Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Typisk tjejmage säger dom :D

Visslan ja nu går det undan! Naveln ligger på gränsen till att ploppa nu :rofl: nu tror jag liksom att platsen för dom att ligga "bredvid" varandra börjar ta slut så nu hamnar dom "utanpå" varandra ist och då tar dom ju mer plats utåt.. Säger väl pang en dag så ser jag ut som grodanboll :rofl:

Och på tal om skor.. Dom gröna skorna jag har i bakgrunden på min bild är guld! Bara o trycka ner foten IOM det är resår, behöver inte böja mig alls! :love: sen att dom är ruskigt fula är ju en annan sak! Dessutom är dom lite stora så får ner mina svullna fötter utan problem.. Börjar bli värre punden fronten med andra skor nu :(

(Notera även milkshaken som står på hatthyllan, så typiskt mig! :D)

Min senastemagbild btw :) lustigt att sf-måttet ligger så högt när jag inte är överdrivet stor.. Fick iof frågan på Ica idag om det var dags vilken sekund som helst.. Hon höll på o tappa hakan när jag sa att det är två månader kvar :D

Den frågan har jag också fått i mataffären, två gånger, den senaste för ett par veckor sedan. Och min mage är mindre än din (av förklarliga skäl). Man känner sig tämligen gigantisk när de säger så, men folk har väl ingen aning helt enkelt.

:D
Min granne höll på att baxna redan i höstas nån gång när jag sa April. Jag har ju mina extrakilon men du har ju TVÅ därinne! :laugh: Fin är du också!

Ang. förlossningsproviant: jag kunden inte äta under förlossningen men kexchokladen efteråt var tusen gånger godare än den torra limpmackan med ost på som de setverade,... :cool:

Ja, fast det där med alla andra klarar det... man har ju som inget val. :o Jag tycker det är så himla bra att du får hjälp och att du delar med dig här. Det kanske är nån som blir hjälpt av det! :bow:

:D Ja jag låter väl kaxigare än vad jag är men jag är på gränsen till ett nervöst sammanbrott av att vara så här begränsad och det gör ondare och ondare för var dag som går, så mitt tålamod är inte stort... :crazy:
Jag hoppas de hjälper mig......
Jo, det är väl så. På något sätt ska jag väl också klarar av det :D
Det finns ju dubbel tanken bakom att skriva här - dels är det lite terapi för mig, och dels kanske något av smygarna här har lite samma känslor och kan därmed kansket ta modet till sig att söka hjälp när de ser hur bra det gick för mig :)

Du borde rimligen inte ha några problem med att få igenom en igångsättning. förhoppningsvis har de tid redan samma dag! *håller tummarna*

Vår lillkille bestämde sig för att komma aningen tidigare än planerat, vecka 36+3.
Ett jättegrattis!! Hoppas allt gick bra?

Grattis!!
Verkar vara kutym att komma i god tid om man är med på den här listan? ;)
Ska vi hålla samma statistik som resten av svergie så innebär det måååånga dagars övertid för oss som är kvar... :crazy: Ogilla :p

Fin mage :D
Tycker inte du ser sååå stor ut, med tanke på att där är två.
Men det är lite kul att jämföra - jag är i 32 + 4 idag och hade för en vecka sedan ett magmått på 29.5 :D
Har tvillingar någon egen kurva? Hur ligger du på den i så fall? Över/under?

Ska vi hålla samma statistik som resten av svergie så innebär det måååånga dagars övertid för oss som är kvar... :crazy: Ogilla :

Visserligen kan statistik vara väldigt missvisande men... lägg till att jag sätts igång den 27:e så är vi väldigt många som får tidigt... märkligt!

Jag har också beställt en (lite lagom) för tidig bebis! Så nu måste ni andra verkligen kniiiiiipa! :bump:

;)

Tss, min plan är att ha ungen ute innan tråden är slut så nu får alla lugna sig lite med inläggen ;)

Jag blir så himla glad över att läsa att du får så mycket stöd! Vår dotter hade samma känsla för plastbaljan som du, om vi ens så mycket som tittade åt den skrek hon i Högan sky!

Ang skor så har jag hasat i lite stora sneakers sen det blev så pass snöfritt att det inte kom in snö i skorna. De kan jag kliva i och ur samt använda skohorn om jag ville ha det ännu lite smidigare.

Ang att äta under förlossning så har jag under aktivt skede ätit väldigt lite, druckit lite fruktsoppor och dyl som funnits på förlossningen. Men denna gång var vi ju ganska många timmar opåverkade av smärta på förlossningen och då var det gott att ha med lite godis. Åt även en Felix ost och skinkpaj med sallad till middag innan allt drog igång. På mitt sjukhus hade de även pannkakor om man gillade det. Vi hade med oss lite dricka som jag inte var intresserad av under förlossningen då bubblor inte var vad jag ville ha, men det (och choklad...) var väldigt gott på BB sen.

Misan, Stort Grattis!

Hallonbladste köpte jag på hälsokosten :)

Imorgon ska vi på återbesök till sjukhuset för läkarkoll, pku-prov och hörseltest. Det är så skönt att vara hemma! Vi är så himla nöjda med all vård vi fått och vi fick ut det vi ville av BB-tiden, hjälp att komma igång med amningen. Fogarna är fortfarande onda och kryckor behövs, men det är ändå bättre än innan så det känns hoppfullt!

Jag har också beställt en (lite lagom) för tidig bebis! Så nu måste ni andra verkligen kniiiiiipa! :bump:

;)

Sambon ska ju egentligen iväg på utbildning 19-24 maj så vi har beställt lite tidigare leverans vi med... hoppas verkligen att han ska kunna åka på den då han har sett fram emot det i snart ett helt år.

Himla typiskt av dem att lägga just den utbildningen - som inte ens körs varje år och som han fått dispens att gå just den här gången - precis veckan innan bf! :mad:

Haha, visst är det kul att få folk att tappa hakan så där? Har jag gjort flera gånger jag också - både de som tycker att jag borde fött redan igår och de som tror att jag är i max v 20 typ. Tänk vad det kan skilja sig!

Fin mage förresten! :love:

Det låter som positiv anda! vad säger storasyster om tillvaron?

Jag är jättenyfiken på hur själva igångsättningen och förlossningen gick, vill du dela med dig? :)

Varför ska man dricka hallonbladsthe? :o

Jag har drabbats av boar-hysteri... måste akut bädda lilla sängen... känns som ett geni-drag för det uppstod lite diskussion i hushållet om vems säng det kan tänkas vara ...:o ;)

Lite info på svenska finns bland annat här: Hallonbladste

Det är naturligtvis som alltid med naturmedel... vissa tror på det och andra inte. Eller kanske bara lite grann.

Det låter som positiv anda! vad säger storasyster om tillvaron?

Jag är jättenyfiken på hur själva igångsättningen och förlossningen gick, vill du dela med dig? :)

Varför ska man dricka hallonbladsthe? :o

Jag har drabbats av boar-hysteri... måste akut bädda lilla sängen... känns som ett geni-drag för det uppstod lite diskussion i hushållet om vems säng det kan tänkas vara ...:o ;)

Storasyster är stolt som en tupp över sin lillebror och än så länge väldigt snäll med honom också, trots att han höll hela familjen vaken i natt. Dock kan vi se lite mer frustration hos henne än hon normalt har och det kopplar vi till den nya situationen för henne.

Jag kan skriva en liten förlossningsberättelse:
Efter att jag kommit in och lite undersökningar och prat med läkare osv fick jag kl 17 någon upplöst tablett i munspruta som skulle stimulera livmodertappen att minska. Det var lite funderingar på vad som skulle fungera bäst då han var rörlig mot ruckbar och stod därför väldigt högt i förlossningskanalen.

Jag tog iaf tabletten och skulle undersökas 2 timmar senare. Det görs och jag är då öppen 3 cm och har lite tapp kvar. Jag har inte haft ont alls under dessa timmar. BM konsulterar läkaren om hinnorna ska tas eller om det ska bli en dos upplöst tablett till. Det blev det senare. Samma procedur igen och mot slutet av tiden började värkarna kännas av lite mer, men fortfarande inte ont.

När jag skulle undersökas igen strax efter 21 var det dags för nästa skift och BM som tackade för sig sa det sista hon gjorde att hon jobbar fm följande dag, vi ses nog imorgon bitti igen. Nya teamet kom och presenterade sig och BM undersökte och konstaterade att jag var öppen 3,5 cm och tappen i princip borta, så det var dags att ta hinnorna.

De togs runt 21.30-22 och direkt efter var jag öppen 4 cm. Efter en stund blir värkarna intensivare och jag började få jobbigt att andas igenom dem och började med lustgas på lägsta nivå och höll på att typ byta sida att ligga på osv. Försökte stå och hänga på gåbord, men det klarade inte fogarna alls.

Vid 23 blev jag undersökt igen och var då öppen 5 cm. Strax efter började värkarna öka i intensitet. Vi höjde lustgasen till Max och tog några värkar som bara blev intensivare och intensivare när det började kännas ohållbart och maken ringe på klockan och bad om epidural runt 23.30. De ringer direkt och kommer strax därefter in med någon vagn och ska förbereda mig innan narkosläkaren kommer. Jag är då knappt pratbar längre och vet inte riktigt var jag ska ta vägen, det som trycker på, men jag är så inne i att det kommer ta tid.

Helt plötsligt säger uskan förvånat att det låter som att det är dags och frågar om det trycker på varpå jag svarar kvidande "som fan". Klockan är strax innan 00 och det blir bråttom, jag får hjälp att lägga mig bättre så BM kan undersöka mig, fullt öppen och grönt ljus att krysta, ryggbedövning är bara att glömma, nu kommer bebis utbrister BM. Lillebror kommer på andra krystvärken, den första vågade jag inte trycka på av rädsla för bristningar eftersom det gick så fort.

00.09 är lillebror född och jag klarade mig i princip utan bristningar, fick ett litet stygn som jag inte känner av alls. Hade det inte varit för fogarna hade jag varit riktigt pigg och fräsch nu. Vi är så himla nöjda och glada över att det gick så bra och att vi fick så fantastisk personal.

för mig som inte vet nåt alls om det och aldrig har varit med om en förlossning så låter det ju som att allt gick helt perfekt ändå! Nåt sånt önskar jag att det blir för mig med faktiskt, tack för att du delade med dig!! :bow:

Pan - du är så fin! Och inte alls så stor ju!!

Så... nä nåt symaskinande blev det inte i dag heller, vi blev kvar för länge på fikabesöket och sen var det vila som gällde fram till hockeyn.

Jag har i alla fall fått tummen ur och fotat bodyn jag sydde ihop tidigare (knäppning i grenen)
body.jpg

Och så har jag äntligen även fått den tummen ur och satt den virkade filten i spänn. Sen ska den kantas och så tänkte jag nog lägga en baksida i vit siden på den också... får se hur det ser ut innan jag besämmer mig.
filt.jpg

Dagens gnäll:
Jag vet inte riktigt hur jag låg i soffan tidigare i kväll, men efter att ha legat på sidan i en kvart eller så hade jag så jäkla ont i höften att jag var tvungen att resa mig upp igen - och dråsade nästan i golvet. Det är lite bättre nu ett par timmar senare men hela höften är instabil och värker som bara f*n. Knäna är värre än tidigare kvällar och för första gången på månader så svort jag faktiskt högt och sa rakt ut till sambon att jag orkar fan inte ha det så här mycket länge till... får se om bm förstår hur illa det är på torsdag och om hon kan göra nåt eller om jag får bita ihop i 10 veckor till. Enligt andra med EDS som jag har fått tag på (inte många...) så kan jag nästan räkna med att det blir värre de närmsta veckorna och att jag absolut inte ska planera nåt för typ hela början av sommaren åtminstone. Jippi. I kväll känns det verkligen som om kotte utan tvekan blir ensambarn.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar