Varför ljuger han?

Sv: Varför ljuger han?

Fast nej, man snokar inte självfallet. En del gör - uppenbarligen - det. Jag gör det definitivt inte; mitt snokande sträcker sig nog ungefär så långt som att leta upp någon på FB - när jag faktiskt träffat personen i verkligheten.

Jag hade tyckt att det var rätt obehagligt om någon jag inte ens träffat började "kolla upp" mig och mina förehavanden...

Vad exakt är skillnaden mellan att snoka och ta reda på fakta?

De i denna tråd som "trycker gamla trådar i ansiktet på mig" (inte för att hjälpa, utan för att stjälpa) - är inte det att snoka? "Jaha, nu ska vi se vad den där titt har skrivit förut". ...eller är det bara att ta reda på fakta? Jag upplever det iaf lite obehagligt - känns inte som att syftet är gott..

Eller så minns de, helt enkelt? Det är ju så, att lära känna någon litegrann - även över nätet - innebär bland annat att man får en samling minnen av personen.

Jag tror inte att syftet med att nämna dina tidigare trådar på liknande teman är ont. Jag tror tvärtom att några stycken tycker att du gör det väldigt jobbigt för dig och i all välmening försöker säga att det nog vore väldigt mycket bättre för dig att hantera nätdejtning på ett lite lättsammare vis.

I förlängningen tror nog också rätt många att dejtandet skulle bli enklare om du vänder dig till den person som har med dina funderingar att göra, istället för att starta trådar där du frågar oss och där du överanalyserar vartenda ord och varenda handling från personer som du inte ens känner. Oftast är det ju helt harmlösa detaljer och helt tillfälliga sätt att formulera sig som får dig att gå loss med dina tolkningar.

Eller så minns de, helt enkelt?

några stycken tycker att du gör det väldigt jobbigt för dig och i all välmening försöker säga att det nog vore väldigt mycket bättre för dig att hantera nätdejtning på ett lite lättsammare vis.

I förlängningen tror nog också rätt många att dejtandet skulle bli enklare om du vänder dig till den person som har med dina funderingar att göra, istället för att starta trådar där du frågar oss och där du överanalyserar vartenda ord och varenda handling från personer som du inte ens känner. Oftast är det ju helt harmlösa detaljer och helt tillfälliga sätt att formulera sig som får dig att gå loss med dina tolkningar.

Minns? Nä hördu så intressant är inte jag att någon utantill skulle minnas alla mina trådar som handlar om mina dejting- eller kärleksbekymmer. Inte en chans!

Jag är en person som tar upp problem och löser dem istället för att grubbla, men i sådana här (och liknande) fall är det inte riktigt lämpligt. Därför skriver jag på buke istället, men ska nog allvarligt fundera på om jag ska fortsätta med det.

...och varför ska det jag gjort innan tas upp i denna tråd?

Jo, faktiskt så är det precis så att i alla fall jag minns trådarna om snubben med paketet och tråden om ONSet som stannade och åt frukost(för det var väl du?) och det helt utan att snoka. Och minns jag fel så ber jag om ursäkt.

Iom denna tråd och hur du repeterar "is i magen" tycker jag att det lutar åt att dina maniska tendenser finns kvar :( Försök att inte gå till försvar, det är ingen som vill vara elak mot dig!

Vidare på din fråga hade jag frågat rent ut, undrar jag något så frågar jag. Passar det inte personen i fråga så passar vi inte ihop, jag är rak och kan någon inte ta det så umgås vi inte :)

Jo, faktiskt så är det precis så att i alla fall jag minns trådarna om snubben med paketet och tråden om ONSet som stannade och åt frukost(för det var väl du?) och det helt utan att snoka. Och minns jag fel så ber jag om ursäkt.

Jag med
....

Tott gör nu så här. Hör inte av dig alls utan vänta ett par dagar och se om han föreslår en dejt. Gör han inte det så struntar du i honom. Ingen kan veta varför han inte ville du eller sa fel tid. Egentid eller en annan dejt är släktkalas eller.... Du har inte med det att göra. När man dejtar tar man det olika allvarligt helt enkelt. Sanningen är inte heller särskilt viktig tror jag ens för personer som annanrs är ärliga. Det är bara lite nätdejt liksom. Om du har den inställningen och flyter med lite blir det bra! Kram på dig! Baka nåt ur boken vetja!

Men jag tror på riktigt inte att någon försöker trycka upp något i ansiktet på dig. Jag tror att de flesta ser ett mönster i ditt beteende och försöker hjälpa dig att tänka i lite nya banor.

Minns? Nä hördu så intressant är inte jag att någon utantill skulle minnas alla mina trådar som handlar om mina dejting- eller kärleksbekymmer. Inte en chans!?

Du menar alltså att alla vi som säger att vi minns i själva verket ljuger?

Varför inte? Om jag i tråd på tråd berättar om hur jag slår min katt kommer det definitivt att nämnas av någon om jag startar en tråd om hur jag ska kunna få mina katter mindre skygga.

Du har startat några trådar på samma ämne och visar ett och samma beteende i varje. Och nej, väldigt få behöver nog googla dina trådar, man minns de liksom. Du måste förstå att du ger ett så pass stressat intryck i dina trådar att man minns det. Snubben som glömde till exempel - jag behöver inte leta upp den tråden för att minnas hur dåligt du verkade må över nåt som de flesta skulle ha tagit med lite mer av en axelryckning. Eller tråden där man ska analysera användandet av ordet "vännen" - det är ingenting man glömmer i första taget.

Nej!

...................

Du kanske är mera intressant än du tror ;) Men skämt åsido, efter en tid på en sajt som Buke lägger man ju märke till olika användare, vissa mer än andra. Jag kan också minnas trådar, t.o.m. trådar från min första vända här för nästan tio år sedan, och vem som startade dem och vem som tyckte vad. Jag minns användare som inte finns här längre, eller i varje fall inte med samma användarnamn.

Vad man minns och hur mycket varierar, men minns gör man. Det faktum att flera i tråden minns dina tidigare dejtingtrådar, och tycker sig se ett visst mönster, tyder kanske på att du skulle vinna på att reflektera över hur du förhåller dig.

Om jag ska tala för egen del måste jag säga att alla tendenser till maniskt beteende från en potentiell partner är väldigt oattraktiva för mig. Dejtandet är som en dans där båda måste vara lika engagerade. Om den ena är lite avslappnad så där - kanske dejtar andra också - medan den andra grubblar och analyserar varje ord och ögonkast, då blir det en väldig obalans. Risken är överhängande att den som är lite avvaktande drar sig undan.

tyder kanske på att du skulle vinna på att reflektera över hur du förhåller dig.

Exakt precis vad jag har gjort och gör och jobbar med. Det har jag skrivit många gånger, men ingen vill liksom tro på det. Varför vill ingen här tro eller märka en förbättring? Varför vill så många bara hålla fast vid mina tidigare reaktioner?? Jag vet och känner att jag har blivit mycket bättre och jag vet att jag kan bli ännu bättre gällande det här.

Plus en på den. Precis så.

Det intrycket du ger är ju just detta: överspänd, reagerar och överanalyserar på minsta detalj. Det är den du är för många av oss här. Genom de trådar du skapat och de svar du ger.

Plus en på den. Precis så.

Det intrycket du ger är ju just detta: överspänd, reagerar och överanalyserar på minsta detalj. Det är den du är för många av oss här. Genom de trådar du skapat och de svar du ger.

Det är ju det som är så spännande med forum. Man "lär känna" nicken genom hur och vad som skrivs av personen bakom dem. Och visst sjutton känner man igen användare efter ett tag på forumet!

Absolut är det så! Det är både för- och nackdelen med nätforum. Som t ex nätdejting. Det är ju väldigt lätt att låta den man vill vara lysa fram, medan den man faktiskt är kanske inte märks förrän IRL.

Minns? Nä hördu så intressant är inte jag att någon utantill skulle minnas alla mina trådar som handlar om mina dejting- eller kärleksbekymmer. Inte en chans!

Jag är en person som tar upp problem och löser dem istället för att grubbla, men i sådana här (och liknande) fall är det inte riktigt lämpligt. Därför skriver jag på buke istället, men ska nog allvarligt fundera på om jag ska fortsätta med det.

Det är ganska lätt att minnas då ditt beteende står ut ganska mycket från massan.. du skriver ju i stort sett mest i nätdejtingtrådarna och följer man dom så minns man ganska enkelt dina udda förehavanden.

Exakt precis vad jag har gjort och gör och jobbar med. Det har jag skrivit många gånger, men ingen vill liksom tro på det. Varför vill ingen här tro eller märka en förbättring? Varför vill så många bara hålla fast vid mina tidigare reaktioner?? Jag vet och känner att jag har blivit mycket bättre och jag vet att jag kan bli ännu bättre gällande det här.

Det är ju väldigt svårt för oss att se eller märka förändringar som pågår i ditt inre. Det är inte synligt för oss. Det enda vi kan se är vad du gör här. Om du känner att du har blivit lugnare så är det ju jättebra! Men utåt sett så verkar du fortfarande långtifrån avspänd. Om jag hade varit i killens skor och fått veta att någon jag inte ens träffat än hade startat en tråd på ett internetforum om mig och varför jag sagt eller gjort en viss sak, så hade jag känt mig ganska illa till mods.

kl

tott är fenomenalt duktig på att dra igång diskussioner bland oliktänkande bukefalister som oftast spårar ur.

Så ett litet tips till er alla, SLUTA LÄS trådar av tott istället för dessa kommentarer i negativ anda. Då har ni något mindre att reta upp er på iaf. :meh:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 067
Senast: Otter
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka