Sv: Vårföräldrar 2012?
Usch, ikväll har jag ett behov av att bidra till slasktunnan med graviditetsgnäll, tack för att den finns... Så here we go:
Har varit mer eller mindre förkyld sedan mitten av november, och just som jag återhämtat mig från kräksjukan jag fick i mitten av januari så slog den senaste förkylningstoppen till. Denna gång utblommade det till ngt som doktorn på penicillinasken kallat för luftvägsinfektion, och som jag själv nog skulle kalla för halsfluss?
Ja, hur som haver så äter jag Amimox sedan i tisdags och i fredags och igår så kände jag plötsligt att livet började återvända. Har förvisso ingen röst, alltså verkligen
ingen röst, och jag hostar och snorar fortfarande big time, men skillnaden mot i onsdags kväll då jag satt och lipade över att jag mådde så dåligt mot hur det sedan blev är enorm. Men vad händer idag - ja, förutom att frugan också inser att hon har halsfluss, så börjar jag känna mig sämre igen. Fan, fan, fan. Har verkligen inte tid och ork och lust till detta.
Har skitmkt kvar att göra på jobbet och nu har jag bara en vecka på mig. Jag har verkligen ansträngt mig sedan en bra bit innan jul att göra färdigt det jag kan, så att allt inte skulle komma de sista veckorna.. men fan så motarbetad jag har varit av min kropp
Direkt när höstterminen slutade (jobbar alltså som lärare) så däckade jag fullständigt och sov i stort sett 20 timmar om dygnet ända tills dess att vårterminen drog igång igen. Lyckades med viss fördröjning ändå skriva klart alla mina skriftliga omdömen, men det som släpar nu är en massa rättning, utvecklingsamtal samt röjning av mitt skrivbord.
Vi ska flytta in i tillfälliga lokaler april-oktober medan våra renoveras, och jag har under 10 års tid samlat på mig en sanslös mängd bra och ha till undervisningen-saker, som tyvärr inte alls har varit bra att ha då jag aldrig har tagit mig tid till att systematisera dem... Och det lär jag ju inte hinna nu heller, men att bara packa ner allt osorterat i flyttkartonger bär verkligen emot, jag vill ju så gärna bara kunna plocka ner en pärm, slå upp en flik och hitta det jag letar efter där... Plus att vi inte har utrymmet till att förvara allt som det ser ut nu.
Och eftersom rösten fortfarande inte har återvänt så vet jag inte vad jag ska göra med de sex utvecklingssamtal jag har kvar? Och hur ska jag kunna gå igenom resultat och svar från övnings-nationella provet i fysik?
Jobbade hela förra veckan med feber och frossa och utan röst (för att jag är dum, snål och stressad och vill ge det jag kan till mina elever, som i nuläget inte ser ut att få en utbildad vikarie.. eller en vikarie överhuvudtaget efter det att jag har lämnat bygget), och nu är jag inte jättesugen på att stupa på målsnöret. Och jag vill INTE upprepa historien från förra graviditeten. Då gick vattnet 12 timmar efter jag hade lämnat skolan (10 dagar före BF) och sedan fick jag sitta mellan amningarna och rätta prov, skriva omdömen samt skriva ihop min överlämning till vikarien. Den här gången går jag iaf ca 3 veckor före BF.
Så särskilt mkt uppbackning med hästar, hundar och barn har vi inte heller så att vi är sjuka så här båda två sliter rätt bra på oss. Men nu så är det mockat, vattnat och matat och fru och son sover sött.
Imorgon när jag vaknar hoppas jag att jag är FRISK!!!
Tacktack. Nu kan ngn annan ta över gnällslasken!
PS: Jag vill bara spotta ur mig att foglossningen har blivit mkt värre de senaste dagarna. Har som konstant tandvärk i bäckenet. Ännu har jag dock inte behövt ta fram kryckorna från slutet av förra graviditeten, alltid något?