Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2012?

Nu är jag inne i vecka 37, tänk vad snabbt tiden går! Jag längtar så otroligt mycket att väntan nästan är olidlig!

Igår var vi på besök på förlossningen, och jag blev lite chockad över hur unga barnmorskorna var. Känns konstigt att en 23-åring utan någon som helst livserfarenhet (och som inte fött själv) ska guida en genom något så stort som en förlossning... Hur har ni som fött innan känt? Har det spelat någon roll om barnmorskan är erfaren eller inte?

Jag har ganska mycket smärtor långt ned i bäckenet, ungefär som mensvärk. Är det det som kallas förvärkar? Har massor av sammandragningar också, men de gör inte alls lika ont som de här mensvärk-liknande smärtorna.

Ju yngre desto bättre. Gärna en praktikant ;)). Jag har som jag nämnt tidigare lite tråkiga erfarenheter av tiden på förlossningen och BB. Men praktikanterna va helt underbara och duktiga.
Dom va så oerhört mån om att jag sulle må bra, orka och ha humöret uppe. Dom va oxå extra mån om att göra allt rätt.
Jag kände mej jättetrygg i deras omvårdnad. Den första ordinarie BM jag fick måste vara skräcken i egen hög person:grin:. Jag stog enbart ut med henne eftersom hon hade en så underbar praktikant.

Dom yngre har nyare utbildning, är mån om att göra rätt och vara tll lags. Många äldre är lite nonchalnat.

Naturligtvis finns det undantag åt alla håll oavsett ålder.;)

kl

Grattis till er som fått bebisar redan!!!!

Själv är jag i vecka 31 nu. Var hon BM idag och allt såg bra ut! Fortsätter det så här kommer jag få gå tiden ut och föda naturligt.

Grattis! Jag har tänkt en hel del på dig och noterat att du har varit borta bra länge:p

Hoppas du snart mår bättre och kan få njuta fullt ut av ditt charmtroll!

Det var en praktikant som förlöste mig, urduktig ung tjej!! Hade ett barn, men det blev fött under hennes studietid till BM. Enda som inte var så bra var att hon diskuterade med ordinarie BM hur hon skulle sy där nere, vilket fick det att låta som om mitt underliv var i 20 olika delar. Eftersom är en rutinerad BM alltid är med tyckte jag att det bara var fördelar med att ha en praktikant, dubbelt så mycket kunskap om något skulle hända helt enkelt!

Sen så måste en utbildad BM ha varit med på 200 förlossningar, så det är inga nybörjare direkt som man får.

Skogstroll - 13 februari
Laeikinois - 18 februari
Kethets - 19 februari - Pojke f. 15/2, 4175g, 53 cm

Qbaby - 5 mars
Embe - 12 mars - Pojke f. 22/2, 3860g, 52cm
FlipTheFrog - 16 mars
DarkInNight - 24 mars
lady_mike - 24 mars
Eleonora - 25 mars
Derivata - slutet av mars

Nella84 - 3 april
esprit - 7 april
Curly - 9 april
Puma- 13 april
Mish - 15 april
Lillasnuttan - 16 april enligt rul
Jezz - 23 april enligt UL
Macken22-28 april enligt ul
Lanzo 27 april

Nikki o Fabian - 1 maj
Western_Ivy - 2 maj

Chloé - 6 maj
Linda.B - 7 maj
Diana - 10 maj
FengurLaugar - 12 maj
missmuppify - 13 maj enligt UL
esprit - början av maj

kl
N väger redan 4560g, bvc-sköterskan är riktigt imponerad över hans viktuppgång.

kl

ser att det är flera som redan fått sina små på "rätt" sida Ett stort grattis till er! och jag blir allt lite avis...

själv har jag typ 2månader kvar och börjar bli redigt trött på att vara gravid nu.
Jag läser ofta i tråden men är dålig på att skriva för det skulle mest bli gnäll över hur trött jag är på allt ;)

*kl

Nu äntligen syns det att magen sjunkit ner en bit. Bebis trycker inte på revenen längre. Senast igår försökte jag ana om magen sjunkit men då tyckte jag inte det.. Så det måste ha hänt något i natt..

Och idag har jag kämpat på med att vara ute med sonen. Igår kunde vi inte gå ut en enda gång eftersom hela våran gårdsplan va en enda stor isplan. Gjorde en tjusig vurpa ut för trappan (igen) i helgen. Samt lekte bambi på isen en sväng. Sambo har totalföbjudit mej att va ute när det är det minsta halt. Han har grusat ordentligt från huset till bilen..

Idag va det nysnö ute som smälte. Så det blev ganska blaskigt men inte halt.
Startade skotern och åkte och handlade lite basic-varor. Låter så "norrlänskt och lantligt":D Dom skrattade åt mej iaf som kom skumpades över sjön höggravid med sonen framför mej....

Oj det gäller att vara försiktigt i halkan! Det låter mysigt med skoter:) Skönt att revbenen får vila, förstår inte hur någon så liten kan orsaka så mycket smärta...

Här är det ingen snö alls, men på söndag åker vi till stugan i Fjätervålen. Ska bli trevlig med miljöombyte och semester. Kul för sonen och mannen att åka skidor, själv ska jag bara ta det lugnt och njuta:)

Har precis shoppat loss på Pomp de Lux webshop, tips till er med större barn. Jag tycker iaf att dom har fina och prisvärda kläder, frå stl 80 och uppåt.

Mitt jobb blev ju förlängt, men idag har jag sagt att jag inte kommer fortsätta efter 31 mars. Ska bli skönt att få lite ensam tid innan bebis kommer, sonen kommer gå 15 timmar på förskolan.

Nu har vi faktiskt hittat ett namn som båda gillar!:) Inget som vi har bestämt men vi känner lite på det. Det är ett namn som också börjar på E. Tyckte ibörjan att barnens namn inte skulle börja på samma bokstav, men mannen ocj jag börjar båda på T så då kan ju barnen börja på E båda två.

kl

Precis hemkommen från BM. Bebisen är fixerad och klar. Fick erbjudande om att få en hinnsvepning idag om jag ville men avstår till iaf nästa vecka.
Hade lite förhöjt blodtryck men alla övriga prover såg bra ut. BM trodde att det är dags när som helst.

I övrigt fortsätter de vattniga flytningarna komma och så har jag haft molvärk under hela dagen, men utan dalar och toppar.

Är faktiskt ganska less på att vara tung så jag hoppas att bebis vill komma ut snart..

//Qbaby

BM trodde att det är dags när som helst.

Håller tummarna! :bump:

kl.
Tänk vad en liten ridtur kan göra gott.
Har bara varit nere och kännt att allt varit skit, ont överallt, trött, nedstämd etc, det gamla vanliga helt enkelt.
Lyckades ta mig i kragen och ut i skogen i solen med hästepållen, nu är jag på såå mycket bättre humör. Har inte lika ont (ryggvärken helt borta faktiskt), inte lika svullen i fötterna och nedstämdheten är borta :banana:

Har precis shoppat loss på Pomp de Lux webshop, tips till er med större barn. Jag tycker iaf att dom har fina och prisvärda kläder, frå stl 80 och uppåt.

...

Nu har vi faktiskt hittat ett namn som båda gillar!:) Inget som vi har bestämt men vi känner lite på det. Det är ett namn som också börjar på E. Tyckte ibörjan att barnens namn inte skulle börja på samma bokstav, men mannen ocj jag börjar båda på T så då kan ju barnen börja på E båda två.

Åh vad mycket fint det fanns på Pomp de Lux! Därifrån skall jag definitivt köpa lite! :laugh: Har du köpt därifrån tidigare? Hur är de i så fall i storlekarna?

Vi har äntligen lyckats bestämma oss för vad lillebror skall heta vi med :bump: Problemet är att nu heter både maken och båda sönerna på C :crazy: Huuu, vi som definitivt inte skulle ha samma begynnelsebokstav på alla...det är en ren slump! :grin: Jaja, det får lov att gå..!

Nu amning igen...:)

Storlekarna är nog ganska normala, köper iaf samma där som i andra affärer. Tror det finns storlekstabell. Jag har beställt två gånger tidigare, men aldrig så mycket som denna gång:)

Lustigt med namnen! Du får ta och byta till ett namn på C, så blir det ännu bättre!:laugh:

Rider du fortfarande? Oj det skulle jag nog inte fixa, kommer ju knappt upp ur soffan...

Skönt att humöret blev bättre! Mysigt med ridtur i skogen:)

Ja jag rider fortfarande. Men med rätt låga krav ;)
Har sagt att sålänge jag får mer ont av att gå än att rida kommer jag fortsätta.

Blir så enormt avis. Önskar jag oxå kunde rida. Kanske skulle kunna men vågar inte:o. Om nån månad är det här klart och så fort jag blir mej själv i kroppen så ska jag upp till mamma och rida lite:)

Jag har istället skaffat mej en ny hobby. Skoter:love:. Vi har en urgammal arbetsskoter som jag leker med nästan dagligen.. Men det är en riktigt pärla.. Den gör mej på bra humör. Testade en lite sportigare förra vintern men inser att jag inte har råd med någon sån än på några år hur kul det än är att leka..
Sambo har haft många olika genom åren. Men han har blivt så lugn sen han blev pappa... Nu är det bara familjeprylar som han ska ha.

Är det andra som känner sej trött? Såhär nu sista dagarna är jag helt färdig. Jag mår ju fortfarande bra så jag har inget att klaga på.
Men märker att jag allt som oftast är trött. Jag skulle kunna somna när som helst känns det som.
Och den söta lilla sonen jag har ger mej ingen ro alls när jag försöker ta en snabbvila på en kvart. Jag slår på nån liten film så jag ska få vila på soffan men den lilla raringen ylar och skriker "mamma titta rorri flyger, mamma titta då, mamma inte blunda, mamma titta då, mamma VAKNA!!!!":D
Alla hans jämnåriga och äldre kamrater sover dagtid. Men inte min skrutt....

Jag är så trött så jag vaknar knappt för kisspauser på natten...

Tråkigt att du inte kan rida :( , förstår faktiskt känslan av att inte våga - har själv blivit väldigt feg/försiktig, tar inga som helst chanser just nu, vill verkligen inte åka av... men samtidigt behöver jag ridningen för att må bra.

Åh skoter, ja det är roligt det med! Härligt att du hittat en ny glädjehöjare, det är ju jättrebra såhär i slutspurten. Mår man bra själsligt tror jag man orkar med förlossningen hundra gånger bättre (också en anledning till att jag fortsätter rida).

Trött, ja det är jag med. Hela dagarna. Skyller på att man är högdräktig (ehrm, höggravid).

Ja det är ju för att man är rätt så mkt höggravid. Men nu äre hemskt.. Känns som kroppen vill ladda lite batterier inför den stora dagen. Men jag får aldrig chansen:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar