Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Tycker du ska ringa förlossningen. De bör nog kolla om du har börjat läcka. Det vill dom nog kolla rätt omgående i så fall.

Håller med om att du nog bör ringa och rådfråga vad dom tycker på förlossningen åtminstone.

*kl*
Jag är riktigt depp idag. Märker på min hund att den motion och aktivering jag kan och orkar ge henne nu när jag får ont i ryggen av minsta lilla inte räcker, hon har bitit sönder tre påslakan för oss, för att protestera gissar jag. Hon är ju mitt lilla hjärta så det känns lite jobbigt att graviditeten ska påverka henne med. Min sambo kan inget om hjärngympa på hundar, han går ut och går med henne och sådär givetvis men det märks att hon behöver få tänka. Jag får ta lite av min energi varje dag och ta tag i det här nu känner jag.

Annars har jag börjat bli helt klubbad av graviditeten nu, jag som mådde så bra. Kan knappt resa mig ur soffan, är sambon hemma får han hjälpa mig upp, annars är det som att bestiga ett berg för mig ungefär. Uppe och kissar minst två gånger varje natt. Kramp i vaden på nätterna. Andfådd. Orkar knappt gå uppför alla våra trappor upp till tredje våningen hemma.
Usch. Men samtidigt. När pyret sparkar så kan jag inte låta bli att le :love: Lite delade känslor det där.

Dessutom ogillar jag att gnälla över graviditeten, hur många som helst innan mig har ju gått igenom det här, varför ska jag då klaga.

Sen tror jag ovanpå allt att jag börjar bli förkyld, nyser, känner mig frusen, snorig och har en begynnande huvudvärk.
Nä blä, idag är inte min dag inte.

Jag fick kramp i vaden när jag väntade S. Nu kom det igen och då läste jag att magneium kan hjälpa mot det. Så med mina blodtryckstabletter tar jag nu även en magnesium och jag har inte haft kramp i vaden sen jag började med det. Tur eller fungerar? Vet ej. Har ätit det i kanske 4-6 veckor nu.

Dessutom ogillar jag att gnälla över graviditeten, hur många som helst innan mig har ju gått igenom det här, varför ska jag då klaga.

Fast de flesta klagar nån gng under sin graviditet;). Jag har gjort det som 17 då jag tycker det här är hemskt. Men nu mår jag ju rätt bra och börjar tycka om att vara gravid....

Gällande jycken så testa lite annan form av träning. Jag brukade gömma min hunds mat ute t.ex. Så fick han nosa fram den. Kika lite bland tips på hundsidan vettja:).

Vattnet luktade sperma enligt mig, det kanske är till någon hjälp!

kl

N har varit vaken från 11-17 idag med bara en kort sovpause vid 15. Tur nog kommer bvc-sköterskan imorgon! Får hoppas hon har något bra råd för som det är nu hinner jag inte ens äta innan sambon kommer hem

Sen tror jag ovanpå allt att jag börjar bli förkyld, nyser, känner mig frusen, snorig och har en begynnande huvudvärk.
Nä blä, idag är inte min dag inte.

Rent spontant... då ska man ju inte gnälla vad som än händer. Om jag bryter benet t.ex, får jag inte gnälla över att det gör ont bara för att miljontals gjort det innan mig? Samma sak med förkylning ;)

Nää, jag tycker det är OK att få gnälla/lätta hjärtat 0m man har det tufft - oavsett vad det är för situation eller problem :)

36 veckor klara, inne i vecka 37.
Sambo jobbar natt den här veckan och blir rätt svår att nå, vem vågar satsa emot att troll kommer den här veckan - nattetid givetvis :p

kl
Har varit i kontakt med både BM och förlossningen idag, de trodde inte att det var fostervatten utan som sagt att det är rikliga och vattniga flytningar som kan uppkomma när slemproppen gått.
De luktar inte sperma iaf:p.

Det är så skönt att ha några att fråga och ventilera här inne tycker jag:laugh:

/ Qbaby

Kl...
25 februari kl 16.37 föddes våran son. Fick första värken kl 05.20 och var inne på förlossningen kl 08.00, var då öppen 8 cm, knapt 2 timmar senare var jag fullt öppen., sedan stannade mkt av, Han låg fel med huvudet, framåt med näsan så det gjorde det svårare. Kunde ej använda någon annan smärtlindring än lustgas, som doch inte hjälpte tyckte jag så sista etappen bojkottade jag det helt. Som följd av ätt Han låg fel med huvudet och ätt jag hade så ont och var svimfärdig av trötthet så började det diskuteras om kejsarsnitt, men de valde ätt pröva med sugklocka innan, så tillslut kom Han ut. Var stor, 4210 gram och 52 cm lång! Han mår bra, lite värre med mig, gått på morfin sedan förlossningen och idag först kunnat gå, varit söngliggandes och inte ens kunnat ta mig i en rullstol. Har svimmat 2 ggr av smärta, och varit nära flera ggr. Ska undersökas av läkare i morgon igen. Kommer få vara kvar på bb tills jag blir bättre. Jag tycker det är lite jobbigt med allt uppvaktade, men samtidigt rätt glad för all hjälp givetvis. Sambon fick bara stanna en natt egentligen, men Han fick stanna även andra natten, men känns ensamt utan honom nu.

Lillen är jättego, en liten mysis som inte säger så mkt, älskar ätt gosa, hittills bara vaknat 3 ggr/natt, ett litet stort charmtroll.:)

Grattis till din son!

Men hemskt jobbigt att du inte mår bra :( , jag hoppas du får all hjälp och smärtlindring du kan få!

Först så ett enormt grattis till er:love::love::bump::bump::bump:!!!!!!!! Hoppas er lille underbara bebis fortsätter vara lugn om natten.

Men fy vad trist att du mår så dåligt:(. Hoppas du får bra hjälp i morgon. Försök att ta det lugnt och vila mycket. Alla mina styrkekramar till dej!!!!!

Gällande jycken så testa lite annan form av träning. Jag brukade gömma min hunds mat ute t.ex. Så fick han nosa fram den.

Precis!
Jag har tränat vår ena till att ge mig saker som jag pekar på - perfekt när man ammar sedan! Vidare så har jag tränat henne att städa (plocka upp saker från golvet och lägga i låda - återigen perfekt när knodden blivit så stor att han/hon stökar ner). Vad vi har börjat på, men kommit av oss lite med, är nu nappsök. Måste jag definitivt fortsätta med. Nu är inte problemet inte längre att vi inte hittar nappar, utan det är att den nyblivne lille tvååringen har nappgömmor överallt i hela huset och det försvårar vår nappavänjning. Vore ju riktigt fiffigt om man kunde skicka hunden på att avnappa hela stället på kvällarna...

Är precis på väg i säng och amma mera men vill hoppa in snabbt och säga ett jätte GRATTIS till lillen!! :love:

Så vill jag också säga att jag tror mig veta lite hur du har det efter min förra förlossning, så har du några frågor om läkning etc (även om den såklart är väldigt individuell) så fråga på hur mycket som helst! Det jag kan säga är i alla fall att även om det kanske inte alltid känns så på vägen så är kroppen fantastiskt på att läka över tid!

Stor kram till dig!!

Vet inte riktigt hur vi skall skriva så jag chansar :)

Skogstroll - 13 februari
Laeikinois - 18 februari
Kethets - 19 februari

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
esprit - början av maj

Vad tror ni? :)

Grattis!!!:bump:

Underbart att få mysa bebis! Synd att du mår så dåligt, låter som jag hade det efter min förlossning. Var sängliggandes tre dagar:( Men det blir ju bättre som tur är. Har du fått kateter? Skriver som Embe, har du några frågor så kanske jag kan hjälpa med något iaf.

Hoppas du mår bättre snart:banana:

Skönt att den "lille" mår bra och passa på att njuta av alla hjälp man får på BB. Och det är ju alltid fritt fram att beklaga sig här:)

Mitt BM besök blev inställt igår, hon var sjuk. Har fått ny tid på torsdag, ser fram emot det istället.

I dag ska jag köpa ett till handledsskydd till vänster hand. Den högra handleden gör inte ont alls sen jag började sova med det. Har tänkt att ha dom på jobbet idag, sitter nio timmar framför datorer, tror att det kan vara bra.

Fick reda på att jobbet blir förlängt tre månader till, fram till sista juli. Jättekul men jag vet inte hur jag ska göra? Har sett fram emot att sluta jobba sista mars men samtidigt trivs jag på jobbet... Om jag fortsätter jobba så blir det inte så länge men det blir ju lite extra pengar. Men att fortsätta jobba natt, suck.

Ja ni märker kanske hur ambivalent jag är, kan knappt skriva ordentligt:)

det har du rätt i iofs :) jag ska fortsätta gnälla med gott samvete när jag behöver.
Men avslutade dagen igår med ett besök hos BM och fick lyssna på bebisens hjärta så då kändes allt genast mycket lättare. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar