Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Liten rapport :-) Vår lilla kille föddes igår, han mår efter omständigheterna väl o vi får all tänkbar hjälp på sjukhuset. Längtar tills vi kan åka hem :-)

Grattis! Blev väl några veckor förtidigt där? Du hade väl valt 14/2 om jag inte minns fel... Hoppas allt går bra!

kl

Idag var vi hos BM, allt var bra och jag har toppenvärden som vanligt:) Sf måttet var 28-29cm nu och jag följer min kurva perfekt. Hjärtljuden var 134, har varit 155 alla andra gånger men han sov nog för han har sparkat som fan rent ut sagt inatt.

Jag vaknade av att jag grät inatt och väkte min man som belv livrädd, ja inte för att jag grät utan för att jag skrämmde honom;) Jag drömde att han vilja skiljas för han hade haft en annan i 2 år, Jenny hette hon och hade blivit hundbiten i ansiktet som barn. Min tvilling syster hade hjälpt dem smussla med förhållandet, tack för den! Det var så himla verkligt att jag inte kunde släppa det när jag väl var vaken, fy vad jag grät:cry: Det var då det lilla livet i magen vaknade och hade friskis-jympa där inne! Han kanske kännde att jag var upprörd... Min man försäkrade mig om att det inte var så och undrade när han skulle ha tid att träffa en annan...

Imorgon ska jag börja jobba igen efter nästan en månad hemma. Ska bli kul och min chef sa att han saknade mig, jag behövdes så det blev lite ordning;) Jag hoppas att SD inte kommer tillbaka (lite har jag ju än) och att mina fogar inte gör ondare än vad de gör.

Jag gör min sista jobbdag sen den 9/3. Jag hoppas att jag får grav.penning men jag tror inte det så jag kommer plocka några föräldradagar samt nån veckas semester. Jag behöver det känner jag, det har varit väldigt påfrestande men all skit som bara avlöser vart annat och skulldkännslorna över att inte jobba så jag behöver lite tid hemma för att få må bra och börja tycka om bebis lite. Kroppen kommer inte orka stå upp 10 tim om dagen heller:crazy:

Vi har köpt vagn också, begagnad. Superfin -10 Teutonia cosmo.

Nu blev visst detta en hel uppsats...

Ja inga prover visade något. Så läkaren jag fick (en av de bra:)) Sa att det var bara att härda ut och låta naturen ha sin gång. Vilket va lite skönt eftersom bebis inte lider av min eviga förkylning och jag slipper medicin.
Men samtiigt hade det varit skönt att få slippa den här skiten.

Lite fusk att du får gå på dina kontroller nästan en vecka före mej;). Jag ska dit på tisdag. Men det går fort till tisdag. Sambo kommer ju hem ikväll om vädret tillåter. Det är snökaos där han jobbar och här hemma. Förstår inte varför det alltid ska vara oväder när han ska ut och åka...

Om mej annars så mår jag faktiskt rätt bra. Har ju sammandragningar och foglossning osv. Men inte mer än jag faktiskt kan leva med. Jag är ute med sonen dagligen i ca 2 timmar. Vi busar, åker snowracern/pulka och skoter. Jag går på prommisar med honom och gräver snögrottor. :bump::D Jag är ju själv ett barn när det kommer till snö-lekar..:angel:
Skotern är lite bökig då el-starten inte fungerar längre så det är ett elendigt ryckande och slitande.. Och inte kör jag speciellt fort heller numer:D
Kan väl få ångra mej lite om kvällarna över mitt bus ute..

Har dock en hel del envisa och smärtsamma förverkar. (antar jag). Känner mej lite som en förstföderska eftersom jag inte hade något sånt med sonen.. Vet lixom inte vad som är vad...

Gällande förskola har jag beslutat att säga upp sonens dagisplats. Det kostar för mycket och är för långt. Sonen kan få börja till hösten igen när det är 15 timmar gratis..
Vet att det kommer bli ett populärt beslut hos någon då förskolan han går på är ett av de bästa i den byn. (finns 3-4 st).
Men den förskolan jag sökt till är oxå väldigt omtyckt och det enda i den här byn. Är lixom ett väldigt litet samhälle jag flyttat till. Har inte ens en mataffär:o

Skönt att höra att besöket gick bra för dig :) !

Ja nu är det BM-besök varannan vecka som gäller, men nästa gång blir om 2½ vecka så då kommer du nog ikapp lite ;)

Besöket idag resulterade i ett sf-mått på 31, trollet följer kurvan som den ska. Lite av en chock var däremot att den lagt sig med huvudet nedåt och fixerat sig, men det känns bara bra eftersom risken att man får vända på den med yttre våld eller ta ut den med kejsarsnitt blir mindre :)

Ja, och jag fick prova ett foglossningsbälte nu! Gud, varför har jag inte haft ett sånt tidigare!? Det följde med oss hem :D
Nu är jag gladare och mår bättre, alltid skönt att få höra att trollet mår bra och växer som den ska!

lillasnuttan. uppsatser är också trevligt att läsa , kul med jobbet! :laugh:

Det där bältet skulle jag ha haft från v 8-30. Nu börjar jag må bättre. Inte med halsen då men det va ju ingen fara. Samt att jag är trött. Men det måste man väl få vara när man bor ensam med barn och gravid.:D

Jag har också haft ett foglossningsbälte, men jag har inte tyckt att det har hjälpt alls faktiskt. Nu vågar jag inte använda det längre då magen är väldigt känslig (gör lätt ont)

lillasnutan: Jag vaknade en morgon och illgråtande bad min sambo om att inte flytta till Örebro, stackarn förstod ingenting förens jag hade lugnat mig:D
Nuförtiden har jag mest bara sexdrömmar:o

*kl*
Någon som vet hur man ska ligga när man inte kan sova på sidorna pga höfterna gör ont och man kan inte sova på rygg pga sammandragningar?
Att det inte går att sova på magen är ganska självklart:p

*kl*
Någon som vet hur man ska ligga när man inte kan sova på sidorna pga höfterna gör ont och man kan inte sova på rygg pga sammandragningar?

Då återstår väl bara att sova upprätt, på huvudet eller fötterna :p

Nej jag vet inte, stackare :(

Bältet tog bort den värsta värken i ryggen, så skönt!
Skulle uppenbarligen ha klagat mer tidigare (sen v 17) :devil: . skyllmigsjälv!

*kl*

Sitta?? :p

Då börjar ryggen göra ont, jag tror att det helt enkelt får bli värktabletter de värsta dagarna.
Tur nog är det snart över så får ta och härda ut nu sista tiden:cool:

Testa med kuddar. Jag har samma problem med att jag får ont i höfterna. Jag kan inte sova på ryggen pga sd och att det är obehagligt eftersom allt väger för mkt på ryggen.

Jag har ca 4-5 kuddar mellan knän, bakom rygg, under fötter osv för att ligga något stabilt. Lite besvärligt att arrangera om allt bara efter varje gång ajg måste vända på mej.....

Hej!
Tack så mkt för alla grattisönskningar allihop. Passar på att svara på lite frågor från här o där. Jag blev snittad planerat eftersom min kropp inte höll för att vara gravid mer. Jag hade enorma smärtor i hela kroppen o kunde varken stå eller gå eller ligga ordentligt. Så för min skull bestämdes att lillkillen skulle ut. Jag var nersövd under hela förlossningen och när han kom ut fick återupplivningsförsök göras. Han ligger nu i respirator men det ser bra ut. Läkarna tror inte att han ska behöva andningshjälp i så väldigt många dagar till, men vi vet inte. Man får ta en dag itaget.

Eftersom jag har diabetes sedan länge så var detta ganska förväntat, det är tydligen vanligt att lungorna på barn till mammor med diabetes utvecklas långsammare. Är man dessutom född v 34+5 så är det nästan enligt manualen att det blir så här. Vi tar en dag i taget och ser hur allt blir. Håller tummarna för er som snart är på gång att föda. Det är fantaastiskt när de små vl kommit ut och man får känna på dem. Ser fram emot att kanske få hålla min son i famnen för första gången idag:love:

Grattis :) härligt att höra att det gått bra, som du säger efter omständigheterna.
Har ni bestämt något namn än?

Sen lite om mig själv också då ;)
Har haft tandvärk i en veckas tid och i och med att man absolut inte ska ta annat än alvedon och helst inte det heller i så stor utsträckning så är jag helt övertygad om att jag kommer klara en förlossning galant, för en tandvärksomgång utan mina älskade treo comp var en riktig jäkla pärs vill jag säga. Nu äntligen har tandköttet börjat klia och göra mindre ont så nu så ska det väl släppa och jag kanske kan få kunna öppna munnen utan att det gör så ont så ögonen tåras.

Sen har foglossningen börjat, antar jag iaf, är stel i ljumskarna när jag suttit ner, lite öm runt höfter och långt ner i ryggen. Och går jag längre än en kvarts promenad känns det som att jag ska spricka av smärta. :eek: Så kommer man in och lägger sig på soffan så är allting bara fint, så jag har väl inte så mycket att klaga över egentligen :angel:

Räknade häromdan och jag är nere på tvåsiffrigt i dagar till bf :love: så spännande!

Nåt lite gulligt också då, min sambo va hemma hos sin mamma igår, där även hans bröder var, och så ringde jag för jag hade handlat hundmat och mat och behövde hjälp att bära upp till tredje våningen, så han sa det till dom att han skulle åka hem (han hade ändå tänkt att åka hem så jag tvingade honom inte), då sa hans bror att ja men det klart hon är ju höggravid så klart du ska hjälpa henne (skämt från hans sida alltså)
Då hade sambon förskräckt och förvirrat frågat sin mamma om jag verkligen var höggravid? Nu? :eek: Hon hade skrattande lugnat honom att nja, inte direkt, i åttonde månaden kan du kalla henne det ;)
Och när han kom hem och berättade det här så va han så söt för han bara, tänk om jag hade missat att det är mycket jobbigare för dig än vad det är :love:

Grattis!

Hoppas allt går bra nu, när de passerat 34 veckor är ju allt färdigutvecklat i alla fall.

Grattis till lillen! Hoppas ni mår bra och att han snart slipper respiratorn.

Tänk att det redan nu börjar rulla in vårbebisar i tråden :).

lillasnuttan: Jag har också drömt en liknande dröm. Att sambon var otrogen och ville flytta isär. Vaknade gråtandes. Sambon var dessutom i Åre och åkte skidor så han fick övertyga mig över telefon att det inte var så. Var nog i v. 31 när jag hade den drömmen.
Nu är jag glad om jag överhuvudtaget hinner drömma något innan jag vaknar hela tiden. Är otroligt varm dygnet runt och ligger obekvämt. Brukar somna och sova bra runt 4 snåret, kul bara att man ska upp 5.30....

KL
Var hos BM igår. Allt såg bra ut, järnet hade bättrat sig, sockret var nere på 5 igen och blodtrycket bra. SF mått 33 cm så nu ligger vi på normalkurvan.
Han ligger med huvudet ner fortfarande men är inte helt fixerad ännu. Bara 4 veckor kvar....

Hoppas att ni andra får en trevlig fredag och helg!

// Qbaby

Grattis och hoppas allt går bra och att du får hålla i din bebis idag :)

---

Här kommer en bild på min mage, v.29+4. Nu vill jag att tiden ska gå fortare till april, jag vill bädda babysäng, packa väskan och sedan ha vår lilla bebis här ;)

v-294_187547301.jpg

Här hemma har vi vridit ner elementen så temperaturen i sovrummet ligger på 16 grader, jag får enklare att både somna och sova, men sambo tycker det är lite kallt :p

Haha, ja vi försöker också dra ner temperaturen i rummen, sambo tycker att han kan ju lika gärna ta på sig en tröja. Igår kväll frågade jag om han inte tyckte vi kunde öppna fönstret i sovrummet under natten. Det var -17 ute, så där tyckte han nog att gränsen gick:D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj