Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Du är SJUKT flitig och duktig!

/pan som fortfarande ligger nerbäddad i sängen :o

Du är dubbelt gravid, så det räknas inte. Faktiskt.

Era dårar, nu har jag startat en bulldeg i bakmaskinen. Ni kan inte hålla på så här! :d

På tal om att hålla på: hållernipå med några trix inför förlossningen? Förra gången drack jag hallonbladste och gick på akupunktur. Förlossningen var ju väldigt enkel, så jag inbillar mig att det hjälpte. :D Ska köpa te nu i veckan, det ska man väl dricka från v. 34 om jag minns rätt.

Akupunktur är från v 36 tror jag. Funderar dock på det där med tvärläget. Om den fortfarande ligger snett i v 35 (har ul i 33+6) så ska jag nog fråga in barnmorska* om hon kan några akupunkturknep för att få dem att vända sig. Vändningsförsök görs i regel runt v 36-37 tror jag?

Har fortfarande inte börjat lyssna på min cd, kanske ska leta fram den i dagarna...

* Jag går alltså hos gynekolog för de normala kontrollerna, men man har en barnmorska som sköter eftervården efter förlossningen. Min erbjuder även förlossningsförberedande akupunktur.

Grattis till sambon! Kul!

En liten uppdatering i tristess, har fått "armband" så jag är inskriven, men sitter i väntrummet. Verkar tyvärr vara rätt fullt här :/

Förlossingsförberedande låter ju trevligt. Visst finns det utbildningar och kurser här som man kan gå men man önskar ändå att man blev lite mer insatt, på något vis.

Jag håller tummar och tår för Kaktus idag, att allt går bra :) :bump:

Själv grejar jag vidare med barnrummet... Är osäker på hur jag ska ställa spjälsängen, känns så tråkigt att bara skjuta in den i hörnet..? Har köpt en söt väggdekor som jag ska sätta upp vid just spjälsängen, så det vore bra att bestämma sig snart :D
Det ska även upp en tavellist över expedit-hyllan så jag måste veta vart den ska stå med för att det ska bli bra..

barnrum1.jpg

barnrum2.jpg

Hunden visar upp mattan som jag fastnade för. Gröööön!

barnrum3.jpg

Klockan! Only for you! Min hemmasnickrade skötbäddsgrej :) Den sticker ut några cm bak på byrån, men ligger stadigt ändå.

barnrum4.jpg

Jag kommer nog ställa in en vanlig pinnstol jämte spjälsängen, men frågan är om den ska stå innanför, mot väggen, eller utanför, mellan sängen och hyllan? Svåra beslut!

Nä, jag trodde typ du skulle vara färdig vid det här laget, vad drygt :(
Hoppas det händer något snart då!

Vad segt. :( Men kanske bra at de inte drar igång mer än de mäktar med. Antar att man inte har ro att läsa i di situation direkt...

(När jag skulle skrapas blev jag inlagd på avdelningen runt 12, med orden "det är snart din tur". Klockan 23 rullades jag iväg till operationssalen. Men man väntar ju gärna om det innebär att någon stackars föderska slipper förblöda eller en baby kan räddas genom snitt under tiden. Men segt var det och hungrig blev jag.)

På tal om att hålla på: hållernipå med några trix inför förlossningen? Förra gången drack jag hallonbladste och gick på akupunktur. Förlossningen var ju väldigt enkel, så jag inbillar mig att det hjälpte. :D Ska köpa te nu i veckan, det ska man väl dricka från v. 34 om jag minns rätt.

Jag tänkte också dricka hallonbladste faktiskt.. har gett stona hallonblad inför fölningar och det har gått så himla lätt och smidigt med både föl och efterbörd varenda gång att jag tänkte testa på mig själv med. Det är ju inget farligt bara man inte börjar för tidigt eller tar i från tårna så att säga :)

Gud vad fint! :love: :love: Vad duktig du (ni?) är!

Kaktus: Så drygt att de inte kommit längre. Hoppas att du inte behöver vänta mycket mer. Vilken tid var det du skulle ha varit på plats?

Besöket varade länge idag, om man jämför med det normala. Vi sammanfattade hela graviditeten och utöver det allt det "vanliga" som brukar ta en halvtimme ungefär. Nästa besök blir nog lite kortare för då ville hon bara veta "status" på huvudet och sådär.

Så himla fint rum zews!! :love:

åååh vad jag längtar tills vi har byggt klart så jag med får inreda... just har vi inte ens ytterväggar till barnrummet haha.

Tack :) Jag tar åt mig av äran, helt och hållet :angel: Maken har målat taket och satt dit fönsterfodren, resten har jag slitit med :cool:
Ringde honom från IKEA igår för att få lite input över mina inköp, men han sa bara att han litar på mitt omdöme. Det kanske han inte ska göra... :devil:

Haha! Likt min karl. Köksbordet jag köpte var jag ju iväg och ordnade själv. Jag tvingade på honom bilder för att kräva ett godkännande innan jag tog det, då kunde han inte säga något när jag kom hem ;) det skulle inte se tråkigt ut och det är ju lätt att avgöra vad han tycker när jag står där själv.

Jättefint och mysigt! Och bra förvaring i hyllan. Har du någon bild på väggdekoren?

Undrar om jag kan övertala maken till en ledig (fre)dag snart så att vi åtminstone får halvklart i storebrors rum. Det vore ju perfekt att greja undan det grövsta medan han är på dagis.

Kolla rullstol! vi har också smala dörröppningar men rullar är inte så breda när allt kommer omkring.

Å vad tråkigt att ni sitter i väntrummet, Trodde det skulle vara full fart nu...

DS: grattis till din sambo!

Zews: vad fint di giort!:bow:

Majola: jag såg till att vila mycket, :D jag kunde nätt o jämnt gå sista veckorna med dottern så jag kör samma koncept nu... och jag hade en toppen förlossning: från första värk till hon var född ca 24 h, varav vi var på FL ca 8 h. :)

kl

äntligen orkade jag masa mig upp för att svänga ihop lite middag. Man blir galet slö av att bara vara stilla och ligga på soffan... nu har jag tryckt i mig lite makaroner och pastasås på fläskfilé i alla fall så jag ska strax ta mig i kragen och börja tvätta lite bebis-kläder :banana:

I morrn ska sambon hämta byrån (har jag bestämt) så det blir bebispysslande hela kvällen här hemma i min ensamhet hoppas jag. Om jag nu inte somnar av att vara så mätt i magen förstås :angel:

Tack :)

Det är den här väggdekoren:
DWP08165%20-%20rabbits-in-the-moon-br-wall-stickers-[2]_big.jpg

Den går ju variera lite eftersom man placerar ut grejerna själv, men jag tycker den passar bäst över/runt spjälsängen.

Hmmm.. Blev sugen på att gå upp och klistra upp den där nu ju... :bump:

Åh, när vi skaffar hus måste jag bli gravid igen så jag kan göra lika mysigt :)

Kl

Zews: superfint! Golvet är verkligen vackert :love:

Kaktus: meen jag trodde också att du skulle vara i full gång vid detta laget! Gud vad nervöööst! :D

Jag gav mig upp på centrat glad i hågen.. Blev dock snabbt återkallad i verkligheten när höfter, rygg och mage sa ifrån redan halvvägs in.. Till råga på allt var det sista linnet dom hade i min strl trasigt så fick masa mig in på hm med och dom hade bara strl small kvar i alla sina modeller :confused:

Sen eftersom jag är så :devil: envis skulle jag tvunget in på maxi (ligger i samma byggnad) men där kände jag hur tårarna brände bakom ögonlocket så ställde min korg och gick.. :(

Så jävla deprimerande att det utvecklas så fort och så negativt, detta är helt ärligt jobbigare än alla mina skador jag haft.. Inkl ryggfraktur och spräckta revben..

Förlåt, känns som jag inte gör nått annat än gnäller men bägaren rann verkligen över idag :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar