Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

KL

Det började med ett besök på MVC i torsdags som resulterade i att vi måste på ett extra TUL på förlossningen på måndag. SF-måttet har dippat! BM försökte lugna mig förstås med att det nog inte är ngn fara, men så klart att det *

Stackare, inte kul när allt kommer på en gång!

Peppar lite gällande TUL, gjorde det med sonen som trots att han skulle vara liten vägde nästan 3500 g när han kom ut. Har redan gjort ett TUL i denna grav och kommer troligen få göra flera då min mage lever sitt eget liv :grin: Ni får se det som en extra möjlighet att hälsa på där inne!

Lät inget vidare det där, allt som krånglar för dig . . . lugn och ro den sista biten av graviditeten för återhämtning och lagra kraft ... nja, verkar inte så

Vi hade sittplats (långsidan i princip bredvid scenen). Jag kände mig lite gammal i somras när vi köpte biljetterna men jag var rätt glad i fredags, jag hade aldrig pallat att stå hela kvällen. :p Var satt/stod du?

*kl*

Vi har valt namn sedan läänge (v.15 typ:p) men väljer att inte berätta det här eftersom sambon är kinkig med det här med internet;) Men det börjar på N.
Han vägde 4175g och var 53 cm lång. Och nu när det har gått några dygn (vi fick spendera två dygn på bb vilket var jobbigt eftersom man aldrig får vara ifred) tycker jag inte att det var så farligt med förlossningen längre...

Det enda som är tråkigt är att jag kan se mina bristningar. Sambon konstaterade igår att vi har världens sötaste barn och det är inte bara för att han är pappa till N utan han verkligen är finast. Men han är verkligen UNDERBAR:love:

haha Härligt med två bebisar som redan inne i magen har rätt musiksmak :p :D

hade vi bott närmare så hade jag och sambon varit där med. grät lite när jag såg att de skulle hit... samma dag som vårt bf-datum. så det kändes liite riskabellt att köpa dyra biljetter, sedan åka sådär 30-40 mil (kommunaltrafik då vi ej har körkort), hitta boende och allt... det får bli nästa gång.:p
är mera taggad till metaltown i sommar nu istället.:)

vårt internet funkar inte som det ska, inte på min mobil heller, därför jag varit frånvarande några dagar, så det beror inte på något annat.;) hade dock känningar här on kvällen/natten och trodde att nu kanske det händer något. men nä, det dog ut och nu inte varit något mera.
bara det inte blir skottdagen så är jag glad.:crazy::D

grattis kethets!!:D

Vi hade sittplats (långsidan i princip bredvid scenen). Jag kände mig lite gammal i somras när vi köpte biljetterna men jag var rätt glad i fredags, jag hade aldrig pallat att stå hela kvällen. :p Var satt/stod du?

Jag har för mig att jag köpte biljetterna innan jag visste om graviditeten. Ståplats, var själaglad när jag köpte dem, såg fram emot att trängas framför scen.
Blev att stå långt bak istället. Men det var underbart när de kom ut på lilla scenen bland publiken, helt plötsligt bara fem meter ifrån oss, så till slut gjorde det inte så mkt att jag inte kunde vara längst fram.
Var hårt ihopsnörd av foglossningsbältet, mådde mkt bättre efteråt än jag trodde jag skulle göra :)

Kethets
Åh vad jag blir avundsjuk, vill också känna sådär istället för att bara svära över att vara gravid. :p

laeikinois tråkigt , får hoppas de kommer tillbaka snart igen :love:

kl.

v.32+1 idag och nu börjar graviditeten kännas tung, inte för att jag gått upp mkt i vikt eller så utan bara att allt helt plötsligt känns så mkt jobbigare.

Känner mig för tillfället som världens värsta matte till hundarna, jag går långsamt och orkar inte gå långt, det är tur att jag har mkt skog och natur så de iaf kan få springa medans jag vankar fram.

En hel natts sömn kan jag inte ens minnas senast jag hade och ryggen och magen spänner och drar. Kan inte sitta upp pga av värken i svanskotan så det blir till att halvligga och fogarna ska vi inte ens nämna ;)

Usch var bara tvungen att gnälla av mig lite ;)

Men varje gång man känner en buff inifrån eller ser bebisen kläder som ligger och väntar så försvinner smärtan, för en stund iaf, 55 daaar kvar till bf :love:

*kl*

inne i vecka 30 nu, en milstolpe är passerad, alltså att ta sig in i vecka 30 har varit ett mentalt mål för mig, nu känns det faktiskt väldigt mycket närmre. Har ringt idag och bokat tid för ultraljud i vecka 32, moderkakan låg lågt sist så dom vill kolla så att det är fri passage ut för bebis så att säga. Ska bli mysigt att få se den lille igen, och jag är faktiskt inte orolig, för min del spelar det ingen som helst roll om jag får bli snittad eller föda vaginalt, så länge allt går så bra som möjligt :)

Men samtidigt förut när jag hört nån säga att den är gravid i v.30 så har jag tänkt åh hon är snart klar, så känns det inte alls när det gäller mig själv kan jag ju säga :D haha, om ändå dom resterande tio veckorna går lika fort som dom första tio så skulle allt vara hur enkelt som helst ;)

känner igen det där med att allt helt plötsligt blev lite jobbigt! jag är ju en dag efter dig;) På kvällen fåt jag inte av mig byxor eller stumpor själv längre! Jag har nu gått upp 9 kg.

kl

Jag har upptäckt ett stort problem... (sorry om det är för mycket info) Min man vill inte ha sex, helt ok med mig då jag har sammandragningar och inte är så sugen när jag har ont, men igår så helt plötsligt ville vi båda iaf. MEN hur fan gör man? Det slutade med att vi båda asgarvade och la ner det hela. Det var liksom svårt att komma in till....:angel:

Idag fick min kompis sin lille pojk, skulle komma den 29:e:) Jag längatar helt plötsligt sjukt mycket efter att föda min bebis!

Är sjukskriven på 50% nu, började jobba heltid efter 100% sjuksrivning i jan, men efter 6 dagar på jobbet kännde jag att sammandragningarna inte var bättre så det blev 50% nu. Det känns ok, men det är inte lätt att stå upp så länge som jag gör! Borde få beslut om gravpeng nu i dagarna, men jag är övertygad om att det blir ett nej. Slutar jobba 9mars oavsett så jag räknar ner för fullt, 12 jobbdagar kvar och 18 dagar:banana:

Grattis igen till N.. Så underbart. Längtar tills jag har min lillfis. Och bristningar bleknar med tiden. Jag har fått 3 nya hittills som är röda och synliga. Dom gamla är bleka och syns knappt. Mer nu när magen är stor igen men när magen va platt mellan barnen så syntes dom knappt alls.;)

Mish: En hel natts sömn är tyvärr oftast många månader borta. Nu pga alla krämpr och sen pga en liten fis som kräver sitt. Även om man får en lugn och trött bebis så sover man ytligt och vaknar för minsta knak i väggen:crazy::D..

*kl

Själv mår jag rätt bra. Många krämpor men inte mer än vad som är överkomligt i min vardag. Min energi har börjat ta fart nu äntligen. Orkar mer och vill mer. Är ute och leker med sonen 2-3 timmar i sträck, kör skoter och åker pulka. Försöker åka på föräldraträffar mm i komunen. Åker till vänner mer och känner mej bara glad:)
Satt och tänkte på hur jag mådde första delen av den här graviditeten och det går inte att jämföra. Den tiden va en pina.
Även om jag är större och klumpig så känns varje dag bra med allt som hör till. :)

För klumpig är jag. Sambo tycker jag är som en elefant som dundrar igenom huset och river allt omkring mej. Antagligen för att jag har dubbelt så stor röv än vad jag normalt har.:angel:
Hela jag ser ut som en stor valross......
35+2. Ska på nästa kontroll på torsdag och sambo har tagit ledigt för att få vara med. Han kommer hem ett helt dygn tidigare för att få lyssna på våran bebis:love:.

KL
Jag håller med, mår rätt bra fn. går in i v. 32 idag :D Känns lååååångt till 23 april. Man får väl se om hon behagar ploppa ut tidigare. Både jag och min syster kom en vecka tidigt så min mamma är övertygade om att min bebis också kommer göra det. Man får väl se helt enkelt.

Det funkar bra att rida fortfarande så jag känner mig himla nöjd. Visst, vissa dagar får herr häst vila för jag helt enkelt inte orkar, men jag vill verkligen rida och vara i stallet allt jag kan nu för 1 april åker han till fodervärden och är borta till augusti :( buhu!!!!! Det gör ont i hjärtat även om jag vet att det blir bäst så.

*kl*

Kan man få klaga trots att bebisen har kommit?
N är världens lättaste bebis förutom två timmar mitt på natten då han blandar att vara otröstlig och att äta och de där två timmarna känns idag (han ammar också utöver de timmarna under natten ungefär två gånger). Sen tror jag att jag har hamnat i "tredagars gråten" nu lite försenat, men jag har inte hunnit med innan. Min mormor dog väldigt exakt 36 timmar innan N föddes och jag har inte ens tänka på det innan, blev helt enkelt för mycket.
Sen ska hon begravas redan på torsdag och det finns ingen chans att jag kan få vara med på den då den sker 20 mil bort + RS-virus risken.

Så idag stannar jag och N i sängen tills det är promenad dax! Funderar med på om stygnen har gått upp på ena sidan för mig, det gör nämligen ont igen att sitta och ligga på fel sätt.

Stackare!! Det var väldigt mycket som kom över er på en gång! :(

Håller tummarna för att det löser sig med SGI, bil och allt - inte roligt!

Och så hoppas jag att TUL:et igår gick bra?

peppdans > :banana:

*kl*

Kan man få klaga trots att bebisen har kommit?
N är världens lättaste bebis förutom två timmar mitt på natten då han blandar att vara otröstlig och att äta och de där två timmarna känns idag (han ammar också utöver de timmarna under natten ungefär två gånger). Sen tror jag att jag har hamnat i "tredagars gråten" nu lite försenat, men jag har inte hunnit med innan. Min mormor dog väldigt exakt 36 timmar innan N föddes och jag har inte ens tänka på det innan, blev helt enkelt för mycket.
Sen ska hon begravas redan på torsdag och det finns ingen chans att jag kan få vara med på den då den sker 20 mil bort + RS-virus risken.

Så idag stannar jag och N i sängen tills det är promenad dax! Funderar med på om stygnen har gått upp på ena sidan för mig, det gör nämligen ont igen att sitta och ligga på fel sätt.

Klart man får klaga fastän bebisen kommit! Tror knappast vi andra kommer att sluta bara för att vi får våra underverk på utsidan vi heller ;)

Jag beklagar förlusten av din mormor :cry:

Om du känner att du verkligen vill till begravningen så finns det kanske en möjlighet att du och din sambo kan åka ner till tillsammans, och att han tex kan gå en promenad med bebisen när du är i kyrkan om ni är rädda för smittan? (vilket jag förstår) Om du orkar dvs! Det är ju långt ifrån självklart med en så liten bebis som N är.

Ang. dina bristningar så råder jag dig att ringa ditt MVC så en läkare där får kolla om du tror att stygnen släppt. Det var jag tvungen att göra ett par gånger efter min förra förlossning, då några av stygnen släppte ganska omgående trots att de skulle sitta många veckor.

Jag kan trösta dig med (om det nu är någon tröst, men kanske), att jag såg ut som rena igelkotten där nere, minst sagt (om det är sådana bristningar du syftar på, men det tror jag, med tanke på din kommentar som stygnen och problemen att sitta/ligga fel), men idag syns det nästan inte alls, bara om man tittar riktigt noga :)

När skulle du sättas igång Embe?

Imorgon bitti!!

Gissa om vi börjar bli nervösa...

Jag har trott att det varit på väg att starta upp några gånger till senaste dagarna, men falsklarm varje gång.

Tänk att vi kanske får vår lilla bebis i armarna imorgon om allt går bra! :love:

Vi skall åka tidigt tidigt för att hinna iväg innan sonen skall iväg till förskolan (farfar kommer och kör morgonrejset, för annars hinner vi inte i tid) så jag borde verkligen gå och sova nu, men det är svårt...

Håll gärna tummarna för oss imorgon! Det känns lite overkligt alltihop...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar