Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Jag vet inte men det känns ju som att det inte ska vara någon fara. Det är ju bara att kolla upp. Jag hade valt benpaddar till häst. Funkar det inte kan du ju använda dem i stallet och de borde gå att använda lite här och var.

Kl

Lillebror hade bråttom sen!
00.09 kom han 2990 gr och 49 cm. Vi mår bra :)

GRATTIS! :love: :banana:
Lägger in er i listan... :laugh:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet, en pojke
13:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
25:e Lewellyn, första barnet

För en själv kan man snart räkna ner från 9 veckor. Som jag längtar! :love: :cool:

Fortsätter att försöka känna hur hon ligger men det är ju helt hopplöst. Jag inbillar mig dock att knuffarna uppåt är på tok för starka för att kunna vara armar så kanske har hon lagt sig rätt ändå? Å andra sidan brukar jag hitta en rund liten bulle en bit ovanför naveln... men det är kanske rumpan?
Vill veta!!! :p

Det mest positiva är ju iaf att jag även inatt fick sova utan sura uppstötningar (kräkningar) och att jag kan andas lite lättare. :laugh:

Jag upplever också lindring med halsbrännan. Din bebis har nog sjunkit lite tror jag. Min BM har en student som kände på mig sist, hon sa att det kändes "brett" uppepå magen och att det "borde vara en rumpa"...

Ååå vad spännande det är.....!
Jag går omrking och tänker "snart är det en vecka kvar.." för att få tiden att gå .... fast jag har haft ett par värkar faktiskt, jag gissar att det egentligen är vanliga förvärkar, de ska ju inte göra ont men allt som ruckar på bäckenet gör ju dödens ont ... vore ju guld värt om det startade själv, i förtid dessutom! - men det är väl önsketänk...:cool:

Ja, hon måste ha sjunkit, mina tuttar vilar inte längre mot magen... :idea: Ska se om jag får till en bild sen för jag tycker mig se skillnad när jag kollar i spegeln.
Hm, det ska kännas "brett" alltså.... *känner och klämmer* :D

Åh, jag håller tummarna för att du snart får sniffa bebis, Klockan!

:D
Om några månader kommer den här tråden svämma över av alla våra "skriva av oss"- om hur trötta vi är, och mjölkstockningar och kräkor och onda magar och tvättberg och..... :p

och en massa kärlek, mys och snuttungar! :love:

Det låter ju onekligen som att din bebis lagt sig tillrätta! :laugh:

*kl* (varför har padd-tangentbordet en snabbknapp för kr men inte kl? :o:p)

Måste OT-skryta lite:

Sista veckorna har vi börjat "leka" pottträning med dottern. Hon har på extremt kort tid blivit rena proffset! :bow: Nu har hon sagt till flera gånger och kissar "på en gång" när hon sätter sig ...

Känns som att det är långt borta att hon är utan blöjor men det är roligt och härligt att hon så duktig.

Det var inte alls meningen att göra det seriöst eller satsa på det, räknar ju med ett rejält bakslag när Grodan kommer, men jag är stolt... :love: (Maken: Hörru Frun, det är inte konstigt att det går bra, det låter ju på dig som att hon tagit Nobelpriset i fysik och kemi varje gång hon kissat... :o:D)

:D
Om några månader kommer den här tråden svämma över av alla våra "skriva av oss"- om hur trötta vi är, och mjölkstockningar och kräkor och onda magar och tvättberg och..... :p

och en massa kärlek, mys och snuttungar! :love:

Det låter ju onekligen som att din bebis lagt sig tillrätta! :laugh:

Det låter alldeles underbart :love: (påminn mig om det då bara ;))

Micks - be din BM känna efter nästa gång? Senast jag var hos BM så låg kotte med huvudet ner men var rörlig fick jag besked om.Jag har kraftiga buffar och "sparkar" på båda sidor av magen samtidigt, så jag gissar att det kan vara både armar och ben... :)

70 dagar kvar till bf i dag :banana:

just ja, jag såg att nyhetsmorgon på tv4 ska ha en timmes förlossningsspecial på måndag.

Åh, det är nästan lite ofattbart just nu, men du har rätt! Och vad lite tid vi kommer ha att skriva här också! :rofl: :love:

+ lewellyn
Ja, jag hoppas hon har gjort det, ska till BM på fredag igen och då ska jag be henne klämma lite extra för sist sa hon att det inte gick att avgöra så tidigt? Men sen det besöket har jag ju känt tydlig skillnad så. :)

Aha vad konstigt, jag var hos bm senast på 29+3 och då kände hon tydligt att huvudet låg neråt.

Jag har plötsligt blivit så jäkla nyfiken på om det är en kille eller tjej där inne nu... kanske för att det trots allt börjar närma sig?

Jaa, tyckte jag också, men hon kanske menade att det inte är någon idé att känna för att hon fortfarande kan/kunde flytta runt lite som hon ville?

Jag hade nog inte klarat av att gå 9 månader utan att veta kön. Konstigt egentligen - för det spelar ju verkligen ingen roll! Kanske för att jag inte tycker om att bli överraskad? :p

Ja det kan ju vara så hon menade, jag känner ju nån kullerbytta ibland så det spelade väl inte sååå himla stor roll hur den låg just då.

Nä vi ville ju verkligen veta könet, men med benen i kors på UL så var det stört omöjligt att ens komma med en gissning. Att lägga över 2000 spänn (1500 + minst 600 i bensinkostnader) för ett privat köns-UL har inte varit aktuellt heller, SÅ viktigt är det inte... även om jag också starkt ogillar överraskningar egentligen.. fast det är klart - kotte själv var ju en STOR överraskning :love:

Oj nej så mycket pengar kan det väl knappast vara värt, tycker inte jag heller. Tids nog får man ju faktiskt veta... ;)

Jag har också blivit sjukt nyfiken på könet senaste tiden. Den rackaren låg ju med navelsträngen mellan benen på RUL... Ruggigt spännande :D

Nu är barnkammaren klar! Elektrikern kommer på måndag och drar elen. Jätteskönt!

16_3_13_1.jpg

16_3_13_2.jpg

Väggdekoren. Himla söt :love: Hade inte så stora förväntningar för 179 kronor, men den var himla smidig att sätta upp, och är lika smidig att ta ner om man skulle vilja.

16_3_13_3.jpg

16_3_13_4.jpg

Åh vilket härligt rum! Nu minns jag inte riktigt hur ni bor men från insidan skulle det kunna vara en herrgård :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar