Vårföräldrar 2013 #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013 #4

Har du provat att koppla upp en dator mot telefonen någon gång? I så fall lär det vara samma princip. Nu är jag också iphoneanvändare i och för sig men jag kopplar ju upp datorn både med sladd och trådlöst. Det är ungefär samma princip när Alex lånar nätverk av min telefon när vi är på resande fot. Kan det vara så att nätet går via blåtand...? Tror att både han och jag får ha blåtanden påslagen när jag delar nätverk med hans padda.

Vad roligt att det går framåt! Vilken vecka skulle du ha varit i nu?

Skulle varit i vecka 32 + 3 nu. Och det är även så Tors ålder räknas. Han har varit här strax över en månad nu men räknas inte som en månad gammal eftersom han egentligen inte är färdig ännu.

Angående surf på padda så behöver man inte ha iPhone för att dela nät. Vi surfar våra paddor på sambons samsung. Fungerar dock inte på min motorola. Men försök se till att ha lösenord så inte alla andra kan surfa på mobilens nät.

Men då är det förhoppningsvis inte så långt kvar ni måste bo där va?

Har ni varit hemma och sovit någon vända eller har ni varit på sjukhuset hela tiden?

*knapp*

Så, idag har vi varit hos BM och på föräldragrupp. :)
Gick jättebra, HB't låg på 110 nu, 106 sist så lite har det ju gått upp. SF låg på 29,5 tror jag hon sa - så övre medel på kurvan typ. :)

Hon tog själv upp den BM jag träffade sist när hon var sjuk och sa att det är många som reagerat negativt på henne - så vi var inte alls ensamma. Det kändes skönt!

Lilla hjärtat tickade på som bara den... hm, 135 låg hon på i snitt tror jag. :)

Samma BM som höll i föräldragruppen. Den var bara bra och informationsrik! :)

Härligt att Tor blir starkare! :) Du kanske redan har skrivit det någonstans, men hur länge räknar de med att ni får bo på sjukhus? Det kanske är svårt att säga iofs..

Någon efterfrågade snekpeak på vårt nyrenoverade barnrum, och det är ju inte färdiginrett och klart än, men det finns ändå några bilder på bloggen, solhem.biz (moderatorn var antingen inte vaken sist, eller bara väldigt snäll, för länken låg ju kvar då, får se om det är samma tur den här gången :angel: )

Neurologen ringde innan förresten, hon hade forskat runt lite och hittat något som tydligen kunde verka lite lugnande för mina smärtande nerver, som hon skrev ut åt mig. Det användes tydligen av många gravida som led av epilepsi, så det ska vara helt okej. Har glömt namnet nu, men får läsa om det när jag hämtat ut det. Skönt i alla fall att det händer något, att någon vill hjälpa mig med det här :bow:

Senast ändrad:

Tack för tips om att man kan använda luren (har en Iphone).

Solvind: Vad roligt att det går bra för Tor, Hur går det med bilderna?;)

Zews: vad skönt att du får hjälp. hoppas nu det funkar! jag tror egentligen inte att det handlar om att de inte vill hjälpa utan att de är osäkra och just sånt som uppstått pga. graviditet går ju (oftast) över när graviditeten gör det.....
Men jag förstår din känsla. jag har också fått otroligt dåligt med hjälp och stöd, bara när jag specifikt själv frågat/tagit upp...

Micks: härligt med bra BM koll och föräldragrupP!

*KL*
Igår och idag har jag haft några rejäla förvärkar....! massa SD också...! känns härligt att kroppen börjar förbereda sig. så kanske jag är redo för igångsättning som det är löst planerat nu..! Känner väl igen det från förra grav. också - vilket är lite halv-kul, dottern kom ju 8 dgr. över datum.... fast det gör ondare den här gången känns det som men jag tror Ni har rätt ...

Råkade få syn på mina avmusklade ben i en spegel idag, tur livmodern ligger i hårdträning och att det inte är benen man föder med! :D

I morgon BM besök igen... hoppas jag, jag är inte helt säker på att jag fixar att ta mig dit men jag har bestämt mig för att försöka..!

Vad fin barnkammaren är. Håller med dig, golven är fantastiska. Det saknar jag från vårat sekelskifteshus som vi sålde i somras..
Nyfiken bara: planerar ni att låta bebisen sova där eller ska ni ta in vaggan i ert sovrum när hen kommit?

Nä, det lät kanske fel. Men med många krämpor känns det som om många tycker att man bara ska stå ut, bara för att man är gravid och det mesta är övergående. Så nu hoppas jag att det här hjälper så jag kan njuta av vårsolen :love:

*knapp*

Så, idag har vi varit hos BM och på föräldragrupp. :)
Gick jättebra, HB't låg på 110 nu, 106 sist så lite har det ju gått upp. SF låg på 29,5 tror jag hon sa - så övre medel på kurvan typ. :)

Hon tog själv upp den BM jag träffade sist när hon var sjuk och sa att det är många som reagerat negativt på henne - så vi var inte alls ensamma. Det kändes skönt!

Lilla hjärtat tickade på som bara den... hm, 135 låg hon på i snitt tror jag. :)

Samma BM som höll i föräldragruppen. Den var bara bra och informationsrik! :)
Oj. Du ligger ju lite efter mig, och vi har ändå inte föräldragrupp inbokad förrän i början av april... var det något vettigt de sa där? :)

Vilket härligt koncept! Kul med en engagerad fotograf! :)
Ja, jag blev riktigt glad av att prata med honom, han verkar riktigt engagerad och intresserad! Så jag har nog bestämt mig för att våga ta lite bilder på mig med - i efterhand lär jag vara glad för det tror jag :)

*KL*

Alltså det här är OT riktigt... men ni som har paddor...
Jag surfar i Wifi här hemma men jag vill gärna ha med paddan på förlosssning/BB ... I "luren" har jag ju surf i abonnemanget men paddan har inget eget abonnemang...

kan man typ ha kontantkortssurf..?

jag är heeeeeelt rudis på detta.
Som de andra sagt, det är lätt att dela Internet från telefonen. IPhone kan, alla Android kan (via sladd eller Wifi, nyare även via blåtand), antar att även Windows phone kan, men är för länge sedan jag jobbade med dem för att kunna säga säkert. :)

Vaggan kommer nog stå på min sida av sängen inne i vårt sovrum. Förhoppningsvis vill liten sova där :) Känns praktiskt att ha den så nära :angel:

Ja de är himla skönt att inte behöva gå en halvmil när man ska upp och amma för tredje gången samma natt. :p

Oj. Du ligger ju lite efter mig, och vi har ändå inte föräldragrupp inbokad förrän i början av april... var det något vettigt de sa där? :)

Är nog olika hos olika MVC :)
Ja, mycket visste jag ju redan, men hon pratade om värkarbetet, latensfas, aktiv fas osv.
Tipsade om handduks-kollen om man tror sig ha vattenavgång (kökshandduk i trosan - lägger det sig som en hinna = mest troligt inte vatten)

En del tips om vad man bör ha med sig till fl och bb.
Pratade lite om pappans roll och så kollade vi på en förlossningsfilm. Lite samma stuk som en unge i minuten. :)

Nästa gång skulle vi prata smärtlindring tror jag

Kul att det var bra.
Det där handduksknepet var fiffigt...

Smärtlindring ja.... visst har vi pratat om det förut..? hur tänker du o ni andra?

Jag ska ta epidural den här gången. Är livrädd för äckliga nålen, narkosläkaren, allt.. men jag är ungefär lika rädd för att inte orka med förlossningen om jag inte tar emot hjälpen den här gången...

Jag skrev att jag är öppen för den smärtlindring som behövs bortsett från kvaddlar när jag var hos BM igår. EDA tyckte jag var himmelriket sist, så den tar jag gärna igen om det blir outhärdligt.

Hade du fått datum för bedömning än? Tycker mig minnas någon siffra men minnet är inte så bra. Du får säga till innan så vi alla kan hålla tummarna från tråden att det blir igångsättning omgående efter bedömningen :)

Kl
Det här har jag säkert gnällt på innan men tyfusan vad trött jag är! :o När jag vaknar på morgonen är jag som i en dimma, precis samma känsla som när man är på väg i säng lite för sent. Den känslan håller i sig hela dagen så jag känner mig helt körd :p Jag har fått för mig att kroppen samlar energi så jag försöker låta mig vara trött och ta det lugnt så mycket jag känner att jag kan när jag är såhär. Hunger kommer i vågor, ibland kan jag äta hur mycket som helst och ibland i vågor. Sen var det några som pratade om törst vill jag minnas. Jag är törstig konstant men lyckligtvis inte så farligt under natten att jag måste gå upp.

Såg för:devil: här hemma idag. Tvättkorgen vidöppen för locket gick inte att stänga, disk över hela bänken och sånt. Lyckades plocka i en diskmaskin och en tvättmaskin. Diskmaskinen är ännu inte tömd men tvätten har jag nyss hängt upp och laddat maskinen med en ny tvätt som ska startas i morgon (ska vara tyst efter 18 här). Det tar emot rejält att göra någonting alls här. Alex lovade att hjälpa till när han kom hem men just nu sitter han och avslutar jobbet. Hoppas på lite hjälp att ta hand om det sista i köket sen när han är klar. Det är alltid lättare när man är två. Dammråttorna får flaxa omkring ett par dagar till, det orkar jag inte ta itu med än. Under tiden "lagar jag mat". Dvs skar upp potatis, morötter och paprika och la ner i en form med olja och lite salt som lagar sig självt i ugnen. Ska väl koka en sås och steka upp lite kött när jag orkar lyfta häcken.

Nu är det iofs vårt sovrum man skymtar genom en av dörrarna, så det är inte superlångt, men kanske sover pyret bättre om man kan ha en hand i vaggan. Vore fantastiskt skönt om den lill* iaf kunde ha egen sovplats. Slutar säkert med att den är i sängen ändå...

Allt erat prat om pannkakor häromdagen gjorde mig tokig så nu sitter jag med ungspannkaka här :p

Jag är också rädd för EDA-nålen så jag försöker väl att leva med lustgas skulle jag tro. Känner jag mig rätt kommer jag att vilja ha den om det blir svårt att hantera men försöka kan man ju alltid göra :)

Jag tänker nog ungefär som du. Klarar man sig med lustgas vore det ju optimalt. Men hur är det med lustgas, en del mår väl illa av den? Finns det något samband med att må dåligt av andra läkemedel? Tänker att eftersom jag inte tål opiater, men det kanske inte hänger ihop? *hoppas*

Jag tycker faktiskt det är konstigt att det inte finns mer effektiv smärtlindring än det gör. Känns lite.. primitivt på något vis. Hade det varit karlar som fött barn hade det nog sett annorlunda ut. Fast då hade det nog inte fötts några barn alls... :rofl: :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 867
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 364
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 655
Senast: supersonic
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 694
Senast: Olina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte