Varför ljuger han?

Sv: Varför ljuger han?

Vilken konstig inställning; du startar en tråd och ber om input och sedan när du får svar som inte passar från tiotalet olika personer så är det alla vi - som trots allt allihop oberoende av varandra ser ett mönster - som borde ägna oss åt självrannsakan?

:)

jepp jepp

MEN om de drar sej undan så är det ju inte rätt :meh:

Jag är nog ganska lik Tott i dessa frågor (ingen aning om Totts ålder men själv 39) singel sen ett bra tag tillbaka... Jag ÄR intensiv, det vet jag om... Jag VILL mycket, gärna på en gång. Sen kan jag lika snabbt "släppa" intresset.

Man får gärna vara intensiv men för mig så framstår Tott som desperat och det är inte ett så attraktivt drag .. Och det är därför jag tror många killar backar på kvinnor som beter sig såhär. Om man är såhär "desperat" innan man ens har träffat människan, hur blir det då sen?

Jag är nog ganska lik Tott i dessa frågor (ingen aning om Totts ålder men själv 39) singel sen ett bra tag tillbaka... Jag ÄR intensiv, det vet jag om... Jag VILL mycket, gärna på en gång. Sen kan jag lika snabbt "släppa" intresset.
Jag överanalyserar, fast jag tar de inte här på internet ;) jag har en killkompis jag bollar med ;) Han skulle def säga att jag och Tott är lika...

Men iaf summan är. Funkar inte min personlighet i dejtingfasen med killen funkar det nog inte sen heller... avsett om killen är en toppenkille eller inte.
Personligheter kan ändras men inte sjutton ändrar jag min personlighet "bara för att andra tycker den e fel" NOPE. Jag är den jag är ...
Det är lika fel att säga att jag är "fel personlighet" som att säga att det är fel att va homosexuell.. Bägge "går att ändra på" , men hur mår man då ?

Antingen så finns det nån där ute som är "rätt" eller så gör det inte det... Men jag lever på hoppet att det faktiskt finns nån där ute som "står ut" och tom gillar mej (igen ;) ) SOM JAG ÄR !

Jag är väldigt lik dig jag med. Och nu mina högst amatörmässiga tankar är att du och jag är trygga i hur vi är, vi söker någon som vi vill leva med med, som älskar oss som vi är. Jag är som ett fullblod, nerverna på utsidan, känner av alla situationer och det är jobbigt, Hyper sensetive person, men jag har hittat en man som älskar mig för den jag är :love: så de finns!! :)
Tott kanske inte trygg i sig själv ännu, söker någon som hon kan behaga istället för tvärt om.
Men jag kanske är helt ute och cyklar, och då får ni bara hoppa över detta inlägg :D

Jag överanalyserar, fast jag tar de inte här på internet ;) jag har en killkompis jag bollar med ;) Han skulle def säga att jag och Tott är lika...

Men iaf summan är. Funkar inte min personlighet i dejtingfasen med killen funkar det nog inte sen heller... avsett om killen är en toppenkille eller inte.
Personligheter kan ändras men inte sjutton ändrar jag min personlighet "bara för att andra tycker den e fel" NOPE. Jag är den jag är ...
Det är lika fel att säga att jag är "fel personlighet" som att säga att det är fel att va homosexuell.. Bägge "går att ändra på" , men hur mår man då ?

Antingen så finns det nån där ute som är "rätt" eller så gör det inte det... Men jag lever på hoppet att det faktiskt finns nån där ute som "står ut" och tom gillar mej (igen ;) ) SOM JAG ÄR !
Man ska inte ändra sig för någon annan, det är sant.
Men det är inte samma sak som att förändra sina tankemönster om dessa blir destruktiva för en.

Jag tycker att du ska ta det lite lugnare vid internetdejtande. Go with the flow så kommer det bli så mycket enklare och roligare för dig.
Nätdejting ska vara skoj. Är det inte det är det lika bra att lägga ner. Och det blir inget med någon om man börjar bygga luftslott innan man ens träffats.

Se till att ha skoj nu i dejtandet!

Tror du har helt rätt i det du säger Jonaz. Planering är bara att glömma när man dejtar, skoj ska man ha först och främst och sen ser man vart det hamnar.

Tror även att vid äldre åldrar som min (42) och många andras, så är det svårare att dejta på det sätt att, ens drömmar sen förr finns kvar, men dom man träffar, är det svårare att leva ut sina drömmar med.

Lät helt flummigt :cautious: men vad jag menar är att ju äldre man blir, desto större bagage och vilja och att synka ihop dessa blir svårare med tiden.

Det var lättare när man var yngre, det fanns en annan följsamhet i "dansen". Nu har man gjort klart dom flesta misstagen och vet man hur man vill ha det och viljan måste därmed vara större idag än för 10 år sen. Sas... :)

Man får gärna vara intensiv men för mig så framstår Tott som desperat och det är inte ett så attraktivt drag .. Och det är därför jag tror många killar backar på kvinnor som beter sig såhär. Om man är såhär "desperat" innan man ens har träffat människan, hur blirå sen?

Som sagt - jag är mycket mer än några trådar på buke - och jag är definitivt inte desperat! :)

Jag är väldigt lik dig jag med. Och nu mina högst amatörmässiga tankar är att du och jag är trygga i hur vi är, vi söker någon som vi vill leva med med, som älskar oss som vi är. Jag är som ett fullblod, nerverna på utsidan, känner av alla situationer och det är jobbigt, Hyper sensetive person, men jag har hittat en man som älskar mig för den jag är :love: så de finns!! :)
Tott kanske inte trygg i sig själv ännu, söker någon som hon kan behaga istället för tvärt om.
Men jag kanske är helt ute och cyklar, och då får ni bara hoppa över detta inlägg :D

Nej nej, jag är trygg i mig själv. Kanske det inte märks här på buke, men så är det.
...och skulle jag inte vara det så skulle jag förmodligen vara ett vrak efter alla konstiga och anklagande kommentarer i tråden...

Då så, bra :) bara att förkasta den hypotesen :D

Jag är nog ganska lik Tott i dessa frågor (ingen aning om Totts ålder men själv 39) singel sen ett bra tag tillbaka...

Utifrån de här återkommande trådarna om varför olika tilltänkta dejter gör si eller så, eller inte gör si eller så, skulle jag gissa att TS ålder är max 25 år. Men jag tror mig ha sett att TS är betydligt äldre.

Jag funderar överhuvudtaget inte på TS personlighet, om TS är trygg i sig själv eller inte osv, utan det jag reagerar på är sättet att (inte) sköta relationer.

Hela grejen med att fråga andra "vad menar han" är ju helt meningslös, och definitivt något jag faktiskt trodde att en absolut majoritet växer ifrån senast vid 25 års ålder.

Detsamma gäller det omfattande tolkandet, utförligt beskrivet i flera trådar, där olika formuleringar analyseras i detalj, där det faktum att ett paket inte hämtas ut analyseras in absurdum osv. Det förvånar mig att en vuxen person, med de erfarenheter av människor och relationer vuxna brukar ha, orkar hålla på så.

Detta analyserande tillsammans med att TS aldrig helt enkelt frågar den person det gäller vad den personen menar, när TS nu undrar, är som jag ser det ett destruktivt och helt meningslöst sätt att relatera. Jag reagerar i stort sett alltid när någon sköter sina relationer på det sättet. Jag ser det helt enkelt som ett ganska dåligt sätt att vara med sina medmänniskor.

Ovanpå det verkar det ju skitjobbigt för TS att ta så allvarligt på dejtandet, men det har jag egentligen inga synpunkter på. Jag tycker att hon verkar vara taskig mot sig själv, och jag hade själv fått hjärtinfarkt av att förhålla mig till detjing på det sättet. Men det är ju TS ensak.

Om TS beteende är effektivt eller ineffektivt när det gäller att faktiskt få till en relation, struntar jag också i. Om männen inte står ut med att hon är som hon är, så ser jag det som rätt ointressant. Det jag reagerar på är själva sättet att relatera - jag fattar verkligen inte hur man går från att göra som TS tydligt visar oss att hon gör, till att ha en vettig kommunikation med någon. Faktum är att jag inte ens fattar hur man någonsin kan lära känna någon, om man hanterar relationer som TS visar att hon gör.

Men som sagt, allt detta handlar mer om hur jag tänker på relationer än hur jag tänker på TS.

Utifrån de här återkommande trådarna om varför olika tilltänkta dejter gör si eller så, eller inte gör si eller så, skulle jag gissa att TS ålder är max 25 år. Men jag tror mig ha sett att TS är betydligt äldre.

Jag funderar överhuvudtaget inte på TS personlighet, om TS är trygg i sig själv eller inte osv, utan det jag reagerar på är sättet att (inte) sköta relationer.

Hela grejen med att fråga andra "vad menar han" är ju helt meningslös, och definitivt något jag faktiskt trodde att en absolut majoritet växer ifrån senast vid 25 års ålder.

Detsamma gäller det omfattande tolkandet, utförligt beskrivet i flera trådar, där olika formuleringar analyseras i detalj, där det faktum att ett paket inte hämtas ut analyseras in absurdum osv. Det förvånar mig att en vuxen person, med de erfarenheter av människor och relationer vuxna brukar ha, orkar hålla på så.

Detta analyserande tillsammans med att TS aldrig helt enkelt frågar den person det gäller vad den personen menar, när TS nu undrar, är som jag ser det ett destruktivt och helt meningslöst sätt att relatera. Jag reagerar i stort sett alltid när någon sköter sina relationer på det sättet. Jag ser det helt enkelt som ett ganska dåligt sätt att vara med sina medmänniskor.

Ovanpå det verkar det ju skitjobbigt för TS att ta så allvarligt på dejtandet, men det har jag egentligen inga synpunkter på. Jag tycker att hon verkar vara taskig mot sig själv, och jag hade själv fått hjärtinfarkt av att förhålla mig till detjing på det sättet. Men det är ju TS ensak.

Om TS beteende är effektivt eller ineffektivt när det gäller att faktiskt få till en relation, struntar jag också i. Om männen inte står ut med att hon är som hon är, så ser jag det som rätt ointressant. Det jag reagerar på är själva sättet att relatera - jag fattar verkligen inte hur man går från att göra som TS tydligt visar oss att hon gör, till att ha en vettig kommunikation med någon. Faktum är att jag inte ens fattar hur man någonsin kan lära känna någon, om man hanterar relationer som TS visar att hon gör.

Men som sagt, allt detta handlar mer om hur jag tänker på relationer än hur jag tänker på TS.

Bra! Tack för att du försökt analysera mitt liv i detalj! ...men vänta nu...visst är det sjukt att analysera till absurdum?? ...fast det kanske bara gäller mig.

Undrar vad du vill med ditt inlägg. Inte hjälper det mig på något sätt iaf! ...och snacket om att alla vill så väl här :meh:

Senast ändrad:

Jag analyserar inte dig överhuvudtaget.

Det du skriver i dina dejtingtrådar liknar ju vad en del andra också ibland startar relationstrådar om. Jag svarar ofta: "Fråga inte oss, fråga den det gäller" även då.

Varningsklockorna ringer. Det ska man inte bagatellisera. Det värsta med det här, det är inte att han ljuger, även om det är illa nog, men det värsta är, att han förmodligen inser, att hans lögn kommer att bli "upptäckt"! Eller hur!? Så att då är han en sådan där dryg mobbartyp, som själv tycker att han är vansinnigt intressant, men som man blir väldigt uttråkad av, väldigt snabbt.

Det jag har försökt göra i åtskilliga av dina dejtingtrådar är helt enkelt att föreslå andra sätt att relatera på än de du väljer - dvs att vända dig till den det gäller istället för att dels vända dig till oss, dels analysera in absurdum.

I det långa inlägget är det väl typ det jag försöker förklara och motivera.

Jag skulle inte drömma om att tex analysera varför du gör som du gör med de här dejterna, jag funderar inte om det beror på att du har svag självkänsla, eller vilka teorier som nu andra kommer med i tråden. Jag tror att jag har frågat dig, och att du svarade ungefär att det är "ditt sätt", vilket ju inte direkt inbjuder till vidare kommunikation eller reflektion över relationer.

Jag påstår med en dåres envishet att det sätt att relatera som du beskriver i tråd efter tråd är ett dåligt sätt att relatera, och jag har försökt förklara varför.

Som jag ser det beror många problem människor emellan just på att lite för många - helt eller delvis - hanterar relationer (inte bara dejter, utan olika typer av relationer) just som du beskriver det och jag tror att livet skulle bli lättare för oss alla om det sättet blev mindre vanligt.

Det är ju inte att analysera dig.

Senast ändrad:

kl

Vem har inte analyserat killar/tjejer man är intresserad av som man kanske varit med nångång ? Nåt ex ? ...när dom sagt si eller så , vad menade dom ...tycker han/hon om mig ? eller inte ....Den som aldrig gjort det kanske är 10 år eller varit i koma i hela sitt liv ...typ ;)

Det finns nog inte många som aldrig funderat över vad en person egentligen menade men något denne sagt eller vad en ny kärlek tycker om en. Och jag ser inget konstigt i det. I detta fall känns det mer som en överreaktion dock. Killen uppger något som i sak stämmer, men exakt tid diffar (han sa alltså "min sons match börjar kl 16" om jag fattat det rätt?), och direkt är reaktionen att då LJUGER han och träffar andra.

Jag skulle springa snabbt om jag var killen.

Det finns nog inte många som aldrig funderat över vad en person egentligen menade men något denne sagt eller vad en ny kärlek tycker om en. Och jag ser inget konstigt i det. I detta fall känns det mer som en överreaktion dock. Killen uppger något som i sak stämmer, men exakt tid diffar (han sa alltså "min sons match börjar kl 16" om jag fattat det rätt?), och direkt är reaktionen att då LJUGER han och träffar andra.

Jag skulle springa snabbt om jag var killen.

Vem vet, han kanske faktiskt ljög.... Så kanske är ts som ska springa.

Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :(

Har daglig trevlig kontakt med en kille på mp och vi har bestämt oss för att träffas. Det är dock lite svårt att få ihop tiden eftersom han jobbar mycket ena veckan och har barnen andra veckan. Jag föreslog dock en date inkommande söndag em/kväll. Han skrev att det inte går då för sonen har bortamatch kl 16 och han måste vara med som lagledare. Råkade se en annons om matchen och...den börjar kl 12 och är i grannkommunen :( Känner mig skitkorkad!!! Varför ljuger han?? Han vill ju träffas!

Har sån innerlig lust att ställa honom mot väggen, men ska försöka mitt yttersta för att låtsas som ingenting :crazy: Det här är inte alls roligt!!!

Wow! försigkommen son! lite tidigt på dan, men varför måste han hålla pappa i handen? känns lite incestuöst.

Varför? De har inte ens träffats än och ändå tycker du att han inte får träffa andra? Eller menar du att han på fullaste allvar ska säga till henne att han ska på dejt?

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 067
Senast: Otter
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka