Sv: Vårföräldrar 2013 #4
Kan du sy påslakan av tågtyget? (vet ju inte vad det är för kvalitet)
Pan: tack för din "uppmuntran"...
Han var så söt när han vaknade så nu känns allt bra igen. Ganska länge så har han gråtit förtvivlat efter middagssömnen och jag har försökt pränta in en liten ramsa i honom ("Mamma, mamma, jag är vaken nu! Mamma, mamma, kom med detsamma!"). Och idag ropade han faktiskt "mamma!" och grät inte. Och när jag kom upp så sa han "mamma, mamma" med precis den melodin som jag brukar använda. Hur gulligt som helst.
Nu har vi lekt med playdoh, fingerfärg, hängt tvätt, ätit mellis, hällt vatten på bordet och nu tittar vi på film och väntar på make/far...
Jag hittade förresten inget gardintyg häromdagen.
Har kollat lite på internet också, men det är så svårt. Jag har nog taskig föreställningskraft.
Om det blir en tjej så tänker jag mig den här dekalen (eller en liknande, har inte beställt ännu) på väggen:
Väggarna är vita. Den låga väggen under snedtaget är ljusblå idag, men jag leker med tanken att ha den typ cappuccinofärgad. Möblerna är lite blandad kompott av överblivna saker: mest bok och björk. Golvet björkfärgad laminat. Vad kan bli fint som gardin? Vi har golvdjupa fönster.