Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

8555383490_21bd2cc37c_z.jpg

:angel:

Hahaha! Dagens skratt! :rofl: :rofl:

Ja det är stor skillnad. klart bäst är rullen - den har ju nån slags lyx-dyna... jag sitter i princip bara i den... utom när jag duschar, har en stol med hård plastdyna men klart bättre än art stå.

:rofl:

Jävla micks! Ska baka chokladkaka med kokotosca-täcke imorn bara för det.. Hade gärna gjort kanelbullar med men höfterna och ryggen tar nog för mkt stryk då.. Är en typisk sån övning jag blir trött i ryggen av i vanliga fall med :grin:

Ååååh vad jag längtar ner till mamma nu.. Ska be henne o hjälpa mig baka kanelbullar när vi åker ner till påsk! Finns inget godare än mammas bullar! :love:

Rena rama bagarstugan här i går ju! :)
Jag skulle också vilja baka lite kanelbullar men jag vete tusan om jag orkar... jag har symaskin och tyger över hela köksbordet så det får nog vänta ett tag...

Nu är det verkligen ful rulle i magen om dagarna, och det kan göra rätt ont av sparkar och diverse aktiviteter ibland. Fick mig en liten tankeställare i går när jag var ute och klädde på hästarna täckena till kvällen (vi har runt 30 grader kallt om nätterna) och passade på att mysa lite extra med min gamla tant som går med föl vid sidan... för knappt ett år sedan stod jag med händerna på hennes mage och mös av att det sparkade medan hon såg mest trött ut. Nu förstår jag henne faktiskt :)

Haha! Ja jag har funderat många gånger över hur det är med foglossningar och sånt på djuren. Man vet ju folk som ridit igenom hela hästarnas dräktighet och jag tycker bara mer och mer synd om hästarna :p

Kl
Fick paket från posten i morse. Förhoppningsvis Kissens klösträd. Måste se om jag kan skruva ihop det :) Och få fart på Paddans vattenpump som ville gå torrt hela tiden igår när vi försökte få igång den.. Och byta telefonabonnemang (700:-/månad känns i plånboken när man knappt använder telefonen!). Ja.. Dags att sätta fart, här kan man inte lata sig.

Ja, de där sparkarna är minsann inte alltid så mysiga! Tur att våra ungar inte har hovar och hästmuskler i alla fall... :angel:

Tänkte göra en kladdkaka idag också, för det hade jag grejer till - går ju snabbt att vispa ihop! :) Och så ska här städas innan bullkalaset :bump:
Fogarna protesterar en massa idag, men tar jag det bara försiktigt så ska jag nog få fixat allt idag ändå.

*kl*

Gaah!
Chefen ringde just, han hade just pratat me FK om min sjukskrivning. Och tydligen så ska jag inte vara berättig sjukpenning :(
Detta berodde på att jag är sjukskriven 25 %, men har valt att lägag upp sjukskrivningen så att jag är hemma hela onsdagen, samt går hem 1 timme tidigare på tordag och fredag.
För att bli berättigad sjukpenning så måste jag vara sjukskriven varje dag i 14 dagar... Som det var nu så räknades tydligen min onsdag som en ny karensdag :(

Och det är jäkligt surt... :( Om jag sitter på jobb 6 eller 8 timmar spelar nämligen ingen roll - jag har rejält ont efter 6 timmar redan. Att få en heldag att få sova ut/mycket vilande/liggande hjälper så otroligt mycket mera än de två sketna timmarna per dag.. Och framförallt, jobbar jag varje dag har jag fortfarande bilkörningen varje dag (jag kan dessutom inte samköra med gubben = mer bilkörning än nu = mer ont)....

Blä blä blä...

Ska ringa och prata själv med FK under dagen/kvällen så får vi se vad de säger..
Måste jag vara sjukskriven dessa 14 dagar i streck innan jag kan ändra om det så funderar jag starkt på att skippa sjukpenningen, är trots allt bara 7-10 dagar eller något sånt som det gäller... Och min kropp/mående är tusan viktigare än de tusenlapparna. :(

Nu hoppar jag in trots att jag inte tillhör er grupp. Men jag var sjukskriven 25% förut, och jag var ledig precis som du är. De va då inge snack om karensdagar, sen hur arbetsgivaren löste de vet jag inte... Däremot gnällde FK lite först att jag inte minskade ner 2 tim dag, eftersom de är så man SKA göra, men FK godkände min sjukskrivning ändå när jag förklarade varför jag va ledig hela onsdagen.

FK ringde mig om samma sak igår. Jag var sjukskriven 75% och hon sa att hon behövde veta hur jag jobbat mina timmar för att kunna bedöma om jag var berättigad ersättning eller ej. Så antagligen är det nog eg så att försäkringskassans regler inte ger en rätt att lägga upp sina timmar själv.
Lite lustigt är det dock att jag blev rek av min läkare "men du kan ju lägga upp det som du vill"..
Turligt nog hann jag bara vara sjukskriven i 75% i typ två dagar innan lillan tittade ut, om de nu ska bråka om timmarna, men jag tror jag svarade rätt ;)

Jag har också haft problem med det där innan, när jag var sjukskriven 25 och 50%. Jag jobbade då på pressbyrå, och man var ensam i butiken med shemalagda tider. Enligt FK så innebar 25% sjuskrivning 6 timmars arbetsdag - inte att jag var ledig en dag i veckan, och så klart också då att jag bara jobbade 4 timmar om dagen istället för hälften av mina pass under en vecka eller en månad. Att min chef inte kunde lösa det på så sätt kunde de inte ta hänsyn till alls då, men det var några år sedan.

Jag hoppas verkligen att de kan lösa det lite smidigare för er, jag var tvungen att gå tillbaka i arbete på 100% eller sjukskrivas på 100%.

Villet otroligt puckat system! De borde ju underlätta för folk att vara deltidssjukade, inte göra det svårare! Knas!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben