Sv: Vårföräldrar 2013 #4
Jaaaa.... om nån hittar på att "åka in" idag så kommer jag inte tro på det förrän jag ser resultatet!
Här hemma är det fridens liljor.
L är världens dukigaste och stoltaste storasyster. Jag är väldigt förvånad över vad friktionsfritt det går. Det hon tycker är värst är när Maken håller Ludd ... Det kanske inte är så stor skillnad för henne att inte ha mamma när hon vill, en liten "bonus" kanske av att jag inte kunnat vara förälder på så länge?
Det har varit ganska många "moments" som får en mamma att bara
- jag är helt övertygad om att allt vårat prat om att "vi ska få en bebis", titt på bilder av henne som bebis och boken "Emma och Lillebror" faktiskt har haft effekt.
Just "Emma och Lillebror" har hon tagit fram några gånger och kikat i när vi grejat med Ludd, vi skojar om att hon tar fram instruktionsboken.
Ludd mår prima. Det är ju lögn att säga att det är skitenkelt och att han äter/skiter/sover men om jag ska sammanfatta så är det faktiskt så det är.
Det känns som en stor "belöning" att få en så fin start efter den här vintern.
FOGARNA ---- vill jag inte uttala mig om ännu ... skriver jag "det är bättre" så låter det ju som att det kommer bli bra och skriver jag "jag grät av smärta i natt" så låter det ju som att det är oförändrat, men det är nånstans däremellan jag befinner mig.
Det är ingen rehab-plan eller något gjort ännu. Det skulle vara som att göra en rehab-plan till någon som sitter med nygipsat ben - först ska det väl läka lite.
Den enda plan vi har är att dottern ska få gå som "vanligt" på dagis och maken till jobbet efter de försat tio dagarna så jag får ta saker i min takt. Ludd är så liten så jag klarar av att sköta honom själv nu i början ....
Så har jag det.
Puss på er!