Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

en annan har ju 8 dagar kvar till bf!

Har följt dig i denna tråden då vi fick barn samtidigt i vintertråden 2009/2010, då vi fick våra två grabbar Isaac och Isaac ;) Minns du?

Bara allmänt OT.

Lycka till ni som fått barn, och ni som fortfarande väntar.

Om några månader kommer den här tråden svämma över av alla våra "skriva av oss"- om hur trötta vi är, och mjölkstockningar och kräkor och onda magar och tvättberg och..... :p

Eftersom jag tjuvstartade med bebis så tjuvstartar jag med detta också.

Sitter nu med mjölkstockning för tredje gången :eek: . Denna gång fick jag 40 graders feber och eftersom jag bor på sjukhus så tog de blodprov som visade på mycket hög infektion. Jag fick börja äta antibiotika men kräktes upp den hela tiden (kan inte svälja tabletter= krossar och blandar i något annat= äckligt= kräks) Så nu är jag inlagd på BB igen och får dropp med antibiotika tre gånger om dagen. Som tur är får jag åtminstone sova hos min lilla familj.

Börjar oroa mig för att min mjölk inte kommer räcka. Första två gångerna fick jag mjölkstockning på samma bröst och det har efter det inte varit lika mycket mjölk i det. Nu är det det andra och kommer pyttelite mjölk från det :cry: . Pumpar så ofta jag kan och hoppas det hjälper

Å vad jobbigt! :(
Hoppas antibiotikan biter så du piggar på dig. Det är så sabla besvärligt med stockning!

ja jag minns dig :)

solvind så jobbigt, hoppas antibiotikan funkar snabbt. det är mycket svårare att tömma brösten med pump än med barn tycker jag så förhoppningsvis funka det bättre när Tor är stark nog att suga själv.

kl

lägger in bilden här också, tagen av min snälla femåring när jag precis gått upp :D
20130318_075218-724890.jpg

Usch, jobbigt med mjölkstockning. Jag tror dock att det blir bättre igen om du kämpar på med pumpning/amning. Jag fick en rejäl mjölkstockning förra ggn och låg inne en vecka med antibiotika-dropp. Efteråt kom det nästan inget ur det bröstet, men med tiden blev det bättre igen. Kom dock aldrig upp i samma mängd som innan.

Zews, vilket fint barnrum! Blev jättefint med dekoren. Härligt med så mkt plats. Vi har ingen riktig plan ännu hur vi ska göra med rummen, bebisen får sova i vårt rum först. Vi har 2 sovrum förutom vårt, men det ena är mkt mörkare än det andra och har dessutom dörren mitt i trappan. Känns inte så lämpligt som barnrum, iaf för små barn. Så vi kanske provar om de kan dela rum ett tag sen. Vet inte om det blir frustrerande för storebror, han är ju ändå 3 år äldre? Leker gör vi ännu så länge nästan bara på nedervåningen, så rummen används främst för att sova i. Vi har en till våning som vi ska inreda ngn gg när vi får tid (och pengar), där finns också ett sovrum som man kan använda senare.

Tack för kakreceptet, Lew! Provade i helgen, blev jättegott. Ni som tänkte dricka hallonbladste, gör ni det själva eller köper man det? I tebutiken, eller var? Inga hallonblad i sikte i vår trädgård...

Tack för kakreceptet, Lew! Provade i helgen, blev jättegott. Ni som tänkte dricka hallonbladste, gör ni det själva eller köper man det? I tebutiken, eller var? Inga hallonblad i sikte i vår trädgård...

vad bra att det lyckades, då var nog receptet någorlunda rätt i alla fall :)

Jag köper nog på nätet, hallon har vi visserligen så det räcker och bir över i trådgården men jag har ju inte samlat in några blad i år. Tror inte det finns på tebutiker, men man kan ju alltid kolla. Annars tipsar jag på typ hälsokosten. Det ska vara bara rena hallonblad, inga tillsatser eller sånt.

Fining! Du är ju snart färdig! *avis*

Kl
Åh, jösses. Varför måste folk fråga så himmelens mycket om hur man mår nu på sluttampen? Och om jag har haft förvärkar och om magen växer och... Och... Jag är inte ett dugg sugen på att prata om sånt med min familj. Inte alls. :cool:

Jag har en granntant som envisas med att fråga om jag gör mina knipövningar och gärna vill berätta hur man gör... inte så kul att diskutera det heller inför hennes gubbe :o

nu är det förlossnings-special på nyhetsmorgon om nån vill se (själv har jag en sambo som pladdrar på om allt möjligt så jag får inte höra så mycket :devil: :angel:)

Har lite jobbig molvärk/mensvärk i magen och har så haft nån timma nu. Inte i samband med SD dock så några förvärkar kan det ju inte vara.
Går bak mot ryggslutet och ner mot höfter/lår...

Finns verkligen INGET bra sätt att ligga eller sitta just nu. :cool:

Fiiina magen. Börjar synas att det är hög tid nu :love:

Har inte berättat om besöket på BB ju, med Alma-teamet (för förlossningsrädda).
Kom dit lite i tid och fick sitta i väntrummet. Men det var lugnt och mysigt där, inget stressande. Flera bm som var framme och hälsade och kollade av så vi inte satt och väntade på ett rum ;)
Skulle blivit bjudna på kaffe och saft om inte Rum 3 bestämt sig just då för att föda (helt plötsligt så var nästan all personal borta)

3 minuter sen kom den bm som jag skulle träffa. När jag väl lyckats ta mig upp ur stolen så gick vi in på Rum 1.
Tanken är att alla träffar ska ske inne på de olika förlossningsrummen just för att jag ska vänja mig vid dem.

Första besöket nu gick mest ut på att prata om mina rädslor. Vad är jag rädd förr - varför är jag rädd för det - och hur skulle man kunna lösa/underlätta detta?
Jag är väldigt duktig på att fokusera (läs ignorera) så när jag råstirrat på bm i 30 minuter så tyckte hon att det var dax att kolla sig runt i rummet :p
Vi gick igenom alla slangar och skit som där hänger, kollade in i skåpen, visade alla finnesser man kan göra med sängen, kollade in toan (alla rum har egen toa, dusch och badkar :love: ) och som sista sak kollade vi in babysängen (den här plastgrejen de ligger i). Fatta vad läskig den var! :eek:
Allt det andra lyckades jag lura mig själv med "ää, det behöver inte jag", "oh, det kan vara mysigt" ect, men den där plastsängen var så otroligt verklig och jag kunde inte bortse från att där kommer ligga något levande snart *ryser*
Pulsen var nära nog på max :p
(här insåg nog vi alla att min största rädsla ligger tydligen mycket i vad som händer efter fl )

Vi gick även en kort runda runt på BB avdelningen för att veta var allt finns. Hälsade på några bm, skötorskor och läkare.
Jag kommer även få tid att gå och prata med en KBT psykolog någon gång innan fl.

Kort sagt var det ett väldigt lyckat besök. Lugnt och fint, men otroligt mycket att fundera på. Var dödligt trött resten av dagen - men där var så mycket som snurrade i skallen att jag aldrig lyckades somna.

Nu - 5 dagar senare - så känner jag mig faktiskt mycket lugnare! :) Jag kan se hela rummet framför mig (utom babysängen) utan att pulsen skenar ;)
Satt och läste om förlossningen på 1177 igår och det var faktiskt lättare än det varit innan (tårar har varit ett vanligt inslag när jag läst något om förlossningar/hur de går till).
Så det går ju absolut framåt! :)

Onsdag nästa vecka är nästa besök - då ska vi tydligen prata om att krysta :eek: Det kan jag ju säga redan nu att jag har lite panik över, det räckte att hon visade sist lite hur man kunde underlätta värkarbetet *ryser*

Fantastiskt vad bra att du får hjälp! :bow:
Jag som "nojjar" men egentligen är helt orädd har svårt att förstå att du är så rädd, men jag fattar att det måste vara skitjobbigt och vad värt det är att du får hjälp! Tänk om du kommit till FL helt oförberedd.. :crazy:
Kan gott tänka mig att du var trött!

Visslan: Men fiiin! :love:
Det är nio dagar kvar till den där sk. bedömningen för mig idag. Jag har börjat kalla den den för sk. för jag tänker INTE åka hem med bebis i magen .... :devil:

gick du över tiden med de andra? isåfall kanske vi kan göra sällskap? :p

Ja, jag är rent överväldigad faktiskt. :) Att gå till psykolog tror jag egentligen inte behövs - men får jag erbjudandet så tänker jag absolut inte tacka nej. Allt som gör att jag får vänja mig/prata om det/veta mer ju säkrare blir jag. Och chansen för en "trevlig" förlossning ökar.

Och allt började bara med att min bm frågade mig om hur jag såg på förlossningen - och mitt svar var lite käckt och unvikande "ja, det är väl synd och säga att jag ser framemot den, men det går ju säkert på något vis". (det är ju piiiinsamt att erkänna rädsla :grin: )
Jag gillar min bm som genomskådade mig :love:

:bow: Du är så himla modig som tar tag i det här!
Och gå du till psykologen. Det tar bäst när man inte "behöver" är min erfarenhet. Känner man att behovet är typ överväldigande så känns den där timmen oändligt kort..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar