Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Skrev inget förlossningsbrev förra gången, bara att jag var öppen för smärtlindring som dom rekommenderade.

Funderar på att skriva något i stil med att jag inte vill bli stressad att gå och kissa/duscha direkt efter förlossningen. Vill ta det i min egen takt eftersom jag svimmade två gånger förra gången, och det vill jag gärna slippa.

Kethets: klaga på du bara! Underbart att få sova gott med en liten plutt!

FengurLaugar: Grattis och välkommen hit!

jahapp... uppe mitt i natten... kan inte somna, försökt i över 1½ timme, ingen ide att försöka mer.

Kryper i mig, upp och kissar varje kvart, ont så fort jag rör mig. Fan vad jag hatar att vara gravid.

Meen fy din stackare. Inte alls kul när man mår sådär..:(
Hoppas du får lite energi snart.
Testa att hänga en blöt kall handduk i fotänden på sängen. Dutta fötterna där varje gång det blir jobbigt. Det funkade för mej när jag väntade sonen.. Rispåsar mot smärtan och kuddar/filtar att böka med under ben mm så du får bra stöd.

Vill inte verka taskig :o men själv är jag verkligen inne i en bra period. Idag har jag lekt i 3 timmar på ett buspalats med sonen och två av hans kusiner. Och jag har knappt ont. Svullen i händer och fötter. Åkt rutchkanor mm och klättrat i ställningar..

En sak ska jag iaf loooova mej själv. Jag ska aldrig bli en förälder som åker till buspalats och låter ungarna springa vind för våg medans man sitter med trynet i fejjanboken i 3 timmar:grin:.
Dom ungarna är hemska då dom tycks veta att föräldrarna är totalt ointresserad av dem:mad:
Fått avstyra en hel del våldsamma och farliga lekar/klättringar mm idag. Samt mobbing och slagsmål.
Fått be de större barnen lämna småbarnens lekområde då dom totalt mejjar ner småttingarna:mad:

Tycker synd om dom barnen..... Det handlar ju bara om uppmärksamhet. Såg flera föräldrar som faktiskt inte lämnade sin stol och facebook på hela tiden dom va där......

Vill inte verka taskig :o men själv är jag verkligen inne i en bra period. Idag har jag lekt i 3 timmar på ett buspalats med sonen och två av hans kusiner. Och jag har knappt ont. Svullen i händer och fötter. Åkt rutchkanor mm och klättrat i ställningar..

En sak ska jag iaf loooova mej själv. Jag ska aldrig bli en förälder som åker till buspalats och låter ungarna springa vind för våg medans man sitter med trynet i fejjanboken i 3 timmar:grin:.
Dom ungarna är hemska då dom tycks veta att föräldrarna är totalt ointresserad av dem:mad:
Fått avstyra en hel del våldsamma och farliga lekar/klättringar mm idag. Samt mobbing och slagsmål.
Fått be de större barnen lämna småbarnens lekområde då dom totalt mejjar ner småttingarna:mad:

Tycker synd om dom barnen..... Det handlar ju bara om uppmärksamhet. Såg flera föräldrar som faktiskt inte lämnade sin stol och facebook på hela tiden dom va där......

Underbart att du mår så bra nu!!! Det är du verkligen väl värd!! :banana:

Håller med dig fullt och helt om buspalats-föräldrar som inte bryr sig...

Sonen var bjuden på kalas för en av hans förskolekompisar på ett buspalats. Jag var den som var med (runt v. 25 tror jag det var) - jösses säger jag bara... stötte på samma problem som du.

jahapp... uppe mitt i natten... kan inte somna, försökt i över 1½ timme, ingen ide att försöka mer.

Kryper i mig, upp och kissar varje kvart, ont så fort jag rör mig. Fan vad jag hatar att vara gravid.

Stackare! :( Mindre än en månad kvar för dig nu i alla fall!! Klen tröst dock, jag vet... :(

Men var han inte ganska stor, för att vara född i v. 37+2? Men det kanske ni visste om.

Jo visst var han det! Precis under gränsen till att kallas "stor för tiden" i medicinska termer. Jag är glad att han kom när han kom...

Vi visste att han skulle vara stor efter TUL i v. 32, då han beräknades var 22% stor. Så det kändes bra att veta att det skulle bli igångsättning under v. 37 eftersom storebror också var stor för att vara född i v. 37...

Vi föder helt klart stora barn i min släkt, och även maken var stor vid födseln. Opraktiskt för jag är inte så stor själv... men lillebror hade huvudomfång 36cm mot storebrors 37,5 och DET är jag väldigt glad för.

:)

*kl* på mig själv

Tänkte skriva lite om livet här hemma, och lite till om förlossningen men jag har just lovat storebror att få titta lite på Fåret Shaun på datorn så det får bli lite senare...

Vi mår alla finfint! Förutom storebror som verkar ha fått ögoninflammation :crazy: Himla olägligt...

Lillebror är ett riktigt hjärtegryn :love: Totalt okomplicerad ännu sålänge, precis som storebror var! Otroligt skönt då det är stor omställning för stora sonen att ha fått ett litet syskon, det går dock över förväntan ännu sålänge.

Enda molnen på himlen är galet såriga bröstvårtor - han är som en liten igel lillebror - och att jag fått foglossning from hell efter förlossningen. Hittar ingen annan förklaring än att det beror på att det gick så himla fort att vidga mig, så fogarna förmodligen fick utstå stor påfrestning. Inte kul :(

Men jag skall inte klaga för i övrigt mår jag så otroligt bra jämfört med förra gången :love:

Ja det är verkligen trist med föräldrar som tror man kan "strunta" i sin roll som förälder bara för att det är en lekplats. Jag menar inte att dom ska vaka över sina barn som hökar. Många föräldrar satt vid ett bord men hade ändå koll på sina barn. Samt att dom till och från gick in på lekområdet och kollade läget..
Vissa lämnade på fullt allvar inte mobilen med blicken.. Sambo såg att dom satt på fejjan när han gick förbi.

Skönt att ni fått en lugn liten kille:love:.
Det är inte alls kul med såriga bröst. Det hade jag i början med sonen. Gruvar mej som attan redan.
Minns att jag lånade en av min sambos gamla tröjor och hade en handduk under som droppskydd för bröstmjölk. Sen så hade jag så konstant några dagar. Allt för att tuttarna skulle vara fri och luftiga. Då blev dom bra fort... Funkar kanske inte för alla.

Foglossning efteråt är vanligare och värre efter varje unge fick jag höra:crazy:. Jag hade hemska problem med det sist så det gruvar jag mej oxå för..

Hoppas det går över fort..

Usch den där föräldratypen finns tyvärr överallt! Värst är det när dom tar med sig sina barn och åker och badar.:eek:

Här är i Örebro har vi ett stort och populärt äventyrsbad med vågor, vildfors osv. Det har hänt endel olyckor och även dödsfall där och fortfarande så finns det föräldrar som bara släpper i väg sina barn! Jag känner att man ständigt får vara på vakt och kolla andras barn, min granne som jobbar på ambulansen räddade livet på ett barn för ett tag sen.

KL

Igår så gifte vi oss! :love:Vi hade en jättetrevlig dag förutom att jag började få ont i handleden på eftermiddagen. På kvällen när vi åkte hem var jag nästan gråtfärdig för att det gjorde så ont. Har knappt sovit alls pga smärtan:( Antar att det är karpaltunnelsyndrom, eftersom jag inte har skadat mig på något sätt. Nu känns det långt till maj...

Meen grattis :love: Vad underbart. Hoppas det va fint på er dag!!!!:bump::bump: Trist att du hade ont bara:(.Får hoppas du bara minns det underbara:laugh:

Gällande bad så tycker jag det är lika även på stränder. Vuxna släpper sina ungar och lägger sej och solar i några timmar.
Själv blir jag så stressad på offentliga stränder. Åker numer till vår egen strand om sommaren. Den är allmän den med men det är lite folk där eftersom det inte är skyltat. Lätt ha koll på sina egna och andras ungar.

Badhus har jag faktiskt inte varit på än med sonen... Vet inte om jag pallar det eftersom jag känner sånt ansvar för allt och alla omkring mej:crazy:

Vill inte verka taskig :o .

Det är du inte, jag är glad att du mår så mycket bättre nu mot förut! :banana:

Mitt helvete har däremot inte gett med sig. Fick migrän igår, inte bra alls eftersom jag inte får ta min vanliga medicin som fungerar klockrent. Får istället ta en halvdan som inte hjälper så bra :(
Så migrän kväll och natt, lägg på att man måste upp och kissa varje/varannan timme så får man en skitnatt rent ut sagt :devil:

Men jag börjar se ljuset i tunneln, har börjat få förvärkar (tror jag) under nätterna. Så jag hoppas trollet väljer att komma ut snart!

GRATTIS:bump:
Men vad extremt tråkigt med handlederna, får hoppas det går över!

kl

N har blivit prickig:confused: I ansiktet, under halsvecken, armhålorna och armvecken. Funderar på om det var paprikan jag åt igår eller om han helt enkelt är smutsig? Fast jag badade honom i onsdags. Dessutom är hans ögon jättegeggiga.

Barn får ofta pigmentprickar när dom är små. Inte farligt alls. Kan även ha att göra med vad du äter. Skippa paprika nån vecka och se om det blir bättre.

eggiga ögon kan tyda på ögoninflammation. Kontakta bvc om du är osäker. Annars kan du tvätta med sterilt vatten(kokat och svalnat vatten) eller koksalt.

Senast ändrad:

kl

Här tror jag att slemproppen har gått, en sån stor flytning ät inte möjlig att få annars :confused:. Efter det blev jag helt genomvåt i trosorna... enligt förlossningen kan det bli så när slemmisen går, eller var det fostervattnet:confused:. Alltså jag trodde att jag skulle förstå när vattnet går osv men nu vette tusan.... Inga värkar än iaf v. 38+6 idag.

Får inte heller sova på nätterna längre, halsbränna, kissnödig (eller ja det kommer kanske någon cl) och otroligt varm hela tiden.

Så nu har jag fått klaga lite jag med :) hoppas ni står ut med lite sånt.

// Qbaby

Avvakta lite och se om du blir blöt i trosorna senare idag. Är det torrt var det säkert inget fostervatten..

Men det bästa är alltid att ringa och prata med förlossningen men det tycks du ju ha gjort.

Min slemmis gick ju redan i v 32 och igen v 34.

Jag tror inte det är vanliga pigmentprickar då de känns knottriga och vissa ser ut som finnar. Dessutom har han varit väldigt orolig inatt + nu.
Ska prova så fort han är vaken och lugn att tvätta ögonen med sterilt vatten. TACK så mycket för hjälpen!!

Sonen har haft 4 ögoninflammationer varav 2 är behandlad med utskrivna krämer. 2 har jag fått bukt med själv med kokat vatten. Första fick han när han vr knappt 2 veckor. Tvätta varje gång dom klibbar lite för mkt..

Är du osäker på prickarna ska du kontakta bvc. Men det kan som sagt vara något du ätit. Finns ju en del vanliga saker man ska undvika. Men jag minns inte vilka.. Du kanske fått papper om sånt?
Men pigmentprickar kan se ut som finnar och vara knottriga. Sonen hade några såna första veckan oxå. Men inte så många som vissa kan få. Sonen fick dem även i samband med att han blev vansinnigt torr i huden.. Fick bada honom i rapsolja två gånger om dagen..

Tror inte riktigt heller att det var vattnet som gick men man blir ju så förvånad :o. Har hela tiden varit inställd på att gå över i 2 veckor så nu blev jag lite ställd:laugh:

Jag avvaktar dagen och ser vad som händer.

/ Qbaby

+ Kethets:

Tack!
Btw min son hade också knottriga utslag som såg ut som finnar när han var bebis, det är väl rätt så vanligt.

KL
Sov mycket bättre i natt när jag hade handledsskyddet på! Hade inte ont alls. Synd bara att sonen höll mig vaken ett tag. Hans förkylning verkar aldrig ge sig. Nu har både jag och mannen(höll på att skriva sambon:)) ont i halsen.

I dag är det dags för BM besök! Förra gången, för en månad sen var jag typ helt smärtfri. Nu har jag ont överallt känns det som:( Handleden, ljumskarna och även underlivet ibland...

kl

Här har det fortsatt läcka lite av och till under dagen igår och natten. Vet inte riktigt vad jag ska tro men tänkte ringa min BM under dagen och fråga. Haft en del molvärk i både rygg och mage under morgonen men inget regelbundet. Känns dessutom bättre när jag är uppe och rör på mig :).

// Qbaby

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar