning som gäller här. Men det är ju lätt... :grin:

Åh vad härligt det där såg ut :)

Här blir det ingen igångsättning förrän på BF... :(
Dock kände hon på mig och gjorde en hinnsvepning light, hon kom inte in helt och hållet, men hon var positivt överraskad att jag var så mogen som jag var (v 36+5 idag), så det lät på henne som hon trodde att jag inte skulle behöva den där bokningen ang igångsättning 10 maj. BM ska dessutom upprepa proceduren nästa vecka, kanske kan vi reta gallfeber på pyret så h*n kommer ut i ren ilska :devil: (Maken fasar för att knodd kommer få mitt humör och hans minne, det vore katastrof... :rofl: )
Men men. Behöver inte gå över tiden i alla fall då, alltid något.

Har faktiskt sovit okej inatt, så himla skönt.

Lilltös gick igenom besiktningen med full pott och inga anmärkningar på vårt föräldraskap alls. Jag slog tydligen rekordet idag i mjölkproduktion med. Bäst att njuta av fasta bröst innan de blir "ursugna" ;)

Jag stod senast igår och funderade på om jag gör ett bra jobb så det kändes bra och kul att få höra :)

Vad skönt att få det bekräftat, att man sköter sig :D
Jag tycker det där är lite skrämmande, med allt ansvar, för en liten liten människa :eek:

:D Joo du. Har man suttit i rulle och varit sängliggande har man skrapat ihop energi nog att vara superwoman! ;) Lillebror i sjalen =obekymmer, jag tror dottern satt i fem minuter... maken som var snabb med kameran... :p

Fyyuuu för tandvärk. :crazy: hoppas det går bra att fixa. Mysigt med shopping också. Jag funderar också på när vi ska vara barnlösa nästa gång...

Micks: din fresterska! Jag vill också ha tårta..! Har besök på ingång men tvivlar på att hon tar med en tårta. En sju månaders buse har hon med dock. ;)

DS::love: den där kärleken alltså..... men fy så hemskt med din lillasyster... Skönt att ni fick "godkänt" visst känner man sig duktig när de går upp i vikt?

Zews: tråkigt att de inte drar igång dig i förtid. Men det vore ju toppen om det kom igång av sig självt i god tid istället. :)

Visslan: vilken fin sjal!

Jo, hon lät faktiskt hoppfull. Två cm kvar av tappen, vad det nu innebär, men det lät på henne som om det var bra, för att vara förstföderska.
Det är iaf skönt att veta att jag inte behöver gå över tiden. Har ju förstått att igångsättningar inte alltid är så himla kul det heller. Nu blev jag mest nojig över hur man vet att det är dags att åka till förlossningen. Hur ont ska man ha? Hur mycket vatten ska det läcka ur en för att man ska fatta att något är på gång? :D

Just nu har jag hysteriska sammandragningar. Ska ta min nyfunna 3,5 kilometerspromenad med hunden, det innebär en del hoppande över oceaner av smältvatten, det kanske kan få igång maskineriet? :D

Fast det känns helt naturligt när man väl har dem hos sig :) lite bökigt första 1-2 dagarna med allt såsom veta varför de skriker eller vad de gör. Möjligt att det kanske tig extra tid för mig med iom att jag var sängliggande en stund efter FL.

Kl
Stickrädda jag har hämtat ut mina nya polare. 39 st fragminsprutor. Tack mamma för dina fantastiska gener :cool: ;) jag får alltid för mig att det gör JÄTTEONT när jag sticker mig med dem också. Skittöntig är jag.

Ojoj, detta innebär ju att du kanske kommer tränga dig i kön! :eek: Ogillar starkt :angel:
För din skull hoppas jag ändå att drar igång - jag är sjukt trött på detta nu och jag har ändå inte din huvudvärk att dras med...

En liten dans får du väl också ha ;)
:bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Åh vad härligt med fragmin! Det gör ont. :o jag slapp mina sju dagar efter FL, först nu som jag börjar se ut som folk på låren, lite gul fortfarande och har två knölar på vä. ben fortfarande. Du har min fulla sympati!
Maken fick sticka mig rätt ofta i början...

Zews: det låter ju kalas att det var så pass på G. Jag var ju helt "omogen" så det tog tid innan det kom igång men sen så.... Det är ju förenat med en förhöjd risk av komplikationer med igångsättning så det är ju klart bättre att det startar. När det väl är på riktigt är det ingen tvekan, så oroa dig inte. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka