Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Åk in på valfri bonde-butik och köp en balja man brukar ställa i hagen som vattenbalja till hästarna :) den varianten har jag sett innan och funkar utmärkt att bada 3 barn i samtidigt om man vill.

Tusan också, hade jag vetat innan att det var symässa så hade jag åkt in en runda igår :p Idag är det släktmiddag så tvivlar på att jag hinner....

Lew: Dels såg den fruktansvärt obekväm ut- och den stora skillnaden är ju SÅ KLART att du kan se dem söta små fossingarna genom den genomskinliga plasten - helt klart värt de extra 250 kronorna! :idea: *host* Eller inte ;)

Den där badhinken har jag också kollat på, jag förstår inte riktigt hur den kan vara speciellt praktiskt alls? :confused:

Igår fick jag en kommentar på en magbild på fejan "njuuut av dom veckorna du har kvar!" Då ville jag typ bara döda nån :devil: :rofl:

Men grrrr! :devil: Glömmer folk verkligen sina graviditetskrämpor så snabbt? Annars skulle de väl aldrig kläcka en sån kommentar? :devil:

Åh, kolla vad jag hittade!

Har hela tiden velat göra en sänghimmel till spjälsängen, dels för att hålla lite insekter borta, men framför allt för att jag hoppas det ska få katterna att hålla sig borta från sängen :p
Men har inte hittat någon jag gillar alls. :( Ikeas gillar jag inte alls...

Men så hittade jag denna idag:
s%25C3%25A4nghimmel.jpg

Och det tror jag kan blir riktigt fint :love:
Nu ska vi bara enas om ett namn så kan Jocke börja jobba på sin del... (metalldelen då alltså ;) )

Uuuh.... Blev söndertrampad av en 5-kiloskatt imorse - inte gott alls! Sen lade han sig strax under halsen på mig och då slog tanken mig... det där om att det är en myt att katter kväver barn... Heike skulle inte ha några problem med det alls... :crazy:
Och han ÄLSKAR att ligga ovanpå lungor, mun och näsa, och han ÄLSKAR i synnerhet små, värnlösa varelser - som kattungar och sånt.

Blir hård bevakning på de där två sen och reglad sovrumsdörr. :cool:

vilse: mina katter skulle älskat den sänghimmeln... :angel:
Men den är fin! :D

Ååååå vilken fin!
Är det meningen att man ska sy själv...? helt underbar.

Micks: katter gillar ju ofta att vara upp i spädbarn, och det var ju en dödsolycka för inte så många år sen... jag lärde mina katter direkt att vagnen/spjälsängen var förbjudet område. Sen tyckte de att bebisen var helvidrig och jätteäcklig så det löste sif själv... :p

Sån där badbalja kallade min man för "visp-skål"- ser ju hur gulligt ut som helst! :love: jag köpte aldrig nån till dottern, tyckte den var dyyyr... och hon skulle nog inte kunnat använt den så många gånger heller, :p

*KL*
Jag har inga steg alls idag. Brukar ha en fem-tio steg/gång jag reser mig men idag är det tvärnit. Stelt hasande så pass att jag kommer i och ur rullen iallafal, bra det .. :crazy: Tio dagar kvar till bedömningen. Hoppas det vänder lite... annars åker jag in och parkerar i väntrummet tills de plockar ut ungen.... :angel:

Oj var det? Ja det förvånar mig iofs inte alls... De andra katterna blir nog inga problem att lära vart de ej får vara, men den här katten alltså... Han är ett hopplöst fall... :crazy:
Envis och lätt efterbliven, skitbra kombination! :grin:

Jag googlade lite...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/spadbarn-kan-ha-kvavts-av-katt

Sen står det att det inte är säkert att katten var boven men det är ju rekomendation att man inte ska bädda för tätt och varmt för att undvika PSD, och om en katt kryper ned och gör sin grej kan det ju tänkas bli både varmt och trångt. :crazy:

Sen ska man ju komma ihåg att katten är ett av våra vanligaste husdjur och barn är rätt vanliga de också så man behöver ju inte bli hysterisk... :angel:

Usch, tragisk läsning! :( Låter ju faktiskt lite otroligt att katten ligger ovanpå barnets ansikte samtidigt som det av ett rent slumpartat sammanträffande dör av PSD...

Såklart det är lite väl att bli hysterisk, som du säger så finns ju katter i vart och vartannat hushåll med barn! :) Men vår katt litar jag inte ett smack på i det avseendet och det är ju dumt att ta det säkra före det osäkra... :crazy:

Fast det jag tyckte var värst (jag börjar låta som domedags-lisa?) det var när katterna (jag hade långhåriga) gled förbi bebis som började greppa efter saker med små-nävarna. De greppar ju rätt hårt och släpper ju inte direkt.
Om jag hade varit katt hade jag nog gett en rak höger.... med klorna. Det är väl inget man dör av som baby men .... har man djur och barn måste man ju hålla uppsikt. Egentligen mest senare när barnen blir kompetenta små människor som klarar "allt" men inte har nåt som helst förstånd, då är det djuren som lever farligt! :p

Ja, ja, från och med nu ska jag bara skriva om de positiva sakerna.;)

Sant, det kan bli lite dumma situationer, men jag är inte så orolig. Mina är korthåriga allihop, två är vana att bli dragna i svansar (:angel:) och de andra kommer mest troligt tycka att bebis är så äcklig så de håller sig undan... ;)

Nu är vi igång och tvättar alla Trollets kläder och sängkläder! :banana:
Efter det kan vi packa bb-väskan, i alla fall delvis! ;)

Kl

Nu har våra vagnar kommit! :bump: så just nu ligger jag ute med över 30k tills vi räknat ut vem som ska betala vad! Hoppas det inte händer nått med betalningen :eek:

Kroppen är hyfsat samarbetsvillig idag med och jag har fått sova 7h i sträck inatt! :banana:

kl

haha skönt att se att det inte bara är jag som tycer bad-hinken ser rysligt obekväm och onödig ut :) Det stod nånstans att man kan använda den upp till tvåårsåldern och att den står stadigt fastän barnet ställer sig upp... eeeeeh. Inget jag skulle lita på i alla fall.

Sänghimmel har jag också tänkt till vår kortg på hjul-ställning, och den var ju verkligen jättefin den där! Undrar hur man ska göra för att sätta fast den bara... ska finula lite på det :)

Ang katter så är jag rätt glad att vi bara har hundar - men jag nojjar lite för alla jäkla hundhår som ligger överallt nu när det är vår. Då är det bara en av tre hundar som fäller dessutom - men det är en cocker... :angel: Lyckligtvis är de andra två icke-fällande åtminstonte.

Härligt med vagnen pan, men huga vad mycket pengar :eek:

Ja är ju för brorsan skulle ha babyskydd och adaptrar mm så deras kalas är dyrast :devil:

Fick order om o gå ut o sätta mig i solen och hålla hunden sällskap medans sambon städade, ibland har jag världens bästa karl! :love: nu tog jag inte ordern utan gick en liten promis ist i snigelfart.. Hunden tycker jag är sjukt dryg o gå promis med nuförtiden :rofl: när jag kom tillbaka var det färdigt! :D såååå skönt! Dammråttorna började växa ikapp hunden! :eek:

Det ska jag berätta för min karl, undrar om han förstår vinken och säger likadant när jag fyller år nästa vecka :angel: jag har sagt att jag önskar mig frulle på sängen men det tror jag faktiskt inte att jag får, han är för morgontrött för det :rofl:

kl

haha skönt att se att det inte bara är jag som tycer bad-hinken ser rysligt obekväm och onödig ut :)

Det finns visst barn som föredrar hinken före vanliga badbaljor. Jag har för mig att min kollegas bara kunde bada sin dotter i en sån där badhink när hon var bebis. Det ska påminna om livmodern ungefär. Och så behöver man inte hålla i bebisen vilket ju sparar en del händer.

Men det kan ju självklart funka lika bra med en vanlig badbalja! Vi valde att börja med badbalja och hade tänkt byta till hink vid behov, men det behövdes inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar