Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Hade för mej det va i morgon. Åhhh vad jag hoppas det går snabbt och enkelt för er.
Såå enormt spännande. Avis måste jag medge att jag är. Men unnar dej det här. Du har verkligen haft det besvärligt.

:bump::bump::bump: Alla mina tankar till dej i morron:laugh::laugh:

Usch vad tråkigt med din mormor!

Angående tre dagars gråten så vet jag att jag tyckte det var riktigt jobbigt att man blev ledsen utan anledning. Jag var ju jättelycklig men allt kändes bara konstigt och lite nedstämt helt plötsligt. Kan tänka mig att det är sju gånger värre för dig som är ledsen på riktigt!

Du får mysa extra mycket med din underbara bebis, så kanske det känns lite lättare!

Åh äntligen dax!:bump: Hoppas ni sover gott i natt så ni är utvilade inför morgondagen.

Håll oss uppsdaterade, jag kommer kolla Buke många gånger imorgon!!

KL
Nu måste jag gnälla lite...
Jag har börjat få ont i ljumskarna, mest när jag går. Har även ont när jag sover fast det är mest när jag har jobbat natt och ska sova på dagen. Men jag har bara fem nätter kvar sammanlagt:) På nätterna hemma sover jag ganska bra än så länge. Är smidig som ett kylskåp och känner mig jättetråkig som inte kan göra någonting:( Blää

Har även rätt ont i magen till och från för att bebisen envisas med att ligga konstigt och hålla på med någonslags konstig gymnastik. Magen blir lätt stenhård om jag anstränger mig(läs går upp för trappen typ...). Suck!

Börjar bli lite förkyld också. Sonen har äntligen gått tillbaka till dagis efter två veckors uppehåll pga sjukdom. Men igår så kom han hem med kladdigt och svullet öga så han blir nog hemma lite till:(

Lite positiva saker finns det ju. Vi ska gifta oss på lördag och en vecka senare så åker vi en vecka till fjällen med sambons familj. Ska bli skönt att få vila, för där behöver man inte göra mycket. Svärföräldrarna fixar allt: mat, barnpassning och städning! Underbart!

åh lycka till idag, hoppas du får snusa bebis redan under dagen idag, det är du verkligen värd efter dina senaste veckor :love:

Kethets: beklagar sorgen :cry: mys med din bebis och sök tröst hos dina nära. Måste kännas tungt att hon aldrig hann träffa N innan hon dog heller. :/ Kram på dig.

*kl*
Själv lyckades jag då med bedriften att halka omkull igår. Och det kändes som allt gick jättebra, just då iaf, kan redan lugna er med att bebis har nog inte känt av det hela alls för jag ramlade på rumpan och det var bara min stackars rygg som redan är misshandlad av graviditeten som tog stryk. När jag skulle gå från soffan till sängen på kvällen kunde jag på riktigt knappt gå. Usch så stel och ont det va. Men men, är man så dum att man går ut i motionsspåret när det är halt och skymmer får man väl skylla sig själv. Jag försökte att gå försiktigt och så sista hundra meterna innan spåret på 2,5 km va slut så drutta jag omkull, så typiskt. Men hunden behövde ju faktiskt ut.

Så nu har jag gnällt klart för dagen ;)

Åh äntligen dax!:bump: Hoppas ni sover gott i natt så ni är utvilade inför morgondagen.

Håll oss uppsdaterade, jag kommer kolla Buke många gånger!

Tack snälla ni! :love:

Nu har vi installerat oss och väntar på att de skall ta hål på hinnorna, de väntar bara på svaren på sista leverproverna. Sen kör vi!

:bump:

Nu känns det mest spännande, för en stund sedan mest läskigt.

De räknar med att vi ska få vår bebis under dagen :love:

Tänk, nästan i mål :o :love: Nu är det "bara" en förlossning mellan ;)

Hoppas att det tar fart på en gång när hinnorna är spräckt. Ska man säga lycka till? Låter så banalt och fjuttigt när det handlar om något så enormt som att föda barn:D

Tänker på dej idag:D:bump:

ååå snart får du sniffa bebis:)
:bump:
Tänker på er idag och hoppas allt går lätt och bra, så sitter vi här och väntar på uppdateringar sen ;)

hoppas att allt gått bra hittills och går bra framöver &så!:)

jag har börjat få ont i ljumskarna till och från, och värk i hela kroppen känns det som (mer än vanligt),:p hoppas att det kan vara ett tecken på att det vill sätta igång snart, är nu 4 dagar över bf. instämmer på det sambon sa i morse "det känns som om vi bara väntar och rullar tummarna, man blir tokig på det.":p
sydde en uppsättning sängkläder till vaggan idag, helt i vitt, blev jätebra, och håller just nu på att baka bröd, väntar på att det ska jäsa färdigt.
jag färgade håret igår och så skämtade vi om det att "tänk om det sätter igång nu ordentligt, och jag har hårfärg och allt som måste sköljas ut, det kan bli intressant.":p

Jag bakade moccarutor på bf+10, dagen innan min son föddes. Så vem vet bakning kanske sätter igång förlossningen:)

Håller tummarna för dig!:bump:

Tack allihop!!!

Nu snusar jag på vår bebis som sover på mitt bröst :love:

Det har gått SÅ bra :love:!

Ca 11.20 la de EDA:m, 11.50 tog de hål på hinnorna. 14.00 var jag öppen 4cm med utplånad tapp (utan något värkstimulerande dropp, det behövdes aldrig), och redan 15.00 var jag fullt öppen. 15.13 kom han ut!! :eek: Sydde sedan bara några få stygn, alla ytliga.

Denna förlossning var en sådan revansch mot den förra, går inte att jämföra någonstans! Jag sitter, går omkring, har duschat, ammat, ja alltihop :love:

Nu njuter vi bara av nytillskottet :love: Som f.ö är nästan larvigt lika sin storebror :)

3860g, 52cm i v.37+2!

Tack igen för all omtanke!!

Åh så underbart!
Stort grattis till bebis och "lyckad" (ja, eller hur ska man uttrycka sig?) förlossning! :banana:

Jag är riktigt, riktigt avundsjuk (på ett bra sätt) :love:

Grattis!!!:banana: Härligt med en "lätt" förlossning!

Underbart att få mysa med bebis! Men var han inte ganska stor, för att vara född i v. 37+2? Men det kanske ni visste om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar