Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Spännande!

kl

Idag var det dags för TUL, allt såg super ut och de gissade på att bebisen vägde ca 1910g, så lite mer än vad man brukar väga i v.31+1 :D

Mysigt att få se på busbebisen igen som sprattlar mer än vad han ligger still, inte lätt att ta mått på honom inte ;)

Min bebis hickar inte men det gjorde min son jämt när han låg i magen. Nu får han hicka ganska ofta också. Skrattar han väldigt mycket så får han nästan alltid hicka. Jag brukar själv få hicka när jag är väldigt hungrig...

Min bebis ligger också jättekonstigt ibland, det kan göra riktigt ont. Han är väldigt rörlig och sparkar och har sig hela tiden. Undrar lite när han vilar:confused: Just nu vet jag inte åt vilket håll han ligger åt, förut låg han iaf med benen neråt, för då sparkade han vääldigt långt ner.

Heja, heja! Hoppas det kommer ut en lite bebis snart!:banana:

Glöm inte att uppdatera oss på Buke bara!

*kl
Appropå inget alls........

Nu har jag och sambo precis lagt upp en liten plan:D. Har ju varit lite rädd att nåt ska komma igång under natten eller på morgonsidan. Jag är ju helt utan röst när jag vaknar. Tar mej ca 1 timme att hosta fram lite krax till röst. Så vad tar man sej till lixom om man får kraftiga värkar och inte kan prata (alls)..

Iaf så ska jag sms:a sambo och sedan ringa tills han svarar och lägga på. Då vet han att han fått sms och kan ringa efter hjälp åt mej..
Insåg att jag ligger och tänker på det här rätt ofta och börjat bli riktigt nervös:crazy:

Har du alltid så eller är det pga av din långa förkylning? Bra att ha ett system. Men om det sätter igång när din sambo jobbar borta hinner hann ta sig hem då? Eller hur har ni löst det?

Delvis KL

Inatt har jag sovit skitdåligt! Sova på rygg är helt uteslutet sedan länge. Höger sida kan jag inte sova på. Får ont i axel och ner i bröstkorgen, har haft så i säkert tio år så det är inget gravidrelaterat. Så då finns bara vänster sida kvar, och inatt hade jag ont i den axeln också och även i höften:(

Vaknade en massa gånger och försökte hitta en skön ställning, utan resultat. När jag vaknade för dagen så hade jag jätteont i ryggen, men det känns bättre nu i soffan iaf.

Jag är såhär pga en förkylning jag drabbades av i november. Kan ha varit en influensa eller liknande då oxå för jag kollade mej aldrig. Och jag va rejält sjuk länge.
Nu är det rösten och hostan som sitter i. Varken sambo eller jag tror längre på att det här kommer gå över före bebis anländer. I morse hostade jag blod igen så nu börjar det bli riktigt irriterat i halsen igen är jag rädd:(

Sambon har ca 3 timmar hem. Något mindre eftersom förlossningen ligger åt rätt håll. Så jag räknar lite med att han ska hinna hem. Han får ju börja fara direkt vid första antydan på att det är på gång. Hans chef är väldigt mån om att sambo ska hinna hem oxå. Och vill jag att han kommer hem lite tidigare så är det inga problem.
Hans chef har fem barn (fyra med sin fru och en sen tidigare). Han och hans fru lever precis som jag och sambon gör. Han om någon har full förståelse för situationen:D

Du kan inte sova sittandes på något vis? Kanske inte helt sittanes men så du fortfarande kan ha lite ryggläge.. Jag hade försökt pallra upp kuddar under madrassen.

Jag fattar inte varför man får så ont höften:confused:. Så har jag oxå oavsett vilken sida jag ligger på.

*kl*

*muttrar* att det ska vara så jävla svårt att ta sig fram gåendes. Traskade strax över 1 km på fm, nu har jag ONT

Förbannade allt, skulle ha tagit hästen ändå...

Hoppas medicinen mot klådan hjälper!! Är det Tavegyl du fått, eller Lergigan? Jag har bytt idag från Lergigan till Tavegyl och hoppas att min klåda ska bli bättre... Tyvärr fungerar Lergigan inget vidare på mig... :(

tavegyl har jag, och den funkar vilket är skönt. kan äntligen sova bättre.:)

åh hoppas du snart (om du inte redan har) får hålla din bebis i dina armar och få börja må bättre igen :love:

*kl*

Dags för mig att börja gnälla också, har ju trots allt gått smärtfritt genom graviditeten, men nu, har så ont i ryggen efter några timmar på jobbet att jag bara vill gråta, har ett sittande jobb och det är på ena sidan i ryggen det gör ont, samma ställe varje j*kla dag, och det stör mig nåt oerhört. Men ändå, vill inte gå hem tidigare för lite ont i ryggen....

Sen kan jag inte gå mer än korta kissrundor med hunden, får efter ca tio minuter skitont i hela höfterna och bäckenet, ländryggen allt det. Gissar på foglossningar?
Ligga i soffan gör ont, stå mer än en minut stilla är en pina. Magen ömmar när man kommer åt den. (sammandragningar?)
Kan inte hjälpa till med nåt hemma typ, jo tvätta och dammsuga, men diska till exempel går bara inte.
Får ta sats för att böja mig ner och ta upp nåt på golvet/marken. Plocka upp hundbajset är ett helt träningspass :D

Och då har jag till början av maj kvar med magen i vädret... Shit börjar förstå varför andra halvan av graviditeten anses som segare.

Så nu har jag nog gnällt klart! :o

Vad skönt och smidigt med lösdrift! Kommer du skaffa medryttare också då? Det var jag inne på att skaffa, men hittade ingen lämplig tyvärr. Jag slutade hoppa direkt när jag fick graviditetsbeskedet och slutade rida ut i v.19 typ då hästen hade gått omkull med en annan ute i skogen. Damen var bara fyra år och inte så säker på vart hon hade fötterna än:p Hon var verkligen världens trevligaste häst, har aldrig känt mig så säker innan:love:

På ett sätt så skulle jag tycka det var extremt skönt att få reda på graviditeten så sent, ha gått hälften av tiden utan ansträngning typ:p Har en teori om att enda anledningen att vi är gravida så länge är för att männen ska få chans att vänja sig. Roligast historien jag har hört om det är en bekant som inte insåg att han skulle bli pappa förens det var dags att krysta, då fick han panik...

Hoppas tabletterna hjälper! Låter verkligen inget vidare att det kliar så.

jag tror inte jag ska skaffa medryttare. hästen jag har är så väldigt speciell i sitt sätt. pv som aldrig ridit innan kan rida honom (vilket förbryllar mig:confused:) och jag kan känna mig lugn, men ingen annan har kunnat rida honom hitills, även fast jag haft duktiga vänner och bekanta som testat. visst, rätt person och lite tid så hittar jag nog någon, men det känns som att det blir omöjligt då han är så väldigt dominant och envis, så han tar gärna övertagen till vilket pris som helst ibland, och det vill jag inte utsätta någon annan för. och lite den typen att sätter du ner foten när han gör fel så gör han det tillbaka, med måtta. jag hade hiskliga problem med honom i början, men efter flera månader blev han tryggare med mig och jag han nu hantera honom bra. usch, låter som ett månster till häst men det är han inte alltid, svår att förstå sig på men när man gör det så är han underbar och skulle aldrig byta bort honom.

jag var ju med om en olycka 17 augusti och skadade ryggen, fast jag gjorde koller och röntgen på akuten så upptäckte ingen att jag var gravid då. vilket läkarna nu i efterhand har sagt är mkt märkligt då de ser antydning till rryggrad och foster på de röntgenbilderna. man blir lite mörkrädd ibland.:crazy:

haha, då kanske det blir så med min sambo då, han har ju inte haft lika lång tid på sig som "vanligt" att vänja sig vid att han ska bli pappa, bara ca 15 veckor.:p :rofl:

ang hicka, jag har också en liten hickis i magen, hickar minst en ggr per dag, oftast på kvällarna.

jo, tack. de hjälper bra tycker jag. skönt!:)

Dags för mig att börja gnälla också, har ju trots allt gått smärtfritt genom graviditeten, men nu, har så ont i ryggen efter några timmar på jobbet att jag bara vill gråta, har ett sittande jobb och det är på ena sidan i ryggen det gör ont, samma ställe varje j*kla dag, och det stör mig nåt oerhört. Men ändå, vill inte gå hem tidigare för lite ont i ryggen....

Provat ett sånt här värmebälte till ryggen?
Kopplar in i ett vägguttag och sätter runt ryggen, väldigt skönt till ond rygg :)

lady_mike: jag får nog prova det inatt om det fortsätter. Det svåra är att göra det smidigt när sonen ligger och trängs...

DarkInNight: nästa gång får du ta rullstol, spänn den efter hästen:)

Chloé: jag har inte speciellt ont någonstans men att böja sig är ju skitjobbigt! Varje gång jag tappar något så överväger jag om det kan ligga kvar, be någon annan eller om jag måste ta upp det själv. Ser fram emot den dagen man bara böjer sig ner utan att reflektera över det! Maj känns som en evighet:(

Ja det är samma problem här. Sonen har hela sin pappas sida på veckorna men ska ändå trängas..... :D
Men jag kan inte sova på ryggen så att bylta upp min säng är ingen idé..
Jag har lämnat bort sonen i natt.. Han behöver vara borta från mammsen lite så han inte blir chockad när det kan bli 1-3 nätter utan mammsen.... Så antingen sover jag som en stock i natt eller så inte alls:D:D
Saknar mitt troll som 17.....

Hoppas vi får sova gott i natt båda två. När jag är själv hemma utan sonen så känner jag alltid att jaha vad ska jag göra nu? Kommer mig liksom inte för att göra något, blir typ handlingsförlamad. Och har jag lämnat bort honom över natten så känns det alltid som jag har glömt något(någon?).

Nej nu ska jag försöka sova, börjar jobba halv sju imorgon och har 45 min bilresa till jobbet:( Ska bli skönt när jobbet är slut 31 mars...

Ja nåt saknas här hemma. Han skulle ha sovit nu i vlket fall men det är ändå "tyst". Gruvar mej lite för att sova.
Men det är bra träning för både sonen och mej. Sonen va superglad att få sova hos sin farmor och farfar iaf:D

städmanin kom när vattnet gick, jag stod och hängde tvätt tills sambon vaknade till och undrade varför i helvete jag inte hade ringt förlossningen. 13 timmar senare kom vår prins. Kan konstatera att eda är underbart och jag aldrig gör om detta utan kejsarsnitt.

städmanin kom när vattnet gick, jag stod och hängde tvätt tills sambon vaknade till och undrade varför i helvete jag inte hade ringt förlossningen. 13 timmar senare kom vår prins. Kan konstatera att eda är underbart och jag aldrig gör om detta utan kejsarsnitt.

Grattis :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar