Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Tack :)
Någon herrgård är det inte riktigt, men väl ett stort gammalt trähus :)

*kl*

Grattis Kaktusblomma!

Rummet blev hur fint som helst Zewz!

Jag har 51 dagar kvar säger FL. Drar iskallt av elva dagar (som det var för storebror), återstår 40 dagar. Inte så mycket egentligen, men nu börjar det faktiskt bli jobbigt på riktigt. :mad:

Måste bara överleva nästa vecka (och det lär jag ju göra :D), sedan har vi ul på måndagen, på onsdagen kommer mina föräldrar (och min bil! :love:) och stannar till annandag påsk. Därefter är det bara 36 dagar kvar (minus 11 = 25!). Det enda som känns liiite jobbigt är att min man ska på tjänsteresa/kurs när jag precis gått in i vecka 38. Visserligen bara 2-3 timmar hemifrån, mobilen på hela tiden och om det finns minsta tecken på att det kan dra igång så åker han inte, men jag är ändå själv med gullungen två nätter (och tre dagar, men det är ju normalt).

Tack alla :)

Och jag börjar också räkna ner. Min mamma är helt säker på att jag kommer kläcka ungen innan BF, men jag vet inte om man vågar hoppas på det.
Jag ligger ju liiite över kurvan, och BM hintade lite om att det kanske är en ganska stadig unge, sist hon kände på mig. Det är ju bara att hoppas då, att den kommer ut innan den blir allt för stor :D

*kl*
Hoho, vilken dag det varit här! Fördelen med att vakna tidigt är att man hinner med mycket, så i förmiddags storstädade jag och gubben. Välbehövligt med tanke på all skit som kommer från renoveringen. Till och med några av fönsterna fick sig en omgång :eek:
Sjukt nöjd med mig själv, fogarna håller väl sådär med mig :p

Efter någon timmes besök nu tänkt jag ta mig en tupplur, är dödstrött. Men lyckas såklart inte somna :cool: det kunde man väl bara ge sig fan på....
Så nu ligger jag här, alldeles för trött för att sy, och alldeles för rastlös för att läsa/se på tv, men tydligen för pigg för att sova. *kinkig vilse* varför funkar det inte bara som jag vill? :p

Zews: var har du köpt dekoren? Riktigt söta :)

Storstädning har min mamma lovat att hjälpa mig med. Samt fönstrena. Min mamma är bra :love:

Dekoren har jag köpt på unikdekor.se Där köpte jag även dekoren till vaggan, samt lite annat smått och gott. Billigt och enkelt sätt att piffa upp väggar/möbler :)

Härligt med lite positiv anda! barnkammaren är verkligen jättefin!
är det bättre med huvudvärken nu?

Ah, där har jag varit inne och tittat innan - mycket snyggt/sött :love:

Nu är babynest 1 färdigt!
DSC_0182.jpg

Storleksmässigt passar den perfekt i vagnen, färgmässigt passar denna inte kanske inte jättebra ;)
(vadden går lätt att putta undan så jag tror det blir perfekt med en bebis i den hålan)
DSC_0183.jpg

Nej, huvudvärken är lika illa :( Har dessutom råkat ut för biverkningar av pillrena (mer "vanlig" huvudvärk, illamående, synrubbningar) så jag vet inte hur jag ska göra. Neurologen skulle ringa mig i veckan som kommer, hon vill nog att jag trappar upp dosen, men frågan är om det är värt det... Hade sån dimsyn och var helt borta inne på IKEA häromdagen så tårarna bara rann. Folk tittar lustigt på en då... :grin:
Börjar ändå se ljuset i tunneln, bara man slipper gå över tiden... Och jag HOPPAS VERKLIGEN att det ÄR gravidrealterat så att det släpper sen.

Och jag kan ju ändå leva nästan som vanligt, så jag ska egentligen inte klaga.

Vad mysigt det där såg ut! :love: Vad grym du är :bump:
Har funderat på nest också, men lär nog bara sno ihop en filt till en lång korv och sno ihop i änden om det behövs :angel:

*kl*

Tänkte gnälla lite medan badvatten hälls upp... Hade rätt ont av sammandragningar och bäckensmärtor igår kväll och tänkte att jag nog hade överdrivit lite under dagen. Idag drog det igång redan vid lunch. Får onda sammandragningar så fort jag går mer än 10 meter ungefär (ibland så fort jag bara ställer mig upp), hostan har blivit värre igen också och orsakar magont/urinläckage/andnöd typ varje gång. :mad:

*surarochtarmedlitegelegodisaruppibadrummet*

Duktig du är och ad gulligt det blev! :)

Men blir det inte lite trångt att knö ned bebisen i nestet i vagnen? :o jag har hört att man inte ska "packa för tätt" ...? fast jag kanske är hysterisk? :p

Zews: jobbigt med biverkningar, men skönt ändå att livet funkar.

Näe, det är banne mig inge kul att vara gravid. :(
Hoppas godiset och badet gör susen!

Duktig du är och ad gulligt det blev! :)

Men blir det inte lite trångt att knö ned bebisen i nestet i vagnen? :o jag har hört att man inte ska "packa för tätt" ...? fast jag kanske är hysterisk? :p
Vet inte, det märker vi ;) Men jag tror inte det blir för trångt, är inte så mycket vadd i nestet som det ser ut, utan det puttas lätt bort :)

nu är det dessutom ihopdraget, släpper jag ut snöret så "reser" sig sidorna lite :)

Senast ändrad:

Kl

Märks att vi närmar oss sluttampen allihopa, ett gäng gnällerövar har vi blivit ;) :D

Igår fick jag en kommentar på en magbild på fejan "njuuut av dom veckorna du har kvar!" Då ville jag typ bara döda nån :devil: :rofl:

åh, jag vet hur det känns med mördarhosta som gör att man kissar på sej och nästan kräks varje hostning, stackars stackars dej.
min energinivå är ungefär som en hundrafemårings, efter två timmar vakentid känns det som om jag har varit vaken i ett par dygn. jag rör mej med en snigels hastighet och får ändå sammandragningar.

idag har jag iaf packat upp alla bebiskläder och packat färdigt bb-väskan (förutom blöjor och mobilladdare) och vi har en hel massa i 56. fick en hel ikeakasse av en kompis och fick tillbaka massor av kläder som mina barn har haft, jättekul.

Det borde vara dödsstraff på att säga såna saker.... :devil:

Badet hjälpte i alla fall, men för säkerhets skull står väskan packad och klar i arbetsrummet.

Livet från den ljusa sidan: jag tror att bebisen har vänt sig. I badet när jag inte hade konstanta sammandragningar kunde jag känna att vänstersidan är relativt tom och högersidan av magen tämligen full med bebis. Borde enligt min logik betyda att den ligger mer eller mindre lodrätt, eller hur? Uppe ur badet är magen stenhård igen, så nu skulle jag inte kunna säga något dock. Har lagat en kopp antihost-te, snart är mitt lager slut! Men jag ska ju ändå snart börja med hallonblad istället.

kl

häromdagen hade jag en härlig sexdröm men inatt har jaag drömt att jag gjorde högskoleprovet. Hur onödigt var inte det?

idag ska jag på symässan i Malmö, om någon annan skåning ska dit kan ni väl hälsa? jag är den med den tjocka magen :D

haha drömmarna blandar och ger :)
Jag minns inga av mina drömmar, förutom väldit sällan då... den sista jag minns var den när bebisen kom och det var hitler :eek: men det är ju ett tag sedan... :)

Åååh symässa :love: Jag vill också!!

kl
Jag sitter och slösurfar runt efter billiga och bra nätbutiker där man kan beställa typ skötbädd och lite såna saker och snubblade över denna... om det nu är en bra grej, kan man inte bara använda en hink istället för en speciell baby-hink för 300 spänn? :angel:
lb1638_1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar