Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

:D

Jaaaa.... om nån hittar på att "åka in" idag så kommer jag inte tro på det förrän jag ser resultatet! ;)

Här hemma är det fridens liljor.
L är världens dukigaste och stoltaste storasyster. Jag är väldigt förvånad över vad friktionsfritt det går. Det hon tycker är värst är när Maken håller Ludd ... Det kanske inte är så stor skillnad för henne att inte ha mamma när hon vill, en liten "bonus" kanske av att jag inte kunnat vara förälder på så länge?

Det har varit ganska många "moments" som får en mamma att bara :love: :love: - jag är helt övertygad om att allt vårat prat om att "vi ska få en bebis", titt på bilder av henne som bebis och boken "Emma och Lillebror" faktiskt har haft effekt.
Just "Emma och Lillebror" har hon tagit fram några gånger och kikat i när vi grejat med Ludd, vi skojar om att hon tar fram instruktionsboken. :p

Ludd mår prima. Det är ju lögn att säga att det är skitenkelt och att han äter/skiter/sover men om jag ska sammanfatta så är det faktiskt så det är. :love:

Det känns som en stor "belöning" att få en så fin start efter den här vintern.

FOGARNA ---- vill jag inte uttala mig om ännu ... skriver jag "det är bättre" så låter det ju som att det kommer bli bra och skriver jag "jag grät av smärta i natt" så låter det ju som att det är oförändrat, men det är nånstans däremellan jag befinner mig.
Det är ingen rehab-plan eller något gjort ännu. Det skulle vara som att göra en rehab-plan till någon som sitter med nygipsat ben - först ska det väl läka lite.
Den enda plan vi har är att dottern ska få gå som "vanligt" på dagis och maken till jobbet efter de försat tio dagarna så jag får ta saker i min takt. Ludd är så liten så jag klarar av att sköta honom själv nu i början ....

Så har jag det. :)

Puss på er!

Puss på dig med! :D

blogger-image-1609373029.jpg

Det är jättekul att du äntligen verkar ha fått lite lycka i tillvaron efter allt. Även om jag förstår att det är jättejobbigt fortfarande med smärtor och sånt så är det en helt annan ton i inläggen, till det positiva :) jag hoppas att du inte "glöms bort" när det är dags att börja rehabilitera, men du kanske har fått lite jävlar anamma och kräver hjälp när det är dags för det ;)

Kl
Här har man visst krav att ta på spenderbrallorna trots strul med FK, allt på en gång. Motorlampan började lysa på bilskrället så nu är det dags för åter en tur till verkstaden :grin: I och för sig var det väl ändå dags att följa upp kamremsbytet med lite service men det var ju inte riktigt så jag hade planerat. Jag vill inte åka till min "vanliga" verkstad 6 mil bort med lysande motorlampa så jag får nog svika dem, tråkigt nog. Jag är ju lite förtjust i mina pojkar där i Rimbo :( hoppas inte det är något svindyrt fel, det har jag inte lust med :p

Ahmen vilket charmtroll! :love:

Klockan: Vad härligt att allt flyter på så bra! Håller med DS om att du har en helt annan ton i dina inlägg nu, och även om det fortfarande inte är bra så är jag glad att det verkar gå åt rätt håll för dig nu :)

Skrev klart mitt förlossningsbrev nu, väldigt kortfattat och enkelt. Någon som vill läsa?

LÄNK

Senast ändrad:

absolut!
Har fått "order" att skriva mitt tills nästa besök på bb men har inte riktigt kommit igång... :p

Lade till länken i förra inlägget! :laugh:

Nu är mappen med alla papper klar att läggas i bb-väskan! :banana:

Liten uppdatering från oss. Vi har det toppenbra, Charlie äter och sover och storebrorsorna är toppennöjda än så länge. Jag har sovit som en kratta i natt men nu verkar mjölken ha kommit igång på riktigt så C har sovit i princip hela dagen. Imorgon går de andra på fsk så vi får ett par lugna timmar hemma.

det känns lyxigt att nå ner till marken igen, att kunna sova på rygg och att kunna ta sig ur sängen. särskilt smal har jag nog inte blivit däremot, isaac tror att det ligger fler bebisar i min,mage :D

Micks: tycker det ser bra ut! (förutom att jag fick fram en massa konstiga tecken istället för åäö.... )

Vindvissla och klockan: Så skönt att ni båda tagit er hem och att storasyskonen verkar acceptera allt bra :)

Till alla: Alla bilder är helt underbara - man blir så jäkla bebissjuk själv bara! :D

För att dämpa hormonerna lite har jag beställt lite nya tyger. Lite flanell blev det denna gången :) Framförallt snobbentyget tycker jag var underbart sött :love:

V332-85x.jpg

V332-25x.jpg

V333-82x.jpg

Hallådär! Jag vill också nå ner till marken! Kan du inte dela med dig av lite? :p skönt att det går bra för dig med :)

Ja, det är något med firefox märkte jag, öppnar jag pdf:en i explorer ser det ut som det ska! :)

Fina tyger!

Jag har äntligen återfått hoppet om att slippa magen snart! Har suttit i soffan med lite känningar så kanske händer det något inom de närmaste 2 veckorna (BF på fredag) :bump:

Heja, heja!

Plötsligt händer det!

Vi var ute pa en langpromenad idag och jag känner inte av fogarna alls! Hurra. Lite sammandragningar och allmänt magont, men inte sa farligt.

Har tänkt pa en sak de senaste dagarna. Man hör ju av och till om kvinnor som plötsligt föder barn utan att ha vetat om att de var gravida. Ok, att mna kan ga upp i vikt och sa, och inte alla blir ju jättetjocka...men vad tror de att de har för ticks i magen!? :eek: Jag skulle bli skitskraj och springa till närmaste doktor om min mage hoppade omkring sa här och jag inte vore gravid.

En gammal klasskamrat fick sin graviditet bekräftad i v. 35. Hon har mycket överliv så hon såg tydligen mest mullig ut :p då jag inte har kontakt med människan (hon försökte adda mig på fb men jag är så less på folk som ska adda för att spionera och sprida skvaller i min hemby) vet jag inte hur hon reagerade på sparkar och eventuella sammandragningar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30