Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Vätskan är faktiskt inte så farlig ändå. Jag tyckte att det var en skitcool känsla att gå på "vattenballonger" första gången och kan inte låta bli att försöka vifta på tårna :) fogarna är jobbiga, vätskan bidrar bara till den härliga sexigheten... Och gör att skorna känns lite för små. Ska bebis stanna länge till kommer jag att få gå i tofflor sista tiden. Mina kängor har jag inte en chans att komma i, gympadojorna går men skull behöva lite längre skosnören.

Bm sa att det var typiskt att bli sådär från v. 38 ;)

Okej vad bra! Kunde tänka mig att det kan göra rätt ont annars? Svullen och varm liksom, inget jag ser fram emot. :grin:

Ang. ledvärk så har jag ju det sen innan. Inte lidit så mycket av det under graviditeten tack och lov men knäna börjar ta extra stryk nu när jag är så tung och rör mig så lite.

Grattis till finaste Charlie! Vad söt han är!
Jag hade samma upplevelse som du ang epiduralen, sjukt effektiv smärtlindring, men att det (i efterhand...) var häftigt att känna hur kroppen signalerar och kunna följa det bättre än på epidural.

Klockan, härligt att det går så bra hemma :)
Vi har också fått en lugn och nöjd bebis och än håller det i sig så jag njuter också ;)

Mja, det kan ju tydligen minska om man håller sig i rörelse och vissa lider ju av det men jag har tur nog att slippa :) för mig är det lite som.. Hur ska jag förklara det.. Säg att en ardenner har stampat dig på båda fötterna så de blir enorma men att det inte finns någon smärta?

Haha, den beskrivningen lät rätt hemsk om jag ska vara ärlig! :rofl: Ungefär som när fötterna domnat bort helt på mig, då känns de som svullna ballonger och det är heeeemsk! :p

Haha, den typen av smärta rör mig inte såååå mycket. Leder och sånt gör mig mer. Då får jag ONT! Men jag har haft en ardenner stående på mitt finger med betonggolvet som underlag. Förvisso barfota, annars hade jag nog haft ett krossat finger, men alltså, det gjorde ont men inte sååå farligt :p jag är mer van vid yttre våld helt enkelt. En annan ardenner mosade min hand mot bommen l transporten med huvudet och lyfte hela framdelen. Det var en hingst som var mer än lovligt galen på väg till kastrering så mamma vågade inte hjälpa mig att leda honom. Det var bara att väbita i det sura och tränsa hästen med fingrar som inte gick att böja. Samma där, det gjorde ont men det var inte värre än att man kunde fortsätta som vanligt ungefär. Såå, det är väl vad man är van vid :)

Aj aj! :p Ja, det är såklart så att man fixar olika typer av smärta olika.
Jag fixar t.ex inte små futtiga brännskador - då måste jag ha alvedon och ipren på en gång och blir helt handikappad (meees! :D)
Men sen har jag mina leder som krånglar och hoppar ur och skit - det är lättare att hantera än den där brännblåsan på fingret. Drog ju rätt axeln som gått ur led helt själv utan ett pip exempelvis... :angel:

Det kanske det kan vara... Kan det komma och vara övergående så att säga under graviditeten?

*kl*

Grattis till lilla Charlie! :love:

Jag börjar tröttna pa riktigt nu. Har visst ocksa fatt känningar av foglossning för första gangen tror jag. Som tur är bara väldigt lindrigt. Planterade en liten buxbomshäck i förrgar och kände en konstig känsla i bäckenet, men tänkte inte mer pa det. Sedan blev det lite mer markant under kvällen och när jag googlade sa verkar det vara precis fogen framme vid blygdbenet som har slagit till. Känns i strt sett bara när jag gar dock.

Som tur är har jag ju mycket avlastning nu under helgdagarna, men gullungen har blivit vansinnigt mammig igen och vill mest bli omkringburen (av mig givetvis).

Bara fem veckor kvar nu i alla fall!

Besvärligt att du också får problem med fogarna. Det verkar vara mer regel än undantag här. Som sagt, inte långt kvar i alla fall :)

Lew: det är ju inte omöjligt eftersom att det är koncentrerat till fingrarna och handlederna. Jag får läsa på lite om det och se. Värme brukar ju hjälpa mot det mesta så det ska jag försöka köra på som test.

På tal om krämpor. Min man är fenomenal. Vi hade en bekant på besök innan, och vi pratade lite om olika krämpor. Varpå min man kläcker det geniala - "Med lite positivit tänkande kommer man långt!"
Han menar alltså på att jag gnäller för mycket.
Ändå berättar jag inte hälften numera, men det är tydligen för mycket det med...
Ska säga det nästa gång han knaprar sina morfintabletter för nackont, "Du låt bli dom där, med lite positivt tänkande kommer man långt, testa det!"

:devil:

Åh ibland vill man ju bara slå dem i skallen med nåt hårt :devil:
(Han menar säkert väl men jag förstår din reaktion)

DS - passade det in på dina symtom eller kan det vara nåt annat? Min värk har ju förvärrats rejält just pga de hormoner som orsakar foglossningen... de har ju inte vett att hålla sig till de leder och den bindväv som faktiskt behöver luckras upp utan tar ju alltihopa så att säga...

kl
Jag ska mest gnälla i dag. Ryggen värker (förmodligen mina inflammerade ryggmuskler som har fått nog nu), fogarna har börjat rassla loss rejält (Sååå glad för rullen nu!!) och händer och handleder är i stort sett värdelösa.

Jag har kravlat mig in i vecka 33 och jag kan banne mig knappt andas längre! Hoppas verkligen att kotten tänker lägga sig till rätta lite längre ner nu snart så jag kan få tillbaka mina lungor... ALLT är galet ansträngande och jag blir andfådd bara av att rulla mig från tv:n till badrummet. Att gå ut till hagen är ett mindre maratonlopp, för att inte tala om att få på sig skorna... puuuh! Ni som har kommit längre än mig - ungefr när började ni få tillbaka andningsförmågan? Vad kommer det för otrevligheter sen? Förutom möjligen då det här emd vattensamlingar i alla extremiteter?

Nu har jag dessutom börjat inse att kotten ska ut därifrån också - och vilken väg den ska ta :crazy: Hur i hela friden ska man klara av det då? Jag som har varit så kaxig innan och tänkt att "jaja det går nog bra det med" börjar bli redigt nervös över förlossningen nu!

Mitt troll sjönk ju någon gång mellan v 30-31 så jag har kunnat andas ett tag, tack och lov! :) Hoppas din sjunker snart också!
Andra krämpor har jag inte känt av, däremot har ju foglossningen blivit värre.

klockan och visslan - helt galet söta bebisar förresten, det känns ju helt surrealistiskt att det ligger en sån i magen på en själv!! På riktigt! :love:

klockan - såg din fundering i bloggen. Jag syr i trikå på en helt vanlig symaskin och det funkar utmärkt! (Skulle gärna ha en overlock däremot, bara för att det blir finare)

Mitt troll sjönk ju någon gång mellan v 30-31 så jag har kunnat andas ett tag, tack och lov! :) Hoppas din sjunker snart också!
Andra krämpor har jag inte känt av, däremot har ju foglossningen blivit värre.

Meh vilket fusk!! :mad: :p
Jag har flåsat på lite tidigare med men nu sen en knapp vecka tillbaka är det verkligen helt galet tungt. Folk frågar i telefon om jag verkligen mår riktigt bra, tydligen låter det som att jag håller på att klappa ihop totalt :angel:

Mja, inte direkt. Jag har som en punktsmärta kan man säga. Inga domningar, stickningar eller annat som tyder på nerverna. Vet inte riktigt vad det kan vara, tv-spelskada? :D nävars, nåt är det väl men det går säkert över, tids nog, som alla andra krämpor. Ska leta upp mina handledsvärmare i alla fall och se om det ger något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar