Jag gifte mig av praktiska skäl (och såklart av kärlek) då vi köpte hus, och jag visste inte om jag någonsin skulle vilja ha barn vilket betyder att hans familj skulle ha fått ärva om han gick bort och tvärt om.
Tyvärr så gick det äktenskapet åt skogen och jag kommer då aldrig någonsin gifta mig igen. Så enkelt allt blir praktiskt när man gifter sig, men så in i bomben mycket krångel när man ska skiljas!

Vill inte behöva gå igenom det igen. Vi hann med en oplanerad graviditet och få barn också, och jag skulle aldrig i livet vilja blanda in någon annan i mitt arv till sonen den dag jag dör. Allt jag äger och har ska gå till honom.
Jag är så tråkig så jag tror inte på evig kärlek längre, utan ser det som att det är kul så länge det varar. Den enda eviga kärleken jag vet kommer vara livet ut är till mitt barn. Skulle min nuvarande också visa sig bli min eviga kärlek, dvs att vi lever tillsammans tills jag dör, så är det inget som påverkas av att vi är gifta eller inte. Livet är för kort för att slösas bort och jag vägrar leva i en relation där man försöker och försöker om och om igen. Börjar det knaka i fogarna ordentligt så vill jag ha valet att gå för dagen och sen är det bra, utan att behöva krångla juridiskt/praktiskt.