Sv: Vårföräldrar 2012?
Hejsan 1600-tal!!!
Jag tycker om "stå ut" punkten, i detta hemmet är det jag som lider utav vårt minskade (obefintliga) sexliv. Fast han är den som lider mest av att det är stökigt hemma, jag får förklara för honom ungefär en gång i veckan att det inte är för skojs skull jag inte städar eller jobbar
Om han nu tycker det är så jobbigt med hur det ser ut får han fixa det själv.
DarkInNights BM skulle älska oss däremot, eftersom jag ska vara hemma med barnet första 1.5 året utan att sambon tar ut några föräldradagar.
Men det är för att han pluggar och eftersom utbildningen bara går vartannat år känns det så onödigt att han ska missa någon kurs eftersom det tar år innan han kan ta igen det. Fast det finns en nybliven pappa på hans skola som bor på skolan och barnet och mamman bor 100 mil bort
Jag skulle faktiskt aldrig tillåta min sambo att bo så långt bort när man har en liten, skolkamraten var inte borta mer än en vecka heller (var första barnet). Fast det kanske bara är jag.
Jag gick på en av två föräldrautbildningar, var vår vanliga BM som hade dem. Sambon kunde inte följa med pga tenta och gången efter kunde ingen av oss. Men vi fick extra tid tillsammans med BM istället, kändes mer värt faktiskt.
*kl*
Bebisen är fixerad!!
Fast sammandragningarna är lite värre, vaknade en gång i timmen hela natten av dem.
Sammanfattningen blev skriven och exakt som jag ville ha den! Även fast jag vet att de vill ha en så naturlig förlossning som möjligt på vårt BB så kändes det bra att skriva ned det om värkstimulerande droppet t.ex.
BM skrev också med att jag inte ville att någon som pillade på brösten när det gällde amningen, innan har jag inte ens tänkt tanken på att någon okänd skulle röra mina bröst. Så var skönt att hon tog upp det.