Sv: Vårföräldrar 2012?
*kl*
Sitter på jobbet och avverkar mitt näst sista pass innan jag går hem och väntar på att bebis ska komma. Har blivit beviljad graviditetspenning och har sen tagit sem tiden innan den börjar gälla. Jag vill inte hamna där jag var förra graviditeten, det var sååå jobbigt att jobba och vara gravid på slutet innan jag gick hem (hade havandeskapspenning då oxå).
Iövrigt så flyter livet på, allt ser normalt ut med bebin, lite mindre var magen när vi mätte första gången än med Alex. Ska mäta på måndag igen.
Jag har ont i magen och framfogen på ett annat sätt som jag inte hade förra gången dock. Får lätt håll och sammandragningar om jag går för fort, bär tung ryggsäck, bär runt på Alex en längre stund, skrittar i ett ökat tempo eller travar. Galopp går bra och trav till viss del, men det blir till att fokusera på att slappna av för att slippa hållet/sammansdragningarna.
Fogarna är nog värre den här gången men nu vet jag lite mer hur jag ska hantera det hela och är mer försiktig.
Kommer i mina vinterkläder fortfarande men termobyxorna går inte att knäppa... Att bälta sej i bilen har helt plötsligt blivit svårt med höger hand. Knyta skorna är oxå tungt.
Vi ska köpa syskonvagn vilket vi inte gjort än och vi ska helst köpt ny bil innan bebisen kommer. Packa en BB-väska kanske man ska göra i tid den här gången, förra gången hade vi inte någon väska packad dirket, dock så kom ungen tre veckor för tidigt, hade lagt ner några kläder till bebis och mej typ, kameran kom vi ihåg i all hast men resten glömde vi. Tror vi hade köpt nått att dricka och äta till min man men sen fick han gå ner på stan och handla nya kläder till sej själv när vi låg på BB i fyra dagar.
Den här gången vet jag lite mer vad som behövs oxå.
*Filt till bebisen, så jobbigt att hålla på med kläder när man ändå bara är inne.
*Kläder till mej, mjuka ska dom vara.
*Kläder till bebisens hemfärd.
*AmningsBH.
*Mjölkuppsamlare och amingsskydd.
*Mobilladdare och handdator(glömde laddaren till mobilen förra gången, inte bra när alla vill ha uppdateringar.
*Kameran så klart, kanske även filmkameran(inte för förlossningen
).
*Tofflor kan vara skönt att sätta fötterna i när man ska upp och röra på sej.
*Hygienartiklar.
Det där är väl det viktigaste, min man kommer ju att åka hem den här gången eftersom att vi har Alex så till honom är det inte så mycket att packa. Sen blir det ju lite skillnad på att vara på BB i 1-2 dagar mot flera. Får se hur det blir den här gången, sist ville dom ju helst inte släppa hem oss den 4:e dagen heller...