Varför sover jag så mycket?

Sv: Varför sover jag så mycket?

Super!
Men, det finns 7 dagar i veckan, hur ofta är träffarna? 1 ggr/vecka?
Jag tror absolut att rutiner ihop med aktivering kommer göra dej gott, på många plan!
Träning, finns det ngt intresse av det? Joggning? Styrketräning utomhus med enbart kroppsvikten? Gratis och roligt!

Alltså, träffarna är när jag känner att jag har ork till det. Idag börjar redan en kl 15 men jag vågar inte åka ner dit själv. Ska dit på onsdag nästa vecka för ytterligare ett möte med personalen där. Så ska vi komma överrens om när jag skulle kunna försöka träffa andra.

Jag avskyr träning!! Det enda som funkat är ju ridningen som jag hållit på med i hela mitt liv, dock slutat nu.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Du har ju dansat, kommer inte ihåg varför du slutade och du behöver ju inte skriva det, men har du inte möjlighet att börja igen?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Hundträning är smått beroendeframkallande och går ju att göra även hemma.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Då sover du ju nästan 12 timmar. Har du provat att lägga dig runt 22 och gå upp 7-8? Plus att inte sova middag då, det gör iaf mig jättetrött!
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Då sover du ju nästan 12 timmar. Har du provat att lägga dig runt 22 och gå upp 7-8? Plus att inte sova middag då, det gör iaf mig jättetrött!

Ja alltså, jo ibland blir det nog 12 timmar. Men det blir sällan så länge. Eller det beror lite på. Men är det ingen som drar upp mig kan jag nog sova hur länge som helst :)

Jag kan inte komma till ro kl 22. Det är liksom kört att lägga sig då :p
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja, det är klart, när du går upp så sent. Du får börja i andra änden, att gå upp tidigt i en vecka, så ska du se att du kommer kunna somna före midnatt sen (under förutsättning att du även håller dig aktiv under dagarna). Tror att du måste börja ändra din inställning till saker, inte veva bort vissa grejer för att du "inte kan", utan istället försöka hitta lösningar till hur du skulle kunna få det att fungera.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja, det är klart, när du går upp så sent. Du får börja i andra änden, att gå upp tidigt i en vecka, så ska du se att du kommer kunna somna före midnatt sen (under förutsättning att du även håller dig aktiv under dagarna). Tror att du måste börja ändra din inställning till saker, inte veva bort vissa grejer för att du "inte kan", utan istället försöka hitta lösningar till hur du skulle kunna få det att fungera.

Ja det är lite det som är meningen att jag ska hitta verktyg till hur jag ska kunna fungera. Som någon tidigare i tråden nämnde om den där väckarklockan så har jag varit och kikat på en. Dock vart det inget köp, men nu har jag varit och kollat iallafall. Samma sak med att jag börjar på Hikikomori.
Dom jobbar ju just med det.

Alltså, jag vet ju att jag KAN, det är ju inte det att jag är helt dum i huvudet :p (haha, eller ja..) men jag vet liksom inte hur jag ska börja. Och när jag väl har försökt och misslyckas med minsta lilla grej så sjunker jag till botten igen och liksom glömmer. Det är riktigt svårt att förklara, men hoppas du förstår :)
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Så länge du sover halva dagen så kommer du inte komma till bukt med problemet.

Kliv upp 8 oavsett, du började ju så bra i en annan tråd.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Så länge du sover halva dagen så kommer du inte komma till bukt med problemet.

Kliv upp 8 oavsett, du började ju så bra i en annan tråd.

Nej det är jag medveten om. Men liksom, ja.

Jo men det brukar gå bra typ dom första dagarna. Sen blir det sjukt tufft. Och eftersom jag inte gör något om dagarna så blir det svårt att inte vara sysselsatt hela tiden. Jag "jobbar" ju med bloggen och den kräver sin tid och sitter jag ner så blir jag förbannat trött. Inte alltid men ofta. Men jag blir trött oavsett egentligen.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men det är ju just det att du inte vet hur du ska börja, fundera ut det istället för att bara inte veta. Så istället för att säga att du inte kan somna vid 22, så fråga dig själv hur du ska gå tillväga för att kunna somna vid 22 framöver. :)

Och jo, jag förstår. Troligtvis mer än du anar. ;) Och jag vet också hur viktigt det är att börja förändringen i huvudet och att styra tankarna. Att man måste trycka bort de negativa, "jag kan inte"-tankarna och framför allt trygghetstankarna. För det blir ju en trygghet, även om man vill ha en förändring så vill man inte göra förändringen för att det är fruktansvärt psykiskt jobbigt och extremt skrämmande. Helst vill man ju bara att någon ska komma med ett trollspö och vifta till och *poff* så mår man bra. Tyvärr fungerar det inte så utan man måste göra det själv och det är både svårt och smärtsamt. Men det börjar i huvudet och man måste lära sig sortera ut tankarna, tillföra positiv energi till sig själv, våga satsa och framför allt våga misslyckas! Ett misslyckande får inte trycka ner en, man får inte se det som ett misslyckande, utan som att man lyckades med att försöka.

Men så länge man på något plan inte vill ut ur sin trygga bubbla så kommer man inte ta sig ut heller.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Men det är ju just det att du inte vet hur du ska börja, fundera ut det istället för att bara inte veta. Så istället för att säga att du inte kan somna vid 22, så fråga dig själv hur du ska gå tillväga för att kunna somna vid 22 framöver. :)

Hehe ja, och det är det jag säger att jag kommer få "verktyg" hur jag ska kunna göra eller vad som fungerar bra för mig. Genom Hikikomori då alltså.

Och jo, jag förstår. Troligtvis mer än du anar. ;)

Jag menade inte att du är dum om du inte förstod, tänkte mer om du hängde med i hur jag menade då jag kan förklara lite konstigt ibland...

Och jag vet också hur viktigt det är att börja förändringen i huvudet och att styra tankarna. Att man måste trycka bort de negativa, "jag kan inte"-tankarna och framför allt trygghetstankarna. För det blir ju en trygghet, även om man vill ha en förändring så vill man inte göra förändringen för att det är fruktansvärt psykiskt jobbigt och extremt skrämmande.

Jag förstår hur du menar. Men jag VILL ju, det är det jag vill få fram.

Helst vill man ju bara att någon ska komma med ett trollspö och vifta till och *poff* så mår man bra. Tyvärr fungerar det inte så utan man måste göra det själv och det är både svårt och smärtsamt.

Det är jag också medveten om och det är rätt logiskt.

Men det börjar i huvudet och man måste lära sig sortera ut tankarna, tillföra positiv energi till sig själv, våga satsa och framför allt våga misslyckas! Ett misslyckande får inte trycka ner en, man får inte se det som ett misslyckande, utan som att man lyckades med att försöka.

Precis, det är exakt det jag menar. Jag måste börja tänka mer positivt. Det är bara det att INGET har kunnat hjälpa mig tidigare. För varje hjälpinsats jag fått prova har jag "misslyckats" och kallats lat för att jag inte klarar av att komma på bestämda tider. Senast av min läkare som var helt pantad. Att höra det när jag inte ens är i närheten av lat får mig att må så himla dåligt. Att dom inte förstår när både jag, mamma och resten av min familj säger som det är. Ändå får man den stämpeln, att jag är LAT! Tillslut tappar man hoppet och då är det, som du säger, lika bra att stanna hemma där det är tryggt. Det är ju också rätt logiskt egentligen...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag vet hur det är.

Jag var sjukskriven i två år, det tog fruktansvärt hårt på mitt välmående. Jag hade noll rutiner, var trött jämt fast när kvällen kom så blev jag pigg.

Men det finns ingen annan som kan bryta mönstret än du själv och så var det även för mig.
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Ja det är lite det som är meningen att jag ska hitta verktyg till hur jag ska kunna fungera. Som någon tidigare i tråden nämnde om den där väckarklockan så har jag varit och kikat på en. Dock vart det inget köp, men nu har jag varit och kollat iallafall. Samma sak med att jag börjar på Hikikomori.
Dom jobbar ju just med det.

Varför köpte du inte klockan då?

Kom på, din pojkvän jobbar väl/går upp i tid? Han kan väl väcka dig då, så du kommer upp i tid?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Varför köpte du inte klockan då?

Kom på, din pojkvän jobbar väl/går upp i tid? Han kan väl väcka dig då, så du kommer upp i tid?

Varför, för jag fick panik och började må illa... Åkte hem då istället.

Han jobbar inte så ofta nu då han gör en massa andra saker så han går upp lite när det passar liksom :p Och visst, han har "väckt" mig dom dagar han går upp tidigt men jag pratar i sömnen och vaknar inte om någon inte bokstavligt talat DRAR upp mig :P och det hinner han ju inte göra...
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag vet hur det är.

Jag var sjukskriven i två år, det tog fruktansvärt hårt på mitt välmående. Jag hade noll rutiner, var trött jämt fast när kvällen kom så blev jag pigg.

Men det finns ingen annan som kan bryta mönstret än du själv och så var det även för mig.

Vad jobbigt, det måste vara väldigt krävande att vara sjukskriven. Men du är duktig som klarat dig ur det hela :) Hur gjorde du?
 
Sv: Varför sover jag så mycket?

Jag fick något obligatoriskt att göra, inte något jag gjorde bara när jag kände för det.

I början var det hemskt, men envisheten slår allt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 160
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 602
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 073
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp