Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Den frotté jag har tyckte jag kändes jättemjuk, tänkte ha det under lakanet bara. Nån bäddmadrass har jag inte... (har köpt en stor madrass och skurit ut bitar till vagn, vagga, babynest och korg)

Plastad frotté, är det verkligen skönt att ligga på? Jag sover förtillfället på något liknande eftersom jag har en ny säng och mitt vatten har ju inte gått. Men det är sjukt svettigt!
Eller har ni tänkt att ha det över själva madrassen och sen bäddmadrass på det?
När Jack var bebis (en riktig liten spykråka) så hade vi oftast en mjuk frottéhandduk under huvudet istället :)
Plastad frotte ska man nog inte ha under huvudet tycker jag mig läst? Just för att det inte andas.
Tänkte ha det under lakanet - och blir det för varmt/andas för dåligt så får de ligga under madrassen :)

Haha ja det var så jag också resonerade! :) Sen kom jag på att BM nog faktiskt menade allvar så jag hakade på när majola packade sin... - även om det fortfarande fattas lite i min, typ mat och trosor (har bara stringisar så jag måste köpa några par som är mer lämpliga för binda :angel:) men det viktigaste är med i alla fall!

Förresten, ni som har haft problem med magen under graviditeten, har det ändrats nu på slutet? Jag har varit galet hård i magen (och har inte ens behövt äta järn) men nu de senaste dagarna är det plötsligt helt tvärtom och jag måste banne mig på dass minst en gång om dagen :o Har inte ändrat nåt i matvanorna heller...
Jag borde också hängt på där känner jag :angel:

Inga ändringar här - men det är ju flera som sagt/skrivit att de blivit sämre i magen dagarna innan det drar igång ;)

Här blir det nog plastad frotté lite överallt. Vi har MASSOR av den varan och det är ju skönt, det går att slänga i tvätten och sådär då :p

Här är vi igång med att packa och greja. Snart hemgång! :) så kommer massa folk in och frågar hur det är med snittet. Det har jag inte ens känt av de sista 24 timmarna, kanske ännu mer. Eller jo, jag vred mig nog konstigt när jag packade så det stack lite men annars inte alls. Klart att livmodern kanske känns lite mör men så länge man inte har sparkande bebisfötter på den är det inget att nämna det heller :) Däremot bäckenet är ju som sagt lite instabilt efter foglossningen. Igår kände jag mig som Bambi när jag reste mig men det är också bättre xD

Jag får nog klassa det som en lyckad operation. De undrar om jag behöver smärtlindring men nä, jag tycker inte det och i så fall får jag väl återkomma. Nu först börjar jag minnas lite ifrån de sista timmarna som gravid. Kanske bra att bearbeta, jag mådde fruktansvärt dåligt av situationen just då.

Fina Alva!
Ett tips för titsen är såna luftningskupor från Medela. Det är plastkupor med hål upptill som gör att det luftas hela tiden och inget nuddar. Det i kombination med purelan och bröstmjölk är vad som hjälpt mig bli av med såren.

Ett till tips, be om recept på smärtstillande så kan du hämta ut det om det skulle behövas, annars låta det vara. Skönt att det blir hemgång och att du känner dig så bra ändå :) och att bearbeta förlossningen tror jag att du har mycket att vinna på för din egen skull :)

Ang plastad frotté så har vi det i spjälsängen och i vår säng där han oftast ligger, men där tycker jag att det räcker gott med att ha han liggande på en handduk eller filt. I vagnen vill jag inte ha det, ffa inte i sommar när det förhoppningsvis blir varmt ändå.

*knapp*

Nu är jag hemma igen från MVC. :)
Jag blev mycket lugnare av besöket...

Hjärtat tickade på jättefint. BM fick sig en spark i vanlig ordning... ;)
Trollet har gått från rörlig till ruckbar så det är ju bra och dessutom har mitt s/f-mått skjutit lite i höjden och låg på 36 idag. Så nu är pricken mitt på den övre linjen på kurvan - BM trodde att den växtspurten kan ha gjort att troll rör sig mindre på kort tid. Men jag ska ändå vara uppmärksam.

Samma med sammandragningarna. I och med att mamma hade så många och fick åka in så kan där ju finnas viss ärftlighet och jag ska inte ha fler än 6 SD/timme och får jag det är det varm dusch, alvedon och vila som gäller. Trappas det ändå inte ner ska jag ringa BM eller förlossningen.
Här försöker de förresten visst stoppa förlossning i v. 35, först runt v. 36+1-2 stoppar de inte.

Hon tyckte det var jättebra att sambo kan höra hjärtljuden, då kan han ligga och räkna slag när jag blir orolig. :)

Så nu är jag bättre till mods och troll har dessutom varit ganska så livlig nu ett par timmar. :laugh:
Underbart väder ute så jag funderar på att sätta mig på balkongen en stund. :)

Åh just det, 68 kg ligger lilla Micks på nu (startade på 55) och det är då baaara troll! :D
v. 34+6 idag.

6 sd i timmen max? Jag kan lätt ha 10-12 i timmen om jag sitter i soffan...
Är jag ute och går är magen i stort sett konstant hård. Kanske får fråga läkaren på torsdag...

Jopp, det var vad min bm sa - i viloläge då. Att jag får när jag reser mig, är kissnödig eller liknande är dock helt normalt.

Edit: oj, skrev jag i timmen? HALVtimmen menade jag! Sorry!

haha jag fick världens bild av en stringtrosehäck med en sån där jätteblöja i :D

här är allt kräkigt och hostigt, har båda de stora hemma från fsk för de hostar som galningar. ringde vc i morse men de hade inga tider och bad mwj återkomma imorgon. hon menade dock att man inte kan glra något åt hosta. men jag tycker det borde vart bättre nu, det lättar liksom inte. till och med Charlie har hosta stackarn.

Plastad frotte ska man nog inte ha under huvudet tycker jag mig läst? Just för att det inte andas.
Tänkte ha det under lakanet - och blir det för varmt/andas för dåligt så får de ligga under madrassen :)

Nej något som inte går att andas igenom skulle jag inte våga ha under huvudet just... fast den frotté jag har släpper igenom luft men inte fukt, men jag kommer inte ha den under kudden ändå förstås. Där lägger jag bara en handduk eller liknande.

Aha, ja, då låter jag lite mer normal. Hade varit lägligt om det satte igång nu, maken är i stockholm (40 mil) hela veckan... ;)

Vad depp man blir av vädret :( Grått och blött, bläh. Lider med mina hästar som klafsar runt i leran, men vill inte byta hage heller, de trampar ju upp på nolltid så de får helt enkelt gå i skiten...

Skönt att allt såg bra ut Micks! Fast vad konstigt med sf-måttet... eller det ska kanske vara så? Min fina kurva fick ett rejält hack med bara 31,5 cm vid sista mätningen för en vecka sen.. eller så ligger kotte längre ner än jag hade trott. :crazy:

Här har sd lugnat ner sig sedan jag blev satt på soff-arrest och jag har nog inte mer än 4-5 i timmen, i alla fall såna som jag känner... bara nån enstaka som känns rejält dessutom så det hjälper nog att ligga här även om det känns som om kotte sjunker längre ner för varje dag. Sambon börjar bli nervös att det ska vara dags väldigt snart medan jag själv litar på att det dräjer minst två - tre veckor till :)

Här har vi strålande sol och nästan försommarvärme i dag :banana:

I sommarhagarna anar man till och med röret på de upp och nervända badkaren, och halva grusgången upp till huset är snöfri. NU börjar det kännas lite som vår äntligen!

haha jag fick världens bild av en stringtrosehäck med en sån där jätteblöja i :D

Haha ja det var det jag med såg - och insåg... det går ju faktiskt inte :eek:

Stackars lille parvel att få hosta han med, hoppas verkligen det släpper fort och att hela familjen snart är frisk igen!!

Här med - tack och lov! :) Dock tror jag vi kommit lite längre än er :D Tror det ligger runt +10-13 grader här idag.

Imorgon är tanken att ut och börja jobba i trädgården - försöka få undan löv och grenar - samt arbeta upp jorden i där jag ska plantera/så.
Nästa vecka ska Jocke få hjälpa mig att få bort all jord som mullvaden grävt upp. 103 högar räknade jocke till att där var.... (på en tomt som är lite över 800 kvm stor........ Inser ni hur min fina trädgård ser ut? :cry: )

grattis till nästan barmark! här i skåne är det 13 grader och sol, fåglarna kvittrar och jag sitter inne. hn, nåt är fel, ska ta och ändra på det sista.

i vår stuga har vi en mojäng man sätter ner i jorden som burrar. den minskade drastiskt på mullvadshögarna, från flera hundra till kabske femton.

kl

nästan barmark är lite att ta i, men det smälter undan fort nu i alla fall... snart kan man kanske se lite gräsmatta :)
Hagarna ser dock ut som fan som vanligt på våren :crazy: :cry:

Jag vet inte vad som händer med min mage, tycker inte den växer nåt alls - kotte fortfarande inpackad i sin låda tror jag med.
v35.jpg

Kl

Varit på ögonundersökning på sjukhuset med Tor idag. Allt såg fin fint ut och ögonen är nu färdiga. Nu är det inte förrän han är två och ett halvt år det är dags igen. De hade problem att få upp hans ögon för att kika eftersom han knep ihop så mycket men gick bra tillslut. De sa att han var mycket stark. Och så sa de att de säger till alla att bebisen är stark men Tor var jätte jätte stark :D

Vi fick sitta och vänta med några som bodde där samtidigt som vi och som också fått sin i vecka 28 och därför varit där länge. De hade också fått komma hem nu. En liten Oliver. Både Tor och Oliver kissade ner rummet när de skulle vägas (som passades på när de ändå var där) Typiskt pojkar tydligen :p . En rolig sak är att Tor ofta låter som en get. Och så hörde vi att Oliver låter likadant :rofl: . Det har jag inte hört de andra bebisarna göra.

Något som inte var så positivt var att Tors järnvärde var lite lågt så vi måste in nästa vecka igen för ny koll. Om det sjunkit så måste han få blod så då blir vi kvar några timmar.

Angående plastad frotté så har jag redan haft nytta av den när blöjan läckt kiss. Skulle inte vilja vara utan. Bara att slänga i tvätten. Har i vaggan i vardagsrummet och i liggdelen till vagnen som vi för tillfället använder som nattsäng i våran säng. Kommer sedan ha i spjälsängen när den har införskaffats.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat