Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

:rofl::rofl::rofl:
Jäklar vad bra jag är! Visste att det skulle löna sig att läsa tråden om att män inte kunde ta hand om barn;)

Jag tycker höfterna blir värre av att ligga mjukt! Bäst ligger jag egentligen i vår lädersoffa anno 90-tal som är hårdare än sängen (men så skön:love:).
Problemet med den är att då skulle jag få sova själv och det skulle bli riktigt kallt... Men jag har lagt mig i den några gånger och sovit när problemen har varit som värst.
Min knäkudde har börjat säcka ihop:mad: och det gör nog mycket känns det som. Jag tycker det känns svårt att ösa ut kuddar i sängen då vi delar på 1.20 säng som börjar bli trång nu faktiskt. Sen tar hunden ofta en kudde för mig också;)
Men får lägga ut lite fler och se om det blir bättre.

*kl*
Sambon sa igår kväll att det känns som vi aldrig kramas ordentligt längre, eftersom det hela tiden ligger något mellan oss. Är faktiskt benägen att hålla med honom, nu kommer verkligen magen först och jag sen.

Idag ska vi också iväg och titta på förlossningen! Vilket ska bli intressant hoppas jag.

Idag är det 13 dagar till bf för mig! (12 för laeikinois) och jag väntar fortfarande på kicken som får en att börja städa maniskt:p

Jag har inte fått städmani (hatar att städa), men däremot så håller jag på och rensar upp/ut. Slänger massor och sånt med värde åker ut på tradera eller blocket. Faktiskt skönt att få rensa lite, dessutom är varje hundralapp en bra hundralapp :D

JO! En sak har jag städat, tvättar som sjutton, ser till att det inte finns någon tvätt längre. Vill inte behöva tvätta de första veckorna efter födseln (förutom bebiskläder).

Jag har inte fått städmani (hatar att städa), men däremot så håller jag på och rensar upp/ut. Slänger massor och sånt med värde åker ut på tradera eller blocket. Faktiskt skönt att få rensa lite, dessutom är varje hundralapp en bra hundralapp :D

JO! En sak har jag städat, tvättar som sjutton, ser till att det inte finns någon tvätt längre. Vill inte behöva tvätta de första veckorna efter födseln (förutom bebiskläder).

Precis så känner jag med. Jag vill inte komma hem efter en förlossning och behöva städa och diska det första av allt. Vill ha allt städat och i ordning så vi inte ska behöva tänKa på det då.

SERIÖST?! ) och jag väntar fortfarande på kicken som får en att börja städa maniskt:p

Min städkick med sonen kom ca 3 veckor innan planerad bf och höll i sej tills den dag sonen kom. Allstå ca 5 veckor.
Än är det inte här. Tvärtom faktiskt. Sambo fick tvätta allt åt mej i helgen pga att jag inte varit så pigg.

Nu är jag lite sämre i igen. Magen är öm, sammandragningar, mensverkar mm. Illamåendet håller i sej så idag har jag inte ätit någon fast föda. Nu försöker jag tvinga i mej lite blåbärssoppa..... Till lunch blev det fil. Bebis är något lugnare men rör sej något där inne. Men det är väl jobbigt för bebis oxå med alla sammandragningar....
Blir soffläge resten av kvällen. Sonen har fått vara ute i sin snöborg i ca 2 timmar så han är rätt nöjd nu.....

Det låter som att vi har det lite lika du och jag just nu... Inatt var jag beredd att ringa förlossningen om det kommit ett par värkar till med samma intervall, men de klingade tillslut av och jag kunde sova lite lite.
Idag har jag haft molvärk i både mage och rygg nästan hela dagen med några onda förvärkar här och där och det är samma fortfarande. Återstår att se hur natten blir...känner mig inte så hoppfull på att få sova...

SKÖNT att din förkylning inte verkar bero på elaka streptokocker eller liknande! Hoppas verkligen du får bli frisk ordentligt snart!!!

Här är det nya prover som gäller imorgon. De hade fortsatt stiga i slutet av förra veckan, som vanligt...

Ikväll har vi ägnat rätt lång tid åt listan med namn. Svårt är det!!! (tycker vi!)

KL
Måste bara rapportera om min fantastiska kväll! Köpte ett par nya ridbyxor på rea, hör å häpna - ngn gud har hört den gravida kvinnans bön!! Ett par ridbyxor i mjukismodell med mudd upptill, för 300kr!!! :love: Dessutom köpte jag, i nästa affär, ett par förvånantsvärt snygga läderstövlar för 1300 kr (eftersom jag inte kan dra upp dragkedjan den sista cm på mina vanliga och därmed skaver på sadeln :()

Så idag har jag alltså, nyekiperad, lyckats rida 1 timmes dressyrpass m totto som gick riktigt bra! Sen hade vi mysstund i stallet där han stod med mulen mot magen och mufflade. Fast han är så himla försiktig så han måste verkligen fatta att det är en bebis där inne :)

Nu ska jag försöka ta tag i mig själv och göra lite jobb som jag egentligen tänkt vara klar med vid det här laget, men det var så fantastiskt roligt att vara i stallet idag att jag liksom aldrig kom därifrån :D Kändes knappt att jag var gravid och jag hade liksom inte ont nånting. Halsbrännan är ju konstant så den räknar jag inte med ;) Igår tog jag tom en sipp av helvetessörjan Galieve för att jag inte hade ngt annat hemma och inte kunde lägga mig ner utan att kräkas...

Ikväll har vi ägnat rätt lång tid åt listan med namn. Svårt är det!!! (tycker vi!)

Visst är det knepigt! Vi har dock fastnat för ett så nu kallar vi henne för det (och så även vänner och kolleger). Sen återstår att se om hon passar i det när hon kommer ut! :p
Vi har även ett reservnamn (som i nuläget är mellannamn)... fast jag är lite inne på att man kanske borde plocka upp ngt släktnamn där i mitten... vilket det skulle vara vet jag dock inte.

KL
Måste bara rapportera om min fantastiska kväll! Köpte ett par nya ridbyxor på rea, hör å häpna - ngn gud har hört den gravida kvinnans bön!! Ett par ridbyxor i mjukismodell med mudd upptill, för 300kr!!! :love: .

Åhh!
Vad var det för märke och modell? Och BILD! :d

Sen förra veckan har jag gett upp ridbyxor, räckte inte med snodd längre, och att rida träningar i mysbyxor känns lite... fel... (hemma går det jättebra med mysisar dock :p )

Jag använder ett par mammabyxor, av jeansmodell när jag rider. Det har fungerat bra, inget skav på sadeln. På HM kostar de ju inte så fasligt mycket heller.

KL
Nu är det under 30 dagar kvar till BF. Snart bara 1½ vecka kvar att jobba. Börjar lessna på jobbet så jag ser fram emot att få vara hemma.

Hoppas ni andra har det bättre idag med era sammandragningar och andra krämpor.
// Qbaby

De kommer från den stora kedjan med H i början och Z i mitten ;) ska försöka fixa en bild!

Diana och Kethets

Bebis är lugn idag men jag ar fått flera tydliga sparkar. Lite besvärligt barn jag har i magen som är så ojämn i sitt rörelsemönster.. Men ska ju snart till bm.
Jag har iaf kommit på ett kanonknep att få bebisen att röra på sej. Eftersom jag inte kan sjunga så började jag spela sonens gamla speldosa för bebisen. Är bebisen lugn så spelar jag den mot magen.. Brukar få några saftiga boxar direkt:)

:D Kan också tipsa om barnsånger på youtube. Mors lilla olle i hysterisk eurodiscotappning får mig att misstänka att det är E-type som krypit in i min mage och startar hysterisk dans.

Tvätt är det jag gör minst, men det är för att tvättmaskinen och torkställena är på olika våningar i huset= tungt och ont att bära uppför trappan när tvätten är våt.
Men jag städade faktiskt vårt sovrum igår! Satt med en soppborste och petade fram allting under sängen så jag skulle slippa böja mig:idea:

*kl*
Vi var på förlossningen igår för "genomgång" och då de har tagit bort rundturen fick vi sitta i en sal och titta på ett bildspel under tiden två barnmorskor pratade i ca 2 timmar. Inte jätteintressant för mig, men jag tyckte det var lite nyttigt för sambon som inte har varit på någon föräldrautbildning.

Det som var jobbigt var att stolarna var verkligen inte designade för gravida kvinnor. De satte igång min foglossning ordentligt, fick sova mellan 22-24 sedan var jag uppe och vandrade halva natten innan jag kunde somna vid 4 i soffan:(

Någonstans under natten så vaknar sambon och påpekar att hunden är jätteorolig, no shit verkligen:p
(Hunden har svårt att finna ro om jag är uppe, slutade att han låg med mig i soffan tills jag gick och la mig i sängen när sambons klocka ringde vid 6)
Tror det ska bli skönt för sambon att komma iväg en natt med skolan nu så han får sova för en gångs skull.

Här är de, bild från hemsidan. :banana:

36448_DDB_l_2.jpg

200032_01.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Det är synd och skam att inte ens förlossningen har vettiga stolar, tråkigt att det drabbade din nattsömn :(

Jag har tvättmaskin och torktumlare ovanpå varandra, och torkstället två meter bort fr maskinerna :) . Däremot kan jag bara tvätta en, högst två maskiner / dag. Det här med att böja sig är inte min grej just nu, får asont dagarna efteråt.

Nej nu får det vara klart så jag kan börja få tillbaka min kropp igen :bump:

Äsch, hittade dem inte på hemsidan. Men kanske lika bra det, det är ju inte så lång tid kvar.

Vem vet, kanske är sista träningen jag klarar av idag :)
Man vet ju inte när kroppen säger att nu räcker det.

Jag fick ingen städmani förra gången och kommer nog inte få det den här gången heller. Hatar att städa och sa upp mig från mitt städjobb förra året. För tillfället har vi städhjälp pga jag verkligen inte ville städa efter att ha gjort det i typ åtta timmar, och nu är det ganska skönt när man är så orörlig. Hoppas jag har råd att fortsätta när jag är mamma"ledig".

Men jag var väldigt noga förra gången med att tvätta alla söta bebiskläder, filtar och sängkläder. Tror till och med jag strök sängkläderna:)

Orkar inte läsa nyinkommna inlägg just nu så jag återkommer mer ikväll när sonen sover... Men uppdaterar lite snabbt om dagen..

Ja jag hade en hel del "värkar" fram tills kl 00 i natt. Hade riktigt svårt att somna. Vaknade med en ordentligt molande mens-värk i magen. Kl 9 hade jag tid hos bm och hon skickade mej till fl. Där tog dom en kurva och då hade jag givetvis inte en enda sammandragning eller värk. Dom kollade oxå livmoderstappen och den va som den skulle. Men jag hade så ont i magen att jag nästan grät. Fick några bricanyl-tabletter som jag kan ta om jag tycker det blir allt för jobbigt igen. Ja tillomed jag kan tänka mej att ta dom. Har lixom ingen lust att komma i riktiga värkar redan nu.

Nu ska jag försöka skaka av mej det dåliga samvetet som jag har över att sonen får titta på tv så jag kan vila....... Har ju normalt extremt strikta tv-tider åt sonen. Men min bror har varit här och varit barnvakt. Han tog med sonen ut lekte så sonen har iaf fått sn dos av frisk luft....

Usch, stackare!! Ha inte dåligt samvete för sonen, man får göra det man måste... Så försöker jag tänka i à f när jag måste göra samma sak, vilket blir ganska ofta just nu...

Jag fick också Bricanyltabletter med hem imorse, när jag var uppe på specMVC för mera prover. Dock bara accelererade mitt illamående, förvärkar etc sen, men framförallt en ny sorts ryggvärk, så vi fick åka in akut ikväll så nu är jag inlagd IGEN :( :( :( Denna gång för akuta njurproblem, mera prover imorgon bitti.

Nu har jag fått starka smärtstillande så jag förhoppningsvis kan sova litegrann, och maken har precis åkt hem till sonen för att vara med honom när han vaknar (farfar är där nu). Det känns bäst så, för att slippa oroa Lillen i onödan även om jag helst haft maken här, vi hann precis lägga honom innan vi åkte in.

Dagens (nattens...) ynk från mig...

Hoppas du (och alla ni andra också såklart!) har en ok natt!

Nu ska jag försöka skaka av mej det dåliga samvetet som jag har över att sonen får titta på tv så jag kan vila....... Har ju normalt extremt strikta tv-tider åt sonen. Men min bror har varit här och varit barnvakt. Han tog med sonen ut lekte så sonen har iaf fått sn dos av frisk luft....

Skaka ordentligt, bort med det dåliga samvetet. Det är ju så kort tid egentligen, snart är bebis här och ni kan återgå till ett mer normalt liv med regler etc. Ha absolut inte dåligt samvete för att det blir mer tv-tid för sonen. Är det inte de tillfällena när man fick göra det lite mer "förbjudna" (vara uppe sent, äta massor av godis, se på tv en hel dag ex) som man själv gömt med lite extra värme och nostalgi i hjärtat. Så ha inte dåligt samvete, gläds i stället åt att han fick leka lite med morbror.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V