Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Skönt att allt var bra (utom fogarna då :mad:!)

Ta med en kudde till föräldrautbildningen?

Grattis till pojken misan! :bump: nu rasslar det ordentligt i bebismaskineriet! :)

Fina magen visslan! Inte långt kvar! :)

Lew och micks: jag har också regelbundet "mensvärk" men inte i samband med sd.. Bm sa idag att minsta lilla "ny" känsla ska jag ringa direkt till fl, men hon påpekade också att det är för det är tvillingar, men man är ju i te så sugen på o ringa ner fl i onödan.. Ffa som vi fick sitta i 5h o vänta sist vi åkte ner ner

Nä jag har inte heller i samband med sd, även om de har ökat rejält i frekvens den senaste tiden. Så länge jag känner regelbundna rörelser och ninjasparkar så är jag inte orolig men ska kolla av med bm på torsdag i alla fall.

Jag var ute hos hästarna sent i går kväll (natt) och eftersom jag så klart blev pissnödig innan jag hann ut genom dörren så fick jag syn på mig själv i min blåa vinteroverall i helkroppsspegeln :eek: Snacka barbakropp!! :o Nästan så jag måste fota så ni får se haha

Ta med kudde och res på dig med ämna mellanrum. :idea:

Jag gick o fnissade för mig själv åt min skugga i solen igår. Ser för roligt ut! :D

Det ska jag göra klockan :) blir det för djävligt fr vi väl åka hem helt enkelt..

Hur tusan får man på sig skorna när det verkligen börjar närma sig? Bara vecka 31 nu och jag håller med - det finns inget som är bekvämt, inte ens att sitta på toa! :o

Jag har vinterkängor från viking med kardborrband löst spända så jag bara hoppar i och ur. Att ta på några andra skor känns som en framtidslyx jag ska njuta av om några veckor :D

klockan jag gick över tiden 9 dagar med första. Med andra var vi inte riktigt säkra på datumet men jag blev rejält hinnsvept 2 dagar efter det mest säkra datumet och direkt efter satte det igång. Så jag tror och räknar med att jag kommer gå över denna gången också. Har gärna sällskap! Tycker inte heller att det verkar finnas någon anledning för dej att lida vidare när de faktiskt kan sätta igång, du om någon borde väl verkligen vara berättigad att få lite hjälp på traven så du kan börja ta tillbaka ditt liv.

Ptja, kanske bäst att vara ute i god tid med tanke på att bebisarna verkar pluppa ut rätt tidigt i den här tråden... :angel:

Faktum är ju att inte alla har graviditetskrämpor. Jag hade inga som helst problem under första graviditeten (men skulle kanske inte säga så ändå) t ex.

Har du förvisso helt rätt i. :) Men ändå... känns som att folk drar fram sin osmidiga sida så snart det finns en gravidmage i närheten... :crazy:

Jag tror de passar på att "hämnas" eftersom de fick höra detsamma när de själva gick med magen i vädret... eller nåt.

Jaa.. Ska bjuda hem familjen på lite fika till helgen och då måste jag ju åka och handla lite innan det så man kan ju passa på att köpa lite fruktsoppa, cola, chokladbitar och sånt som kan vara värt att ta med. Jag vet inte hur mycket man kan tänkas äta där och då men förmodligen inte mycket mer än jag stoppar i mig på tävlingar (dvs. någon chokladbit samt ett par bitar dextrosol och satans massa vatten, om någon tvingar mig kan jag få i mig lite banan också).

Samtidigt, tar man inte med sig lite av varje lär man svära över att man inte har med sig det man struntade i att köpa ;) Jag tar ju med mig huuur mycket som helst när jag tävlar och det mesta står orört tills det är dags att åka hem, då kommer hungern och jag vill ha MAT. Tyvärr är det nog svårt att få ihop något mer stadigt mål att ta med sig...

Behöver också köpa på mig lite proviant till förlossningen... Frågan är hur jag ska låta bli det tills det är dags? :angel:

Vänta länge med att handla proviant och köp dubbelt lager. Ett lager att äta nu och ett att packa ner och glömma bort ;)

Jag åt ingenting på förlossningen, vare sig under tiden eller efteråt. Jo, jag fick frukost ca 5 timmer efter att donen fötts och den åt jag ju. Däremot var jag galet törstig och satte i mig minst 1 liter juice direkt efteråt - och ett par liter vatten.

Men jag var ju inte inne så länge heller. Tänkte bara packa ner dricka och lite godis den här gången också.

Ja man blir ju sällan superhungrig när man håller på med styrkeprövningar, efteråt däremot brukar det som sagt dra igång med vrålande mage hos mig. En banan eller så lär åka med till efteråt i alla fall.

Man kan ju skicka ut sambon att köpa mat. Ofta finns det ju en liten affär på eller i närheten av sjukhusområdet och mitt under krystvärkarna är man nog inte så jättehungrig tror jag. Jag har inte haft med mej nånting alls till sjukhuset, bara sett till att dricka massor av vanligt vatten, men alla är ju olika.

Ja, så kan man göra såklart, men på NÄL finns bara fiket som är öppet dagtid (vet inte hur det ser ut på helger?) och åker vi in missinassen så vill jag inte sända honom till andra änden av stan för att köpa choklad på 7/11 :D

Jag kan bli väldigt grumpy utan min choklad... :angel:

Min senastemagbild btw :) lustigt att sf-måttet ligger så högt när jag inte är överdrivet stor.. Fick iof frågan på Ica idag om det var dags vilken sekund som helst.. Hon höll på o tappa hakan när jag sa att det är två månader kvar :D
blogger-image--736598127.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar