Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Kl

Grattis Kajsa!! Nu ska det bli roligt att få följa er och höra om livet som trebarnsmor! Hoppas att vi kanske kan ses någon gång framöver oxå :)

Är jättesugen på att komma igång att sy och baka. Måste bara röja upp i köket först ... Och köpa in material...

Har letat fint flanelltyg men hittar inget. Tyg.se har inget jag gillar och tygaffären i stan hade inget flanelltyg alls :mad: . Har försökt googla men hittar inget bra. Någon som vet vart det kan finnas?

Har tänkt börja med ett lektäcke och ett spjälskydd, påslakan och örngott och kanske någon sovpåse. Får se om jag försöker ge mig på kläder sedan

Jag letar också flanell, det jag beställde var ju slut hos tyg.se...
(dessutom menar de att de inte alls tagit för mycket betalt, och de där 15% rabatt är det visst bara vissa utvalda som får - så nej jag kommer aldrig mer beställa därifrån trots att det var fina och bra tyger)

Tyvärr har jag bara hittat enfärgad hos stoff & stil. http://www.ohlssonstyger.se har några olika men jag ska gå in och kolla om de har mer i butiken.

Hittar du på nåt annat ställe får du gärna tipsa ;)

kl

så, klart! kl 23:35 och 3.9 kg tung kom Charlie. allt gick toppen, jag var helt borta på lustgas i slutet.

GRATTIS! :banana:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet - Charlie född 2013-03-30
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet - Ludvig född 2013-03-28
13:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet, en flicka
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
24:e panaccea 1a barnet (tvillingar) - Freya & Thyra födda 2013-03-27
25:e Lewellyn, första barnet

Micks: vad fin du är! Jag har bestämt att det nog är slut på bilder från mig och särskilt efter din! :o jag liknar mest en blåsfisk just nu och är inte ett dugg sugen på att föreviga det på bild :rofl: förstår att de sista veckorna känns långa. Den känslan har jag haft sedan december när jag fick sluta rida :mad: men man får hålla sig sysselsatt ändå så blir det lättare :)

Haha, men nej - du får inte sluta posta bilder heller! Du är jättefin! :love:

Vad fin du är micks, nästan så man skäms lite :o

Tack hörni, men inte skämmas, ni är fina allihop! Och ni skulle se mig 99% av tiden då jag är osminkad, i mysbyxor och rufsigt hår... :angel:

Haha, du skulle se all vätska jag samlat på mig, särskilt mot slutet av dagen. Fingrarna är tjocka som bratwurstar och tårna når inte ner till golvet och ansiktet är som en fotboll :) lite som att gå på kortison! Jag ska försöka "snygga till mig" när vi åker till Alex pappa på påskmiddag om några timmar men det mesta känns liksom förgäves, man ser ut som man gör ändå ;) snart är det över så jag förhoppningsvis återfår hyfsat "vanligt" utseende. Jag stod och svor lite över att jag fått bristningar igår med. Som tur var sitter de så jag måste luta mig bakåt för att se dem då de är under naveln. Dessa har kommit för inte alls lång tid sedan. Men men, kännetecken för en mamma-kropp! :) jag får se det som att det (förhoppningsvis) kommer något fint ur det hela så småningom.

taxk allihop. ja det ganska snabbt i slutet, när jag kom in var jag öppen 6-7 cm. efter en timme med lustgas kollade de igen och fortfarande samma, med en gigantisk vattenblåsa framför utgången. samma sak har hänt med mina andra och när barnets huvud inte trycker på på utgången öppnas man inte så effektivt. så vi tog hål på hinnorna och sen började det hända grejer. jag fick ringa in dem två gånger för att få starkare lustgas och till slut blev jag helt borta. det gjorde sjukt ont så fort jag tog bort masken från munnen men jag lyckades få fram ett "RING PÅ KLOCKAN“ till sambon som blev skitskraj. när de kom in var huvudet ute, de hann precis vara med i fångstögonblicket när han kom ut haha.

men allt känns jättebra. epidural är sjukt effektivt men det var skönt efteråt att inte ha tagit det.
20130331_033316-771311.jpg

Vad jobbigt det låter! :(
Har inte samlat på mig något vatten än, men jag har 8 veckor på mig :angel:
Och så ska jag väl hålla tyst och inte gnälla om den enda bristning jag upptäckt (som faktiskt syns på senaste bilden) som går 1,5-2 cm lodrätt på höger höft av någon knepig anledning.
Fast bristningar stör mig inte så mycket egentligen... Är redan tigerrandig över båda höfter och knän så några fler ränder gör varken till eller ifrån...

Vilken going! :love: Vad skönt att allt gick bra och vilken tur att de hann komma in och fånga honom! :D

Vätskan är faktiskt inte så farlig ändå. Jag tyckte att det var en skitcool känsla att gå på "vattenballonger" första gången och kan inte låta bli att försöka vifta på tårna :) fogarna är jobbiga, vätskan bidrar bara till den härliga sexigheten... Och gör att skorna känns lite för små. Ska bebis stanna länge till kommer jag att få gå i tofflor sista tiden. Mina kängor har jag inte en chans att komma i, gympadojorna går men skull behöva lite längre skosnören.

Bm sa att det var typiskt att bli sådär från v. 38 ;)

Lånar egen knapp

Är det någon här som märkt av ledvärk sådär nu på slutet? Jag har haft bekymmer med det tidigare men då har det mest varit pga väder och temperatur (regnade det ute och jag var inne kunde jag känna av det, var jag ute i skitväder som kyla, regn eller blåst gjorde det riktigt ont). Dessa problem har jag inte känt av på.. 1-1,5 år tror jag och nu har jag fått känningar i handleder och fingrar. Kan det bero på vätskan eller är det bara mina tidigare bekymmer som gör sig påminda?

När jag "botade" mina gamla bekymmer käkade jag D-vitaminer och omega. Tänk att det skulle ta flera år innan jag kom på tanken att prova D-vitamin. Man kanske borde skaffa lite mer D-vitamin och se om det hjälper nåt. Det är ju dumt att ha värk i onödan så att säga.

Han är bedårande! :love:

*kl*

Jag har inte dumpat er och kaos har inte kommit och tagit mig/oss.

Vi har mjuklandat med en stolt och sjukt glad Storasyster som plirar på sin lillebror med kärlek o blicken. Igår när han skrek tog hon fram instruktionsboken (pekbok; Emma och Lillebror) och kollade så jag gjorde rätt .... :D ;) :love:

Amningen har kommit igång hur lätt som helst, tredjedagsbluesen for förbi som en bris jämte förra gången...Ludd verkar ha hittat äta/sova farten...

Det känns som världens harmoni här i huset på alla sätt. (det skulle jag INTE skrivit i natt - dock!! :D Lugnet före stormen kanske pessimisten tänker ...
Skiter i vilket jag och bara njuter... :love:

angående fogarna så säger jag inget än så länge. Har blivit noga omhuldad av läkarns på BB, har med mig schema för alvedon/ibumetin knapring, fortsatt fragmin 1 v. och TYDLIGA instruktioner om att INTE bli gravid igen snart, rent av helst inte alls .....

men jag är lite världsfrånvänd nu som sig bör.... ! men det rättar sig nog... men jag har inte övergett er. Snart är jag mitt gamla gnälliga jag igen.

Bild på Ludd finns på min blogg förresten...(har peecis rättat länken!)
surfar i luren och får inte in bilden ..

det är hormonet som ger foglossning som ger ledvärken i andra delar av kroppen också. :(

Roligt med uppdatering! Vad skönt att det finns en viss mysfaktor i huset ändå :) det låter som att ni har det helt fantastiskt, bortsett från dina fogar såklart. Hoppas att det fortsätter funka bra med Ludd :)

Finns det någon plan och någon som "fångar upp dig" för rehab med fogarna?

Aha, så det är bara att vänta ut handlederna och fingrarna också och hoppas att det inte blir mycket värre. Kanske kan prova med såna handledsvärmare i alla fall så kanske det inte blir mycket värre, fingrarna är inte lika drygt att ha ont i som handlederna :p

Vilken sötnos :love:

Kl

Idag är jag ordentligt trött. Bara sovit sammanlagt en timme. Liten har gnällt hela kvällen och natten. Troligtvis magknip :( . Det läskiga är att när han krälar runt av ont så håller han andan så jag har varit väldigt orolig att han skulle sluta andas och då går det ju inte att sova

Han fick magmassage i morse och har varit lugnare sedan dess. Fast nu börjar gnäll igen men det tolkar jag som hunger. Börjar närma sig matdags.

Sambo skickar mig i säng nu och får sköta matningen själv

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar