Var har jag hört detta tidigare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tycker du hon skall göra? Hur långt skall hon gå för att inte behöva bli våldtagen? När har hon gjort tillräckligt mycket för att inte behöva skylla sig själv längre?

Problemet är att en kvinna blir våldtagen just för att hon är kvinna. Inte för att hon hade för mycket smink på sig eller för kort kjol, utan för att hon är kvinna.

Så så länge kvinnan inte ser till att inte födas som kvinna så får hon ju skylla sig själv. Eller möjligtvis helt låta bli att träffa några män alls.
Men tänk då om en man bryter sig in i lägenheten då har hon ju inte gjort något för att underlätta våldtäckten. Eller fast vänta lite, hon borde ju givetvis ha haft bättre lås på dörren eller den dumma kossan lät ju ett fönster stå öppet när hon sov. Och hon som bor på bottenvåningen. Hon borde verkligen veta bättre!!!!!!

Män som våldar kommer säkert alltid att finnas. Om kvinnor aldrig har korta kjolar så kommer de likväl våldas kvinnor. Hur mycket dom än backar så kommer dom alltid bli våldtagna. Tar du bort sminket så kommer dom våldtas pga långt hår. Klipper dom håret kort så blir det pga det korta håret.

Hur mycket en kvinna än gör så kommer hon bli våldtagen för att hon är en kvinna.

Så i en demokrati där alla har lika mycket rättigheter, hur mycket kan man kräva att kvinnan skall göra för att inte behöva skylla sig själv?

Våldtäkt stavas det givetvis.

Hela tråden går ut på att det är den svenska mannen som står för det enorma ökade antalet. Inte någon har försvarat svensken.
Så du kände dig manad att komma till "svenskens" försvar och hävda absurditeter som att svenska män inte våldtar. :banghead:

Du har fått ALLT om bakfoten. Tråden handlar inte om att "svenska män står för det ökade antalet våldtäkter", den handlar om Östersundspolisens uppmaning till kvinnor i Östersund.

Du är en typisk rasse"feminist" som går igång om "kvinnofrid" när du kan anlägga en rasistisk vinkel på det och aldrig annars. Fult som fan.

+ skylla sig själv? det är dina ord.
Problemet är att världen är som den är.
problemet är att vi brukar för mycket alkohol vilket i sin tur leder till svåra problem
Problemet är att det alltid kommer att finnas individer som ger blanka den i andras lidande, ja tom finner egen njutning i den.
Vad vi verkligen kan göra?
Inse att det ligger till på det viset.

100%ig säkerhet finns inte.
Men att agera så att risken ökar kraftigt är ett val som varje individ måste och har rätt att göra.

Våld inom familjen är ett gigantiskt problem jämfört med de våldtäkter som sker där parterna inte känner varandra.

Och inte nog med det, där hjälper inga risksänkande åtgärder eftersom förövaren redan har nyckel till dörren.
Därför är det vi måste lägga ner resurser
1 stöd från samhället så att kvinnorna förmår sig till att bryta upp, ty det är det enda alternativet att stoppa våldet.
2 Stöd så att de kvinnor som bryter upp får ett drägligt liv utan hot o våld.
Nu är det två olika saker. Att leva i ett förhållande där man blir misshandlad (kan bestå av tex våldtäkt) eller bli våldtagen av en känd/okänd förövare (alltså av någon man inte har förhållande med).

Det polismästaren gick ut och varnade för var väl ändå att kvinnor borde stanna hemma för att inte bli våldtagna.

Återigen vad vill du att kvinnor skall göra? Sluta med ett riskbeteende? Hur långt skall dom gå? När slutar det att vara ett riskbeteende? När dom har minst tre lås på dörren? Aldrig går ut när det blir mörkt? Slutar umgås med män helt?

Nu är det två olika saker. Att leva i ett förhållande där man blir misshandlad (kan bestå av tex våldtäkt) eller bli våldtagen av en känd/okänd förövare (alltså av någon man inte har förhållande med).

Det polismästaren gick ut och varnade för var väl ändå att kvinnor borde stanna hemma för att inte bli våldtagna.

Återigen vad vill du att kvinnor skall göra? Sluta med ett riskbeteende? Hur långt skall dom gå? När slutar det att vara ett riskbeteende? När dom har minst tre lås på dörren? Aldrig går ut när det blir mörkt? Slutar umgås med män helt?
vad de ska göra?
använda sitt förstånd. jag kan naturligtvis inte beskriva förhållningsregler för de oräkneliga situationer det handlar om.
Varje vuxen människa gör sina egna val utifrån den kunskap o det förstånd man blivit begåvad med.
så enklast, -tänk efter före......

vad de ska göra?
använda sitt förstånd. jag kan naturligtvis inte beskriva förhållningsregler för de oräkneliga situationer det handlar om.
Varje vuxen människa gör sina egna val utifrån den kunskap o det förstånd man blivit begåvad med.

Och de allra flesta människor av båda könen gör ju sina egna val så jag förstår inte vad det är du vill säga med den här diskussionen. Ingen har ifrågasatt att alla gör sina egna val.

Och de allra flesta människor av båda könen gör ju sina egna val så jag förstår inte vad det är du vill säga med den här diskussionen. Ingen har ifrågasatt att alla gör sina egna val.
därför att några här har framfört önskedrömmar om en brottsfri värld, istället för det vi just nu verkar vara överens om, nämligen att var o en är själv ansvarig för sina val o handlingar...;)

därför att några här har framfört önskedrömmar om en brottsfri värld, istället för det vi just nu verkar vara överens om, nämligen att var o en är själv ansvarig för sina val o handlingar...;)

Ingen här har påstått att vi lever i en brottsfria värld, så det blir ganska löjligt att fortsätta hävda det när du inte ens kan visa var någon påstått det.

Ingen här har påstått att vi lever i en brottsfria värld, så det blir ganska löjligt att fortsätta hävda det när du inte ens kan visa var någon påstått det.
Ja jag vet inte, jag skrev ordagrant "önskedrömmar om en brottsfri värld" och du snackar om att ngn hävdar att vi lever i en brottsfri vrld. Börjar första varför dina argument klingar en aning skevt ibland

Ursäkta, men... :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

...för visst var det ett skämt? :confused:
De du kallar "skrikfeminsiter" är de som kämpat för att kvinnor ska ha samma rättigheter som män.
Nej dagens feminister är inte som de starka kvinnorna från förr. Idag vill de ha makt och förtrycka mannen. Vara som mannen var förr. Ge igen för "patriarkatet".
Ni pratar som Hitler. Hur löser vi mansproblemet? Tar bort dem.
Ni struntar i vad polisen går ut med, vad man berättar om läget i Tyskland som består av samma fenomen.
Tacka vet jag jag kvinnor som inte hatar allt o alla. De som gör skillnad IRL.
http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/article22423988.ab

Ja jag vet inte, jag skrev ordagrant "önskedrömmar om en brottsfri värld" och du snackar om att ngn hävdar att vi lever i en brottsfri vrld. Börjar första varför dina argument klingar en aning skevt ibland

Alla har vi väl drömmar om en brottsfri värld men jag har inte sett att någon inte velat diskutera verkligheten i den här tråden så därför tycker jag att det är märkligt att du tar upp det som ett problem. Problemet har hela tråden varit att dina inlägg framstått som att du vill lägga ansvar på kvinnan för att hon väljer att bli överfallen om hon gör ett dåligt val av vilken väg hon ska ta hem, därefter har du förnekat att du påstått att kvinnor har ett delansvar för att hon blir överfallen för att istället börja prata om att kvinnor ska lära sig att bli streetsmarta för att inte bli överfallna. Det vi är överens om är att det finns män som våldtar och slår kvinnor och att alla människor fattar egna beslut. Vi är däremot inte överens om huruvuda de besluten påverkar trovärdigheten hos offer eller inte.

Alla har vi väl drömmar om en brottsfri värld men jag har inte sett att någon inte velat diskutera verkligheten i den här tråden så därför tycker jag att det är märkligt att du tar upp det som ett problem. Problemet har hela tråden varit att dina inlägg framstått som att du vill lägga ansvar på kvinnan för att hon väljer att bli överfallen om hon gör ett dåligt val av vilken väg hon ska ta hem, därefter har du förnekat att du påstått att kvinnor har ett delansvar för att hon blir överfallen för att istället börja prata om att kvinnor ska lära sig att bli streetsmarta för att inte bli överfallna. Det vi är överens om är att det finns män som våldtar och slår kvinnor och att alla människor fattar egna beslut. Vi är däremot inte överens om huruvuda de besluten påverkar trovärdigheten hos offer eller inte.
men då är vi ju överens då, förövaren är ansvarig för sina handlingar o val liksom vi alla är det.
Och då var det befogat när polismästaren i all välmening rekommenderade ett visst förhållningssätt, lokalt under vissa tider ;)

Är det inte märkligt att du inte tänker på dina systrar som blir attackerade på ett våldsamt sätt? Vad beror det på? Är man ett offer själv i hemmet och förringar de som utsätts för grova brott på väg till jobbet? Det var precis vad som nu hände. De var inte berusade, lättklädda..... Vilka kvinnor är det du vill försvara? Det verkar vara väldigt selektivt när det kommer till kritan.
Pröva att läsa igen.
I de här skalan. Läs BRÅ gamla rapport som ser ännu värre ut idag. Där utomnordiska våldsbrottsförövare är grovt överrepresenterade. Våltäkt mot främmande kvinnor, våld mot främmande män. Även rån och stöld, olovlig körning. Även deras barn. Jo det fanns statistik så man visste vilka man skulle akta sig för om man nu inte hade råkat ut för "kulturkrockar" själv.
Nu är det barn, flickor och unga kvinnor samt de gamla som får betala priset för våra goda gärningar. De medelålders kvinnorna står inte högt i kurs och behöver inte oroa sig.
. Våldtäkter på badhus, skolor och bibliotek och ingen här säger ett pip om det.
Tararrush är väl erkänt som gammal svensk hederlig våldskultur.
Det är fakta och inte "rasism".
Genom att förneka problemet göder vi det. Utmaning är väl det mest ur tvättade ordet förutom allas lika värde. Har LLB samma värde som er? Nej han är ju en vit man dessutom boende på landet som dessutom oftast har rätt i SAK. Det tål man inte och vill få bort honom.
Det här forumet representerar inte svenskars åsikter. Det är på ett ungefär samma som SVT består av. En överväldigande överrepresentation av Mp, V och Fi.vilket ger en snedvriden bild .mobben. De flesta svenskar oavsett partitillhörighet är ense om att MP är dåliga för Sverige och de minskar som tur är. Nej SIFO var inte rätt ute vid valet och inte i opinionsundersökningarna på senare tid heller. Rena önsketänkandet. Eller propaganda?
Vilka har fast telefon och tillhör " rätt målgrupp"? Ja då blir det därefter.

Trodde nästan att jag klickat fel och hamnat på Flashback. Har väl sällan skådat så mycket rasistiskt svammel i ett och samma inlägg :yuck:

Här har vi ett bra ex. på när man faktiskt ifrågasätter kvinnans val.
Hyckleriet från feministerna......
http://www.dn.se/ledare/signerat/hanne-kjoller-ingen-riktig-jihadist/

Jag ska ge mig nu och ser tiden an. Tyskarna befarar stora vågor av trakasserier av kvinnor när de kommer att visa mer hud i vår. Det är ingen utmaning utan en olycklig kulturkrocktsunami.
Det som diffar i ditt resonemang är ju att de som strulade nyårshelgen i bla Köln inte var bokstavstroende. Utan till största delen gatubarn från Nordafrika som både konsumerar lim o alkohol.
Det var mao snorgärsar till unga män som klev över gränsen, lika föraktade här som i de länder de kom ifrån....

så du anser inte att förövaren har ett personligt ansvar för sina val o handlingar? För har han det inte så har ju ingen annan det heller.....
men det kan du väl inte mena?

Om det är det du har fått ut av mina svar hittills så tror jag inte att det är så stor idé att fortsätta diskussionen.
Om du hade menat allvar med att du ville veta hur du och samhället kan hjälpa utsatta kvinnor bäst så hade du vid det här laget tagit åt dig av de svar du fått på den frågan och tänkt över hur du uttrycker dig. Om du trots detta inte skulle hitta något fel på hur du diskuterar dessa frågor är det bästa du kan göra att vara tyst i liknande diskussioner.

Är det inte bättre med utegångsförbud för män istället? Det är män som oftast är förövare och därför riskerar en straffpåföljd. Och vem vill förekomma i straffregistret?

Nu anser jag inte att utegångsförbud är rätt väg att gå alls. Men varför vänds det ALDRIG på problemet? Alltså förhindra potentiella förövare och inte potentiella offer.

Jag är så jävla trött på all victimblaming och skuld/skambeläggning av kvinnor.

Fast det är ju inte schysst att ge alla män utegångsförbud för då blir ju alla män lidande. Det finns faktisk män som inte är "demoner" i människoform.;)

vad de ska göra?
"För de oräkneliga situationer det handlar om", "Varje vuxen människa gör sina egna val".

Så om kvinnor kan förutse alla situationer så kan de om de är vuxna människor se till att göra sådana val att de ser till att inte bli våldtagna.

Så medan livet händer utanför fönstret skall kvinnan sitta inne i ett skyddsrum och bara titta på? Medan männen lever livet utanför.

Problemet är inte kvinnors beteende och ändringar av deras beteende kommer heller inte få problemet att försvinna. Möjligtvis i absolut bästa fall kan det ytterst tillfälligt få problemet att minska. Men snart är männen ikapp och kvinnorna får backa lite till och lite till och lite till......

Det är därför lösningen inte ligger i kvinnornas beteende för kvinnor blir våldtagna just för att dom är kvinnor. Hur mycket kvinnor än ser till att ta ansvar för sitt riskbeteende så kommer det alltid vara så att de kunde ha gjort lite till. Varit lite till försiktiga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 411
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama