Varför ljuger han?

Sv: Varför ljuger han?

Om du känner att du har blivit lugnare så är det ju jättebra!
Det tycker jag med och det är ju absolut ett stort steg på vägen :)

DreamBoy: Men snälla du, har du inte varit på Buke lite mer än fem minuter så du vet hur det funkar? Folk som svarar i tråden gör det ju knappast för att de retar upp sig utanför att de reagerar på nåt. Och då får man skriva. Vilka tycker du får svara i tråden? Endast dem som vill sitta och teoria om varför han ljuger?

Ta de från en som vart med ett tag ;)

Jag snokar... Självklart !
Jag snokar tom innan jag tar kontakt.
Varför ta kontakt med nån som är gift, upptagen osv ?
Jag googlar namnet, vet jag inte namnet kan jag ofta ÄNDÅ lista ut va de heter osv ... :P

Har jag dessutom TAGIT kontakt, vi har diskuterat fram och tillbaka om att träffas och killen säger att han inte kan en viss dag pga match och jag sen av en händelse ser att det han skrivit inte stämmer med verkligheten hade jag verkligen blivit konfunderad. Och definitivt dubbelkollat. Sen hade jag förvisso inte suttit med huvvet under armen och startat en tråd här på buke utan helt sonika frågat varför det inte går på söndag då jag sett att matchen börjar ju så mkt tidigare, så får han svara på de .. Tar han illa upp - so what. Man chattar ju för att få reda på mer om människan, gillar han inte de han upptäcker om mej så är han ju ändå inte rätt...

Ni andra som inte googlar osv Ni behöver inte.. men vi som gör de, gör inget fel. Herregud...

Ni andra som inte googlar osv Ni behöver inte.. men vi som gör de, gör inget fel. Herregud...

Absolut inte, men var ärliga om det i alla fall. Till den det berör. Om jag får reda på att någon suttit och googlat upp mig, snokat rätt på allt som finns att veta, får jag faktiskt kokt-kanin-varning. Och det är inte direkt någon jag vill ha en fördjupad kontakt med. Kontrollbehov i den graden är sällan en attraktiv egenskap.

Absolut inte, men var ärliga om det i alla fall. Till den det berör. Om jag får reda på att någon suttit och googlat upp mig, snokat rätt på allt som finns att veta, får jag faktiskt kokt-kanin-varning. Och det är inte direkt någon jag vill ha en fördjupad kontakt med. Kontrollbehov i den graden är sällan en attraktiv egenskap.

Tror du inte att någon har googlat dig någon gång? Tycker du då att den borde ha meddelat dig ATT den gjort det?

Har du googlat någon? Har du kollat någon på fb? Har du meddelat de berörda att du har gjort det?

Jag räknar med att alla mina affärsbekanta gör det. Annat hade varit både vårdslöst och slarvigt. Och nä, jag förutsätter att de gör det så berätta känns som over kill.

Om någon jag inte ens träffat mer än nätdejtat, gör en fullständig eftersökning om mig och mitt är jag INTE intresserad av personen eftersom den typen av personlighet för mig är absolut så avtändande att jag hellre dör ensam.

Ja, jag har kollat folk, och då har jag meddelat det genom att t ex säga "ja, jag säg det på FB, kul att du fick en ny kull valpar"

Ja, jag har kollat folk, och då har jag meddelat det genom att t ex säga "ja, jag säg det på FB, kul att du fick en ny kull valpar"

Du försöker undvika min fråga. Meddelar du aktivt dem du googlar/kollar på fb att "nu har jag googlat/kollat dig och såg att du har studerat där och där", typ?
Bara för ATT du har snokat (som det heter i den här tråden).

KL

Men alltså... snoka? Jag tycker inte att det är nåt konstigt att göra en googling på folk, oavsett om man känner dom eller kanske vill lära känna dom. Det som man får fram på nätet genom att knappa in personens namn kan jag knappast påstå är att snoka, eftersom det så att säga har blivit offentligt för andra internetanvändare. Och det är inget jag säger till någon om det inte är någon som frågar, varför? Det ligger ju som sagt helt öppet för folk. Jag googlar ju mig själv också :D

Snoka för mig känns mer som att man tar till lite extra åtgärder, dvs den inte lättåtkomliga informationen.

Och gällande den häringa fotbollsmatchen.. Ja, dubbelkollar man informationen för att kolla om det som sägs stämmer eller inte känns det som en trist attityd. Stöter man på information om nämnda match och hajar till för att det inte stämde med vad man hade hört hade jag troligen också kollat fakta, eftersom jag är en sån som gärna vill veta om jag missuppfattat info eller fått fel info (oavsett sammanhang).

Och gällande den där snubben så var det antingen ett fel, eller ett svepskäl, oavsett vilket så är det väl bara att vänta och se förloppet. Jag hade definitivt låtit bollen ligga kvar hos honom dock, för hade jag "upptäckt" samma grej hade jag nog avfärdat honom för stunden. Eller avfärdat situationen för stunden, kanske bättre ordval? Nu börjar jag svamla känner jag... ^^

Jag räknar med att alla mina affärsbekanta gör det. Annat hade varit både vårdslöst och slarvigt. Och nä, jag förutsätter att de gör det så berätta känns som over kill.

Om någon jag inte ens träffat mer än nätdejtat, gör en fullständig eftersökning om mig och mitt är jag INTE intresserad av personen eftersom den typen av personlighet för mig är absolut så avtändande att jag hellre dör ensam.

Tänk vad allt blir stort. Från att TS sett en annons i en tidning och kollade en förenings hemsida som ligger ute på nätet.
Så får folk det till en FULLSTÄNDIG eftersökning osv osv..
Det varnas via media om och om igen att träffar man någon via sajter så ska man ha koll vilken personen är mm. Och skulle jag träffa en kille via en sajt, då skulle jag också kolla via tex google.
Så mycket skit som finns i världen i dag, så kan man inte vara nog så försiktig. Man läser om mord, våldtäkter var och varannan dag på folk som träffat någon via en sajt..
Men då tycker folket på buke att man snokar mm.

Alla är så himla perfekta här inne, aldrig någonsin att någon gör fel osv..
I IRL kan jag se folk som gör ditt och datt och det hör till vanligheterna. Sen dyker en sån diskussion upp här om sånt man sett. Men då, näääää, så gör aldrig någon här.
Konstigt, finns folket i verkligheten som är här... För i min värld så är inga så perfekta som folket här inne..

Vad exakt är skillnaden mellan att snoka och ta reda på fakta?

De i denna tråd som "trycker gamla trådar i ansiktet på mig" (inte för att hjälpa, utan för att stjälpa) - är inte det att snoka? "Jaha, nu ska vi se vad den där titt har skrivit förut". ...eller är det bara att ta reda på fakta? Jag upplever det iaf lite obehagligt - känns inte som att syftet är gott..

Nej, där har du verkligen en poäng. Att kolla dina inlägg måste ju vara att snoka lika mycket som att kolla en klubbs hemsida. :p

I IRL kan jag se folk som gör ditt och datt och det hör till vanligheterna. Sen dyker en sån diskussion upp här om sånt man sett. Men då, näääää, så gör aldrig någon här.
Konstigt, finns folket i verkligheten som är här... För i min värld så är inga så perfekta som folket här inne..

Måste le lite :) Huvudet på spiken där! Har tänkt samma tankar många gånger genom åren.

Det är ganska lätt att minnas då ditt beteende står ut ganska mycket från massan.. du skriver ju i stort sett mest i nätdejtingtrådarna och följer man dom så minns man ganska enkelt dina udda förehavanden.

Men sååå udda är hon väl inte ändå? Finns väl hur många somhelst som överanalyserar och tolkar varje ord? :)
Man får ju tänka på att det är vi här på buke som ser den sidan av dejting-tott. Dejterna vet ju inte att hon sitter och grubblar över varje detalj. Så för dem verkar hon säkert ganska normal.

Jag kan ärligt säga att när jag nätdejtade så "snokade" jag på nätet. Fb var ju guld för att veta om de var seriösa eller ej. Jag dejtade flera via zoosk, och, hör och häpna: de var nonchalanta/dumma/valfritt nog att dels inte spärra sina profiler för utomstående och dels tillåta dejt-apparna visa uppdateringar på wallen.
Resultat: jag som ej var vän med dem kunde obehindrat se när de skickade flirtar till andra. -> jag tappade intresset. En av dem var jag på restaurang med och dagen efter vår helkväll med lite hångel på slutet och tjat om att få följa med hem, så kom det ett sms om att ses igen. Fast en timme innan han skickade mitt sms skickade han flirtar på zoosk... Kul att veta att han först flirtar vidare och sedan skickar till sin live-dejt.
Nej, i krig och kärlek är det tillåtet att snoka. Inte i plånbok/telefon, men allt man kan hitta på nätet tycker jag är helt ok. Det är ju offentligt, varför skulle alla utom jag veta det som står där?

Fast det är ju inte kontrollbehov, jag googlade ju för att snabbare få reda på vad det är för en person.
Om jag inte kollat den killen hade det garanterat tagit mig ett bra tag i förhållandet att upptäcka att han var en dubbelspelare. Nu fick jag reda på det medan vi dejtade. Jag anser att jag besparade mig en massa bekymmer. Jag hittade flera sådana killar. En annan var alltid inloggad på dejt-sajten trots att i dejtade tre månader. En sådan kille är inte intressant. Jag vill veta det så jag kan dumpa dem, inte för att kontrollera dem. Det finns så många som ljuger därute!

Antingen så frågar du honom/ställer honom mot väggen som många skrev!
Haha :laugh: man ställer väl inte en person mot väggen som man aldrig har träffat :banghead:. Blir han ställd mot väggen så hoppas jag han, som många här brukar rekomendera, dumpar :meh:

Men det är väl inget nytt. ALLA här som har sambo som man har problem med så är det ALLTID sambons fel, aldrig TS:s fel :banghead:

kl

tott är fenomenalt duktig på att dra igång diskussioner bland oliktänkande bukefalister som oftast spårar ur.

Så ett litet tips till er alla, SLUTA LÄS trådar av tott istället för dessa kommentarer i negativ anda. Då har ni något mindre att reta upp er på iaf. :meh:

:bow: :bow: bow:

Otroligt hur en del går igång på allt :crazy:

Tänk vad allt blir stort. Från att TS sett en annons i en tidning och kollade en förenings hemsida som ligger ute på nätet.
Så får folk det till en FULLSTÄNDIG eftersökning osv osv..
Det varnas via media om och om igen att träffar man någon via sajter så ska man ha koll vilken personen är mm. Och skulle jag träffa en kille via en sajt, då skulle jag också kolla via tex google.
Så mycket skit som finns i världen i dag, så kan man inte vara nog så försiktig. Man läser om mord, våldtäkter var och varannan dag på folk som träffat någon via en sajt..
Men då tycker folket på buke att man snokar mm.

Jaa :bow: igen

:)

Måste le lite :) Huvudet på spiken där! Har tänkt samma tankar många gånger genom åren.

Haha, jag tänkte jag skulle kolla din profil, och hör och häpna flera av de aktiva i tråden har varit inne på din profilsida för att se vem du är!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 067
Senast: Otter
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka