Vårföräldrar 2012?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hicka

KL

Rullat in i 34+2 i dag men jag har en fundering.

Tidigare har jag inte känt att bebis har haft hicka, men nu sedan han vänt sig nedåt för 1,5 vecka sedan så tycker jag att stackaren hickar mest hela tiden. Är det vanligt, tycker så synd om honom, vet ju själv hur jobbigt det är att ha hicka och den i magen har det flera gånger om dagen.

har ni hickisar i magen?

//D

Sv: Hicka

Jag har en hickis här, han hickar säkert 3-4 gånger om dagen åtminstone, precis som din :) Storebror hickade inte alls lika mkt.

Tycker också lite synd om honom, stå på huvudet och hicka kan inte vara det roligaste :p

Sv: Vårföräldrar 2012?

Hoppas medicinen mot klådan hjälper!! Är det Tavegyl du fått, eller Lergigan? Jag har bytt idag från Lergigan till Tavegyl och hoppas att min klåda ska bli bättre... Tyvärr fungerar Lergigan inget vidare på mig... :(

Till alla er som är sjuka - en peppdans :bump: :bump: :bump:

Hoppas verkligen ni får må bättre snart!! Jag mår i a f inte dåligt a'la förkylning vilket jag är oändligt glad för, lider med er. Likaså er med foglossning och annat!

Idag var jag på nya provtagningar och proverna är bättre!!! Wihoo!! Läkaren tyckte dock jag skulle börja medicinera mer, för jag mår trots allt sämre.

Dock trodde hon inte att det var så troligt att jag kommer att komma på nästa provtagning på torsdag för när hon kollade livmodertappen så var jag öppen 3cm :eek: med bara 1cm helt mjuk tapp kvar! Tydligen "hänger" hinnorna ner lite också...så jag har inte inbillat mig att det tryckt mer nedåt under helgen :p

Så kanske sätter det fart redan till inatt, eller så låter han vänta på sig till nästa veckas igångsättning - vem vet! Kanske en alla hjärtans dags bebis? :love:

Läkaren sa att oavsett så borgar detta för en bra igångsättning, skönt!!

Så gissa vilka som är ganska nervösa nu... Läskigt och väldigt spännande på samma gång!!! "Bara" upploppet kvar! Jösses...

(v.36+0 idag f.ö)

Vad skönt och smidigt med lösdrift! Kommer du skaffa medryttare också då? Det var jag inne på att skaffa, men hittade ingen lämplig tyvärr. Jag slutade hoppa direkt när jag fick graviditetsbeskedet och slutade rida ut i v.19 typ då hästen hade gått omkull med en annan ute i skogen. Damen var bara fyra år och inte så säker på vart hon hade fötterna än:p Hon var verkligen världens trevligaste häst, har aldrig känt mig så säker innan:love:

På ett sätt så skulle jag tycka det var extremt skönt att få reda på graviditeten så sent, ha gått hälften av tiden utan ansträngning typ:p Har en teori om att enda anledningen att vi är gravida så länge är för att männen ska få chans att vänja sig. Roligast historien jag har hört om det är en bekant som inte insåg att han skulle bli pappa förens det var dags att krysta, då fick han panik...

Hoppas tabletterna hjälper! Låter verkligen inget vidare att det kliar så.

Åh! Så spännande ! Bebis är hjärtligt välkommen imorrn då ;)

Jag vill också, känner mig "klar" med graviditeten nu! :D

Men åhhh vad spännande Embe. Hoppas allt går bra för dej. Får hoppas ni får en bebis på hjärtedagen. Lätt för alla att komma ihåg sen:D

Derivata:
Sonen hickade maniskt i magen. Han hade pissrysningar titt som tätt oxå. Tror det är rätt normalt. Men säkert besvärligt..

Den här bebben har inte hickat eller haft några direkta rysningar. Den har inte ens vänt på sej riktigt. Huvudet har varit neråt länge. Men för nån dag sen vände den på sej och nu känns det som om den ligger med ryggen neråt och rumpan ut i midjan och huvudet på andra midjan. Gör faktiskt ont:crazy:
Ibland känns det som huvudet är neråt igen och rumpan upptryckt i revbenen. 34+3 idag.

Huvudet har varit neråt länge. Men för nån dag sen vände den på sej och nu känns det som om den ligger med ryggen neråt och rumpan ut i midjan och huvudet på andra midjan. Gör faktiskt ont:crazy:
Ibland känns det som huvudet är neråt igen och rumpan upptryckt i revbenen. 34+3 idag.

Undrar om det är det som händer i min mage också? Hon har ju legat m huvudet ner på alla mvc-besök, men igår kväll kändes magen på ett helt nytt sätt. Stenhård (som ett huvud eller en rumpa) åt båda sidorna till. Helt stum och öm... knuffade lite från sidan och då släppte det lite iaf, efter ett tag. Jag kände att hon snurrade till. 30+1 idag... tycker det räcker snart :angel:

Heja Embe!! En hjärtebebis i ordets rätta bemärkelse!! :love:

:love:

Vi får väl se, kanske kanske kanske :love: Ingen ännu sålänge, men jag håller just nu på att klocka sammandragningarna - ca 6-8 minuter mellan. Fortsätter det några gånger till så ringer vi nog in sedan och hör lite (vi har ca 1h upp till förlossningen..), tack och lov kunde maken se till att han kunde jobba hemifrån idag.

Hade kraftig molvärk i mage och ryggslut i stort sett hela natten, men aldrig några direkta sammandragningar.

Jösses, tänk om det faktiskt blir idag :eek::love:

När bebis lägger sej så där i vaggliknande ställning så känns det som om jag trycker på ena sidan så spänner det på andra sidan. Att om jag trycker in rumpan så trycker jag ut huvudet.. Skitmysko känsla.:D

Senast ändrad:

Men åhhh vad spännande Embe. Hoppas allt går bra för dej. Får hoppas ni får en bebis på hjärtedagen. Lätt för alla att komma ihåg sen:D

Derivata:
Sonen hickade maniskt i magen. Han hade pissrysningar titt som tätt oxå. Tror det är rätt normalt. Men säkert besvärligt..

Den här bebben har inte hickat eller haft några direkta rysningar. Den har inte ens vänt på sej riktigt. Huvudet har varit neråt länge. Men för nån dag sen vände den på sej och nu känns det som om den ligger med ryggen neråt och rumpan ut i midjan och huvudet på andra midjan. Gör faktiskt ont:crazy:

Ja jättespännande! :love:

Jag kan inte låta bli att tro att du har en tjej i magen denna gång? De verkar så olika i magen dina små :love:

Skrattade lite åt "pissrysningar" det har lillen i magen här ganska ofta, har bara inte haft något namn på det. Nu har jag det! :D

Vissa saker är väldigt lika med mina graviditeter. Men vissa är totalt olika. Så jag har ingen aning.. Lutar mot en tjej lite för att jag "hoppas" på det. Men även om jag får en tös så lär det inte bli en liten prinsessa för det:D. Har en pojkig pojke och skulle lätt få en pojkflicka..
Men en till liten kille vore kul det oxå. Sambo och hans bror är så nära vänner idag och det är samma åldersskillnad på dom som på sonen och bebis.

Sambo är tvärsäker på en liten tös. Men i hans släkt föds det kanske 2 flickor på 15-20 pojkar i varje generation. :o Och det finns redan två töser och kanske 10 grabbar i den generationen.

Vem som än kommer är jag glad. Jag vill ju faktiskt när det kommer till kritan bara ha ett barn som kan skratta och slipper smärta. Sen spelar format och annat ingen roll alls....

Ja det låter lite kul med pissrysning. Båda könen kan ju ha det men har fått för mej att det är mer normalt på pojkar..

Spännande med dina sammandragningar.. Hoppas du får komma igång snart. Du har ju haft det så jobbigt... Molande värk brukar ju tyda på att det är på G. (på alla utom mej:angel:) Oc regelbundna sammandragningar.... :bump:Hoppas:bump:

Fnissar också lite åt "pissrysning" men jag kan inte komma på att min skulle ha gjort något som känns som en sådan (hur det nu ska kännas :) )

Så hur känns en pissrysning? :D

:love:

Vi får väl se, kanske kanske kanske :love: Ingen ännu sålänge, men jag håller just nu på att klocka sammandragningarna - ca 6-8 minuter mellan. Fortsätter det några gånger till så ringer vi nog in sedan och hör lite (vi har ca 1h upp till förlossningen..), tack och lov kunde maken se till att han kunde jobba hemifrån idag.

Hade kraftig molvärk i mage och ryggslut i stort sett hela natten, men aldrig några direkta sammandragningar.

Jösses, tänk om det faktiskt blir idag :eek::love:

Åh, vad spännande! :love:

Tyvärr händer inte så mycket mer just nu... Jag har sammandragningar med samma intervall fortfarande men alla är inte lika intensiva längre, och några är det även lite längre mellan... så kanske är det bara förberedelse fortfarande ännu sålänge...

Dock lossnar det plötsligt slempropp i väldig takt, och jag har blivit dålig i magen, så fortsättning följer :p

Derivata: En pissrysning ( :D ) känns nästan som ett lättare epileptiskt anfall! Låter lite läskigt och första gången det hände tyckte jag att det var det också och undrade vad som hände, men man vänjer sig :)

Så hur känns en pissrysning? :D

Nu är det ju rätt länge sen jag kände någon. Men som embe sa så är det ett lättare epeleptiskt anfall. Bebisen ruskar till så hela magen ruskar till. Man kan även känna det om man har händerna på magen för det kan kännas rätt mycket beroende på hur bebis ligger i magen och hur långt gången man är. Sonen hade en jättepissrysning dagen innan han föddes. Såg döökul ut:D

Men bebisen i magen nu har inte hickat eller gjort någon rysning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Barn Jag skulle vilja höra andras erfarenheter om det här. Få pepp, nya infallsviklar, tips, vilka vägar har ni gått osv. Min son blev 9 i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 338
Senast: Svartfot
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
99 216
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar