Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Ikväll har vi ägnat rätt lång tid åt listan med namn. Svårt är det!!! (tycker vi!)

Vi har nog namnen klara. Alla gillar inte vårt tjejnamn. Men det gjorde inte vi heller första gången vi läste det. Men när man sagt det några gånger så blev det fint.. Så det växer nog på släkten när dom sagt det några gånger..... Det är ändå inte deras val.

Låter inte alls bra med din inläggning? Akuta njurproblem! Förstår att du ville ha maken kvar. Alltid skönt med stöd. Men sonen ska ju vara trygg han oxå. Hoppas du mår bättre idag:(.
Känner mej dum som klagar när du har det så besvärligt.
Krya på dej nu......

Mår iaf bättre. Behövde aldrig ta någon tablett.. Jag gör allt i slow motion och försöker inte anstränga mej. Är grymt glad över min hjälpsamma son som utan bråk plockade upp alla sina leksaker och la dom i leklådan igår utan tjaffs. Ska försöka sopa golven idag. Vågar inte dammsuga då det triggar mina sammandragningar.

Ska gå ut om ett tag men då jag numer har en jättestor snökana så leker sonen på egen hand... Så skönt..Känns som jag kan ta det lugnt idag och samtidigt ge sonen det han behöver..

Angående namn så har vi inget än så länge. Sambon har massa förslag som jag ratar, typ Germund och Idris osv. Känns som vi aldrig kommer hitta något. Det hade varit så mycket lättare om bebisen hade varit en flicka, får då har vi ett namn.

Igår fick jag verkligen vila, sonen är sjuk så vi tillbringade hela dagen i soffan. Idag har vi varit ute en liten stund och luftat oss men nu sitter vi soffan igen. Ganska skönt men trist att han har feber:(

Embe och Lady_mike: låter som ni har det väldigt jobbigt. Hoppas det blir bättre snart!

Men åh, inlagd igen alltså :(

Fy så tråkigt, jag tycker verkligen synd om dig (hela familjen) som har det så kämpigt!

Embe och Lady_mike: låter som ni har det väldigt jobbigt. Hoppas det blir bättre snart!

Instämmer.

Kl... Ska in och ta nya prover på fredag, kliet blir inte bättre och sedan utslagen. Och blev så fruktansvärt upprörd och irriterad på min vc, kan återkomma och berätta mer när jag sitter vid en dator, skriver på mobilen nu=jobbigt.;p

Känns som jag ligger i lä när det kommer til Embe.... Jag har iaf kunnat vara ute och lekt med sonen idag. Jag får ju så lov att ta det lugnt.
Vi har ju en enorm snöhög här hemma som vi gjort till en snöborg med kanor och gångar till sonen. Den roar honom i timmar så jag kan trussa på i min egen takt. Nu har vi precis ätit mat så nu blir det soffläge resten av kvällen.

*knapplån*

v 30+3 idag och dags för nytt UL för att se så moderkakan hade flyttat sig vilket den hade. Upptäcktes dock att skrutt ligger i säte så nu håller jag tummarna för att han (ja det är troligen en lillebror i magen enligt dagens UL) tänker vända sig inom kort! Magen är fortfarande liten och lillen ligger under vikt enligt viktuppskattning, dock större än vad storebror var vid samma tillfälle.

Annars mår jag rätt bra just nu förutom massa sammandragningar och ingen matlust ... och massa hormoner just nu! Väntar och längtar efter den lille och tycker äntligen att det ska bli rätt skönt att vara hemma ett tag

Lider med er alla som har jobbiga graviditeter och liknande och inser att jag inte borde klaga så mycker som jag ibland gör :grin:

Instämmer.

Kl... Ska in och ta nya prover på fredag, kliet blir inte bättre och sedan utslagen. Och blev så fruktansvärt upprörd och irriterad på min vc, kan återkomma och berätta mer när jag sitter vid en dator, skriver på mobilen nu=jobbigt.;p

igår ringde min bm för att meddela att jag måste in och ta nya prover. mvc där min bm finns ligger, för mig med kollektivtrafik, ca 1,5 tim bort (30 min med bil). bodde i den kommunen fram till 1/1-12, och för att slippa byta bm när jag flyttade till grannkommunen, jag trivdes bra med henne och för mig känns det inte överdrivet jobbigt att åka 1,5 för att komma dit+ att det är så få ggr kvar. men för ett blodprov tyckte både jag och bm att det var lite långt att åka, så hon sa att jag kunde kontakta vc i min nuvarande kommun, ta blodprover där och de skickar det till henne sedan så det kan annalyseras. hon sa att det skulle funka för hon hade gjort så förut med andra patienter sa hon.

jag ringde till vc i kommunen och tanten som svarade var riktigt sur, (äter nog citroner till frukost:devil:;)), hon ville inte lyssna, hon avbröt mig flera ggr och hon menade att det skulle då INTE gå att jag kom dit. hon tyckte att jag kunde väll åka till min fd vc(där min bm finns, min förra kommun) eller så fick jag snällt skriva över mig till deras mvc, fast jag sa att det är beräknat att jag ska ha barn nästa vecka och det inte känns lönt, men att jag ändå borde få komma dit och ta ett ynka blodprov som tar 5 minuter. men nej, det gick inte.

så ringde tillbaka till min bm (har äntligen kommit ihåg henne med att fråga om hennes direktnr.;p) och hon blir också arg över att det inte gick, för enligt henne ska det gå att göra så. men fick en tid till henne nu på fredag. kommer dock inte få svar förrän på torsdag nästa vecka, för de gör inte analyser så ofta utan bara på torsdagar kollar de blodprover, så det känns lite sådär. ska till vet i morgon med min råtta så kunde tyvärr ej ta nån tid då, vill inte boka om vet tiden+att jag hade fått vänta lika länge på svar ändå.
det var därför det tog så lång tid sist, nästan en vecka då med, innan jag fick svar.

Vi har nog namnen klara. Alla gillar inte vårt tjejnamn. Men det gjorde inte vi heller första gången vi läste det. Men när man sagt det några gånger så blev det fint.. Så det växer nog på släkten när dom sagt det några gånger..... Det är ändå inte deras val.

Låter inte alls bra med din inläggning? Akuta njurproblem! Förstår att du ville ha maken kvar. Alltid skönt med stöd. Men sonen ska ju vara trygg han oxå. Hoppas du mår bättre idag:(.
Känner mej dum som klagar när du har det så besvärligt.
Krya på dej nu......

Mår iaf bättre. Behövde aldrig ta någon tablett.. Jag gör allt i slow motion och försöker inte anstränga mej. Är grymt glad över min hjälpsamma son som utan bråk plockade upp alla sina leksaker och la dom i leklådan igår utan tjaffs. Ska försöka sopa golven idag. Vågar inte dammsuga då det triggar mina sammandragningar.

Ska gå ut om ett tag men då jag numer har en jättestor snökana så leker sonen på egen hand... Så skönt..Känns som jag kan ta det lugnt idag och samtidigt ge sonen det han behöver..

Inte ska du känna dig dum som klagar!!! Eller ni andra heller! Det handlar ju inte om vem som har det jobbigast, utan att peppa varandra :) och jag tror faktiskt att ni andra har det minst lika jobbigt som jag. Alla har det ju jobbigt på olika sätt!

Och jag känner mig egentligen inte så dålig...eller jo, igår gjorde jag det... helt galet vad ont jag hade :(

Diagnosen blev i alla fall vidgat njurbäcken/hydronefros. Inte alldeles ovanligt för gravida och kommer ffa när livmodern expanderat så mycket att den "stasar" njuren. Igår kväll trodde de att de skulle behöva sätta ett "dränage" för att avlasta för jag hade så ont och njuren såg så svullen ut på UL (och dränaget skulle då sitta ända till förlossningen...) men imorse var jag så pass mycket bättre efter behandling med Spasmofen (ett morfinpreparat), att de bedömde att avvakta med det. Underbart! :)

Smärtan höll sig sedan på en mycket moderat nivå under dagen jämfört med igår, så jag har fått komma hem igen nu!!! HURRA!!! :bump::bump: Tydligen är det ganska stor risk att det kommer tillbaka när man har så pass mkt som jag visade mig ha, så då är det bara till att åka in igen, men jag vilar mycket hellre hemma än där, inte minst för sonens skull!

Igår var de lite fundersamma för att mängden fostervatten ev. såg stor ut vid UL, och att det kunde vara därför njuren blev stasad. Det skulle i så fall bero på att bebisens njur/urinblåse/matsäcksfunktioner kunde vara nedsatta, men efter noggrann koll med UL igen imorse så visade det sig att så inte var fallet :love: Han verkar tvärt om leva prima liv där inne precis som tidigare, underbart!

Så nu hoppas vi att det inte skall behöva bli fler nätter på sjukhus innan det är förlossning...

Dock fortsatt skytteltrafik dit, imorgon ytterligare Aurora-samtal (förmodligen sista) och på fredag mer leverprover (som bara blir sämre, tack och lov mår jag dock ganska lika...) etc. Jag var ju där även igår morse för leverprover, ctg:n etc (det vanliga) samt koll av livmodertappen etc pga alla sammandragningar (den var lika kort som tidigare = halverad), innan vi fick åka in akut igår kväll... "Tur" att man är sjukskriven, annars skulle det inte bli mycket jobbat ;)

Tack för omtanken allihop!!!

Nu försök till lite sömn...

Senast ändrad:

Och här kommer mer klagomål på livet som gravid:angel:
Sen håller jag med om att det inte är någon tävling om vem som har det sämst, jag tycker tråden är ett utmärkt sätt att få gnälla av sig när sambon har tröttnat på att lyssna:p

*kl*

Jag är helt övertygad om att mitt huvud försöker döda mig och att min kropp inte orkar vara gravid mer. Gissar på att all sömnbrist är orsaken till varför huvudet gör så ont, men har legat och försökt sova några timmar+ tagit alvedon utan resultat.
Dessutom är sambon iväg i natt (över två timmar bort utan egen bil då han krockade med rådjur i morse) så finns ingen att få sympati utav mer än hunden som mest tycker att jag är jobbig som inte ligger still.
Jag är så jävla trött på att vara gravid dessutom, jag har inte kunnat ta en ordentlig promenad sen i december och jag längtar så efter att röra mig!
Fick dessutom höra idag (igen) att foglossningar är det bara att gå sig igenom! Jo tjena, om man vill ha så ont att det inte ens går att sitta/ligga/stå så är det en jättebra idé.

Men mest av allt skulle jag vilja sova, överväger att ligga kvar här på soffan istället för att gå tillbax till sängen. Borde kunna sova lika bra här som där känns det just nu.

Kl...
Nu är det min tur att klaga. Hade ont i förgår kväll-natt, kunde inte alls sova bra. Fick ont igårkväll med, tog då en värktablett och kunde sova bra. Men har idag haft ont hela dagen nästan. Bara ätt åka till vet med min råtta var väldigt jobbigt. Dum som jag är så skulle jag ändå städa å dammsuga när jag kom hem. Har fortfarande ont och ligger i sängen nu.

Jag försöker se det som att kroppen gör sig färdig inför förlossningen och att det finns en anledning till den. Men jäklar vad trött man blir på det!
Men är högst tre veckor kvar nu tur nog.
Du får ta det lite lugnare! Även om det är skittråkigt, känns som om jag inte gör någonting nuförtiden men jag försöker komma ihåg att det bara är en kort tid detta kommer bestå.

*kl*
Fick ett extra besök hos BM idag eftersom jag har haft sådan huvudvärk, men alla värden var riktigt fina som vanligt:) Hon trodde att jag kan ha dragit på mig nån av alla sjukdomarna som går nu, usch... Eller att det är förlossning på gång, gissa vilket av alternativen jag hoppas på? :p

Jag försöker se det som att kroppen gör sig färdig inför förlossningen och att det finns en anledning till den. Men jäklar vad trött man blir på det!
Men är högst tre veckor kvar nu tur nog.
Du får ta det lite lugnare! Även om det är skittråkigt, känns som om jag inte gör någonting nuförtiden men jag försöker komma ihåg att det bara är en kort tid detta kommer bestå.

*kl*
Fick ett extra besök hos BM idag eftersom jag har haft sådan huvudvärk, men alla värden var riktigt fina som vanligt:) Hon trodde att jag kan ha dragit på mig nån av alla sjukdomarna som går nu, usch... Eller att det är förlossning på gång, gissa vilket av alternativen jag hoppas på? :p

Jag klarar inte av ätt inte göra något, blir så fruktansvärt uttråkad och på dåligt humör.:p har fått höraatt jag är som en Duracellkanin, energin tar aldrig slut! Pv frågade igår om hur jag orkar så mkt som jag gör, Han sa att han gärna hjälper till mera hemma. " du ska ha barn nästa vecka enligt bf, men det märks ju inte på dig!"

Halsfluss kanske?;)

Senast ändrad:

Var också hos bm idag, för att ta nya blodprover Ang levervärderna, om de har förändrats något. Fick även ett dystert samtal för min råtta Ang svar på proverna som togs igår hos vet. :( så otimat med en sjuk råtta nu vid denna tiden, att boka in tid för op när man inte har en aning om när förlossningen vill sätta igång.

Senast ändrad:

*kl

Lägger in listan igen..

Skogstroll - 13 februari
Laeikinois - 18 februari
Kethets - 19 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
FlipTheFrog - 16 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
esprit - början av maj

Hur går det för dej Embe? Tänker på dej..

Själv så mår jag rätt bra. Har inte behövt ta någon bricanyl. Igår kom min bästa vän hit med sina barn och vi hade fullt ös ute med pulkåkning och skoteråkning.
Ont har jag men inte så som det varit.
Lite uppkäftigt, men när det ena ger sej något så börjar nästa bekymmer. Bebis har tok-torterat mina revben... Rumpan ligger och trycker mot hela tiden....

Nu blir det fredagsmys med min sambo. Ha en bra kväll alla...:)

Det går inte att se till att någon annan skulle kunna hämta/lämna råttan om det skulle sätta igång för dig? Sen kan jag tipsa dig om fb-spel, de är perfekta att spilla tid på för tillfället. Snäll pv du har i alla fall, min bara överger mig för att gå ut och fixa med bilen:p

Halsfluss är det sista jag hoppas på, eftersom de antagligen inte skulle behandla den. Det och magsjuka känns som det värsta som skulle kunna hända.

Lady_mike: Skönt att du mår bättre:)

*kl*
På morgonen idag på väg uppför trappen fick jag en sådan förvärk att jag insåg att det där med att födda barn kommer göra jävligt ont.
Tog mig bara nio månader att komma på det:p

Även om jag har haft ont innan var det ingenting mot den smärtan, vanliga förvärkar har kunnat lugnas ner men med den här var det bara att bita ihop.

kl

Uppdatering från mig :)
Dagarna rullar på... tycker faktiskt att foglossningen den här veckan har varit OK. Har börjat kunna gå bättre och gör inte lika ont när jag bär mindre saker, sambo får fortfarande bära saker över 4-5 kg :D
Men däremot växer magen som sjutton, och jag har lagt på mig 1 kg sen förra veckan, vilket motsvarar en femtedel av allt jag gått upp, haha! :p
Har fortfarande inte mitt vanliga matsug men jag gör så gott jag kan!

Fötter/anklar är svullna, främst under kvällarna. Humöret är känsligt som fan.

Idag fick jag en konstig känning som jag såklart skyller på graviditeten, fick en molande värk i höger nederdel av rygg / länd/svanken, som först strålade ner i låret och senare ända ner i benet. Värkte som sjutton men gick över efter någon timme.

Tänk, imorrn lördag går jag in i vecka 35, helt overkligt. Om jag läst rätt är det den veckan som bebis lungor blir redo för ett liv utanför mig, så snart får den komma ut när sjutton den vill :love: :bump:

Jag drömmer och går runt och tror att min förlossnig kommer vara helt smärtfri och det utan smärtlindring. Snacka om förnekelse...

KL

Var och fikade i veckan, då var det två mammor med sina pyttebebisar där. Både sambon och jag kom fram till att det känns helt overkligt att vi kommer att ha en sån liten snart! Vet att jag tänkte så förra gången också.

kl

Och så här duktig var jag på att börja skriva mer... Har sista veckorna inte alls mått bra, utan att kunna sätta riktigt fingret på vad det är.. Eller, det där är självförnekelse, vet precis vad det är. Håll i er, eller hoppa över om ni inte orkar med en roman ;)
Har fått känningar av foglossning, ihop med falsk ischias vilket gör att jag känner mig, och rör mig, som om jag är 90 år och har en självläkt lårbensfraktur... Från att rida o få promenader varje dag till att inte ens kunna hämta ved är tufft för psyket.
På jobbet har vi gått från att vara en grupp på 4 pers som jobbat riktigt bra ihop och riktigt drivit företaget framåt, 2 av dessa är då ägare. Sen slutade en kollega, ena ägaren fick andra upppgifter inför att bli vd och den andra ägaren fick en dotter i veckan. Så kvar är jag, ihop med 3 nya som jobbat 3 mån, 1.5 mån samt 3 veckor och ska få allting att funka... = Blir för mycket för mig att hålla koll på mina egna grejer samt se att de andra gör rätt...
För två veckor sen dog min barndomskompis, har inte haft kontakt med henne så mycket sista åren, mycket på grund av de val hon gjort i livet men jag saknar min kompis från när vi var små så mycket...
Blandat med att jag inte kan sova för att ryggen o höfterna gör ont så blir jag bara så övermäktigt trött...

Sen så finns de ju lösningar på allt.. Har bla fått plats i en gravidvattengympagrupp o börjar på onsdag!
Ska bli skönt att få röra på sig!
Förlåt för mitt maratonklagande, jag vet att många av er har det värre på många sätt, men känner att jag behöver få pysa lite luft ur ventilen..

jag behöver få pysa lite luft ur ventilen..

Tråden är jättebra till detta!

Det är klart vi alla, med mer eller mindre problem (eller dem med inga problem alls!) ska få ventilera!
Oavsett om det handlar om långa sjukhusbesök, vanliga (men oftast lika jobbiga för det!) graviditetsproblem, eller bara vanlig förkylning :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar