Varför ljuger han?

Sv: Varför ljuger han?

- jag vill kunna tro på att det människor säger är sant! That's it!

Okej. De allra flesta människorna - jag vill nästan säga alla - drar en vit lögn någon gång ibland. Om vi nu förutsätter att han ljuger för dig, det verkar vi ju tydligen redan göra, så bör ju du rimligen inte längre ha något intresse i att träffa honom ändå? Om du har absolut nolltolerans mot lögner av alla dess slag.

I ditt tycke...
Jag är absolut inte extremt känslomässigt engagerad i den här mannen. Jag tycker han verkar intressant, jag blir glad då jag får meddelanden av honom, jag hoppas att vi ska ses. ...och det viktigaste av allt - jag vill kunna tro på att det människor säger är sant! That's it!
Om du läser vad du själv skrivit så kanske du ser varför du framstår som rätt känslomässigt engagerad.

Tanken slog mig att han kanske ska på date med någon annan då :crazy: och det är kanske nåt man "måste" ljuga om.
...men jag AVSKYR lögner!!!

Försöker bara komma på en orsak till varför han ljög om det här :crazy: Han verkar så vettig och lugn och trevlig annars.

Fast jag vill ändå inte riktigt ställa honom mot väggen i detta skede även om det skriiiiiker inom mig att göra det.
Jag försöker vänta någon dag och se om han kommer med förslag på tidpunkt - vilket han senast i morse skrev att han ska göra.

Is i magen, tott, is i magen...! In my ass!!

Om vi träffas, om det blir nåt mera så skulle jag givetvis göra som du föreslår, men känner inte i praktiken för att göra det i detta skede.

Han har "någon" orsak till att han "måste" ljuga, och den skulle jag gärna vilja veta, men får förmodligen inte det. ...eller kanske någon gång i framtiden.

Is i magen, tott, is i magen... :arghh:

Försöker ha is i magen nu och se om han kommer med nåt förslag på när vi ska träffas. Ger honom någon dag, för SÅ svårt är det inte...på riktigt...

Jag vet inte hur du fungerar men om jag inte är så himla brydd över nåt så behöver jag inte upprepa för mig själv som ett mantra att ha is i magen. Det bara har man ju då.

JAG reagerar bara på ovanstående eftersom detta är en människa du inte ens träffat. Ändå verkar du ha investerat mycket känslomässigt i honom.

Själv tycker jag att det finns alldeles för många människor på dejtingsidor och liknande som inte är riktigt ärliga.
På grund av det tycker jag att det är helt ok att googla eller "snoka" reda på om man kan ifall den person man ska träffa är den han/hon utger sig för att vara.
Sen kan det väl i vissa fall accepteras en liten vit lögn beroende på vad det gäller.
Jag skulle kanske ha gett honom nån mer chans men varit vaksam ifalll vita lögner börjar dyka upp lite då och då, i så fall skulle jag nog dumpa honom.
Lycka till!

Jag vet inte hur du fungerar men om jag inte är så himla brydd över nåt så behöver jag inte upprepa för mig själv som ett mantra att ha is i magen. Det bara har man ju då.

JAG reagerar bara på ovanstående eftersom detta är en människa du inte ens träffat. Ändå verkar du ha investerat mycket känslomässigt i honom.

Förstår vad du menar och inser varför du tror som du tror.
Jag känner mig själv och vet att jag är en människa som har snabba "sinnesreaktioner" och överreagerar lätt.

Jag är inte mera känslomässigt engagerad i killen än vad jag skrev här tidigare, men jag vill gärna träffa honom. Blir det inget av dejten så blir jag absolut besviken. Konstigt skulle det väl vara annars, tycker jag. Jag kan inte bara rycka på axlarna och säga "just så" och gå vidare som om inget har hänt. Som jag skrev tidigare så vill jag kunna tro på vad folk säger, och jag vill också kunna tro på att folk menar vad de säger.

Själv tycker jag att det finns alldeles för många människor på dejtingsidor och liknande som inte är riktigt ärliga.
På grund av det tycker jag att det är helt ok att googla eller "snoka" reda på om man kan ifall den person man ska träffa är den han/hon utger sig för att vara.
Sen kan det väl i vissa fall accepteras en liten vit lögn beroende på vad det gäller.
Jag skulle kanske ha gett honom nån mer chans men varit vaksam ifalll vita lögner börjar dyka upp lite då och då, i så fall skulle jag nog dumpa honom.
Lycka till!

Tack!
Lite så tänker jag också.

Äh, kan det inte vara så enkelt att han antingen har något privat (och då menar jag inte en annan dejt) eller att han bara tycker att det är lite läskigt och behöver mer tid?

Jag har faktiskt själv dragit ut på dejt (alltså hittat på ursäkter) när jag varit nervös och inte riktigt vågat. Det har verkligen inte handlat om att jag vill gå på en annan dejt.

Känns så trist att förvänta sig det "värsta" om människor.

Om du skulle fråga varför han "ljög", och han svarade. Hade du ens trott honom då?

Äh, kan det inte vara så enkelt att han antingen har något privat (och då menar jag inte en annan dejt) eller att han bara tycker att det är lite läskigt och behöver mer tid?

Jag har faktiskt själv dragit ut på dejt (alltså hittat på ursäkter) när jag varit nervös och inte riktigt vågat. Det har verkligen inte handlat om att jag vill gå på en annan dejt.

Känns så trist att förvänta sig det "värsta" om människor.

Om du skulle fråga varför han "ljög", och han svarade. Hade du ens trott honom då?

Visst kan det vara så.

...och om jag skulle tro på hans svar om jag frågade? Ja det skulle jag nog - i första hand iaf, men förstås lite beroende på vad svaret var ;)
Nå, det här är iaf helt hypotetiskt för jag tänker inte fråga.

...och det viktigaste av allt - jag vill kunna tro på att det människor säger är sant! That's it!

I all välmening, har du verkligen den inställningen? :)

Min spontana tanke hade i samma situation inte varit "Han ljög!" "Varför? Vill ha inte träffa mig? Kan han inte bara säga det i så fall!". Jag hade faktiskt antagit att han hade misstagit sig på tiden.

Men oavsett, uppenbarligen är han trots allt upptaget med något (sin son) den dagen och om det är kl. 12 eller kl. 16 är oviktigt.

I all välmening, har du verkligen den inställningen? :)

Min spontana tanke hade i samma situation inte varit "Han ljög!" "Varför? Vill ha inte träffa mig? Kan han inte bara säga det i så fall!". Jag hade faktiskt antagit att han hade misstagit sig på tiden.

Men oavsett, uppenbarligen är han trots allt upptaget med något (sin son) den dagen och om det är kl. 12 eller kl. 16 är oviktigt.

Vill kunna, jo, men livet har lärt mig att folk säger lite vad som passar dem för stunden... :meh:

Jag tycker att du ska ta det lite lugnare vid internetdejtande. Go with the flow så kommer det bli så mycket enklare och roligare för dig.
Nätdejting ska vara skoj. Är det inte det är det lika bra att lägga ner. Och det blir inget med någon om man börjar bygga luftslott innan man ens träffats.

Se till att ha skoj nu i dejtandet!

Kommer nog mer och mer till att jag inte är gjord för nätdejting. Har så svårt att bara rycka på axlarna...

Har märkt att det inte är så lätt med nätdejtande....

Jag förstår att du kännner så eftersom jag själv vet att det är lätt att lägga in känslor i nätdejtandet.
Men, jag tror man inte får investera för mkt känslor innan man ens har träffat personen. Utan ta det lite som det kommer eftersom jag vet att det är lätt att bli besviken annars.

Sen behöver det ju inte vara så att han automatiskt ska på en annan dejt. Han kanske har ngt annat ärende och inte tycker att han vill berätta om det. Jag förstår att du vill fråga honom om det och i vanliga fall brukar jag säga att man ska fråga rakt på sak. Men, det finns ju en risk att han tolkar frågan fel; Han kanske tolkar det som att du är svartsjuk och undrar varför du kollar upp honom innan ni ens träffats.

Hur som helst; lyckta till med dejtandet.

Har märkt att det inte är så lätt med nätdejtande....

Jag förstår att du kännner så eftersom jag själv vet att det är lätt att lägga in känslor i nätdejtandet.
Men, jag tror man inte får investera för mkt känslor innan man ens har träffat personen. Utan ta det lite som det kommer eftersom jag vet att det är lätt att bli besviken annars.

Sen behöver det ju inte vara så att han automatiskt ska på en annan dejt. Han kanske har ngt annat ärende och inte tycker att han vill berätta om det. Jag förstår att du vill fråga honom om det och i vanliga fall brukar jag säga att man ska fråga rakt på sak. Men, det finns ju en risk att han tolkar frågan fel; Han kanske tolkar det som att du är svartsjuk och undrar varför du kollar upp honom innan ni ens träffats.

Hur som helst; lyckta till med dejtandet.

Tack! Jo jag tycker också i allmänhet att man ska fråga så man vet, men vill nog låta bli att fråga i det här fallet.

Det är "min tur" att skriva nu (även om vi skiter i sånt ;)) men jag har inte lust. Tror jag ska åka och rida först så kanske lusten återkommit lite senare.
...eller kanske jag har fått meddelande då jag kommer hem ;)

Aldrig i helvete att jag dubbelkollar någons uppgifter för aktiviteter. Sånt har jag varken ork, tid eller fog för.

Om jag träffat en trevlig tjej och vi ska fika och hon sen mailar och säger att tyvääääärr kan hon inte på tisdag för hon ska på ett seminarium då - inte fan googlar jag och dubbelkollar hennes uppgifter. Aldrig någonsin.

Nä, men nu såg TS en annons i tidningen och gick in på klubbens sida för se om det stämde. Och direkt börjar folk att oja sig för hon snokar och förföljer...

Nä, men nu såg TS en annons i tidningen och gick in på klubbens sida för se om det stämde. Och direkt börjar folk att oja sig för hon snokar och förföljer...

...för att jag reagerade på att det var "fel" tid i annonsen.

Då jag själv har barn som tidigare utövade fotboll kan jag säga att bara för att matchen börjar kl 12 kan det innebära att man får börja köra redan kl 9 och sedan resa tillbaka, ta hand om spelkläder, städa omklädningsrum samt ett jävla långt eftersnack om hela martchen och hur de ska bli bättre. Vid bortamatcher brukar hela dan gå åt till detta "nöje".

Då jag själv har barn som tidigare utövade fotboll kan jag säga att bara för att matchen börjar kl 12 kan det innebära att man får börja köra redan kl 9 och sedan resa tillbaka, ta hand om spelkläder, städa omklädningsrum samt ett jävla långt eftersnack om hela martchen och hur de ska bli bättre. Vid bortamatcher brukar hela dan gå åt till detta "nöje".

Jo, fast här var det tvärtom - matchen börjar 12 enligt annonsen och 16 enligt honom.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 067
Senast: Otter
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka