Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag fick något obligatoriskt att göra, inte något jag gjorde bara när jag kände för det.

I början var det hemskt, men envisheten slår allt.

Jag har också haft en massa obligatoriska saker att göra, men har inte fått gå kvar pga min frånvaro = bli kallad lat, vilket är fel. Det är där jag är idag.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

*KL

Du är trött och sover mycket för att du
1) inte gör något på dagarna
2) sover för länge

Ditt illamående och din trötthet är något som skulle drabba de flesta om de hade samma rutiner som du. Hur du kan komma tillrätta med det har du fått bra tips om här i tråden.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

*KL

Du är trött och sover mycket för att du
1) inte gör något på dagarna
2) sover för länge

Ditt illamående och din trötthet är något som skulle drabba de flesta om de hade samma rutiner som du. Hur du kan komma tillrätta med det har du fått bra tips om här i tråden.

Jag vet inte vad du ville med ditt inlägg...?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ehm, svara på frågan kanske?

Ibland handlar det liksom inte om hormoner eller sköldkörtlar eller muskelproblem eller andra åkommor utan är bara rätt jäkla enkelt att lokalisera felkällan: sover man för länge på dagarna och sen inte gör något så får man svårt att sova på nätterna.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ehm, svara på frågan kanske?

Ibland handlar det liksom inte om hormoner eller sköldkörtlar eller muskelproblem eller andra åkommor utan är bara rätt jäkla enkelt att lokalisera felkällan: sover man för länge på dagarna och sen inte gör något så får man svårt att sova på nätterna.

Jag har inte sagt att det handlar om hormoner, sköldkörtlar, muskelproblem eller andra åkommor. Alltså, klart jag förstår att det är svårt att sova på nätterna om man sover för länge på dagarna. Logiskt i mina ögon...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Eftersom du skriver en tråd där du undrar varför du sover så mycket/är så trött så verkar det ju inte som att svaret var så självklart för dig.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Eftersom du skriver en tråd där du undrar varför du sover så mycket/är så trött så verkar det ju inte som att svaret var så självklart för dig.

Aha, jag kanske glömde nämna att jag nog är smartare än jag verkar vara, haha. Blir alltid fel i mina trådar. Aja..

Jag kanske skulle ha skrivit: Varför sover jag så mycket nu jämfört med några månader/veckor sen?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag tycker faktiskt att du bortförklarar dig lite väl mycket.
Jag vet att du är sjuk och inte mår bra.
Men vad folk än skriver så bortförklarar du det och verkar ärligt talat inte ta åt dig alls mycket av tipsen.
Det är jobbigt att förändra sitt liv - men ge dig fan på det och gör det? Gå ock lägg dig nu?
Även om du inte somnar direkt så är ju chansen betydligt större att du somnar om du lägger dig än om du sitter vid datorn.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men det är väl bara att du skapar en rutin själv, det är ju inte svårare än att det krävs envishet och lite jävlar anamma..

Gå och lägg dig när du vill, men upp ska du före 8.00 och det måste gälla tills rutinen finns. Börjar du slarva så kommer du aldrig få in vanan.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag tycker faktiskt att du bortförklarar dig lite väl mycket.
Jag vet att du är sjuk och inte mår bra.
Men vad folk än skriver så bortförklarar du det och verkar ärligt talat inte ta åt dig alls mycket av tipsen.
Det är jobbigt att förändra sitt liv - men ge dig fan på det och gör det? Gå ock lägg dig nu?
Även om du inte somnar direkt så är ju chansen betydligt större att du somnar om du lägger dig än om du sitter vid datorn.

Så här blir det varje gång jag gör trådar. Dom urartar och börjar handla om typ allt annat än vad jag frågade om.. Så typiskt. Sen att ingen förstår mig är en annan sak, jag är som sagt ej bra på att förklara mig verkar det som eftersom ingen hittils verkar förstå.

Jag bortförklarar ingenting. Snälla, jag gör liksom inte det. Jag har ju tagit åt mig av jätte många tips och tackat för dom. Du kanske bara har missat det? Det finns väl inte så mycket mer att säga då kanske eftersom tråden kommer spåra rejält och sluta som med alla andra trådar jag gör.

Nej, jag är inte ett dugg trött. Går jag och lägger mig nu kommer jag må ännu mer illa. Sitter redan med en fet ångest över en grej och mår fruktansvärt illa. Det enda som funkar då är att göra något, som att skriva. Och jag somnar lättare när jag faktiskt sitter upp vid datorn än när jag ligger ner. Sover bättre i sittande position :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men det är väl bara att du skapar en rutin själv, det är ju inte svårare än att det krävs envishet och lite jävlar anamma..

Gå och lägg dig när du vill, men upp ska du före 8.00 och det måste gälla tills rutinen finns. Börjar du slarva så kommer du aldrig få in vanan.

Men om det vore så "enkelt" så hade jag ju gjort det...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men om det vore så "enkelt" så hade jag ju gjort det...

Det är inte så "enkelt". Men det är svårt för alla som ska ändra mönster. Och det går faktiskt, om man bara ger sig fan på det.

Blir du inte trött alls av Lergiganen?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Håller med föregående!
Kollar man på din blogg och här är det flertalet inlägg just den tiden då du "ska" går och lägga dej och efter.
DU säger hela tiden att du ska göra ngt åt ditt liv, sen. Sen efter ngt har hänt, eller sen efter ngn har gjort ngt! Men skärp dej, du kan faktiskt börja själv, Nu!

Sätt dej ner och skriv ner fasta tider du ska hålla under dagen. Exempel;

07:45 Uppstigning
08:00 Frukost
08:30 Promenad med hunden, minst 1 h
10:00 Lättare mellanmål, tex frukt, ngra grönsaker, en kopp te
11:30 Promenad med hunden ca 1h
13:00 Lunch
Etermiddagen kan ägnas åt städning, blogg, Buke, möten...
15:30 Mellanmål
16:00 Träning med hunden + promenad 1-2h
18:00 Middag
Tvtittande, blogg, Buke, vad du nu vill göra
21:00 Promenad med hunden ca 1h
22:30 Senast! I sängen, trött eller ej! Läs en bok, sticka, korsord, sudoku, allt utom dator, tv och liknande.

Detta var bara förslag på schema, skriv ett eget efter dina behov, men var hård med tiderna! Och håll dom! Vare sej du är trött eller ej!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Och det går faktiskt, om man bara ger sig fan på det.

Blir du inte trött alls av Lergiganen?

Men jag har ju givit mig fan på det fler gånger utan resultat. Jag faller tillbaka och djupare.

Jo jag blir trött av den, men ändå inte så att jag somnar (om jag tar den tidigt)...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men skrev jag att det var enkelt?

Det går inte, jag kan inte, det vill sig inte, jag orkar inte. Allt detta är negativ energi som du upprepar.

Det är klart att du fixar att kliva upp klockan 8.00!!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men jag har ju givit mig fan på det fler gånger utan resultat. Jag faller tillbaka och djupare.

Jo jag blir trött av den, men ändå inte så att jag somnar (om jag tar den tidigt)...

Men du ger ju upp. Du var ju på gång att ordna till dygnsrytmen, som du skrev i en tråd för ett tag sen. Men sen rann det ut i sanden.

Prata med läkare om en annan sömnmedicin då.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men skrev jag att det var enkelt?

Det går inte, jag kan inte, det vill sig inte, jag orkar inte. Allt detta är negativ energi som du upprepar.

Det är klart att du fixar att kliva upp klockan 8.00!!

Nej, du skrev inte det. Det var jag som sa det :)
Att det är negativa energier vet jag om. Vad ska jag säga då? Jag kan ju inte ljuga för mig själv och andra. Ja, imorgon och någon/några dagar kan jag säkert göra det, men sen? Jag har aldrig fixat det förr, så varför skulle jag göra det nu?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 073
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp