Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Fantastiskt vad bra att du får hjälp! :bow:
Jag som "nojjar" men egentligen är helt orädd har svårt att förstå att du är så rädd, men jag fattar att det måste vara skitjobbigt och vad värt det är att du får hjälp! Tänk om du kommit till FL helt oförberedd.. :crazy:
Kan gott tänka mig att du var trött!

Visslan: Men fiiin! :love:
Det är nio dagar kvar till den där sk. bedömningen för mig idag. Jag har börjat kalla den den för sk. för jag tänker INTE åka hem med bebis i magen .... :devil:

gick du över tiden med de andra? isåfall kanske vi kan göra sällskap? :p

Konsigt nog så har jag själv också svårt att förstå hur jag kan vara så rädd. Visst att jag brukara kunna vara nervös vid nya grejor, men detta är ju löjligt. :grin: :cool: Och alla andra klarar ju det?!
Är oehört tacksam för all hjälp jag fått - hela jag är helt avslappnad på ett annat sätt nu. Och då har jag ändå mycket hjälp kvar att få :)

Du kanske ska ringa och förbereda BB redan nu på att du inte tänker åka hem utan bebis? Jag menar, så kan de ju boka ett rum till dig med en gång ;)

:p
Folk vill så gärna höra om alla små tecken och signaler så de kan gå i gasen på att det är nåt på G... man vill bara krääääkas på de.

Vad skönt att det känns som om du är mer redo! Hoppas att du känner dig starkast i världen när du väl är där, du verkar få bra hjälp :)

Man kan ju undra om det är så att de själva har glömt bort hur det var att vara gravid och få svara på alla dessa frågor. Enormt störande!

: Och alla andra klarar ju det?!

Du kanske ska ringa och förbereda BB redan nu på att du inte tänker åka hem utan bebis? Jag menar, så kan de ju boka ett rum till dig med en gång ;)

Ja, fast det där med alla andra klarar det... man har ju som inget val. :o Jag tycker det är så himla bra att du får hjälp och att du delar med dig här. Det kanske är nån som blir hjälpt av det! :bow:

:D Ja jag låter väl kaxigare än vad jag är men jag är på gränsen till ett nervöst sammanbrott av att vara så här begränsad och det gör ondare och ondare för var dag som går, så mitt tålamod är inte stort... :crazy:
Jag hoppas de hjälper mig......

Har lite jobbig molvärk/mensvärk i magen och har så haft nån timma nu. Inte i samband med SD dock så några förvärkar kan det ju inte vara.
Går bak mot ryggslutet och ner mot höfter/lår...

Finns verkligen INGET bra sätt att ligga eller sitta just nu. :cool:

Det har jag med haft de senaste dagarna och jag har för mig att vi ligger rätt nära i bf-listan? (var det förresten du som hade börjat packa väskan också... i såna fall ligger jag ju rejält efter!! :eek:)

Hur tusan får man på sig skorna när det verkligen börjar närma sig? Bara vecka 31 nu och jag håller med - det finns inget som är bekvämt, inte ens att sitta på toa! :o

Vad härligt att du fått hjälp och att den verkar hjälpa så bra. Sådant är värt så mycket. Lustigt att just plastbaljan var så läskig. Men rädslor brukar ju vara ganska lustiga förstås (om de inte hade varit så skrämmande)

Zewz. Verkligen härlig dekor du hittat. Och fint rum. Jag blir jättesugen på att få fixa iordning hemma

För övrigt känner jag mig mycket bättre idag. Ingen feber och börjat kunna äta lite.

Tor vägde över två kg igår och idag ska han få träna ur sin andningsmask hela dagen eftersom det gått så bra de stunderna sista tiden :banana:

Vår lillkille bestämde sig för att komma aningen tidigare än planerat, vecka 36+3. Vi som hade planerat det så bra med barnpassning till storebror osv, nu var "alla" bortresta! :o men det löste sig bra ändå, och lillebror är såklart såå välkommen tidigare också! :love:

Mars
4:e MayDay, 2a barnet - E född 2013-03-08
6:e Garpur, 1a barnet
15:e Shootingstar, 3e barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet, en flicka – Olivia född 2013-02-13
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet - Pojke född 2013-03-16

April
3:e misan, 2a barnet - Anton född 2013-03-10
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet, en pojke
13:e leia, 2a barnet
13:e CallMeAce, 1:a barnet
14:e wtf, 2:a barnet
15:e Tink, 1:a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke – Tor född 2013-02-02
27:e roxanne, 1:a barnet, en flicka

Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1a barnet
10:e Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet, en flicka
25:e Lewellyn, första barnet[/QUOTE]

Usch, det är nu man undrar var den där hollywood-graviditeten håller hus...? :angel:
Ja, vi ligger nog rätt nära - har BF 21 maj och är i v. 30+5 idag (30+6 enligt vissa appar).

Tänkte börja packa väskan i dagarna, men jag är nog rätt tidig - var det inte runt v. 35 man bör tänka på det enligt alla råd överallt?

Jag införskaffade ett skohorn så nu kan jag ta på mig skor nästan helt smärtfritt! :D Det beror dock på om "tungan" på skon far in och lägger sig vid tårna eller inte - isf är det kört. :cool:

Oj, så det kan bli! Jag som går här och är nervös för katten, tur att jag inte har barn sedan innan :p

Grattis till sonen! :)

I v.35? Det är kanske dags då :p Jag har gjort i ordning kläder till mig, saknas väl ett par brallor att åka hem i, och kläder till lilltjejen. Har fortfarande inte skaffat amningsinlägg, inte heller någon salva till såriga bröstvårtor. Ingenting i matsäcks/energiväg nedpackat. Inget schampo och balsam, ingen tandborste osv. Sambon har jag sagt till så han får med sig det viktigaste men han verkar inte så jätteengagerad än. Det är ju drygt 2 veckor kvar :grin:

Det låter ju lovande att det blir bättre igen. Fast jag hade inte jättemycket överflöd innan och lillen ökar matintaget hela tiden så jag har inte råd med minskad produktion. Som tur är har de kvar infryst mjölk från mig att tina upp här.

Grattis!!
Verkar vara kutym att komma i god tid om man är med på den här listan? ;)

Lew: ang. skorna ... :p min man har hjälpt mig sen i December och förra grav. hade jag bara foppatofflor eller gick barfota de sista två månaderna så jag har inga tips! ;)

Grattis!!!
Härligt att allt gck bra, jag gillar namnet med förresten - det finns på vår lista också :)

Grattis Misan!

Jag är precis hemkommen från ett extra ctg pga av alla sammandragnignar under helgen. Var dock ingen fara, ctg visade inga värkar men dock ett mycket aktivt barn! Känns mycket bättre idag också, kunde t ex gå i normal lugn takt från parkeringshuset till mottagningen - det hade jag inte klarat under helgen.

Ska äta ca 1000 mg (eller mikrogram, jag minns inte vilken enhet det mäts i) Magnesium om dgen och så är det ordinarie kontroll om en vecka igen. Han frågade om jag jobbade fortfarande och verkade rätt nöjd över att jag inte gjorde det, så jag antar att jag ska ta det lite lagom lugnt. Men som sagt, ingen fara på taket. *andas ut och dricker mg-brus*

Men grrrr! :devil: Glömmer folk verkligen sina graviditetskrämpor så snabbt? Annars skulle de väl aldrig kläcka en sån kommentar? :devil:

Faktum är ju att inte alla har graviditetskrämpor. Jag hade inga som helst problem under första graviditeten (men skulle kanske inte säga så ändå) t ex.

Leia: Jag köpte hallonbladste på apoteket!

Vilse: Skänt att besökt visade sig vara bra och hjälpsamt (eller vad det heter).

Usch, det är nu man undrar var den där hollywood-graviditeten håller hus...? :angel:
Ja, vi ligger nog rätt nära - har BF 21 maj och är i v. 30+5 idag (30+6 enligt vissa appar).

Tänkte börja packa väskan i dagarna, men jag är nog rätt tidig - var det inte runt v. 35 man bör tänka på det enligt alla råd överallt?

Jag införskaffade ett skohorn så nu kan jag ta på mig skor nästan helt smärtfritt! :D Det beror dock på om "tungan" på skon far in och lägger sig vid tårna eller inte - isf är det kört. :cool:

Jag går fortfarande bara i vinterkängor och stallskor. Är ju nästan bara hemma, så de går "lätt" att bara dra på om det nu inte var den lilla detaljen att man måste böja på sig.

kl

Måste ju bara säga att jag inte har missat den ljuvliga bilden på den fina färdigbakade magen, och vilken underbar hjälp som ändå finns att få när man är förlossningsrädd.. men jag har glömt kommentera era inlägg och är inte helt säker på vem som skrev vem så jag låter bli att sätta några namn :o

Dagens planer är att hälsa på ett underbart gammalt par vi känner (han är född här på gården) och sen sätta mig vid symaskinen igen. Kanske blir det till att testa lite knytning av sjalen med hunden som kotte-stand in också. Får se vad jag hinner med :)

Kl

Idag har jag gjort glukosbelastning och varit hos bm! Klarade sockret galant, sov mig igenom den tråkiga väntetiden :D låg på 5.3 (man ska vara under 10) så det var en stor sten från mitt hjärta eftersom mamma har diabetes..

Bra blodtryck, hb och sf-mått på 36 :p (är i v31) fick bekräftat att det är fogarna som bråkar när hon skulle mäta sf.. Fy helvete vad ont det gjorde när hon tryckte fast måttbandet på blygdbenet! :eek: skrek rakt ut och har fortfarande ont.. :crazy:

Nu har jag lite paus i soffan med en rejäl "frukost" och sen är det föräldrautb i em (hur jag nu ska klara sitta på en hård stol i 2h :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 375
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 656
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar