Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Det som jag också tycker känns så skönt med tråden är att alla förstår hur jobbigt det är att vara gravid:p Är inte attityden "Jag sprang faktiskt en mil om dagen som höggravid!" som jag tycker man märker ute vanliga livet hos dem det var ett tag sedan de fick barn. Jag tycker inte heller sambon förstår hur jobbigt det är, både psykiskt och fysiskt. Och tjejkompisarna som ännu inte har fått barn (alla utom en) ser på en ungefär som en alien.

Summering: Jag älskar denna tråden:D

*kl*

Jag har tröttnat på barnstressen hos mina anhöriga/vänner. Är onödigt att ringa mig varje dag bara för att se om bebisen har kommit och dessutom bli helt till sig om jag inte svarar. Det hjälper inte riktigt att ringa 15 gånger om jag inte svarar på någon av de två första gångerna man ringer. Jag har aldrig varit bra på att ta med mig mobilen och om jag är hos tex. svärföräldrarna ser jag inte ens någon anledning att ta med den.
Och OM det hade startat så kommer mobilen vara avstängd, eftersom att det är reglerna på sjukhuset. Då nära släkt också har sagt "säg inte till om det startar mitt i natten" så får de istället vänta några dagar på livstecken. Utom min kusin då, henne tycker jag fortfarande om:p
Dessutom går de inte att säga att man mår dåligt till de två ivrigaste ringarna, den ena tycker man bara ska bita ihop och den andra skulle sätta sig i en bil och flytta in här...

Sen så har många kompisar "fått bebislängtan" och tycker jag ska födda nu, som om jag skulle kunna göra det på beställning, då skulle bebisen redan ha varit ute. Sen är det någon som har kommit på Oh shit, jag måste träffa dig innan du blir mamma!!! Lite sent påtänkt för det kanske? Speciellt då personen bor i en annan landsände utan körkort och jag kör knappt ens till affären längre. Har f.ö inte träffat personen på minst ett år.

Jag känner att jag får svårare och svårare för folk, skulle helst bara vilja vara ifred med sambon totalisolerad från omgivningen nu sista tiden. Eller ja, jag vill ha buke kvar och så om någon av mina vänner kan se förbi bf datumet (de flesta tror verkligen att bebisen kommer det datumet) så är de välkomna att prata hund med mig på msn!
Jag har blivit en bitterfitta senaste tiden helt enkelt:p

Jag känner att jag får svårare och svårare för folk, skulle helst bara vilja vara ifred med sambon totalisolerad från omgivningen nu sista tiden.

Hehe plus en på det!

Vilka intressanta vänner du har, främst den som helt plötsligt måste träffa dig innan du blir mamma :rofl:
Haha, menar den personen att du kommer bli totalt ombytt och inte längre vara dig själv bara för att du fått barn? Hallå vakna till verkligheten liksom! :p

eftersom iallafall jag fått sidbyte tar jag med min listan

Skogstroll - 13 februari
Laeikinois - 18 februari
Kethets - 19 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars
FlipTheFrog - 16 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
esprit - början av maj

Angående att springa en mil när man är höggravid...

Pratade nyss med min mormor, som fyller 90 i år. Hon berättade att dagen innan hon fick sitt första barn så stod hon på höloftet och staplade höbalar! Hon var med och arbetade på gården som vanligt fast hon var gravid.

Tur att man faktiskt kan sluta jobba lite tidigare nu!

Jobbigt när folk ringer och tjatar, precis som man skulle glömma att ringa och berätta att bebisen har kommit.

- Javisst ja, du blev mormor för två veckor sedan:)

Oj, det låter som du har/ har haft det jobbigt! Hoppas det blir bättre snart:)

Kul med vattengympa, det skulle jag också vilja gå på. Ska ringa runt och kolla om det finns här. Behöver röra på mig...

Jag menar det! Hade FYRA missade samtal idag från samma person, till slut ringde de sambon:grin:
Försökte förklara också att om det har satt igång på natten (då jag inte ska höra av mig) så kommer mobilerna vara avstängda, tyvärr gick det inte in.

DarkInNight: Jag tyckte med det var ett roligt uttalande, kunde inte personen ha kommit på det lite tidigare kanske? Jag var lika gravid i somras och det var välkänt faktum.
Var också en kompis som undrade när de skulle börja oroa sig och hur de skulle veta när de kunde sluta. Förklarade att jag hade planerat att skicka ut ett massmail efteråt när vi kommit hem från bb och orkar ta tag i det.
Känns som det ska vara så offentligt det mesta nu, kompisen undrade varför jag inte bara kunde uppdatera facebook när det var dags att åka in.

Det är min och sambons förlossning, inte hela världens. Men det verkar vara svårt för många att inse.

(Sambon har också tröttnat, han får frågan om han inte har fått barn än några gånger i veckan i skolan. De kanske kommer märka att han är borta några dagar när det väl har hänt eller?)

Hehe plus en på det!

Vilka intressanta vänner du har, främst den som helt plötsligt måste träffa dig innan du blir mamma :rofl:
Haha, menar den personen att du kommer bli totalt ombytt och inte längre vara dig själv bara för att du fått barn? Hallå vakna till verkligheten liksom! :p

Haha, jag har en sådan vän också! Nästan i alla fall. Vi hade inte setts under lång tid under första graviditeten (vi hade hörts, men bor långt ifrån varandra) så när vi gjorde det var det nästan dags för BF. "MEN, nu hinner jag ju inte se dig som gravid juh!"

Samma visa denna gång fast nu "MEEEEN, nu hinner jag ju inte se dig som gravid denna gång HELLER!"

Till historien hör att vännens föräldrar bor inte alls långt härifrån och där är vederbörande rätt ofta ;)

Det är min och sambons förlossning, inte hela världens. Men det verkar vara svårt för många att inse.

Så känner vi också! Denna gång har jag inte skrivit någonting alls på FB (så en del lär säkert tycka att jag är lite knäpp sen som inget sagt), förra gången en gång, då en vän där ställde frågan på min logg. Jag skriver sen när bebisen kommit istället...

Har dock full förståelse för att andra gör det omvända! Jag är bara lite för orolig att något skall hända...och har jag väntat så här länge så kan jag ju vänta ett par veckor till ;)

Hur går det för dej Embe? Tänker på dej..

Själv så mår jag rätt bra. Har inte behövt ta någon bricanyl. Igår kom min bästa vän hit med sina barn och vi hade fullt ös ute med pulkåkning och skoteråkning.
Ont har jag men inte så som det varit.
Lite uppkäftigt, men när det ena ger sej något så börjar nästa bekymmer. Bebis har tok-torterat mina revben... Rumpan ligger och trycker mot hela tiden....

Nu blir det fredagsmys med min sambo. Ha en bra kväll alla...:)

Rara du! :love:

Jag mår sådär. Det onda i njuren kommer och går. Släpper aldrig helt tyvärr, men är överkomligt om jag ligger ner och vilar på vänster sida. Så fort jag är uppe mer än 10 min (som att äta eller så...) så sätter det igång igen... fast inte med full kraft direkt som tur är, så jag har kunnat vänta bort det de flesta gånger. Var tvungen att bli behandlad på sjukhus en gång till, i torsdags, men hoppas nu att slippa fler gånger för då blir det förmodligen dränage och jag vill verkligen inte det. Fick utskrivet morfinpreparatet att behandla med hemma vid behov men jag hittills sluppit, som tur är. Bara jag ligger stilla på min soffa så...:crazy:

Idag är det inte så svårt att ligga stilla dock för jag har ett himla illamående, hoppas verkligen inte att det beror på levern (värdena bara stiger), det får gärna vara bebis som är på G istället men det tror jag nog inte, känns inte så...

Min vanliga BM som jag var hos igår (har haft totalt 8st graviditetsrelaterade besök denna vecka) sa att han ligger väldigt långt ner nu, och jag har känt det då magen sjunkit rejält. Så han börjar förbereda sig i alla fall.

Vår underbara Aurora-BM frågade oss när vi var där i veckan om vi hunnit glädjas något åt att bebis snart kommer mitt i all oro för alla dåliga värden, förlossning och annat, och tyvärr var svaret Nja... så nu försöker jag stenhårt fokusera på att längta efter bebis och glömma allt annat! :love: För det är så lätt att missa anledningen till att jag mår som jag gör just nu, pga av all oro. För mannen är det lite lättare.

Vad underbart att höra att du mår bättre!! Hoppas även din mage sjunker snart så revbenen får lite fritt spelrum! :)

Senast ändrad:

Det går inte att se till att någon annan skulle kunna hämta/lämna råttan om det skulle sätta igång för dig? Sen kan jag tipsa dig om fb-spel, de är perfekta att spilla tid på för tillfället. Snäll pv du har i alla fall, min bara överger mig för att gå ut och fixa med bilen:p

Halsfluss är det sista jag hoppas på, eftersom de antagligen inte skulle behandla den. Det och magsjuka känns som det värsta som skulle kunna hända.

det finns det säkert, men det blir så mkt mer komplicerat och de är ju mina små bebisar nu, jag blir så orolig att något ska hända dem och de skadas, sticker iväg m.m... men det blir nog bäst så ändå, att boka tid och be någon annan vara back-up om jag skulle behöva åka in.

jodå, men det var ju ett skämt (som du nog förstod^^):)

jag blir smått deprimerad när ajg läser alla andras inlägg om släkt och vänner... jag har för tillfället inga vänner "kvar", alla mina har flytt, jag kan ju inte hänga med ut på krogen och jag bor hela 30 min bort och det är alldeles för långt att åka... de ringer inte, smsar inte heller, INGEN HÖR AV SIG!.:cry: känner mig verkligen totaltdissad och hade mer än gärna haft NÅGON att prata med, nu har jag bara morsan och pv typ (och trogna buke:p). inte ens mina två systrar hör av sig, den ena pratade jag med igår, innan det var det förra helgen. min andra syster var vid julas senast. och hon bor inte långt här ifrån heller så hon hade mkt väl kunnat hälsa på med. men det pratas bara...

ingen ur släkten har hör av sig heller och undrar eller bara pratar. min morfar då men ingen annan. fast man hörde lovord som "men åh va kul att ni ska ha barn, säg bara till om ni behöver hjälp. och ska ni flytta med?! då måste vi ju komma och se hur nu har det! osv..." inte ett ljud från någon sedan i julas.

jag är lite sur...:cry::mad:

Glömde ju,

vi har nu fått en första tid för igångsättning, om det inte blir tidigare för levern eller njuren!

Den 22:a februari, v. 37+2 :)

Jobbigt när folk ringer och tjatar, precis som man skulle glömma att ringa och berätta att bebisen har kommit.

- Javisst ja, du blev mormor för två veckor sedan:)

Fast mormor är inte det största bekymret tycker jag. Utan ytligt bekanta som beter sej som om dom är den fösta man "måste" höra av sej till när det startar..... Allt för att dom ska få vara först att skriva grattis på fejjan.....
Jag personligen vägrar skriva grattis på fejjans logg de gånger jag fått veta först av alla. Jag kan maila till mina närmare vänner och ytligt bekanta skriver jag grattis till när ca 100 andra redan gjort det.

Jag förstår inte folks behov av att vara först med grattis. Kan inte föräldern själv få spräcka nyheten på fejjan?

Glömde ju,

vi har nu fått en första tid för igångsättning, om det inte blir tidigare för levern eller njuren!

Den 22:a februari, v. 37+2 :)

Men oj vad snart.... Vad nervös jag skulle bli med ett fast datum. :crazy:
Hoppas innerligt att då få undkomma fler problem tills dess.

Fy vad tråkigt! Förstår att du är ledsen :( Bra att du har din mamma och pojkvän i alla fall - hoppas du kan träffa lite trevligt folk via bebisen sen!

Tills dess får du prata med oss här! *peppkram*

Ja den tanken vore trevlig. Att förlossningen inte vore alla andras utan faktiskt ens egen.. Känner precis som du.

Sist visste alla vilken dag jag skulle få föda. Åkte in på kontroll 42+1 och alla visste att jag skulle dit. Ville försöka smyga in då det va dags utan att tala om för någon men det sprack direkt..

Men oj vad snart.... Vad nervös jag skulle bli med ett fast datum. :crazy:
Hoppas innerligt att då få undkomma fler problem tills dess.

Ja, det är snart! :)

Även om det inte känns så just nu när jag dessvärre mår som jag gör, mest pga njuren - det är verkligen jobbigt att hela tiden säga "mamma måste vila" till sonen :(...och att inte kunna sova pga konstant smärta i njuren. Får tyvärr inte ta vanliga smärtstillande pga levern, och den "tunga" medicinen vill jag helst undvika...

Jag har ju varit beredd på igångsättning ganska länge nu, det underlättar!
Fast det känns lite läskigt med igångsättning. Tycker det är så himla sällan man hör solskenshistorier om sådana förlossningar...:crazy: Fast din verkar ju ha varit helt ok!! :)

Jaha, kommer inte bebis på beställt datum? :p ;)

Kl

Har idag pratat ganska mycket med min släkting, som för övrigt har bf i slutet av februari, och blivit på mycket bättre humör! Och det blir ju inte sämre av att bebis är ordentligt aktiv i magen, så mysigt, o än så länge gör ju inte de ont iaf:D

Att dessutom fått lite saker på lista avbockade, som att vi fått hem barnvagnen, lite kläder samt babyskydd gör att jag lugnar mig lite. Sen är det ju ganska lång tid kvar, har ju ännu 3 mån till bf...

"Jag sprang faktiskt en mil om dagen som höggravid!"

:mad::grin: Ja jag har en eller flera i min närhet som älskar att slå mej i ansiktet med "jag kunde minsann".

Ja men vad kul för er som haft lätta graviditeter. Jag och sambo är på allvar överens om att det här blir nog vårat sista barn. Jag mår för dåligt helt enkellt..

Jag och sambo är på allvar överens om att det här blir nog vårat sista barn. Jag mår för dåligt helt enkellt..

Det blir nog så här med... Känns så trist när jag mådde så bra ända fram till v. 32 med bara lite få "vanliga" saker. Sedan har det ju gått lite "sådär" :crazy:...så det känns lite oroligt att chansa en gång till.

Men vi får väl se om något år eller två , då kanske man glömt igen :p (och prata med läkarna om risker, såklart).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar