Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Ja jag tycker oxå bebis kan stanna där ett tag. Läste på 1177 och allt stämmer på förvärkar. Hade som sagt inga förvärkar med sonen så jag är så osäker. Illamåendet och yrseln är det enda jag inte hittade något om. Sånt är ju vanligt de första graviditetsveckorna. Men jag kanske har nåt dåligt värde.. Ska ju som sagt på koll på tisdag.. Får försöka ta det lite lugnt tills dess.
Tror jag ska åka till mamma och vara där nån dag eller två så hon får rå om sonen och jag får slappa på en soffa.....

Jag hade lite molvärkar på natten som framåt lunch satte fart lite mer. Kom till förlossningen strax över 15 och var då 5 cm öppen. Vattnet gick vid 17 tiden och strax över 18 om krystvärkarna. 18.35 är sonen född, 11 dagar över tiden

Tror jag ska åka till mamma och vara där nån dag eller två så hon får rå om sonen och jag får slappa på en soffa.....

Det tycker jag låter som en väldigt bra ide nu när du inte mår så bra. Allra helst om bebis är sugen på att komma ut så är det ju bara bra om du har folk runtomkring dig.

Hoppas det släpper!

Problemet är väl bara att mamma bor ca 14-15 mil från det bb jag tänk använda mej av:o...... Men svärisarna är utomlands, svägerskans son har en envis influensa som jag inte vill utsätta sonen för. Och sambo ska ju till jobbet i morgon igen. Så mamma är nog det bästa alternativet. Har ju några vänner jag kan ringa om det skulle bli akut som både kan köra in mej och ta hand om sonen.

Har precis tagit en het dusch och ska nu koppla av framför tv:n resten av kvällen... :)

Kl ...
Mitt kli har bara blivit värre, över magen har jag nu fått stora utslag typ,
de kliar och gör ont.:s
Men vi har så dumt här i länet, ringer jag nu på måndag till mvc så är det bara en automatisktelefonsvarare där man knappar in personnummer och tele-nummer, "så ringer vi upp dig dagen efter". Utslagen kom i fredags men då kunde jag ej ringa för telefonen är bara öppen mån-tors. Blir så sur!

Igår ägnade jag dagen åt att "trycka" babykläder i coola tryck. Jag tycker att de kläder man kan köpa i handeln till baby/barn är så... Tråkiga överlag. Så jag gör mina egna tryck. Känns rätt naturligt dock då jag själv både syr, designar, trycker mina egna kläder med. Så nu har jag tre nya baby-boddisar. :)

Jobbigt med kliandet:(

Kan du inte lägga upp bild på trycken du har gjort? Låter intressant, men hur gör man? Jag vill gärna vara pysslig men har svårt att komma på ideér själv...

Jobbigt med kliandet:(

Kan du inte lägga upp bild på trycken du har gjort? Låter intressant, men hur gör man? Jag vill gärna vara pysslig men har svårt att komma på ideér själv...

Nu kan jag inte lägga upp nån bild tyvärr, min dator är på reparation och sitter nu och skriver från mobilen, och Kan ej lägga upp bild från den här.
.
Jag använder mig av decoupage-teknik och textilfärg främst.:)

Senast ändrad:

Men du kan inte gå runt med såna utslag! Om nu MVC har så extremt dåliga telefontider för du ringa din VC och förklara och se till att de fixar en tid till dig till läkare. Låter inte direkt som normal gravidklåda. Om de nu har bättre telefontider:p

Lady_Mike: Jag lider med dig! Tycker att det lät som en bra idé att åka upp till din mamma några dagar, om det nu skulle starta så finns ambulanser!
Jag har också fått tillbaka illamåendet, vet inte om det har att göra med att det finns så lite plats kvar?

Hur är det idag? Har det lugnat ner sig eller fortsätter förvärkarna?
Diana och Kethets

Ja det är lite lugnare.. Har varit dålig på att hålla mej lugn idag men har ändå sluppit ha så ont som igår. Sambo har åkt och mamma har varit här ikväll.
Tyvärr jobbar hon intensivt hela veckan så jag åker nog inte dit.. Åker nog och spenderar nån dag hos bästisen och ber henne ta med sina ungar nån dag. Kanske min bror får pinas med mej nån dag..

Bebis är lugn idag men jag ar fått flera tydliga sparkar. Lite besvärligt barn jag har i magen som är så ojämn i sitt rörelsemönster.. Men ska ju snart till bm.
Jag har iaf kommit på ett kanonknep att få bebisen att röra på sej. Eftersom jag inte kan sjunga så började jag spela sonens gamla speldosa för bebisen. Är bebisen lugn så spelar jag den mot magen.. Brukar få några saftiga boxar direkt:)

Ja illamåendet kan ju ha o göra med den minskade platsen i magen. Jag har iaf börjat komma till en punkt då jag kan känna mej mätt igen. Känns rätt bra ska ni veta efter ca 20 veckor med konstant hunger:crazy:.

Men du kan inte gå runt med såna utslag! Om nu MVC har så extremt dåliga telefontider för du ringa din VC och förklara och se till att de fixar en tid till dig till läkare. Låter inte direkt som normal gravidklåda. Om de nu har bättre telefontider:p

Grejen är att vanliga vc har samma system. Och det känns lite förhastat att åka till akuten:crazy:.

Enligt Familjeliv så har jag 94 dagar kvar till bf!

Igår kväll när jag kom hem från jobbet så blev jag jätteyr och illamående. Usch hatar den där "nu svimmar jag snart" känslan. Kände mig lite konstig när jag gick och la mig också, fast det var iaf lite bättre. Nu känns allt som vanligt:)

Idag har sambon tagit ledigt, vi ska till Vingåker factory outlet och köpa ny kostym. Upptäckte att sambons byxor hade ett hål, tur att vi såg det innan bröllopet. Sonen får vara hos farmor och farfar, han brukar inte uppskatta att shoppa...

SERIÖST?! Vilket jäkla knäppt landsting du bor i! Du kan inte åka dit och prata med dem och fixa tid där?

Lady_mike: Skönt med en lugn dag! Jag har funderat på det där om man kan lära bebisen att sparka på kommando och där fick jag svar på den frågan! Tycker att min bebis blir väldigt lugn när sambon pratar/sjunger eller klappar på magen, känns så fint:love:
Jag tror jag hade dött av stress om jag var du, mina förvärkar är ändå "normala" enligt BM eftersom det snart är dags. Men om jag var i v.33 skulle jag kräva en större undersökning, mest för mitt eget psykes skull (och sambon som skulle behöva stå ut med mig)

Idag är det 13 dagar till bf för mig! (12 för laeikinois) och jag väntar fortfarande på kicken som får en att börja städa maniskt:p

Idag är det 13 dagar till bf för mig! (12 för laeikinois) och jag väntar fortfarande på kicken som får en att börja städa maniskt:p

Haha, lova att berätta när den dyker upp! Själv väntar jag fortfarande sedan två år på den stora viljan att boa, städa, sylta och safta... Den kan väl inte.. ha uteblivit?! :eek:

Vilken sorts kvinna skulle du då vara:eek: Jag tror nog inte du är rätt kvinna att bära ett barn! Du har väl inte små bröst och är mattematiskt lagd också eller?:cool:

Jag ska ju till bm i morgon så jag är rätt lugn. Men tycker det är jobbigt med mitt illamående och yrsel. Sen att det är lite kris på barnvakter den här veckan.. Skulle behöva lite avlastning. Sambon kommer ju hem om jag behöver men jag vill inte det.. Såpass mycket avlastning behöver jag inte. Mer två-tre timmar om dagen så jag får slappa lite och sonen får lite aktivitet....

:D:D
Jag har funderat på det där om man kan lära bebisen att sparka på kommando och där fick jag svar på den frågan!
Lät lite kul det där.. "Kommando" va ett ordval jag skulle ha använt om det vore en hund där inne:rofl::rofl: (sorry men det lät kul);)
Men min bebis rör sej när jag spelar dosan för den. Så skönt.. Men idag finns ingen oro. Den härjar på rätt friskt där inne:)

Jag är ganska inne i hundvärlden:D Det var därifrån jag fick idén också så:angel:

Vad skönt att det är aktivitet där inne! Min bebis "bökar" mest bara nu eftersom han inte riktigt får plats längre:p Men jag lägger alltid på minnet att han har sparkat en gång om dagen så slipper jag vara orolig.

46 dagar kvar.

Hoppar in här för att klaga av mig lite. Mitt tidigare så klämkäcka "det går jättebra" som jag pipigt i falsett med blomstrande kinder har nu bytts ut till ett "ta mig härifrån" i stället. Måste fortfarande säga att jag mår förfärligt bra. Lite ont i ryggen efter dagens lunch som så klart var trevlig, god och gratis så där kan jag inte klaga känns det som. Det går jättebra att jobba med mitt stillasittande jobb, men så fort jag börjar röra på mig eller resa lite blir jag så sliten. Men jag mår ju ändå bra så jag ska väl inte klaga.

Nu börjar jag faktiskt bli lite less, magen är stor, och ska tydligen bli större. Allt är jobbigt och jag vill kräkas när jag ska ta på mig skorna. Dessutom är snart makens dunjacka för liten :mad:

Kommer säkert att gå över långt in i aprill.

Vilken sorts kvinna skulle du då vara:eek: Jag tror nog inte du är rätt kvinna att bära ett barn! Du har väl inte små bröst och är mattematiskt lagd också eller?:cool:

Haha, du anar nog inte hur mitt i prick du är :D /Mattelärare som icke-gravid och icke-ammande kan rida i sladdriga BH:ar för 49:95 från GeKås :angel:

Apropå sovställningar om man inte kan ligga på rygg, mage eller sidan... Jag har en superduperultramjukresårmadrass och i den får jag bara lite ont i höfterna. I alla andra sängar så får jag som ngn skrev sova sittande (sova på huvudet har inte testats, än). Fast jag har förståelse om du inte är så sugen på att införskaffa en sådan, inte minst nu när du inte har så långt kvar (själv har jag turen att min far är en prinsessa på ärten, så jag fått två av hans dyra resårmadrasser när han har ratat dem efter ett par veckors provning).

Men ett annat tips är att palla upp sig själv med en massa kuddar. Jag kan t ex lägga en bakom ryggen så att jag kan ligga en så stor del av bäckenet/ruman som möjligt i kontakt med madrassen, utan att jag hamnar på rygg (jag får inte sammandragningar av att ligga på rygg, utan bli illamående och får svårt att andas istället, oh happy day). En annan variant är att ha en tjock kudde mellan knäna så att tyngdpunkten i alla fall förskjuts litegrann. Eller så lutar jag överkroppen mot en kudde, har det 'nedre' benet rakt så att jag fördelar vikten över låret också och drar sedan upp det 'övre' benet mot kudden. Fast detta har du säkert provat vid det här laget.

Kan säga att alla kuddarna har gjort hundarna förvirrade. Ligger matte kvar i sängen (inte OK att gå upp) eller gör hon det inte (då kan man tydligen smyga sig upp en stund)?!

SERIÖST?! Vilket jäkla knäppt landsting du bor i! Du kan inte åka dit och prata med dem och fixa tid.

Jag har 1och en halv-2timmars resväg.:s har ej bil så få åka kommunalt och de tiderna suger rätt bra dit. Med bil tar det 30 min.
Men,gick upp sju i morse, då telefontiden öppnar och ringde. Och ta mig fan, de ringde tillbaka nyss! Bm tyckte det lät märkligt och ska rådfråga en läkare i morgon om vad som borde göras. Troligtvis nya prover. Är det nått alvarligare kommer jag få åka in på igångsättning. Det tror jag inte det blir dock, men det skrämmer mig ändå.

Jag är en liten städmaniker i vanliga fall, vill ha allt på sin plats och ordning och reda. + ätt vi flyttade till ny lya 1jan så har inte fått helt ordning på allt än. Så ja, jag stökar och boar för fullt. Får erkänna ätt vi fortfarande inte införskaffat allt vi borde, det ger mig lite panik.:s

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar