Jämnlikist finns inte, du kan ju inte bara hitta på ord? Det blir ju som att säga att jag äter inte kött, men jag är inte vegetarian. Jag är ickeköttist. Det blir väldigt märkligt när man börjar hitta på egna ord.
En feminist är någon som håller med om följande: 1. Det finns en könsordning. 2. Den bör förändras. 1 är ju inte en åsikt, det är ett faktum (se SCB). Återstår då om man tycker det är bra som det är, eller om vi borde ha ett mer jämlikt samhälle. Tycker man att vi borde ha det så håller man med om 1 och 2, och är således feminst.
Lika tokigt som att hitta på egna ord blir det att hitta på egna betydelser på ord. Att inte vilja kalla sig feminist för att man har hittat på en egen betydelse av begreppet som man inte håller med om är att inte vilja kalla sig vegetarian, även om man äter enbart vegetariskt, för att man har hittat på att vegetarianer har svans.
Det blir jättesvårt att göra sig förstådd med andra om man hittar på egna ord, och hittar på egna betydelser på ord som redan finns.