Varför ljuger han?

Sv: Varför ljuger han?

Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :(

Har daglig trevlig kontakt med en kille på mp och vi har bestämt oss för att träffas. Det är dock lite svårt att få ihop tiden eftersom han jobbar mycket ena veckan och har barnen andra veckan. Jag föreslog dock en date inkommande söndag em/kväll. Han skrev att det inte går då för sonen har bortamatch kl 16 och han måste vara med som lagledare. Råkade se en annons om matchen och...den börjar kl 12 och är i grannkommunen :( Känner mig skitkorkad!!! Varför ljuger han?? Han vill ju träffas!

Har sån innerlig lust att ställa honom mot väggen, men ska försöka mitt yttersta för att låtsas som ingenting :crazy: Det här är inte alls roligt!!!

Hade aldrig låtsas som ingenting. Ni har inte ens träffats och han börjar med att ljuga. Jag hade frågat honom.

Men snälla, varför måste du träffas för att ställa den frågan?! Du verkar ju ha bestämt dig för att han ljuger, han får inte ens en chans att förklara.

Berätta vad du vet och se vad han säger. Hade jag blivit utsatt för det du gör honom hade jag avslutat hela bekantskapen per omgående. Var ärlig om du vill ha ärlighet tillbaks. Du är ju lika oärlig som du beskyller honom för att vara.

Men snälla, varför måste du träffas för att ställa den frågan?!

För att jag tycker inte att han har några skyldigheter mot mig i detta skede.

Försöker ha is i magen nu och se om han kommer med nåt förslag på när vi ska träffas. Ger honom någon dag, för SÅ svårt är det inte...på riktigt...

Hade aldrig låtsas som ingenting. Ni har inte ens träffats och han börjar med att ljuga. Jag hade frågat honom.
Å andra sidan: De har inte ens träffats och hon börjar med att snoka på internet. Jag hade sprungit, snabbt kan jag säga, om jag vore som honom.

Tott: Det är helt poänglöst att sitta och analysera varför han har sagt en annan tid till dig. Antingen frågar du rakt ut och avslöjar då att du snokat runt (om han nu ska vara ärlig mot dig om varför han ljugit bör ju du vara ärlig om att du snokat) eller så struntar du i det och tänker att han kanske skrev fel tid men är upptagen i övrigt och därför inte korrigerade det. Oavsett hur du väljer att göra med just den här killen bör du nog försöka lära dig att hantera ditt beteende när du dejtar för att, i mitt tycke i alla fall, känns det helt vansinnigt att du blir så extremt känslomässigt engagerad i någon du inte ens träffat. Så pass att du 1) snokar för att dubbelkolla hans uppgifter samt 2) startar en upprörd tråd om det hela.

Å andra sidan: De har inte ens träffats och hon börjar med att snoka på internet. Jag hade sprungit, snabbt kan jag säga, om jag vore som honom.

Tott: Det är helt poänglöst att sitta och analysera varför han har sagt en annan tid till dig. Antingen frågar du rakt ut och avslöjar då att du snokat runt (om han nu ska vara ärlig mot dig om varför han ljugit bör ju du vara ärlig om att du snokat) eller så struntar du i det och tänker att han kanske skrev fel tid men är upptagen i övrigt och därför inte korrigerade det. Oavsett hur du väljer att göra med just den här killen bör du nog försöka lära dig att hantera ditt beteende när du dejtar för att, i mitt tycke i alla fall, känns det helt vansinnigt att du blir så extremt känslomässigt engagerad i någon du inte ens träffat. Så pass att du 1) snokar för att dubbelkolla hans uppgifter samt 2) startar en upprörd tråd om det hela.

Word!

/Migo

Låter inte som en bra början i mina öron, jag skulle ha frågat! De värsta som finns är att bli sviken! O besviken! Så ta tjuren vid hornen o fråga vad han menar, om att han vill ni ska ses el inte! Lycka till o varma kramar fr mig!

Wooooooord

Alla pratar om snoka hit och dit.
Jag kollar också upp folk på nätet ibland av olika orsaker.
När är det ok att kolla upp och när är det att snoka?
Skulle jag träffa en kille via en sajt, så skulle jag säkert också kolla runt lite. Just för se så han gett rätt uppgifter om sig själv, boende osv..
Det är ju inte helt säkert nu för tiden att träffa folk via sajter, man hör om skit på tv-nyheterna hur mycket som helst vad som händer..

Jösses, jag vet flera här på buke som kollat upp mig, letat upp min hemsida, vad jag har för hundar osv.. Detta gjordes innan jag mer gick ut med vem jag var, så visst fick en del söka lite för hitta mig..
Att det ska vara så farligt att TS kollat in på sonens fotbollslags hemsida, det fattar inte jag.
Jag tror flera av er här inne och kollar runt, men ni ser det säkert inte så när det gäller er själva.

Jag skulle vilja dra en ganska tydlig gräns mellan att vara nyfiken på någon man lär känna, och därför kolla dennes personliga hemsida osv, eller att googla och dubbelkolla uppgifter om (som TS fall) uppgivna aktiviteter.

Jahapp....har du månne träffat min sons far på MP...för jag vet att han hänger där...och på flera andra sajter ;)
Det gjorde han redan när vi var ihop :mad:
Dejta gjorde han också och var otrogen. Sen jag lämnade honom dejtar han friskt från olika sajter enligt vänner. Och inte vet tjejerna om varandra heller. Han skrövlar för vänner om vilka trix han har för att kunna styra dejtandet som han vill. Sjuk son, sons träning ( vilket han nästan aldrig är på) jobb, släktkalas mm.

Sorry att säga det...var själv på MP ett kort tag som singel, men det är ett jäkla rävspel. Det verkar vara vanligt att man ska ha "många bollar i luften". Flera som tog kontakt med mig visade sig vara både sambos och gifta, även med barn i förhållandet. Jag är glad att jag var så misstänksam pga mina egna erfarenheter av exet så jag aldrig började dejta någon av dessa typer.

Jag vet att det finns solskenshistorier från nätdejting med det ljugs friskt också och tyvärr är en hel del sitter där bara för att få lite spänning i vardagen och bekräftelse.
Var aktsam och jag hoppas du hittar en ärlig kärlek tillslut :)

Jag skulle vilja dra en ganska tydlig gräns mellan att vara nyfiken på någon man lär känna, och därför kolla dennes personliga hemsida osv, eller att googla och dubbelkolla uppgifter om (som TS fall) uppgivna aktiviteter.

Varför är det fult att dubbelkolla en tidningsannons annons genom att kolla en klubbs hemsida då man fått motstridiga uppgifter?
Snoka är för mig något helt annat än det!

Alla pratar om snoka hit och dit.
Jag kollar också upp folk på nätet ibland av olika orsaker.
När är det ok att kolla upp och när är det att snoka?
Skulle jag träffa en kille via en sajt, så skulle jag säkert också kolla runt lite. Just för se så han gett rätt uppgifter om sig själv, boende osv..
Det är ju inte helt säkert nu för tiden att träffa folk via sajter, man hör om skit på tv-nyheterna hur mycket som helst vad som händer..

Jösses, jag vet flera här på buke som kollat upp mig, letat upp min hemsida, vad jag har för hundar osv.. Detta gjordes innan jag mer gick ut med vem jag var, så visst fick en del söka lite för hitta mig..
Att det ska vara så farligt att TS kollat in på sonens fotbollslags hemsida, det fattar inte jag.
Jag tror flera av er här inne och kollar runt, men ni ser det säkert inte så när det gäller er själva.

Precis!

En jag dejtade via happy pancake förut (och är vän med nu) "blev fast" för att ha googlat på mig, och jag tycker han svarade så bra på min fråga om han googlat. "Ja, möjligheten finns ju - därför gör jag det". Tycker inte det är nåt konstigt med det!
Är man intresserad av någonting så googlar man ju nuförtiden för att hitta mera info om det man finner intressant. Det gör iaf jag - oberoende om det handlar om en IKEA-soffa, en mobiltelefon, ett band eller en kille.

Ett tredje "word" på det.

TS: Det skulle ju kunna vara så enkelt att han ska göra någonting som han inte vill berätta för någon han inte ens träffat. Nu var det ju visserligen söndag, men annars kan det ju vara läkarbesök, terapi, möten med advokater eller whatever, känsliga grejer, som man inte vill involvera en främling i.

Låter inte som en bra början i mina öron, jag skulle ha frågat! De värsta som finns är att bli sviken! O besviken! Så ta tjuren vid hornen o fråga vad han menar, om att han vill ni ska ses el inte! Lycka till o varma kramar fr mig!

Tack!
Min plan är att fråga OM vi ska ses eller inte, om han inte kommer med ett förslag på tidpunkt inom någon dag.

Ett tredje "word" på det.

TS: Det skulle ju kunna vara så enkelt att han ska göra någonting som han inte vill berätta för någon han inte ens träffat. Nu var det ju visserligen söndag, men annars kan det ju vara läkarbesök, terapi, möten med advokater eller whatever, känsliga grejer, som man inte vill involvera en främling i.

Visst kan det vara det. Visst kan han ha nåt sånt program som han inte vill att jag ska veta om - en annan date t.ex ...eller vad som helst egentligen. Som jag skrev tidigare så har han inga skyldigheter mot mig.

Aldrig i helvete att jag dubbelkollar någons uppgifter för aktiviteter. Sånt har jag varken ork, tid eller fog för.

Om jag träffat en trevlig tjej och vi ska fika och hon sen mailar och säger att tyvääääärr kan hon inte på tisdag för hon ska på ett seminarium då - inte fan googlar jag och dubbelkollar hennes uppgifter. Aldrig någonsin.

, i mitt tycke i alla fall, känns det helt vansinnigt att du blir så extremt känslomässigt engagerad i någon du inte ens träffat. Så pass att du 1) snokar för att dubbelkolla hans uppgifter samt 2) startar en upprörd tråd om det hela.

I ditt tycke...
Jag är absolut inte extremt känslomässigt engagerad i den här mannen. Jag tycker han verkar intressant, jag blir glad då jag får meddelanden av honom, jag hoppas att vi ska ses. ...och det viktigaste av allt - jag vill kunna tro på att det människor säger är sant! That's it!

...fast en handbollsmatch är kort. ...och det är stor skillnad på kl 12 och kl 16 :meh:

Vill inte göra nån stor (synlig) affär av det, men nog känns det surt! Riktigt surt!!!

Förutom allt som redan har sagts vill jag ändå säga att det tar tid med handbollsmatcher också! Det är samling innan, match (med typ garanterade förseningar), eftersnack, dusch, hemkörning etc.

Det kan dessutom vara så att det är någon form av arrangemang som gör att spelare och föräldrar blir kvar längre etc. Att matcher dessutom flyttas är ofta information som klubbarna brukar vara dåliga på att uppdatera så det är inte alls säkert att föräldrarna har fått infon (jag som domare brukade definitivt inte få information om sådant förrän kvällen innan i bästa fall).

Aldrig i helvete att jag dubbelkollar någons uppgifter för aktiviteter. Sånt har jag varken ork, tid eller fog för.

Om jag träffat en trevlig tjej och vi ska fika och hon sen mailar och säger att tyvääääärr kan hon inte på tisdag för hon ska på ett seminarium då - inte fan googlar jag och dubbelkollar hennes uppgifter. Aldrig någonsin.

Har du läst ordentligt på hur det gick till i det här fallet? Jag hade aldrig kollat uppgiften om sonens match om inte annonsen "hoppat mig i ögonen". Avskyr att jag såg den!!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 067
Senast: Otter
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka