F
Fruentimber
Ja ja, jag har gjort fel för jag är inte feminist. Jag vet redan.
Åh men snälla. Den där offerkoftan du precis drog på dig, sticks den inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja ja, jag har gjort fel för jag är inte feminist. Jag vet redan.
Exempel: Om jag skulle ha dåliga erfarenheter av bilmekaniker men själv är utbildad som det, jobbar som det och brinner för det. Då kan jag ju inte säga att jag inte vill bli kallad för bilmekaniker för att JAG bara har träffat på korkade bilmekaniker? Det är ju jättekonstigt!
Feminism = allas lika värde, jämlikhet mellan ALLA kön och icke-kön.
Feminist = någon som står för ovannämnda.
Den är väldigt varm och mjuk. Skämt åsido, det verkar vara en härskar teknik du har, trycka ner de som inte håller med dig. Det är faktiskt väldigt otrevligt när du på samma gång säger att du står för allas lika värde, har jag inget värde då enligt dig eftersom du försöker trycka ner mig?Åh men snälla. Den där offerkoftan du precis drog på dig, sticks den inte?
Exempel: Om jag skulle ha dåliga erfarenheter av bilmekaniker men själv är utbildad som det, jobbar som det och brinner för det. Då kan jag ju inte säga att jag inte vill bli kallad för bilmekaniker för att JAG bara har träffat på korkade bilmekaniker? Det är ju jättekonstigt!
Den är väldigt varm och mjuk. Skämt åsido, det verkar vara en härskar teknik du har, trycka ner de som inte håller med dig. Det är faktiskt väldigt otrevligt när du på samma gång säger att du står för allas lika värde, har jag inget värde då enligt dig eftersom du försöker trycka ner mig?
Om det nu är så att feminism står för jämlikhet varför då kalla det feminism ?
Jag är helt nöjd med ordet jämlikhet. Jag behöver inte ordet feminism.
Det är precis lika förminskande att skriva att vita män överskattas som att skriva vad jag gjorde.
''Alla män stinker''
Jag tror det räcker med ett inlägg för att vara otrevlig. Varför skulle det krävas fler?"Trycka ner" dig? Det behövde jag ju knappast när du direkt tog spaden och började gräva själv. Jag hann skriva två (TVÅ!!) inlägg i tråden innan du drog på dig att allt minsann var ditt fel för att du inte är feminist. Du får jättegärna citera mina två tidigare inlägg och peka ut var jag använder härskarteknik och trycker ner dig.
Eller så tar du av dig offerkoftan.
Jag tror det räcker med ett inlägg för att vara otrevlig. Varför skulle det krävas fler?
Jag tycker det var onödigt att hoppa på mig och vara otrevlig.
Jag förstår fortfarande inte hur du kan säga att du står för något du verkligen inte verkar stå för?
Feminist låter ju onekligen som något som endast ska främja kvinnor istället för att främja alla. Även män. Ingen ska behöva vara orolig för att behålla fasaden av en stark karlakarl, liksom ska ingen behöva gå runt och vara rädd att bli våldtagen. Ingen ska få mindre betalt pga kön eller hudfärg.
Varför skulle man inte kunna ändra namn på feminist, till jämställdist. Men det förstår sig nog inte Lippetera, bukeanvändare sig på.
Feminister brukar vara väldigt snabba på att skylla allt på patriarket.
I skrivande stund har du dessutom börjat trycka ner @corzette över hennes ålder och åsikter, men alla har lika värde eller är feminister snäppet högre?
På dig verkar det som det senare tyvärr.
Sånt ska vi självklart jobba med. Precis som jag sagt från början. Alla ska ha lika värde.Nja, jag är rätt säker på att det finns en hel del belägg för att mäns förmågor tenderar att bli överskattade. Unga män bedöms som lovande, unga kvinnor bedöms som oerfarna. Ett personligt brev får mycket bättre mottagande om det är underskrivet med Anders jämfört med Anna. Pappor som jobbar mycket ses som drivna, mammor däremot ses som dåliga föräldrar. En man som fattar beslut ses som ledare, en kvinna som tar beslut ses som bossig. Osv i all oändlighet. Om du är intresserad kan jag försöka leta rätt på länkar.
Det innebär naturligtvis inte att män skulle vara sämre än kvinnor.
Det är ingen ide att peka ut till dig. Vad jag än skriver så kommer det vara fel.Jaha? Så argumentera emot = otrevlig, påhopp och nedtryckande? I see. Som sagt, citera gärna och peka ut var i vilket av de två tidigare inläggen där jag var så förminskande.
Du behöver ju inte anstränga dig för att uppfylla din profetia.Urartad tråd inom 3... 2... 1...
Det är ingen ide att peka ut till dig. Vad jag än skriver så kommer det vara fel.
Vi har haft flera disskutioner mot varandra och det leder aldrig någon vart för du är alltid så trevlig och inte alls förminskade, enligt dig själv.
Jag vet redan hur du ''disskuterar'' och är inte intresserad av att bli ner tryck inlägg efter inlägg. Tack och lov är jag inte en man, då hade jag nog fått sova med ett öga öppet.
Jag tycker inte alls du ergumenterar emot, jag tycker du trycker ner och är otrevlig.
Grattis till första platsen på min ignore lista
Problemet är väl vad människor lägger för värde och laddning i ordet feminist.För mig är det en självklarhet att vara feminist. Något som jag ser som sunt förnuft och något som jag anser att alla borde vara. Men nu ser ju samhället inte ut så (annars hade det ju varit jämställt). Och även om det inte är ofta, så stöter jag ändå på vissa personer som absolut inte vill förknippas med feminism och än mindre vill kalla sig för feminist. Fine, folk får göra som dom själva vill. Vill någon inte kämpa för ett jämställt samhälle så behöver den inte.
Så det här är väl mest riktat till er som inte vill kalla er för feminister. Varför? På vilket sätt anser du att feminism är dåligt? (för jag antar att det är något en tycker, om en inte vill kalla sig för feminist). Jag är uppriktigt nyfiken varför vissa helt enkelt inte vill ha något att göra med feminism.
Pga historia. Pga patriarkatet. Pga feminism är inte bara någon lokal rörelse i Sverige, det är världsomspännande. Det är liksom större än @corzette , medelålders kvinna på Buke tycker att vi är jämställda och vill kalla sig jämställdist. Mycket större.
Du behöver ju inte anstränga dig för att uppfylla din profetia.
Jag förväntar mig att ni alla håller god ton i den här tråden och att dra till med offerkofteepitet är definitivt inte god ton.
/mod
Då är du feminist. Det är vad feminism är.Du måste ha missuppfattad mig totalt eller så skriver jag urdåligt, det har hänt förr och jag är lite virrig idag.
Det jag citerade är ju precis det jag står för
Offerkoftan var ju ett skämt eller fattade jag trögt?Du behöver ju inte anstränga dig för att uppfylla din profetia.
Jag förväntar mig att ni alla håller god ton i den här tråden och att dra till med offerkofteepitet är definitivt inte god ton.
/mod