Vårföräldrar 2013! #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013! #5

Snart är du där :)

Ser att bilden är lite flammig. Den är tagen från min säng och genom hennes "diskbalja" som sambon kallar den innan jag kunde ta mig ur sängen riktigt. Han låter så rolig när han använder ordet diskbalja om det som "ska" vara hennes säng. "Ska vi lägga henne i diskbaljan så länge?" :rofl:

Igår hade vi hemgångssamtal så nu håller jag tummarna för att de inte ångrar sig igen.

Haha men jag håller med din sambo - det ser ju ut som diskbaljor! :rofl:

Hoppas ni får komma hem nu snart då! :)

Min sambo beställde förlossning till igår för att han tyckte det verkade vara så god mat på NÄL just den dagen. Torsdag skulle visst funka också sa han. :D
Om det ändå vore så enkelt!

Har börjat bli lite mer orolig nu... Tycker att trollets rörelser minskat. Visst, hon kickade rätt ordentligt nu på morgonen men hon håller inte på lika länge och inte lika ofta. :crazy:
Hjärtat tickar på enligt sambo som kan lyssna med örat mot magen, men alltså, kan inte förlossningen vara här snart så jag slipper noja!

Ska till BM idag och tar upp det med henne.

Sådär var det ju för mig på slutet. Som att vända på en hand hade Alva nya rörelsemönster. Jag nojade ju här om det också men när hon kom igång igen bufflade hon runt mer intensivt under kortare tid. Lite som att i stället för att byta ställning lite i taget vände sig hela ungen direkt och så var det stilla igen. Det behöver alltså inte vara konstigt men jag tycker att du gör rätt i att ta upp det så ni kanske kan göra en mer ordentlig koll ifall att :)

Ja, det är verkligen som att detta kommit i en handvändning! Man tycker ju inte att platsbristen borde göra sig så påtaglig så snabbt?
Men vad "skönt" att det var så för dig också, jag hoppas min BM kan komma med lite lugnare besked iaf.
Och jag är glad att jag har en sambo som snabbt kan kolla så att hjärtat slår... :)

Är det förresten någon mer än jag som får som blodstopp i huvudet (samma när jag ligger på rygg och det trycker mot pulsådern) vid sammandragningar? :confused:
Blir liksom lite yr och tung i huvudet. En slags vakuum-känsla. :crazy:

Jag vet inte. Det var några dagar som var nästan "döda" innan rörelserna blev mer intensiva, kortvariga. Det är nog bra om ni pratar om det som sagt, det är ju lugnare när man får höra att det är normalt. Får du "svar" om du buffar på magen, för ljud eller så? Jag fick svar ibland om jag förde ljud men mest effektivt var att ligga på ena sidan i kanske 5-10 minuter och sen byta för då brukade Alva också lägga sig på andra sidan.

Kl
Det känns så konstigt att hon är på utsidan nu. Hon har ju hetat "bebisen" eller "den" i flera månader nu så det lär väl ta sin tid innan man lär sig vad vi har gett henne för namn :o det är kanske inte så roligt att vara "bebisen" eller "den" för sina föräldrar. Kissen och Paddan bryr sig nog inte vad vi kallar dem men Alva lär sig väl prata och förstå så småningom xD

Ajaj för såriga tuttar! Har du fått hjälp med att se hur Alva ska greppa tutten? Purelan är bra salva- bröstmjölken är rena dundret också. :)

Så söt hon är! :love:

Diskbalja.... instämmer, ser ju så ut! :D

Ja, de har sagt att hon har bra grepp och det är rätt intressant att det rätt vad det var började göra ont och inte att det kom smygande. De får vila och läka någon dag så provar jag igen snart när jag kan ha kläder utan att det gör ont. Det går ju bra att pumpa lite så länge :)

Jag får svar ibland, men inte alls så snabbt som jag brukar få. Andra gånger ligger hon där inne och tjurar och vägrar bli väckt :cool:

Nu har det ändå rört sig rätt bra hela morgonen, så jag känner mig lite bättre till mods, men jag vill ändå prata med BM om det sen.

Jag förstår att det är ett orosmoment men stressa inte upp dig i onödan. Om du tar det lugnt en stund och bara ligger på sofflocket kanske du känner rörelserna bättre. De är ju ganska små och "fina" ibland. Jag gjorde lite hela havet stormar med magen ibland och puffade på alla håll och kanter utan att få svar och så slutade jag och ett par minuter senare kom det en rejäl protestspark :o

På tal om hela havet stormar... Lös hud... Hela magen blir som vågor när jag lägger mig ner :rofl: hoppas det går tillbaka bra sen för nu ser det minsann rätt kul ut. Imponerande vad fort det ändå går för det värsta att försvinna. Hade jag inte haft snitt och lite ömt bäcken att ta hänsyn till hade jag ju kunmat nå golvet sittande på sängkanten.

Hehe, jag ligger ju på sofflocket mest hela tiden! :p
Ja, nej, jag ska försöka att inte stressa upp mig. Ska ta en andra frukost nu och om en timma går bussen. Så snart får jag prata med BM som är bra på att lugna ner mig! :)

Haha, spännande med magen. Det där ser jag ju fram emot sen... inte :rofl:

Först av allt - å så söt DS!!! Grattis till (stora) tjejen igen :banana: Jag förstår att det måste kännas jättekonstigt att ha henne på utsidan - det slog mig så sent som i går att det faktiskt är en riktig bebis där inne - som kommer att greppa tag om ens finger och titta en i ögonen sen... det kändes som en stor insikt på nåt sätt (även om det låter helt galet att komma på det först NU :o)

Micks - kotte har nog ungefär samma frekvens på rörelserna fortfarande men helt andra rörelser och den förändringen tyckte jag kom plötsligt bara så där. Från att ha sparkat och levt om till att mer "byta sida", rumla runt lite osv - mer böljande rörelser så att säga. Däremot är det tydligare rörelser varje dag nu också istället för tydligt "varannan dag" som det har varit tidigare. Den här förändringen kom för ca två veckor sedan, vilket bör vara ungefär då kotte bestämde sig för att det var dags att sjunka längre ner i bäckenet och börja göra sig redo.

Att väcka upp genom knuffar och buffar är i stort sett lönlöst, här är det mat eller dryck som gäller för att få igång reaktioner direkt - eller möjligen musik.

Ang vagnen förresten - jag har inget fårskinn (än) men kommer säkert att skaffa... trodde inte det skulle behövas nu under sommaren dock, fast det gör det kanske? Jag är nog mer nojig över att kotten ska bli för varm än för kall och frysa. Jag har däremot en hemmavävd växtfärgad ullfilt i vagnen :love:

Hur gör ni med plastad frotté förresten? Var är det bra att ha? Jag har en bit som jag tänkte ha i vaggan, men bör man ha det även i vagnen kanske? Sen har jag ju en "sovkorg" på nedervåningen samt babynestet...

BB-väskan snart färdigpackad förresten, men jösses vilken plats det tog med morgonrock och tofflor! Har packat ner kottes saker i skötväskan istället och mina egna i en bag.

Skönt att det är fler som upplever så plötsliga skillnader i rörelserna!
Dock tycker jag att frekvensen på rörelserna har varit mindre också nu i några dagar. Dvs tidigare så rörde hon sig nästan hela dagen utom en liten stund på morgonen typ. Nu har det ju som sagt rört sig rätt okej under morgonen och får se hur resten av dagen blir...
Men ja, lite orolig blir man som sagt... fast varje rörelse och varje bekräftelse från sambo att hjärtat slår lugnar ju för en stund iaf. :)

När du säger det så har jag har extra ont i själva bäckenskålen och jag har upplevt att hon tryckt sig nedåt. Det kan ju ha med det att göra... :)

Plastad frotté tänkte vi ha i sängen och i vagnen :) I vaggan räknar jag inte med att hon kommer ligga så ofta och den lilla madrassen är lätt att bara slänga i maskin om den skulle bli smutsig.

Åh, jag ville eg. ha med min morgonrock, men då skulle vi behövt en tredje väska och det ids jag inte med! ;)
Annars är väl väskorna färdiga nu tror jag. Tofflor till mig och sambo tänkte jag köpa i dagarna bara. Sen kan vi lägga ut väskorna i bilen! :laugh:

Vi kommer ju använda vaggan som säng, men i vagnen kanske också kan vara bra att ha...

Kom på ett till sätt att köra igång kotten - att sitta i soffan och kura ihop sig så mycket som bara möjligt runt magen - kotte gillar inte att bli ihopknölad! :angel: :D

Plastad frotte i vagnen var ju ganska smart. Så långt har jag inte ens tänkt :p

Och jag blir rent stressad av att ni är färdiga med era väskor. Jag borde också sätta fart tror jag :eek:

Men att ta ner väskan och börja packa är ju som att bekräfta att det börjar närma sig... Och det är ju sjukt läskigt :eek: :D Nä.. jag tror jag får ignorera det ett par dagar till......... :D

Plastad frotté, är det verkligen skönt att ligga på? Jag sover förtillfället på något liknande eftersom jag har en ny säng och mitt vatten har ju inte gått. Men det är sjukt svettigt!
Eller har ni tänkt att ha det över själva madrassen och sen bäddmadrass på det?
När Jack var bebis (en riktig liten spykråka) så hade vi oftast en mjuk frottéhandduk under huvudet istället :)

Haha ja det var så jag också resonerade! :) Sen kom jag på att BM nog faktiskt menade allvar så jag hakade på när majola packade sin... - även om det fortfarande fattas lite i min, typ mat och trosor (har bara stringisar så jag måste köpa några par som är mer lämpliga för binda :angel:) men det viktigaste är med i alla fall!

Förresten, ni som har haft problem med magen under graviditeten, har det ändrats nu på slutet? Jag har varit galet hård i magen (och har inte ens behövt äta järn) men nu de senaste dagarna är det plötsligt helt tvärtom och jag måste banne mig på dass minst en gång om dagen :o Har inte ändrat nåt i matvanorna heller...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka