Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Jag tänker att första tiden kommer vara som den var med E. Han åt och sov bra men ville ligga nära hela tiden, gick typ inte att lägga ner. Jag mådde jättedåligt första månaden efter förlossningen, orkade knappt gå från soffan till toaletten.
I efterhand så tyckte min Bm att egentligen skulle jag ha varit sjukskriven så min sambo hade kunnat vara hemma...

Tänk vad olika ens erfarenheter är:)

:rofl: Vilket år var det där pappret skrivet? Det ska jag visa för min sambo så han vet hur han ska förhålla sig!

Var du gravid med förra barnet också eller var det din fru? Är det samma "pappa"(dåligt ordval kanske:)) till båda barnen? Förlåt om det är privata frågor, du behöver inte svara om du inte vill? Hoppas du inte tar illa upp.

Hejsan 1600-tal!!!
Jag tycker om "stå ut" punkten, i detta hemmet är det jag som lider utav vårt minskade (obefintliga) sexliv. Fast han är den som lider mest av att det är stökigt hemma, jag får förklara för honom ungefär en gång i veckan att det inte är för skojs skull jag inte städar eller jobbar:cool:
Om han nu tycker det är så jobbigt med hur det ser ut får han fixa det själv.

DarkInNights BM skulle älska oss däremot, eftersom jag ska vara hemma med barnet första 1.5 året utan att sambon tar ut några föräldradagar.
Men det är för att han pluggar och eftersom utbildningen bara går vartannat år känns det så onödigt att han ska missa någon kurs eftersom det tar år innan han kan ta igen det. Fast det finns en nybliven pappa på hans skola som bor på skolan och barnet och mamman bor 100 mil bort:eek:
Jag skulle faktiskt aldrig tillåta min sambo att bo så långt bort när man har en liten, skolkamraten var inte borta mer än en vecka heller (var första barnet). Fast det kanske bara är jag.

Jag gick på en av två föräldrautbildningar, var vår vanliga BM som hade dem. Sambon kunde inte följa med pga tenta och gången efter kunde ingen av oss. Men vi fick extra tid tillsammans med BM istället, kändes mer värt faktiskt.

*kl*
Bebisen är fixerad!!:bump:
Fast sammandragningarna är lite värre, vaknade en gång i timmen hela natten av dem.
Sammanfattningen blev skriven och exakt som jag ville ha den! Även fast jag vet att de vill ha en så naturlig förlossning som möjligt på vårt BB så kändes det bra att skriva ned det om värkstimulerande droppet t.ex.

BM skrev också med att jag inte ville att någon som pillade på brösten när det gällde amningen, innan har jag inte ens tänkt tanken på att någon okänd skulle röra mina bröst. Så var skönt att hon tog upp det.

Det har jag och sambo redan diskuterat. Skulle bebis visa sig vara en som inte vill sova ordentligt kommer vi dela upp nätterna, den som inte tar hand om barnet går upp till gästrummet så den får sova ordentligt några timmar.

Ja det är nog klokt! Några jag känner har istället kört med att den som är hemma sedan med barnet får också ta natten, och det har ju blivit fruktansvärt slitsamt för den stackars föräldern.

En kolikbebis är jag nervös över att få! Mkt mer denna gång än förra gången, då var jag så inställd på att inte få sova ordentligt på minst tre månader. Sedan blev det bara en (1) enda vaken natt och efter den var jag ett komplett vrak, fullt och fast beredd att sälja mig själv på Blocket. Men jag antar (hoppas) att även jag kommer att härda ut och vänja mig om det blir vi som drar kolikbebislotten den här gången...

:rofl: Vilket år var det där pappret skrivet? Det ska jag visa för min sambo så han vet hur han ska förhålla sig!

Var du gravid med förra barnet också eller var det din fru? Är det samma "pappa"(dåligt ordval kanske:)) till båda barnen? Förlåt om det är privata frågor, du behöver inte svara om du inte vill? Hoppas du inte tar illa upp.

Nejdå, jag tar inte illa upp, det är bara till att fråga på :) och jo jag bar förra knodden också ...men sedan är det färdigburet i den här livmodern kan jag säga! :grin: Frun får ta resten av handbollslaget som vi (läs: kanske mest jag) tänkt att det ska bli! :banana:

Det lämpligaste ordvalet är donator, för ngn pappa finns det inte i vårt fall, vi är bara två föräldrar till barnen (medan en del regnbågsföräldrar ju är tre eller fyra)! Vi gjorde en IVF för att få ettan och då tvåan är ett av de embryon som hamnade i frysen den gången så de har alltså samma donator.

Jag tänker att första tiden kommer vara som den var med E. Han åt och sov bra men ville ligga nära hela tiden, gick typ inte att lägga ner. Jag mådde jättedåligt första månaden efter förlossningen, orkade knappt gå från soffan till toaletten.
I efterhand så tyckte min Bm att egentligen skulle jag ha varit sjukskriven så min sambo hade kunnat vara hemma...

Tänk vad olika ens erfarenheter är:)

Vi låg på neonatal de första veckorna, sen var S inskriven i två veckor från det vi fick komma hem. Så gubben blev hemma ca 6 veckor totalt med sina 10 dagar. Eftersom S kom förtidigt så blev hon sondmatad och låg snällt i sin vagn och sov första veckorna. Jag kan tänka mig att vi fick en bra rutin från början med mat och sömn då vi skulle sondmata var tredje timme. Sen fick hon ligga en hel del på bröstet och sova, tror att de veckorna vi låg inne så låg hon nästan enbart i sin "vagn" när vi åt eller sov själva. Men hon kunde ligga lika bra hon sin pappa som hos mig, han var till och med varmare så det var nog mysigare där! :D

Hon har alltid gillat att sova för "sig själv" och sovit bra.

Jag fick chansen att vila upp mig på sjukhuset då jag själv var inskriven ca 10 dagar efter snittet. Men envis som jag var var jag uppe och gick till BIVA redan samma kväll som hon föddes, släpandes på en kateter med speciell mätare på som var stor som en handväska typ. Att jag sen höll på att krokna på vägen är en anna femma :angel:(det var kanske 50 meter att gå från vårat rum till BIVA där hon låg de första 3 dygnen) Men med smärtstillande så gick det!

Så gjorde jag med alla mina - fast det var jag som var läraren.
Med tvillingarna var jag ju ensam så då var det en kollega som tog hand om dem...men med sonen så var det pappan.
Första gången var de runt 5 veckor. Funkade hur bra som helst. Vi fick vara lite flexibla i när det var fika paus.

Liten rapport :-) Vår lilla kille föddes igår, han mår efter omständigheterna väl o vi får all tänkbar hjälp på sjukhuset. Längtar tills vi kan åka hem :-)

Grattis!!!:bump:

Skönt att ni mår bra! Men det blev inte alla hjärtans dag, ville han ut av sig själv eller behövdes förlossningen sättas igång?

Donator, det var det ordet jag letade efter. Kom på det i bilen på väg hem från jobbet, men då var det lite sent. Bra att man kan ta från samma som förra gången, då vet man ju att det blir bra:)

Oj det lät inte som en lätt början. Tycker det verkar läskigt med neonatal. Skönt iaf att ni fick vila upp er.)

Kateter är ju inte så kul, hoppas man slipper det den här gången. Jag tror att min kommande förlossning kommer bli jättelätt. Jag kommer knappt ha ont och bebisen kommer bara glida ut:)

Liten rapport :-) Vår lilla kille föddes igår, han mår efter omständigheterna väl o vi får all tänkbar hjälp på sjukhuset. Längtar tills vi kan åka hem :-)

Grattis! Men är det inte flera veckor kvar egentligen? Kanske de omständigheterna du menar...
Mysigt iaf! Lycka till!

Personalen på neo som vi var på var helt underbar, så det var bara att larma så kom det för allt möjligt!
Eftersom det aldrig var något fel på vårat barn utan på mig så kändes det inte så hemskt. Men hon fick ligga med syrgas första dygnet och sen fick hon gulsot. (de fick ta ut henne i vecka 34 för att hon inte växte mer i min mage)

Men hjälp:D Redan.... Vad kul.. Nu börjas det här på tråden för oss vårföräldrar........

SuuperGrattis till miljoner!!!!!!!!!!!!! Hoppas allt är bra med er!:bump::bump::bump:

Idag bär det av till farbror doktorn. Jag hoppas innerligt att jag får den som sonen hade sist. Det är den enda vettiga på vår hc. Sonen hatar honom pga hans utseende. Lång, kraftig och väldigt mörk. Bryter lite i sitt tal. Jag förstår att en två-åring tycker han är otäck. Så det vore oxå bra om han fick undersöka mej så sonen fick lite bra och possitiva erfarenheter.. (måste ju ha honom med). Sen är han kompetent och känns proffsig.

Är lite nervös att bli misstrodd över min långvariga sjuka. Har personligen haft dåliga erfarenheter av vår lilla hc och deras läkare. Jag drar mej in i det sista för att ringa dit... Vet många som blivit misstrodd och faktiskt blivit kallad hypokondriker..:grin:

Är lite nervös att bli misstrodd över min långvariga sjuka. Har personligen haft dåliga erfarenheter av vår lilla hc och deras läkare. Jag drar mej in i det sista för att ringa dit... Vet många som blivit misstrodd och faktiskt blivit kallad hypokondriker..:grin:

så tråkigt :(

Men det går säkert bra, håller tummarna! :bump:

Idag ska jag in till BM för en sån här kontroll igen, nu börjar två-veckor-emellan kontrollerna :)
Förövrigt har jag en skitdag, vet inte varför men jag är på så fruktansvärt dåligt humör, plus att jag har nära till tårar hela tiden. Skyller på hormoner...

Grattis till sonen!

Kanske att jag skall hoppa in i den här tråden istället, det är nästan bara jag kvar i vintertråden och jag är beräknad till den 12/2!

Meh...då måste jag också hoppa in här ju.;) Är beräknad t den 9/2.....oj, det är redan nästa vecka ju!:o:idea::angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben