Sv: Vårföräldrar 2013 #4
Just för fördelningen hemma etc vore det kanske bättre med gemensam kontakt. Men du kanske skulle må bra av lite enskild kontakt också? Förhoppningsvis försvinner huvudvärken sen iaf!
Jag känner inte till 'reglerna' för tidig igångsättning, men för mig verkar det bli aktuellt denna veckan pga insulindiabetes + storlek. Så om din bebis också är stor kan det kanske vara ytterligare skäl till att sätta igång?
Kl
Blev lite dramatiskt idag när jag var på kontroll hos gynekologen. Först fick jag tid för igångsättningsbedömning på torsdag. Sen sov (?) bebisen igenom 2 ctg, så blev skickad direkt till FL pga dåliga hjärtljud. Nervöst! Där blev det ytterligare några timmars ctg + dropp (för att se om det kunde sätta fart på bebisen). Till slut hjälpte det så pass mkt att vi fick åka hem. Ska tillbaka imorgon em på kontroll och ev igångsättning. Eller kanske tom kejsarsnitt, de var lite oroliga för storleken men ska göra ytterligare mätningar imorrn.
Kunde mot alla odds sova ganska bra, nu har jag känt bebis röra sig ganska ordentligt också. Phu... (Igår natt var jag lite orolig, men ringde inte eftersom jag ändå skulle på kontroll.)
Sitter just och äter påskgodis, vaknade och kände mig konstig och hade alldeles för lågt blodsockervärde. Men nu ska jag se om jag kan somna igen!