Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

vi är ju ungefär i samma fas i graviditeten och jag antar att du precis som jag tycker att det går segt nu? :D
känner igen det där med att överväga att be nån annan ta upp det man tappat, häromkvällen sparkade jag till hundens vattenskål så det kom vatten över hela golvet och jag höll på att börja gråta för jag kände bara näe jag orkar fan inte, men som tur är har jag min räddare i nöden min älskade sambo som hämtade papper och torkade upp och pussade mig på pannan istället :love: Han är verkligen guld värd just nu. Det är han ju alltid iofs.

nej det har jag inte, det var ett bra tips, tack så mycket :) Just nu sitter jag med en kudde bakom ryggen på jobbet för att avlasta ryggen lite, och då har vi ändå bra stolar här.

Tänk om man kunde snabbspola lite:)

Har också en snäll sambo som hjälper mig och även sonen kan hjälpa till om man har tur. Får förklara att det är jobbigt för mig att sitta på golvet, bära honom(sonen alltså:D) och att böja mig ner.

Är glad att jag har ett sånt "lätt" jobb, sitter typ på kontor , så att jag klarar av det. Men ser fram emot att gå hem den sista mars, blir det förlängt så kommer jag nog inte fortsätta. Om jag jobbar längre så blir det bara dagtid.

Själv har jag fått 8 timmars sömn utan det minsta avbrott. :banana:= utvilad och på strålande humör:D

Behövde nog mer än jag trodde få sova ensam i sängen. Men nu får gärna trollet komma hem..

Jag sov också bra i natt, vaknade vid fyra tiden när sonen kom. Sen sov jag en timme till och sen var det dags att gå upp:(

Idag är sonen äntligen på sitt älskade dagis efter två veckors uppehåll pga sjukdom. Tror att han kommer vara trött i kväll

GRATTIS!! :bump:

Vad härligt att ni har er lille hos er nu! Grattis igen!! :love:

Förlossningar är kanske inte (no shit..) det roligaste som finns, men tack och lov är de relativt korta sett ur ett livsperspektiv... (tröstar jag mig själv med...).

*kl på mig själv*

Här händer inte mycket. Efter 3h med regelbundna sammandragningar i förrgår, och sedan en horribel natt, så var det nästan larvigt lugnt igår (jag satte mig till och med vid symaskninen ett tag + åkte till hästarna!) och nu i natt. Bara för att vi var så beredda säkert...:p

Nu känns det som att det kommer att hålla sig lugnt fram till igångsättningen (på onsdag), men man vet ju aldrig förstås. Det bara känns så...

Jag har vidrig molvärk och förvärkar på nätterna, med bara lättare sammandragningar på dagen..."tur" att jag är sjukskriven och kan sova lite då istället, annars hade nog livet varit betydligt tuffare.

Faktiskt så är proverna betydligt bättre nu! Vad det beror på vet de inte riktigt, men det känns såklart jättebra!! Det gör också att jag inte känner mig riktigt lika orolig för lillen där inne längre, så nu är det ju egentligen bara positivt att han stannar ett litet tag till i och med att BF egentligen inte är förrens 12 mars :)

Men lite lagom snopet känns det, efter tisdagens alla känningar...;)

städmanin kom när vattnet gick, jag stod och hängde tvätt tills sambon vaknade till och undrade varför i helvete jag inte hade ringt förlossningen. 13 timmar senare kom vår prins. Kan konstatera att eda är underbart och jag aldrig gör om detta utan kejsarsnitt.

Stort grattis! :banana:

Blev tvätten färdighängd? ;)

Jag har konstaterat att jag är VÄLDIGT känslomässig just nu..

Körde i en större rondell där farten ligger kring 40-60 knyck i vardagsfart. Så kör det ut en stor långtradare framför mig, hade tur eftersom filen bredvid mig var ledig och jag väjde ut i den.

Storbölade säkert i 30 minuter efteråt pga chocken och insikten att hur sjutton skulle troll ha klarat det om vi kört in i tradarn...7

Vill inte köra bil mer nu :(

Nu känns det som att det kommer att hålla sig lugnt fram till igångsättningen (på onsdag), men man vet ju aldrig förstås. Det bara känns så...

Om du hade fått välja, vad hade du valt; att det går igång av sig själv eller att det sätts igång? :)

Och jag som trodde du hade fått bebis nu... Förstår att det känns lite snopet att det bara avtar sådär.

Skönt att dina prover är bättre! Hoppas du får må bra den här tiden som är kvar.

städmanin kom när vattnet gick, jag stod och hängde tvätt tills sambon vaknade till och undrade varför i helvete jag inte hade ringt förlossningen. 13 timmar senare kom vår prins. Kan konstatera att eda är underbart och jag aldrig gör om detta utan kejsarsnitt.

Grattis vad kul! :laugh::bump:

I dag var jag och Lill-Palt på vår sista flygtur som en enhet då vi varit till Stockholm i jobb över dagen.

Under dagen har jag käkat vicks blå som om det vore godis. Det är inte bra. Nu har jag fruktansvärt magknip, magen är stor som en ballong, och trycker upp mot lungorna. Allt jag vill är att prutta riktigt ordentligt men det vill sig inte. :crazy:

Så lyd mitt råd överät inte halstabletter...

Om du hade fått välja, vad hade du valt; att det går igång av sig själv eller att det sätts igång? :)

Ja du... Jag vet inte riktigt faktiskt!

Eller jo, för bebisens skull så väljer jag att det kommer igång av sig själv för det känns inte helt bra att "vräka" honom, utan jag ser egentligen helst att han kommer själv. Nu har nämligen proverna blivit ytterligare lite bättre, så nu kommer igångsättningen i huvudsak vara för min (och min mans) skull, pga den förra förlossningen (om jag inte blir sämre medicinskt igen innan dess).

Dock känns det otroligt bra med igångsättningen på alla andra sätt, då den skall vara något som de kallar "kontrollerad" (som bygger på att jag är tillräckligt mogen för att ta hål på hinnorna direkt, vilket jag var redan i måndags), där jag kommer att få en EDA in låg dos redan innan de tar hål etc, vilket är meningen att det skall "säkerställa" att hela förlossningen blir annorlunda än förra gången.

Detta har vi jobbat oss fram till med hjälp av Aurora-barnmorskan (och en rad ytterligare saker) och på så sätt kommit ifrån kejsarsnitt (initialt åtminstone) vilket känns himla skönt då jag egentligen VILL föda vaginalt igen, men bär med mig en hel del bagage från förra gången :). Nu ser jag fram emot förlossningen faktiskt! Något jag inte gjorde för bara ngn månad sedan. :bow: för Aurora!!

Så glad jag blir för din skull att det känns så mycket bättre nu!

knapp
Precis hemkommen efter konsert i huvudstaden, trollet var vaken under konserten men inte livligare än vanligt så jag tror den gillade dunket :D

Då var vi nog på samma konsert. :) Mitt lilla knytt var också vaken men som vanligt. Jag tror att det tyder på riktigt bra musiksmak redan nu. :p

KL

Jag vill egentligen inte lägga permanent beslag på gnällhinken, men jag bara måste få ha den en stund till...

Det började med ett besök på MVC i torsdags som resulterade i att vi måste på ett extra TUL på förlossningen på måndag. SF-måttet har dippat! BM försökte lugna mig förstås med att det nog inte är ngn fara, men så klart att det gnager ändå.

Har på pappret jobbat sista dagen på jobbet, men tyvärr inte alls i praktiken. Och förutom att jag har mkt kvar att göra så har trassel uppstått, trassel som jag inte kan rå på men verkligen inte mår bra av.

Igår blev jag uppring av FK som ifrågasatte sättet jag har skyddat min SGI på. Jag är lärare och tycks ha gått på en dundernit då jag verkligen, verkligen (trots att jag försökt läsa på och göra rätt) har missat att de inte anser heltidstjänst vara samma sak som heltids förvärvsarbete. Jag har lyft heltidslön vid ett par tillfällen efter att min son fyllde 1 år, och då inte tagit några fp-dagar eftersom jag inte trodde att det behövdes eller ens var tillåtet. Men det skulle jag tydligen ha gjort och nu kan min SGI vara nollad!

Sen som lök på laxen så skar troligen motorn på vår svarta bil igår! Hela familjen var på väg hem från verkstaden där vi just hade lämnat den röda! Som tur väl är så går röda att köra med *peppar peppar tvi tvi* så vi hann få ut den innan verkstan stängde. Men nu har vi bara en bil och vi bara måste ha två! Ajaj.

Och sen är det fullständig isgata här hemma så det är ytterst tveksamt om vi kan backa till och lasta ut höet vi måste hämta. Höet får vi tack och lov hjälp av en kompis att lasta in i släpet - mitt bäcken är för skört för att manövrera 18-kilos-balar i ngn större utsträckning och frun lider av sviter från ett ryggskott (och är dessutom på jobbet i morgon, så hon kan inte vara med öht).

*håller hårt i gnällhinken, men OK, lovar att släppa den i från mig om ngn av er behöver*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar