Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Kl
Åh, sol idag! Skitvarmt dessutom så det blir en liten promenad idag :) dessutom känner jag mig dösnygg nu när inte magen är så stor. Jag går förbi spegeln hela tiden :rofl:

jo jag tänkte det med - att eftersom hon inte sagt nåt om TUL eller så är det nog ingen fara - och hon hade ju en förklaring direkt till att det minskat så. Nästa besök är om en vecka så då ser vi ju hur det fortsätter... :)
Även jag hade ju en dipp. Jag har dock legat väldigt nära nedersta strecket hela tiden så jag tror bm blev lite fundersam där. Dock hade vi ju TUL (rutin här nere) inbokat bara några dagar senare, så det löste sig fint. Gången efter jag var hos bm så låg måttet mitt emellan min "normalkurva" och dippen. Så jag tror det är ganska vanligt att man får en liten dipp just när den lill* börjar krypa neråt :)

En hel natt utan dippar för thyra-lyra inatt! :banana:
:banana: Grattis!

Härligt med en natt utan dippar för Thyra!! :banana:

Här hos oss är det molnigt och mulet i dag så det är lättare att ligga på soffan.. ska nog dock börja sy lite på ett par filtar som jag vill ha klara nu, sammandragningarna har lättat så pass mycket att jag vågar mig på att vara uppe och sitta/röra på mig lite mer om dagarna nu.

Vad skönt att det lättar för dig :) hoppas att liten stannar kvar ett tag till så du slipper neo :)

Ja det hoppas jag med och det tror jag nog också. Just nu (och de senaste dagarna) har det verkligen inte känts som om det är det minsta lilla dags än. Jag är ju inte det minsta klar med alla förberedelser än, har ju inte ens börjat boa! :angel:

Vad skönt utan dippar :)

Måste fråga vart du hittat mössan. De jag hittar är antingen för små eller för stora. Se små täcker inte öronen ordentligt och de stora glappar så det blåser in.

Tor har för övrigt växt ur sina kläder i storlek 38 och nu passar 44 perfekt mot nästan trångt. Vissa 50 har han börjat ha nu även om de är något stora. Han växer och växer. Dessutom har amningen gått riktigt bra senaste gångerna :banana:

Vi åkte hem igår så vi kom hem strax före lunch igår. Sååå skööönt! :p både jag och sambon började få spel på att vara borta. Idag kommer första besöket dessutom. Iom att jag är så pigg skrotade vi 14-dagars karens som vi pratade om i början men vi tar det lite lugnt med de som tenderar att stanna halva natten nu i början :p

Lew: sista veckorna var jag så slut att jag inte orkade boa. Jag hade den "boa-tiden" efter flytten när jag tömde flyttlådorna i stället ;)

Kl
Alva är inte jätteglad i att sova i spjälsängen än. Jag som INTE skulle ha några barn i sängen... :angel: så jag åkte iväg en snabbis och köpte ett babynest som hon får ha mellan oss. Det var rätt roligt faktiskt, iom att jag haft problem med mina såriga bröstvårtor började jag undra om jag någonsin skulle kunna mätta lillskruttan så vi köpte en sån ersättning att ha i skåpet ifall att hon blev hungrig under de 40 minuterna jag var iväg men hon sov hela tiden vilket måste betyda att hon blev ganska nöjd ändå. Igår vaknade hon en gång i timmen ungefär vilket var döden för mina tits så jag tror att hon fick ett bättre grepp nu. Jag tänkte att jag låter det gå idag och ser om det fortsätter vara bra och annars ber jag om hjälp i morgon på återbesöket.

Investerade i alla fall i amningsnappar så jag kan få chans att läka också även om det gör mindre ont nu. Hoppas att det hjälper nåt.

Skönt att vara hemma, och skönt att du är så pigg :)

Tjejen som sköter ekonomin på jobbet ringde innan, hon har tabbat sig... Jag misstänkte iofs det, då jag fått lite för mycket nu när jag gått hem, så hon har betalat ut typ en hel månadslön för mycket, så nu får jag typ ingenting, och de får dessutom ta massa semesterdagar för att kvitta min "skuld". Det är ju pengar jag redan fått, och delvis lagt undan för jag misstänkte att något blivit galet, men det känns ändå trist. Blev så glad när jag fick reda på att jobbet annars betalar ut "föräldralön", dvs 10% av min lön i 150 dagar, men de pengarna lär jag ju inte heller se mycket av nu... Har dessutom fått köpa nya däck till bilen nu med, upptäckte när jag la på sommardäcken att de kanske inte var så bra som jag mindes i höstas... Bläääääh. Hata ekonomi! :devil:

Ja, jag är så mycket piggare än vad jag trodde trots att det är jag som brukar ta nattpassen iom att jag ammar, eller försöker i alla fall. Amningsnappen måste vara guds gåva till kvinnan. Sambons pappa lät glad att han fick vara först ut att träffa henne i alla fall. Han verkar ha fått extra brådis från jobbet :o

Vad drygt att det blev trubbel med lönen. Det är ju det minsta man önskar när man är hemma. Man glömmer ju gärna sånt då om man får.

Jag får förresten lönespecar fortfarande. Det står att jag är föräldraledig och därför får 0:- från jobbet :up: pappersslöseri!

Härligt att du är så pigg DS! Så där blev det för oss också när vi fick dottern. Vi hade tänkt "boa in oss" ordentligt men när vi tog emot besök första dan hemma! Jag var hur pigg som helst!

Jag har lite dåligt samvete, ni här i tråden har verkligen varit ett jättestort stöd under vintern. På en massa olika sätt. :love: och nu hinner jag inte alls med, jag läser och tänker att jag ska svara något vettigt och artigt och trevligt/roligt men det finns inte en chans. ;)

Skärm-tid finns men det kräver ju att man liksom kopplar in hjärnan också. Typ. :o ;) jag vill skriva nåt vettigt.

*KL*

Här är det bra fortfarande. Vi har höjt ljudnivån i huset och det är inte Ludvig som står för falsetten. (inte jag heller, haha) :angel: men nån reaktion ska det väl va?
Besiktning på BVC idag, Ludvig växer så det knakar i sömmarna. Har redan fått lägga undan de första minsta plaggen. Han har typ knappt hunnit använda dem. :p
Känns bra, det är skönt när det funkar med ammningen!

Bjussar på en bild från idag förresten, engagerad mamma va? Ena ongen i sjalen och den andra får sitta breve? (Ludvig i sjalen för puttrig mage = bra mot puttrig mage - tips!)

smartphonemamma_516ea80f9606ee5c04466bd3.jpg

och appropå Facebook och bilder ... Jag har en ganska stram vänlista på Facebook, människro som verkligen betytt/betyder något och släkt. Min blogg har som bäst ett tjugotal unika besökare per dag. De flesta vet jag vilka de är. Internet svämmar fullständigt över av bilder av framförallt två saker: babys och djur. Miljarders människor publicerar bilder av sina barn varje dag. Antalet bilder av babys/barn övergår galningarna med ... multum. Jag är totalt orädd numera, därmed inte sagt att jag publicerar allt och allting hela tiden. Viss urskiljning finns. :p

Vi har nog full förståelse för att du har fullt upp :D Och vad mysigt ni ser ut att ha det, kul att du kan använda din symaskin nu :D

Fasen, jag blev helt ställd här nu. Hunden började skälla som besatt ute på verandan, vilket bara betyder en sak - det kommer någon. Men inte i bil, för det hörs iså fall. Alltså någon TILL FOTS. Här ute i obygden? Jag blir helt paralyserad, har helt avskärmat mig så jag vet knappt hur man gör med människor längre :rofl:
Naturligtvis har jag gråtit en skvätt också, är allmänt ynklig med trötthet och huvudvärk, så kände mig sådär snygg när jag öppnar dörren... Då var det en dam nerifrån byn som var runt med sitt barnbarn och sålde majblommor. Man känner sig alltid lite tvungen att köpa med när de gått så jävla långt, hehe.
Hon blev i alla fall såååå hmla glad över att se kulan på magen, och åååh vad roligt och hej och hå...
"Ååååh, och hur mår du? Du ser ut att må bra i alla fall!"
Ehh :confused: :up:

Duns Sweden har jättefina mössor och bodies i ekologisk bomull :) dom har deras saker här på neo och är jättefina i färg och tyg fast det säkert är tvättat många ggr! :)

Tänkte själv beställa nått fint därifrån sen i nån lite större strl, dom är inte jättebilliga..

Har läkartid imorgon för att prata om det :) Får se vad de säger, mina besvär kanske inte alls är stora nog. Men nog vore det skönt att ha pyret på utsidan snart. Den lille rackaren har bra fart i sina ben och misshandlar mig totalt inifrån numera.
Även om det inte låter helt kul med söndersugna tits heller :angel:
Vad har vi gett oss in på?? Det blir inte bra hur vi än gör ju :rofl:

Jooo det blir visst bra! :-D
jag har sår på insidan av öronen efter gårdagens svartsjukedrama men att få sitta med gullegrynen och sy en stund idag gör det lätt värt det! :love:

Jag har klarat mig från såriga bröst x2= purelan salva is the shit!

Sällar mig till söndertrasadetutt-skaran.. Inte så lätt när man inte ens kan alternera mellan brösten heller när man har två hungriga skitungar som gillar att tugga på mammas bröstvårta.. Freya avslutade precis sin amning med ett rejält "hugg" innan hon släppte :devil:

Haha, jag har fått rata amningsinläggen. För att få loss dem måste jag skölja bort dem för varet har liksom sugit fast dem och det är plååågsamt att riva bort sådana skorpor :o ligger nu i sängen och kramar ett lakan i stället. Amningsnapparna är super för att ge dem en chans att läka lite. Då jag såklart glömde bort purelan när jag var på apoteket har jag köpt en helosan som faktiskt är över förväntan. Dränker titsen i salvan när jag är säker på att Alva är mätt för en stund framöver :p

Jag har sagt upp mig som mamma ett par timmar eller så, sambon sitter och håller Alva vaken framför tv:n så hon kanske sover ett tag när vi lägger henne sen också. Jag har inte sovit middag vilket känns :o

Zews: håller tummarna men jag tror nog att du får igenom det. Du har det inte alls särskilt drägligt nu.

Håller tummarna för att de bestämmer sig för igångsättning för dig! Verkar jättejobbigt med huvudvärken. Jag tyckte det var supersegt på slutet även utan huvudvärk...

DS, skönt att ni är hemma och fulla av energi (kanske inte så här dags, men annars). Jobbigt med trasiga bröst :( Jag fick tips om salviate på BB, ska hjälpa mot irriterade bröstvårtor. Alltså inte att dricka det, utan att hälla kallt te i tex en läcklapp och sätta mot bröstet i 5 min. Jag tycker att det kyler ganska skönt iaf, sen ska det motverka inflammationer etc.

L är en riktig liten kräkis, vi tvättar oavbrutet och grejorna räcker knappt ändå. Nu har vi iaf användning för alla söta o gosiga småfiltar som man gärna ville använda till sonen, men aldrig riktigt behövde (så många iaf). Imorgon kommer barnmorskan igen för att väga och kolla om hon går upp. Lurigt när hon kräks så mkt.

Idag var det nästan sommarvärme, härligt! Bar runt L en del i sjalen, mysigt! Men måste nog öva en del innan knytandet funkar ordentligt. Blev ganska varmt, undrar om det funkar i sommar? Köpte en sjal som skulle vara sval, men L var helt röd på den sidan av ansiktet som var mot mig...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka