Sv: Vårföräldrar 2013 #4
*kl*
Gaah!
Chefen ringde just, han hade just pratat me FK om min sjukskrivning. Och tydligen så ska jag inte vara berättig sjukpenning
Detta berodde på att jag är sjukskriven 25 %, men har valt att lägag upp sjukskrivningen så att jag är hemma hela onsdagen, samt går hem 1 timme tidigare på tordag och fredag.
För att bli berättigad sjukpenning så måste jag vara sjukskriven varje dag i 14 dagar... Som det var nu så räknades tydligen min onsdag som en ny karensdag
Och det är jäkligt surt...
Om jag sitter på jobb 6 eller 8 timmar spelar nämligen ingen roll - jag har rejält ont efter 6 timmar redan. Att få en heldag att få sova ut/mycket vilande/liggande hjälper så otroligt mycket mera än de två sketna timmarna per dag.. Och framförallt, jobbar jag varje dag har jag fortfarande bilkörningen varje dag (jag kan dessutom inte samköra med gubben = mer bilkörning än nu = mer ont)....
Blä blä blä...
Ska ringa och prata själv med FK under dagen/kvällen så får vi se vad de säger..
Måste jag vara sjukskriven dessa 14 dagar i streck innan jag kan ändra om det så funderar jag starkt på att skippa sjukpenningen, är trots allt bara 7-10 dagar eller något sånt som det gäller... Och min kropp/mående är tusan viktigare än de tusenlapparna.