Sv: Var jag FÖR elak?
Jag tycker du har skött dig superduktigt
Det är inte alla som skulle klara av att ta till sig ett barn man mer eller mindre är tvingad att föda på ett så bra vis som du...
Ang pappan,jag förstår helt varför du svarade som han gjorde...MEN,den dagen (om den kommer) då han ev växer till sig (ja det finns sådana exemplar också) så låt honom inte ha det nöjet att kunna kläcka ur sig att du varit spydig eller motarbetat honom i någon familjerätt eller på något samarbetsamtal,för det gynnar honom och inte dig och din dotter.
Dyker han upp om några år tex och säger till ditt barn att "jag har inte fått träffat dig för din mamma för hon sa..osv osv" Kan det i värsta fall bli rejält liv i luckan.
Försök,ja jag vet att det är jättesvårt men försök att vara så tillmötesgående du bara kan,för även om det känns fel just nu så har han (även om han dyker upp om 10 år) alltid rätt att ha umgänge med sitt barn och då måste ni kunna samarbeta för ert barns skull.
Nu tror jag ju att han överlever denna gången,men överaska honom med att vara tillmötesgående nästa gång,bara vänlig rakt av,erbjud honom att träffa barnet,berätta hur det mår osv
Även om han inte kommer och bryr sig så tror jag att det kan ge minst lika mycket skuldkänslor som ditt sms gjorde,att han faktiskt är en stor skit som inte bryr sig,men jag tror det kommer att ta bättre på honom om han får inse det av sig själv på så vis än att du kommer med det just nu...
Stå på dig
mvh Zaria