Sv: Var jag FÖR elak?
Jag var otydlig, förlåt, jag uttryckte mig generellt.
"Alltid" är givetvis inte ett brukbart ord gällande möjligheter till abort i samtliga fall. Det kan förrutom tidsperspektivet även finnas en religiös tro eller en "ja, till livet" uppfattning som gör att det är direkt omöjligt att göra abort.
Men jag är rätt övertygad om att i de flesta fall i Sverige upptäcks en oönskad graviditet i tid.
I slutänden anser jag att det handlar om kvinnans rätt att bestämma över sin kropp, hennes val, hennes beslut, HENNS KONSEKVENS.
Hon är väl medveten om vad som kan hända om hon har sex. Det är hon som bär, livnär och föder barnet.
JAG tycker det ytterst är hennes ansvar att välja ut en bra pappa. Sviker han eller om hon redan uppenbart från början gjorde ett felaktigt val, tja då står hon där själv.
Jag förstår männen det gör jag dvs de som inte var med från början. De hade mkt väl kunnat bli bra pappor om de blivit det under rätt förutsättningar tex när de mognat, utvecklat sin ansvarskänsla och utvecklat rätt känslor för kvinnan som de sedan vill ha som mor till sina barn.
De män som däremot varit med att "planera" sina barn (mer eller mindre), som levt familjeliv med sina barn. Livnära, uppfostra, knyta band och se barnen utvecklas. De män som blir en del och viktig bas för sina barn och SEDAN efter en skilsmässa väljer bort sina barn eller max VILL träffa dem varannan helg (nu pratar jag om fallen där männer själva väljer och inte för att deras x är ett ufo) DE har däremot inte mina sympatier.